الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   رابطة مالكي الايكول جاكال دوال (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10848)

sasa tata 11-12-27 12:15 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
ايه الفرق بين الايكول جاكال دوال و الايكول جاكال كومباكت ؟ مميزات وعيوب كل نوع ؟

ahmedmh_ali 11-12-27 12:21 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sasa tata (المشاركة 268613)
ايه الفرق بين الايكول جاكال دوال و الايكول جاكال كومباكت ؟ مميزات وعيوب كل نوع ؟

لايوجد فرق الا بس ان الكومبكت ماسورة أقصر و دى بتقلل الحشر ، و بتخلى الصوت أفضل شوية ..

Compact 11-12-28 08:05 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
عذرا لاخوانى فانا من كارهى حجم الجاكال و من معجبى الجاكال كومباكت جدا و اراه افضل من اى طبنجة تركى تانية باستثناء الخامة المصنع منها الريتاى بارون فهى انضف خامة فى التركى كله و لكن الكومباكت آمان اكتر و احسن طبعا و ميزة الالى مع الامان تخليه يتفوق على كل التركى اللى شوفته فى السوق .

احمد قبيصى احمد 12-01-01 02:21 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
كل سنه وانتم طيبين جميعا .... هو الجاكال جديد يعمل كام دلوقتى ؟؟؟؟


كل سنه وانتم طيبين جميعا .... هو الجاكال جديد يعمل كام دلوقتى ؟؟؟؟

zimo 12-01-01 05:46 PM

الجاكال دوال ضاع مني يا رجالة
 
أتمنى حد يساعدني في فك طبة طويلة مركبها في الجاكال دوال بس لاحظت بعد ما ضربت خزنة بلي أتوماتيك الطبة أتعوجت شوية من عند الحرف ومش عارف أفكها
يا ريت حد يساعدني في فكها ويا ريت حد يقولي أجيب طبة تانية كويسة من عند مين
ولا أراكم الله مكروها في مسدس عزيز عليكم

SMART141366 12-01-02 01:35 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
السلام عليكم
اخى zimo
جرب مفتاح الانكية بايد طويلة لزيادة العزم فى عملية الفك عشان تقدر تفك الطبة القافشة وافضل طبةموجودة حاليا طبة م . احمد مازنجر من اعضاء المنتدى

zimo 12-01-06 01:33 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
الأستاذ الفاضل smart141366 أشكر لك حسن إهتمامك وأتمنى أن تقول لي عن سبل التواصل مع الأخ م.احمد مازنجر

farouk 12-01-06 02:04 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
حضرتك منين في الاسكندريه ؟

waeleamer 12-01-10 04:25 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
انا امتلك مسدس ايكول جاكال وسمعت من شخص يمتلك واحد مثله انه يمكن ان يستخدم فى اطلاق الرصاص الحى 8.5 مم بدون اى تعديل فى الماسوره هل هذا الكلام صحيح ام لا
ارجو الرد على هذا الامر من الساده الاعضاء وشكرا للمساعده

bedobato 12-01-10 04:30 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
لالا ............مينفعش عشان لو ضربت بيه حي ممكن الطبنجة تنفجر في ايدك لانها مصنوعة الانتيمونيا

لان الانتيمونيا مش هتستحمل ضغط الرصاصة الحي

waeleamer 12-01-11 12:55 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
السلام عليكم
من فضلكم ممكن حد يقول لى هو علشان اضرب البلى لازم افك الطبه اللى فى الماسوره وايه اهميتها ومدى البليه كام متر يعنى ممكن استخدمه فى الصبد والا لا
وشاكر جدا على المساعده

bedobato 12-01-11 01:03 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
كنت عايز اعرف هي الطبنجة الايكول جاكل ديوال فيها نسبه حديد صلب ؟؟

adel tawakol 12-01-12 01:59 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
انا عايز اعمل الطبة و الماسورة و محتاج المقاسات يا جماعة ضروري

zimo 12-01-13 12:30 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
الأخ الفاضل farouk آسف لعدم الرد عليك لوجود مشاكل في النت وشكرا لإهتمامك انا ساكن في منطقة العجمي بس ممكن اروح اي مكان علشان اسكندرية مش كبيرة اوي زي ما حضرتك عارف

Compact 12-01-13 06:46 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
الى جميع مالكى الجاكال دوال بتعديل مازنجر ...

برجاء وضع طبة ضرب طلقات البلى القصيرة الخاصة بال بى29 فوق طبة مازنجر

النتيجة : قوة و مدى و نشان افضل

waeleamer 12-01-14 08:42 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
الاخوه الافاضل انا برسل سؤالى للمره الثانيه راجيا من الله ان يرد على احد
ممكن حد يقول لى هو علشان اضرب البلى لازم افك الطبه اللى فى الماسوره وايه اهميتها ومدى البليه كام متر يعنى ممكن استخدمه فى الصبد والا لا

احمد قبيصى احمد 12-01-15 01:04 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
بسم الله الرحمن الرحيم
بص يا استاذ وائل .... مسدس الجاكال دا مسدس ممتاز ووحش الطبنجات الصوت
بالنسبه لسؤالك عن فك الطبه اللى فى الماسوره بيكون بمفتاح الانكيه 5 وبيتجاب من عند اى محل حدايد وبويات ولكل حاجه الطبه بتاعتها ... الصوت ليه طبه صغيره و البلى ليه طبه بمقاسات مختلفه فاتاكد الطبه اللى موجوده دى طبه الصوت و لا البلى الاول ( او روح لاستاذ مازنجر يعملك طبه قويه طويله ( ماسوره تانيه يعنى ) داخل الماسوره .... مدى البليه يصل الى 10 امتار مستريح ( بتاثير قوى ) ولا يمكن استخدامه فى الصيد لان النيشان مش مضبوط ومسدسات الصوت الناشكاه بتاعها مش مضبوط ..... دا رايى واتمنى لحضرتك التوفيق

ashraf_f 12-01-15 01:21 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 282134)
الى جميع مالكى الجاكال دوال بتعديل مازنجر ...

برجاء وضع طبة ضرب طلقات البلى القصيرة الخاصة بال بى29 فوق طبة مازنجر

النتيجة : قوة و مدى و نشان افضل

كومباكت مش فاهم قصدك ايه ؟ وضح شوية

احمد قبيصى احمد 12-01-15 01:41 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
يا جماعه انا عندى بقه استفسار وانا بضرب بالجاكال طلقات المانى بليه 3.5 او طلقه تحتوى على كذا بليه صغيره .... الطلقه بتحشر مباشره مبتخرجش اوتوماتيك ( مبتتنطرش ) ........ كل دا مش مهم المهم ان الطلقه بتحشر بجد جامد جدا ومبتخرجش غير لما بضرب سيخ حديد من الناحيه التانيه ( فوهه المسدس )

دى الحل معاها ايييه ؟؟؟ ليييه بيحصل كده وخاصه ان دا معناها ان المسدس بيضرب طلقه ويعطل ؟ يعنى مسدس طلقه واحده بس

ياريت يا جماعه لو حد حصل معاه الموقف دا او عنده خلفيه يقول ......
مع خالص الشكر

احمد قبيصى احمد 12-01-15 01:42 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
--------------------------------------------------------------------------------

يا جماعه انا عندى بقه استفسار وانا بضرب بالجاكال طلقات المانى بليه 3.5 او طلقه تحتوى على كذا بليه صغيره .... الطلقه بتحشر مباشره مبتخرجش اوتوماتيك ( مبتتنطرش ) ........ كل دا مش مهم المهم ان الطلقه بتحشر بجد جامد جدا ومبتخرجش غير لما بضرب سيخ حديد من الناحيه التانيه ( فوهه المسدس )

دى الحل معاها ايييه ؟؟؟ ليييه بيحصل كده وخاصه ان دا معناها ان المسدس بيضرب طلقه ويعطل ؟ يعنى مسدس طلقه واحده بس

ياريت يا جماعه لو حد حصل معاه الموقف دا او عنده خلفيه يقول ......
مع خالص الشكر

Compact 12-01-15 04:04 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f (المشاركة 283285)
كومباكت مش فاهم قصدك ايه ؟ وضح شوية

http://www.egypthunt.net/showthread....323#post283323

waeleamer 12-01-16 02:40 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
شاكر جدا ليك يا استاذ احمد على التعاون والافاده جزاك الله خيرا

almou7ed 12-01-17 03:23 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
2 مرفق
أنا امتلك الجاكال من شهر ضربت بيه 5 طلقان بس ماكانش بيسحب الآجزاء وكنت بسحبها يدوى فى ناس قالتلى بسب الطبه هل ده صحيح ولا لآ والصور للسلاح والطبه وعلى فكره هى بتدخل جوه الماسوره حوالى 3سم وازاى اعمل اشتراك فى الرابطه

almou7ed 12-01-17 03:29 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
طيب هو فين الأخ مازنجر ده وعنوانه ايه لآنى بسأل فى المنتدى بقالى اسبوع بدون رد

soliderheart 12-01-23 04:29 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
السلام عليكم انا اخوكم تامر من مالكى الايكول ديوال مسدس جميل وتحفه بس انا من فترة كدة بقى مش بيطلع الفارغ برة بيسيبه جوة بيت النار وانا عارف انه كدة يبقى عيب من الطبه وللعلم انا بستخدم طبه للطلقات المميزة نمرة 2 طويله وعايز اخلص من العيب بتاع الطبه دة حد ممكن يساعدنى فيه عشان يبقالى نفس اضرب بيه تانى لانه بيكسفنى كتير اما احب اضرب ورا بعض ...

القانوني 12-01-23 05:26 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
السلام عليكم
نرجو القاء نظرة على هذا الرابط وتثمين هذا الايكوال ديوال مستعمل
لأن الاخ الفاضل صاحبه لم يثمنه
وشكرا
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=22498

bedreamer 12-01-23 06:03 PM

Re: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
وائل بيومى امتلك مسدس ديوال الجامد وده الفيديو

bedreamer 12-01-23 06:04 PM

Re: رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستشار القانوني (المشاركة 290547)
السلام عليكم
نرجو القاء نظرة على هذا الرابط وتثمين هذا الايكوال ديوال مستعمل
لأن الاخ الفاضل صاحبه لم يثمنه
وشكرا
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=22498

اقيمه 1500 ج

shadymageed 12-01-23 08:14 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
انا معايا العملاق ايكول جيكال بس برده المشكله انه بيحشر سواء منظف اولا مع طبه م / احمد مازنجر ده اولا والمصيبه الكبيره اللى محدش اتكلم عليها الامان اللى مكان السرعات ده اول شىء بيبوظ فى المسدس ولومكنش الامان الاعلى شغال يبقى شكرا وبعدين انا مش لاقى اى موضوع عن تصليح هذه القطعه نهائيا لو حد عنده فكره ازاى نحل المشكله بتاعت الامان دى يبقا ياريت تحياتى للافوكاتوا صانع المواضيع الهامه بالمنتدى

ashrfnabil 12-01-27 06:11 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
حد يا جماعة يعرف يشغل زرار الامان اللى فوق ؟
كان فيةفيديو على اليوتيوب كان بيشرح ازاى تشغلها بس انا مش عارف الاقية دلوقتى يا ريت اللى يعرف يلاقيه يقولى
طبعا الاستاذ احمد مازينجر بيعرف يعمل كدة بس انا مرة اتفرجت على الفيديو الموضوع بسيط مش مستاهل بس الواحد ناسى الخطوات و مش عايز اعك فى المسدس ياريت لو حد لاقاة يبعته فرصة الرابطة تستفيد منه

Ahmed El Sarky 12-01-27 06:19 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrfnabil (المشاركة 293928)
حد يا جماعة يعرف يشغل زرار الامان اللى فوق ؟
كان فيةفيديو على اليوتيوب كان بيشرح ازاى تشغلها بس انا مش عارف الاقية دلوقتى يا ريت اللى يعرف يلاقيه يقولى
طبعا الاستاذ احمد مازينجر بيعرف يعمل كدة بس انا مرة اتفرجت على الفيديو الموضوع بسيط مش مستاهل بس الواحد ناسى الخطوات و مش عايز اعك فى المسدس ياريت لو حد لاقاة يبعته فرصة الرابطة تستفيد منه

فك الامان وهتلاقي في بنز ببوذ اعكس وضعة وركب تاني هيشتغل معاك .............بس نصيحة بلاش هو نازل من بلدة كدة فبلاش نلعب فية ...............ومفيش حاجة اسما فرز اول ب2 امان والفرز التاني بامان واحد

ashrfnabil 12-01-27 06:51 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
لا مش كدة .....................الفكرة ان يبقى عندك 2 امان فرصة انك تستفيد منها لعل واحد يعطل التانى يشتغلو طالما التعديل بسيط و فى ايدينا ليه ما نعملوش

bedreamer 12-01-28 01:03 AM

Re: رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrfnabil (المشاركة 293948)
لا مش كدة .....................الفكرة ان يبقى عندك 2 امان فرصة انك تستفيد منها لعل واحد يعطل التانى يشتغلو طالما التعديل بسيط و فى ايدينا ليه ما نعملوش


اتفرج كده عالفيديو ده لو هو اللى انت تقصده قولى علشان انا كمان اعتقد ان امان الاجزاء ممكن يتفعل بس خايف افكه والموضوع بسيط زى ما بتقول

bedreamer 12-01-30 03:35 AM

Re: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
على فكرة انت اتاخرت علشا فى الرد وانا مستحملتش اصبر وقولت لازم اجرب عملت زى ما الفيديو موضح واكتشفت ان المشكلة اللى فى امان الاجزاء بتاع الديوال هو فى السن او التخشينة اللى بتثبت المفتاح مكانه ناشفة جدا جدا ولو اتزيتت كويس او اتقصرت شوية هيشتغل طبيعى وفايدته انو بيمسك الاجزاء ويثبتها على عكس الامان التانى اللى تحت بيثبت الزناد

almou7ed 12-01-31 06:02 AM

رد: Re: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bedreamer (المشاركة 296365)
على فكرة انت اتاخرت علشا فى الرد وانا مستحملتش اصبر وقولت لازم اجرب عملت زى ما الفيديو موضح واكتشفت ان المشكلة اللى فى امان الاجزاء بتاع الديوال هو فى السن او التخشينة اللى بتثبت المفتاح مكانه ناشفة جدا جدا ولو اتزيتت كويس او اتقصرت شوية هيشتغل طبيعى وفايدته انو بيمسك الاجزاء ويثبتها على عكس الامان التانى اللى تحت بيثبت الزناد

ممكن شرح بتفصيل اكتر ازاى تتقصر أو ازاى تتزيت كويس لأنى حاولت افكه ماخرجش من مكانه أصلا

almou7ed 12-02-05 12:48 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 293931)
فك الامان وهتلاقي في بنز ببوذ اعكس وضعة وركب تاني هيشتغل معاك .............بس نصيحة بلاش هو نازل من بلدة كدة فبلاش نلعب فية ...............ومفيش حاجة اسما فرز اول ب2 امان والفرز التاني بامان واحد

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أخى أ/ احمد
أنا اسف ممكن شرح أكتر لأنى فكيته وقلبت البنز وبرده ماشتغلش مع العلم ان السوسته اللى تحت البنز ناشفه جدا وحطيتلها زيت كتير

tito guns 12-02-15 01:48 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
2 مرفق
انا عجبانى جدا الفكره دى و انا حاليا مشارك فى رابتطين الأيكول جاكل دوال و رابطه بلو سى 6 و اى حد يا جماعه بيواجه مشكله ان شاء الله احلهالو

zimo 12-02-24 07:28 AM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
يا جماعة أنا عملت تعديل زر الأمان العلوي و الزر يتحرك فعلا لكن بدون تأثير يعني عند تحريك زر الأمان على وضع الأمان ثم تشد الأجزاء أو تضرب طلقة المسدس يعمل بدون أي إعاقة غير زر الأمان الجانبي تماما الذي يسمح بشد الأجزاء ولكن بدون السماح بالضغط على الزناد

waheed_mohmade 12-03-04 09:08 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
هو فى ناس بتقول الجاكال دوال السيلفر احسن من الاسود رجاااااء الرد والمشورة ؟؟؟؟

illustrator 12-03-04 09:20 PM

رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waheed_mohmade (المشاركة 325539)
هو فى ناس بتقول الجاكال دوال السيلفر احسن من الاسود رجاااااء الرد والمشورة ؟؟؟؟

الاسود فيه لمعه شكلها مش ذى المسدس الحى ولونه بيمسح مع الوقت عكس السيلفر علشان كده سعره ازيد


الساعة الآن 04:41 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir