الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   صور وفيديو الصيد ورحلاته (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=47)
-   -   فريق الكرال (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10765)

حسين ابراهيم حسين 12-06-02 02:47 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم
والله انا كنت فى حيرة زيك بس جبت الفايبر الاسود لقيت شكله جميل وشيك ووزنه خفيف ودى اذواق

حسين ابراهيم حسين 12-06-02 02:51 PM

رد: فريق الكرال
 
انا من اسكندرية لو فى حد اسكندرانى نتعرف ونتشرف بيه ونطلع طلعة مع بعض ياريت

M.Hatem 12-06-02 03:26 PM

Re: فريق الكرال
 
احب انضم ليكم النهارده ولسه شاري امبارح كرال فايبر بني اصدار جديد وجاري التعامل مع السوسته والجلبه الخ

Mohamed Abd El-Hamid 12-06-02 04:08 PM

Re: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.hatem (المشاركة 378445)
احب انضم ليكم النهارده ولسه شاري امبارح كرال فايبر بني اصدار جديد وجاري التعامل مع السوسته والجلبه الخ

بس انا سامع ان الخشب احسن و امتن بكتير من الفايبر بس الفايبر احسن من الخشب فى الشكل بس
الكلام ده صح ولا غلط؟؟؟

حسين ابراهيم حسين 12-06-03 12:38 PM

رد: فريق الكرال
 
بسم الله ماشاء الله الفريق ياجماعة عمال يكبر شكلنا كده داخلين على كتيبه
بس المفروض بقى نعملها قائد وبعد كده نشكل سرايا صغيرة ايه رايكم

darkshaft 12-06-03 04:54 PM

رد: فريق الكرال
 
عايز اعرف ما الفرق مبين العتله والكسر؟؟ و مين فيهم افضل؟؟
و انهى افضل و اقوى هل الخشب ولا الفيبر؟؟ عشان كنت قرأت قبل كده ان الفيبر بيتكسر بسرعه مع قوه السوسته؟؟
ارجوا الافاده،و الف شكر.

حسين ابراهيم حسين 12-06-05 01:11 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم جميعا احب اعرفكم انى عملت رابطة لفريق الصيد الاسكندرانية وهذا لتبادل الخبرات وتنظيم رحلات الصيد وتعارف الاعضاء عن قرب فاتمنى ان يلقى اعجابكم وان يلقى عدد كبير من الاعضاء ( رابطة صيادين الاسكندرية )

yasser222 12-06-06 10:40 PM

رد: فريق الكرال
 
يشرفني ان انضم اليكم في فريق الكرال وان شاء الله هارفع صور الطالعه الجاية باذن الله

yasser222 12-06-06 10:44 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 379039)
عايز اعرف ما الفرق مبين العتله والكسر؟؟ و مين فيهم افضل؟؟
و انهى افضل و اقوى هل الخشب ولا الفيبر؟؟ عشان كنت قرأت قبل كده ان الفيبر بيتكسر بسرعه مع قوه السوسته؟؟
ارجوا الافاده،و الف شكر.

انا لسة جايب اليوم كرال فايبر وكنت عايز خشب بس ملقتش فاعتمدت على الله وجبت الفايبر ولسة مجربها الوقتي حالا ماشاااااااااااااااء الله بعد ما كنت بعاني من الرمسيس حاسيت اني نزلت من تكتك وركبت هوندا

pooforever_2010 12-06-06 10:47 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser222 (المشاركة 381344)
انا لسة جايب اليوم كرال فايبر وكنت عايز خشب بس ملقتش فاعتمدت على الله وجبت الفايبر ولسة مجربها الوقتي حالا ماشاااااااااااااااء الله بعد ما كنت بعاني من الرمسيس حاسيت اني نزلت من تكتك وركبت هوندا

هههههههههههههههههههه
مبروك الهوندا

لو من القاهرة ومحتاج اى حاجه
انا تحت امرك
تحياتى

yasser222 12-06-06 10:52 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين ابراهيم حسين (المشاركة 378892)
بسم الله ماشاء الله الفريق ياجماعة عمال يكبر شكلنا كده داخلين على كتيبه
بس المفروض بقى نعملها قائد وبعد كده نشكل سرايا صغيرة ايه رايكم

معاكم يالا ننتخب قائد بس يوزعش زبت وسكر في النتخابات

pooforever_2010 12-06-06 10:54 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser222 (المشاركة 381352)
معاكم يالا ننتخب قائد بس يوزعش زبت وسكر في النتخابات

انا مستعد اتنازل وابقى الرئيس
هههههههههههههههههههههههههههههههه


تحياتى لكل مالكى الرهيبه
الكرال

darkshaft 12-06-06 10:59 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser222 (المشاركة 381344)
انا لسة جايب اليوم كرال فايبر وكنت عايز خشب بس ملقتش فاعتمدت على الله وجبت الفايبر ولسة مجربها الوقتي حالا ماشاااااااااااااااء الله بعد ما كنت بعاني من الرمسيس حاسيت اني نزلت من تكتك وركبت هوندا

اولا الف مليون مبروك،ثانيا كنت حابب اسأل حضرتك ليه جبت الفيبر العادى مش الرماية؟ عشان انا محتار مبين الاثنين.

yasser222 12-06-07 04:23 PM

رد: فريق الكرال
 
الله يبارك فيك اولا لو كنت لقيت الدبشك الخشب بصراحة كنت اشترتها
ثانيا بخصوص الرماية لوحضرتك تقصد عتلة او كسر فانصحك بالكسر لان كتير حظروني من العتلة لانها مبتعشقش كويس والله اعلم
على فكرة انا كنت محتار جدااااااا زيك وبفالي اكتر من شهر عمال اسال وادور لكن بجد والله بدون اي مبالغة كنت بتحدى بيها صاحبي معاه جامو اسباني نمرة 2 والله كانت الكرال اشد منها بكتييييييييير
لدرجة انو بيفكر يبيعها ويجيب كرال
اعتمد على الله وهات خشب لو لقيت وهاتها كسر مش عتلة

hesham[MaFya]a 12-06-07 04:35 PM

رد: فريق الكرال
 
انتظروووووونى قريباً ان شاء الله و لكن ايه رايكو فى الرماية هل الدبشك بتاعها غير مُجدى ؟؟ ولا شكله حلو و مسكته كمان؟؟

yasser222 12-06-07 08:15 PM

رد: فريق الكرال
 
انا سمعت ان الكرال ما ينفعش يركب عليها اسكوب كبير ... هل الكلام ده صحيح؟؟؟؟؟؟

yasser222 12-06-07 08:24 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pooforever_2010 (المشاركة 381348)
هههههههههههههههههههه
مبروك الهوندا

لو من القاهرة ومحتاج اى حاجه
انا تحت امرك
تحياتى

الف شكر ليك ياباشا كلك ذوق واحنرام

وليد سعد زغلول 12-06-07 08:34 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser222 (المشاركة 381930)
انا سمعت ان الكرال ما ينفعش يركب عليها اسكوب كبير ... هل الكلام ده صحيح؟؟؟؟؟؟

ألف مبروك على العروسة
بالنسبة للاسكوب أنا مركب على الكرال 3/9/40 وشغال بفضل الله كويس جدًا

yasser222 12-06-08 01:49 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد سعد زغلول (المشاركة 381937)
ألف مبروك على العروسة
بالنسبة للاسكوب أنا مركب على الكرال 3/9/40 وشغال بفضل الله كويس جدًا

ممكن حضرتك تعرفني انت جايب الاسكوب من مين وجايبة بكام علشان عايز اجيب اسكوب ضروري
مستني ردك للاهمية

yasser222 12-06-08 01:54 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا طلعت اليوم طالعة من الساعه 5 صباحا للساعة 10 وزي مايكون اليمام طفش من مصر حاجة غريبة اليمام قليل جدااااااا ولو فية يمام تكون جوز ولا اتنين ومركزين مع البندقية جدا زي مايكون حد ضربهم قبل كدة
هل الايام دي فعلا اليمام قيليل فيها ولا ده عشان المكان غلط

M.Hatem 12-06-08 02:26 PM

Re: فريق الكرال
 
انا معايا كرال الاصدار الجديد وعايز اغيرلها السوسته والجلبه والقاعده وعايز اعرف ايه احسن نوع سوسته ممكن تركب عليها واحسن رش ومشكلة النيشان في الكرال حاسس انها مش دقيقه او يمكن المشكله فيا انا!!

hesham[MaFya]a 12-06-09 11:12 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[MaFya]a (المشاركة 381801)
انتظروووووونى قريباً ان شاء الله و لكن ايه رايكو فى الرماية هل الدبشك بتاعها غير مُجدى ؟؟ ولا شكله حلو و مسكته كمان؟؟

?????????????

maheradv 12-06-09 11:26 PM

رد: فريق الكرال
 
انا انضميت جديد للمنتدي
طيب انا معايا كرال
ممكن ابقي في الفريق بتاع الكرال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

yasser222 12-06-10 12:32 AM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم
ممكن حد يعرفنا اماكن صيد اليمام بجد انا دايخ على مكان يريت لو حد يعرف مكان انا ممكن اروحة من اول القاهرة لغاية بورسعيد

hesham[MaFya]a 12-06-11 03:45 AM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[MaFya]a (المشاركة 381801)
انتظروووووونى قريباً ان شاء الله و لكن ايه رايكو فى الرماية هل الدبشك بتاعها غير مُجدى ؟؟ ولا شكله حلو و مسكته كمان؟؟

فين النااااااااااااس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(

darkshaft 12-06-11 07:15 AM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a (المشاركة 384206)
فين النااااااااااااس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(

حضرتك انا لسه شارى كرال رماية نمره ٢ كسر،حضرتك حابب تعرف عنها اى؟

hesham[MaFya]a 12-06-11 03:22 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 384243)
حضرتك انا لسه شارى كرال رماية نمره ٢ كسر،حضرتك حابب تعرف عنها اى؟

اولاً شكراً لرد حضرتك ..

ثانياً انا عاوز اعرف من حضرتك ايه رأيك فى شكل الدبشك و مسكته هل زى البنادق العادية و بتدى نفس النتايج ولا مش مريح؟؟

و هل هو احسن ولا الدبشك ال عادى ..

معلش انا طولت على سيادتك :)

darkshaft 12-06-11 03:56 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a (المشاركة 384528)
اولاً شكراً لرد حضرتك ..

ثانياً انا عاوز اعرف من حضرتك ايه رأيك فى شكل الدبشك و مسكته هل زى البنادق العادية و بتدى نفس النتايج ولا مش مريح؟؟

و هل هو احسن ولا الدبشك ال عادى ..

معلش انا طولت على سيادتك :)

شكله مشاء الله جميل جدا بالنسبه لى،و نشان حلو برده و بالنسبه للقوه مش قادر احكم لحد مأغير السوسته،بس حتى الان القوه مش عجبانى الصراحه يعنى بضرب مثلا على مله سرير سميكه بس مبيغرمهاش الرش على عكس مسدس الريتاى الكان عندى كنت بضرب بالبلى الحديد و كان بيخترق المله و الحيطه الوراها،انا الصراحه مش عارف هل ده عيب سوسته و لا ده العادى،ده اعتقد كل المعلومات الممكن تكون محتجها،و انا تحت امرك فى اى سؤال.

yasser222 12-06-11 04:06 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم
لو انا ضبط النيشان على الوضع الافقي هل سيختلف عند الضرب لاعلى ؟ ام الوضع الافقي والعالي نفس الضبط
ولو سمحتم ممكن حد يعرفني افضل طريقة لضبط الناشان
تحياتي للجميع

hesham[MaFya]a 12-06-11 04:18 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 384554)
شكله مشاء الله جميل جدا بالنسبه لى،و نشان حلو برده و بالنسبه للقوه مش قادر احكم لحد مأغير السوسته،بس حتى الان القوه مش عجبانى الصراحه يعنى بضرب مثلا على مله سرير سميكه بس مبيغرمهاش الرش على عكس مسدس الريتاى الكان عندى كنت بضرب بالبلى الحديد و كان بيخترق المله و الحيطه الوراها،انا الصراحه مش عارف هل ده عيب سوسته و لا ده العادى،ده اعتقد كل المعلومات الممكن تكون محتجها،و انا تحت امرك فى اى سؤال.

مشكووووووووووور جداً حضرتك :) يعنى رأى حضرتك ان الرماية احسن من الفيبر العادى؟؟ و ايه رأيك فى دقتها؟

darkshaft 12-06-11 05:02 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a (المشاركة 384566)
مشكووووووووووور جداً حضرتك :) يعنى رأى حضرتك ان الرماية احسن من الفيبر العادى؟؟ و ايه رأيك فى دقتها؟

من وجه نظرى افضل و النشان كويس لو عرفت تسيطر شويه على رد الفعل العنيف بس بصراحه انا لسه مجربتهاش فى مسفات كبيره،انا بس الوعلنى قوتها الصراحه،و مش عارف هل ده الطبيعى و لا السوسته عايزه تتغير.

hesham[MaFya]a 12-06-11 05:12 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 384618)
من وجه نظرى افضل و النشان كويس لو عرفت تسيطر شويه على رد الفعل العنيف بس بصراحه انا لسه مجربتهاش فى مسفات كبيره،انا بس الوعلنى قوتها الصراحه،و مش عارف هل ده الطبيعى و لا السوسته عايزه تتغير.

يا باشا عليك و على عادل عبده البندقية هتخرج من تحت ايده كرال اسبانى مش تركى :)

darkshaft 12-06-11 05:19 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a (المشاركة 384623)
يا باشا عليك و على عادل عبده البندقية هتخرج من تحت ايده كرال اسبانى مش تركى :)

يا ريت بس المشكله ان انا من الاسكندرية.

hesham[MaFya]a 12-06-11 05:34 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 384630)
يا ريت بس المشكله ان انا من الاسكندرية.

اجدع ناس يا باشا و بعدين معقول فى اسكندرية و متروحش للقبطان المصرى ده ما شاء الله عليه :)

darkshaft 12-06-11 05:40 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a (المشاركة 384639)
اجدع ناس يا باشا و بعدين معقول فى اسكندرية و متروحش للقبطان المصرى ده ما شاء الله عليه :)

الله يخليك يا باشا,بس انا مش بحب اتقل على حد عشان كده حروح ل ا.نبيل فرع فتح الله عنده حد حيظبطهالى بس انا فى حاجه مريحتنيش,النهالاده قال لى ان السوسته الاصلى بتاعه الكرال هيه هيه سوسته الجامو شادو فهل فى حد ممكن يفدنى؟

hesham[MaFya]a 12-06-11 06:01 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 384642)
الله يخليك يا باشا,بس انا مش بحب اتقل على حد عشان كده حروح ل ا.نبيل فرع فتح الله عنده حد حيظبطهالى بس انا فى حاجه مريحتنيش,النهالاده قال لى ان السوسته الاصلى بتاعه الكرال هيه هيه سوسته الجامو شادو فهل فى حد ممكن يفدنى؟

بصراحة انا مش بفهم اوى فى موضوع السوست ..

بس شكراً اوى للرد على استفساراتى :)

ياريت حضرتك تضفنى عندك hesham.aly19@yahoo.com

darkshaft 12-06-11 06:15 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a (المشاركة 384654)
بصراحة انا مش بفهم اوى فى موضوع السوست ..

بس شكراً اوى للرد على استفساراتى :)

ياريت حضرتك تضفنى عندك hesham.aly19@yahoo.com

على اى احنا كلنا هنا اخوات يا باشا،انا كنت اتمنى انى اديفك بس الصراحه انا بتلت من زمان استغدام المسنزجر و الكلام ده كله.

yasser222 12-06-12 01:48 PM

رد: فريق الكرال
 
لو سمحت ممكن حد يجاوبني انا الكرال بتاعتي سوستها ضعفت بعد حوالي 100 رشة وضعفت بشكل ملحوظ
كدة عادي ولا اعمل اية

darkshaft 12-06-12 03:53 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser222 (المشاركة 385219)
لو سمحت ممكن حد يجاوبني انا الكرال بتاعتي سوستها ضعفت بعد حوالي 100 رشة وضعفت بشكل ملحوظ
كدة عادي ولا اعمل اية

كده تغير سوسته.

hesham[MaFya]a 12-06-18 12:15 AM

رد: فريق الكرال
 
كدة ادخل معاااااااااااااكو الفريق و انا مرتاااااااااااح اخيرا ً جبت الكرال فيبر اسووووووووووود :)


الساعة الآن 08:07 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir