![]() |
رد: رابطة مالكي blow c06
ياريت تقبلوني عضو معاكو في رابطه مالكي بلو سي .أبقى سعيد جدا بإنضمامي ليكم .على فكره أنا عندي المسدس ده وعندي طلقات بلي بس المشكله إنه عند ضرب كل طلقه لازم أشد الأجزاء . لو حد عنده حل للمشكله دي ياريت يفيدني .
|
رد: رابطة مالكي blow c06
ياريت تقبلوني عضو معاكو في رابطه مالكي بلو سي .أبقى سعيد جدا بإنضمامي ليكم .على فكره أنا عندي المسدس ده وعندي طلقات بلي بس المشكله إنه عند ضرب كل طلقه لازم أشد الأجزاء . لو حد عنده حل للمشكله دي ياريت يفيدني
|
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي blow c06
يااخى الكريم مشكلتك غالبآ لان البليه المستخدمه صغيره علاجها اما تستخدم طبه او تستخدم مع اللمانى بليه نمره 3 منغير طبه وهيشتغل كويس بس مع الطلق التشيكى وبليه 3 اختراع عبقرى من المهندس بلو c عن تجربه والطلقات التشيكى متوفره ان شاء الله بسعر 300 جنيه العلبه والنتيجه مضمونه
|
رد: رابطة مالكي blow c06
ألطلق الفضي 9mm p.a بيحشر لان الظافر ما بيعشقش كويس معاه بخلاف اي طلق 9mm p.a.k يشتغل تمام
|
رد: رابطة مالكي blow c06
يا جماعه مع إحترامي لكم جميعا بس أنا مافهمتش حاجه . لإن المسدس مش بيحشر الطلقات لكن رد الفعل من غير الطبه ضعيف جدا على الأجزاء علشان ترجع ياريت حد يقولي على الحل لو يعرفه .وشكرا اخواني وأنا سعيد جدا بمعرفتكم .علشان كلكم ناس قمه في الأدب والإحترام .
|
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
وانت طلقات البلى اللى بتستعملها صغيره فمعظم الضغط تسرب من الماسوره والاجزاء كدا ما ترجعش والفايده ان 1- نفس الطلقات اللى انت بتستعملها مع طبه مقاس 2 على قد البليه ودى موجوده مع اصدقائنا فى المنتدى ب15 جنيه 2- طلقات المانى او تشيكى وتضع عليها بليه 3 بدون طبات خالص ارجو ان اكون افدتك |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
سلام عليكوا...عضو جديد.. افهم منك اخي الكريم....... ان بلو سي....نشيل الطبه......ويضرب بلي3 في طلقه الماني ...,خلاص كده وشكرا ولا تعديلات ولا تغيرات......... وهل كده يضرب بلي وصوت........في نفس الوقت...ولا نركب الطبه عشان الصوت ...... ارجوا الافاده لاني من محبي البلو سي................... |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
أستاذى الفاضل يا ريت حضرتك متكتبش نفس المشاركة أكتر من مرة فى أكثر من موضوع ، أما بخصوص المسدس البلو سى حضرتك ممكن تشيل الطبة الأصلية و حتستعمل المسدس من غير طبة خالص مع طلقات يومريكس ألمانى أو جوب تشيكى و بلية مقاس 4 مللى أو 5 مللى و حتحاول توسطن البلية فى نص الطلقة بالظبط و تستعمل الامير لتثبيتها ، أما الطلقات الفتحه الضيقة التركى حستعملها على بلية مقاس 2 اللى هى 3 و 4 مللى مع كبسها جوة الطلقة و تجيب طبة بتضرب بلى مقاس 2 من الأخوة فى المنتدى و لو الطبة معدنها عادى حتغير طبة كل حوالى 10 طلقات علشان بتتمدد من السخونة و لكن لو طبة معدن صلب و قوى حتقعد معاك أكتر من كدة دة بالنسبة للطبة القصيرة ، ممكن حضرتك تشترى طبة طويلة كويسة بردة و حتقعد معاك . تحياتى ... |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
شكراااااااااااااا....ليك اخي الغالي....بس سؤال...اخر...... طلقه الماني ......وبلي 3 ينفع...,هل في طلق الماني جاهز......بالبلي...... وكده يبقي خلاص حوار ...الطبه ده ......واشيلها وخلاص.......مع 3 او 4 او 5........ ومفيش داعي للطبه اخري او مسوره بتوح الخراط...... ولا لازم..........عشان المحافظه علي المسدس........:confused::confused: سؤال اخر.........هل النسخ من البلو سي في السوق الان......كويسه...زي الاول..... اصلي بسمع ان.......النسخ ليها اعطال كتيره......ايه رايكم....... وزاي اعرف افرق بين .....النسخ الجيده والغير...او ...تعرفوا حد مضمون.....بيبيع......البلو سي الاصلي.....من غير ...مشاكل...,ايه موصفات ...غير المشاكل.......... وشكرااا علي الرد............... |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
البلى الألمانى الجاهز يبقى البلية الكبيرة يعنى بحجم فتحه الطلقة لكن طبعا دة خطر جدا على المسدس لأنها ممكن تأذى الماسورة و المسدس كلة يبقى مش نافع ف علشان كدة الأفضل أنك انت اللى تعمل الطلقة ، أما البلو سى الموجود حاليا فى السوق فى أعضاء بتقول أنة مش كويس انما انا الحقيقة ممسكتش واحد من الجديد اللى نازل لغاية دلوقتى و عامة الأعضاء اللى بتبيع مسدسات هنا كلها محترمة لو النوع اللى عندة وحش حيقول وحش لأن هنا مفيش جشع التجار ، و بخصوص الفرق فى المسدبات طبعا التقفيل يبقى باين علية طبعا فى الجودة و أنك تسلط نور جوة الماسورة علشان تتاكد أنها سليمة من جوة و مفهاش تجريح و طبعا أن تملى الخزنة و تشد الأجزاء بعدد الطلقات اللى موجودة علشان تتاكد من سلامة المسدس و أنة مش بيحشر و الأخير طبعا أنك تجرب المسدس .. تحياتى . |
رد: رابطة مالكي blow c06
طب يا احمد باشا..........
في نوعين ......من البلو سي blow c 06 and blow cz 06 GAS PISTOL EKOL Voltran Blow C06 Barrel length: 113 mm Weight: (empty): 1025 واخر....... Gun gas Blow CZ 06 black Gun gas Blow CZ 06 black Magazine: 17 +1 Rounds Caliber: 9 mm PAK. Length: 204 mm. Weight: 1180 g مع العلم ان 06 blow cz اغلي..........عكس blow c06 الايكول التركي................... هل فعلا في اختلاف ..........وافرقه ازاي..........وعايز 3 حاجات..منك..لو سمحت..... 1 . مين من الاعضاء بييع حاجه بلو سي محترمه وثقه... 2. هل فعلا مش محتاج الا شيل الطبه الي معاه .....واضرب طلق الماني بيه بلي 3. 3. هل كده مش هيحشر ....ولا يبوز مني المسوره بتاعته الاصليه.......... وفي الاخر تنصحني باركب ......طبه ومسوره الي هوه حوار 200 جنيه ده.....عشان احافظ علي المسدس ومسورته.......من الاول....والا انت عامل ايه في سلاحك..... وشكرا ليك كتير علي زوقك وصبرك في الرد ومناقشه مع مبتدئي مثلي فلم يشجعني هنا الا زوق واخلاق وكرم الاعضاء ...ولكم جزيل الشكر.......................... |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
خد عندك : أولا الفولتران مش موجود عندنا أو بالأصح مش فى أسكندرية و بعض الأعضاء من القاهرة قالتلى أنة غير متوفر فى القاهرة كمان . ثانيا الناس اللى المحترمة اللى بتبيع طبعا كل الناس محترمة و لو عايز ممكن تدخل على مواضيع اى من الأساتذة ( أبو سيف - هشام سمير - محمد ياقوت - محلات خضر trainman - ياسر كفافى ) ثالثا طالما البلى مقاسة 4 مللى أو 5 مللى ( ممكن تقيسة بالمسطرة العادية ) دة مفهوش خطر على الماسورة . رابعا بالنسبة لسلاحى لسة فى علبتة من ساعه لما جبتة لأنى لو طلعتة عارف أنى ممكن أعمل مصيبة ف سايبة لغاية لما أجربة على أى حرامى يدخل شقتنا ان شاء الله ، اما موضوع الطبة الطويلة ف على حد قول الأعضاء اللى جربتها بيقوقوا أنها كويسة و أفضل واحد بيعملها قالوا العضو مازنجر .. تحياتى . |
رد: رابطة مالكي blow c06
الف شكر يا احمد باشا.............
يعني اعمل حوار الطبه ...ده ...ب200 جنيه والا انفض وخلاص........ وهل الريتاي ينافس ......بلو....مع البلي......... |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
موضوع الطبة الطويلة ب 200 جنية تعملة لو أنت كل يوم ناوى تقتل خمسة ستة و حتستعمل المسدس كل يوم ان شاء الله ( حتمشى تخرم فى الناس ) ، عايز بس أوضحلك انك بعد لما تجيب المسدس قبلة زى بعدة يعنى كأنك مش أشتريت حاجة و طالما حتستمعل البلى دة يبقى للدفاع عن نفسك فقط و انت مسافر أو ساكن فى منطقة فيها مشاكل فى العربية بس مش دايما يعنى مثلا مش واحد حيزنق عليك بالعربية تروح مطلع المسدس ، لازم كنترول على نفسك طول ما هو معاك . أما الريتاى الأصدار الموجود دلوقتى اللى هو من غير الشعار اللى على الدبشك دة بنصف جودة الأصلى و مع ذلك الناس بتشكر فية و صنفوة أفضل من الجاكال نظرا لأنة مفهوش عيوب بس هى حسب الشكل و المزاج و أنت أختار . |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
ههههههههههههههههه.......ماشي ياعم.........هرقدلهم جوه الشقه الي يهوب بس........... بس بردو مقولتليش........... اتوكل علي الله ..........واجيب بلو...... والترتيب ده كده تمام....... بلو ريتاي جاكل فيرت |
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
بلو - ريتاى اللى تستريحلة أشترية . |
رد: رابطة مالكي blow c06
همام باشا وأحمد باشا على شكرا جزيلا لإهتمامكم وردكم الوافي .وشكرا لجميع الأعضاء .وياريت يا جماعه إللى يحب يخدمني ويجيبلي طبه صلب ده رقم تليقوني 0100668171 أو يبعتلي رقم تليفونه وأنا هأكلمه .وعاوز كمان أعرف مقاس البليه إللى بتشتغل على الإيكول تونا 8 مم علشان أخويا معاه واحد وعاوز أعمله طلقات بلي بس مش عارف المقاس
|
رد: رابطة مالكي blow c06
موضوع ممتاز وان شاء الله انضم ليكوا قريبا
|
رد: رابطة مالكي blow c06
فى حاجه غريبه،كل مبروح لمحل سلاح فى الاسكندريه يقولى بلاش بلو سى ابعد عنه عشان ملهوش قطع غيار؟؟؟!!!!!!!!!
|
رد: رابطة مالكي blow c06
فى حاجه غريبه،كل مبروح لمحل سلاح فى الاسكندريه يقولى بلاش بلو سى ابعد عنه عشان ملهوش قطع غيار؟؟؟!!!!!!!!!
|
رد: رابطة مالكي blow c06
انا عاوز اعرف حاجه بخصوص البلو سى علشان هروح اجيب واحد ..........هو حلو !!!
بعد لم بيضرب الطلقة بتطلع ولا لازم اشد الاجزاء علشان تطلع فى حالة البلى وفى حالة الصوت ....!!! انا تعبنا فى الفلوس ديه علشان انا بسفر كتير ...........ملحوظه لو فى عيبوب ياريت تقولوا ...و شكرااااا |
رد: رابطة مالكي blow c06
2 مرفق
وانا كمان هنضم ليكو وصوري اهي
|
رد: رابطة مالكي blow c06
1 مرفق
اقتباس:
والظفر ده باين هتلاقيه في الجنب اليمين من المسدس من عند مخرج الطلقه في المجموعه المتحركه وهتلاقي شكله عامل زي الشريط الرفيع وهحطلك الصوره توضح هو فين بالظبط ولو فيه مشكله كلمني 01516789987 |
رد: رابطة مالكي blow c06
أنا من إسكندرية أجيب منين ال below c06 silver و بكام ولك جزيل الشكر
|
رد: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي blow c06
لو فى صديق ليك نازل القاهره انا ممكن اوفرهولك وسعره 1250 وممكن اقابله عند بدايه طريق القاهره اسكندريه لانى بعدى كتير من هناك
|
رد: رابطة مالكي blow c06
السلام عليكم
أنا ناوي أجيب blow 6 وأحب اشترك معاكم في الرابطة لو تسمحوا وعايز أعرف منين اجيب خزنة اضافي وسعرها كام وهي بتشيل كام طلقة وشكرا |
رد: رابطة مالكي blow c06
السلام عليكم ايه رايكم في blow class حد يعرفها
|
رد: رابطة مالكي blow c06
يعني كل الي قريته دا يا اسلام ولسه بتسال
|
رد: رابطة مالكي blow c06
1 مرفق
ياباشا دى حاجه تنيه غير البلو سى ودى صورتها
|
Re: رابطة مالكي blow c06
صباح الخير انا لى سوال مهم جدا و مالقتلوش رد فى الرابطة و راجعتها مرتين و متاكد اول سوال مين هشام سمير و اوصل له ازاى عشان اخد منه بلو سى
وشفت فيديوا و اكتر شى عجبنى انه بيطلع نار من قدام الكلام ه حقيقى ولا خدعة ولو خدعة معمولة ازاى عشان دى نقطة مهمة و بعدين فى الاقهرة اشتريه منين و يكون حاجة نضيفة و اجرات ترخيصة ايه يعنى لو مشيت بيه فى الشارع وحد كلمنى اوريه ايه اوراق و ارجو الرد بسرعة جدا جدا جدا لانى فى صديق ليا نازل من القاهرة و هايجبهولى فارجو الرد بسرعة النهاردة قبل الضهر رجاء اميلى sniper320052@yahoo.com وتليفونى 0109728223 |
رد: رابطة مالكي blow c06
انا لسة شاري واحد وارجو قبولي بالرابطة وكلفني1300 جنيه بس للاسف من غير علبته وارجو افادتي عن امكانية استخدام الرصاص البلي وعيوب موضوع الحشر
|
Re: رابطة مالكي blow c06
ياريت رجاء قبل ماشترى حد يفيدنى و يشرح لى ازاى بيطلع نار من قدام كده انا سالت و عرفت انها خدعة بس ازاى خدعه فى كل الطلقات و فكرت لو احقن الطلقة بحقنة فيها بنزين عاشن لما تضرب تطلع نار ارجو الرد وفى سوال برضه قبل كده بعته ارجو الرد |
رد: رابطة مالكي blow c06
دة فواتران مش blow c06 أولا و كل المسدسات بطلع نار من فوهة المسدس لكن فى عدم وجود الأضاءة ، و المسدس دة حالة شاذة ... و حتلاقي موضوع عنة عاملة من زمان فى قسم محدثات الصوت و بنفس الفيديو ..
|
رد: Re: رابطة مالكي blow c06
اقتباس:
مين التيت أبن التيت اللى قالك أحقن الطلقة بنزين ، دة عايز يخلص منك ، أوعى تعمل حاجة زى دى أبدا .............. |
رد: رابطة مالكي blow c06
سوال كمان و ارجو الرد بسرعة و اس فعغلى اسالتى الكتيرة هو فى نوع لقيته بيركب له كاس المقزوفات بس انا عاوز واحد بلو سى 06 ميركبلوش كاس عشان لو حد مسكة و بص فيه ميبنش انه فى قلوظ من الداخل و يفهم انه صوت فاهمنى ارجو الرد
|
رد: رابطة مالكي blow c06
ويا استاذ احمد على فين المووضع بتاع مسدس الفولترين الى بالفيديوا فى منتدى محدثات الصوت مش عارف اصله ابعت لى اللينك ياريت
|
رد: رابطة مالكي blow c06
[B][FONT="Arial Black"]السلام عليكم اخوتى فى المنتدى
انا بصراحه جربت المسدس البلو سى 06 وصوته عالى وقوى وبيضرب بلى وانا اعرف انه صناعه تركى بس عايز اعرف منكم لانى عايز اجيبه اولا المسدس دة فى منه فرز اول وتانى والكلام دة ولا كله الموجود واحد مفهوش فرز تانى حاجه ارخص سعر ليه كام واغلى سعر كام وكمان ماسورته مفتوحه ولا لا وكمان بيضرب بلى اوتوماتيك ولا بنغير الطبه الموجودة بتاعت الصوت ونركب طبه بلى بس ولا فى اى حاجه تانى بتتركب جوة زى الجلبه مثلا تالت حاجه بقى البلى مقاس كام اللى بيضربه لان فى ناس قالت لى انه بيضرب مقاس 3 وممكن تتوسع الماسورة ويضرب مقاس اربعه اخر حاجه بالنسبه للبلى انا سمعت فى ناس بتركب البلى دة على الطلقات الالمانى uma مش البيضه ومين اللى ممكن اجيب منه وكمان مدى البلى اللى بيطلع شكرا ارجوكم الافادة سريعا |
رد: رابطة مالكي blow c06
2 مرفق
دى صورة البلو c06
|
| الساعة الآن 11:46 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir