الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   رابطة مالكى الاسلحه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=107)
-   -   رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10856)

وكيل النائب العام 12-01-12 01:53 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
لا ياباشا والله انا واخد دا من والدى مش تبع الشغل خاااااااااااااااااااااالص والحجات دى

وكيل النائب العام 12-01-12 01:54 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
بس ياباشا أنا ضربت بية من فترة كدا طلقتين وضرب عادى خالص ألآجزاء بتسحب طبيعى مفيش مشاكل

وكيل النائب العام 12-01-12 02:03 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
فيييييييييييييييين الردوووووووووود

Compact 12-01-12 02:35 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
.......................

وكيل النائب العام 12-01-12 02:50 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
خلاص أودية ورشة وخلاص بقا
بس والله انا حاسس إنها حاجة عبيطة
لإنة شكلة مش باين إنى فى اى عطل
وياجماعة النوع دا بيركب لة خزنة أكير من 9 طلقات ولا إية نظامة

وكيل النائب العام 12-01-12 02:52 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
باشا هو شفة الخزنة دى حاجة من جوة ولا فى الخزنة نفسها أصل أنا شيلتها وجربت بردة علية خزنة تانية نفس القصة
وبردة خليك فاااااااكر إن الماسورة متسخن عليها من قداااااااااااام ومش عارف انا تسخينها دا كان صح ولا غلط
من الغبى إل عمل فية كدا

Compact 12-01-12 03:16 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
............................

owkean 12-01-14 04:04 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
عقبالي لما املك حلوان يارب
اميننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن نننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

القانوني 12-01-15 08:59 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم
الحلوان العادي خزنته 8 طلقات
هل له خزنه 16 او 15 طلقه ؟؟؟
ولكم كل الشكر

Compact 12-01-15 06:42 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
....................

القانوني 12-01-16 12:46 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
الاخ كومباكت

كلك ذوق
وردك مقنع
ومنك نستفيد دائما
جزاك الله عنا خير الجزاااااااااااااااااااااء

Atb 12-01-17 10:04 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
طبنجه محترمه جداااااااااااااا

تستخدم فى ميدان التدريب فى القوات المسلحه المصريه للجنود والضباط يوجد اكثر من اصدار منها افضلهم الحلوان السوبر

تقبل مرورى

owkean 12-01-22 03:55 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
يارب ارزقني بتمن وحده عشان اشتريهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااا يارب

Compact 12-01-22 11:19 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
...........................

bodygard 34 12-01-25 05:07 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا ماعنديش حلوان بس لفت نظرى اعلان عن خزنه للحلوان 51 كالتالى
951-HELWAN
9MM - BLUE Mag - # BER19
Reference: 1931
PRO-MAG Capacity (10) RD - Regular price $26

موجود فى الرابط دهhttp://handgungrips.com/Beretta/1790/cfm هو فى خزنه للحلوان 10 طلقات؟

Compact 12-01-25 07:03 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
...........................

bodygard 34 12-01-25 07:47 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Compact (المشاركة 292231)
و اخد بالك من سعر الخزنة يا حج محمد ...

معتقدش ان الخزن دى (المعدلة) موجودة فى مصر و الله اعلم و اعلى

واخد بالى والله ياجنرال... هى مش فى مصر انا عارف بس الsite ده بيبع ..يمكن حد يعرف يجيبها

القانوني 12-01-25 08:45 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ماشاء الله

اسعار مناسبه
أسعار محترمه
ربنا يصلح حالنا

ahmed.76 12-02-04 06:15 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم جميعا حد من الساده الاعضاء ممكن يدلنى اجيب طلقات توكاريف 7.62x25 منين

Compact 12-02-04 09:13 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
......................

ashanegy 12-02-04 09:59 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم
دى اول مشاركة لى بالمنتدى الجميل ده وباركولى النهارده اشتريت طبنجة حلوان 920 مهدل وحابب اطلعكوا على المعلومات التى عندى بعد اللف والدوران والرخصة واتلاسعار وغيره

ashanegy 12-02-04 10:02 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اول حاجة حلوان الصغير المعدل الاسود سعر المصنع اليوم 20350 تقريبا
حلوان الصغير النيكل 22000
على فكرة النيكل فى الحلوان طلاء لذا يقشر مع الاستعمال لا ينصح به لكن المسدسات المستوردة يكون السبيكة نفسها نيكل
نرجع للاسعار
حلوان الكبير المعدل خزنة 15 طلقة سعر 27000 الى 28000 سعر اليوم

ashanegy 12-02-04 10:06 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اعلام هام للسادة الاعضاء
الاسعار ستزيد يوم الاثنين القادم كاتالى
حلوان 920 الزيادة 2990 جنيه
حلوان 51 الزيادة 2000 جنيه
العهددة على الراوى وانا اصدقة

ashanegy 12-02-04 10:08 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
سعر خزنة حلوان 51 500 جنيه
سعر خزنة حلوان 920 1000 جنيه

اتمنى ان اكون افدت المجموعة الكريمة مع كل التوفيق للرابطة
فى انتظار نصائحكم لى الزبون الجديد مع 920

ashanegy 12-02-04 10:42 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ارجو عدم استعمال الرصاص الليبى لخطورته

ahmed.76 12-02-04 11:16 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
مرخص يا باشا انا طالع عينى عليها اكلم سيادتك ازاى

ahmed.76 12-02-04 11:18 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
مرحص يا باشا وربنا يباركلك اكلم سيادتك ازاى

Compact 12-02-05 02:27 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
...................

Compact 12-02-05 02:44 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.76 (المشاركة 301101)
مرحص يا باشا وربنا يباركلك اكلم سيادتك ازاى

اوعى تفرط فى الطبنجة دى يا سيادة المستشار ... لا تعوض

owkean 12-02-05 01:10 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
يا جماعه هو ليه السوق بيولع في الاسعار علينا احنا بس في مصر ولو بره بتتباع الحلوان المصري هاتكون بنفس السعر ده

القانوني 12-02-05 02:00 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
أرى وطبعا هذا راي متواضع
السبب سوء إدارة الدولة
الدولة كانت تدار من مكتب وزير الداخلية في العهد البائد
الآن لايوجد من يدير والايدي مرتعشه
وبالاحرى اجتهادات فردية
وليس لي سوى ان اقول اللهم اصلح احوالنا
السبب الرئيسي الثاني والاهم
سوء النفس البشرية من التجار الكبار
والجشع وحب المال
اللذين يكنزون الذهب والفضة
وخاصة في غياب الرقابة
ايضا نقول
اللهم اصلح احوالنا

owkean 12-02-05 03:07 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اللهم امين

ahmed.76 12-02-05 07:38 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
مفيش فرق يا باشا بين 920 و920 معدل فى بس 920 و980

ahmed.76 12-02-05 07:40 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
طبعا يا جنرال كومباكت مقدرش افرط فيها

القلب الطيب 12-02-05 08:49 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم اصدقائى.....انا اشتريت حلوان 51 من المصنع من حوالى شهر تقريبا وكان سعرها 17600 وده طبعا سعر مبالغ فيه بدرجة كبيرة جدا جدا وده للاسف لان مكانش قدامى بديل اخر وقد سبق ان اعلنت فى هذا المنتدى المتميز عن رغبتى فى شراء حلوان مستعمل املا فى ان يكون السعر مناسب فضلا عن ان الانتاج القديم افضل بكثييييييييييييير من الانتاج الحديث ( الردئ) الا اننى للاسف لم اتلقى ايه ردود والان بهت حين علمت ان الاسعار قد زادت مرة اخرى عن السعر الذى اشتريت بيه ولا اجد اى مبرر لذلك سوى انه استغلال للظروف الحالية التى تمر بها البلاد وحاجة المواطنين لحيازة سلاح للدفاع عن النفس ..هذا فضلا عن صعوبة الحصول على موافقة استيرادية بشكل يكاد شبه مستحيل ...اى انك تجد نفسك فريسة احتكار للمصنع الوحيد الذى يرفع الاسعار كل شهر تقريبا...وعجبى

Compact 12-02-06 12:28 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
........................

ahmed.76 12-02-06 04:16 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
الموجود دلوقنى الخزنه 15 ووصلت 1000 جنيه

owkean 12-02-06 10:31 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 302278)
اقولك انا :)

ال 920 المنتجة قبل الثورة , خزنة 14 طلقة , كان تمنها 4500 جنيه قبل الثورة بيوم

ال 920 المنتجة بعد الثورة , خزنة 20 طلقة , ششخاناتها كلها بتتاكل بسرعة اوى ... اعتقد رجعوا للخزنة ال 15 طلقة تانى

ال 920 بيقولوا عليه سوبر حلوان ... قال يعنى سوبرمان :)

ال 980 هى ال 920 مع اختلاف بسيط فى الشكل الخارجى و وجود امان زيادة لعدم الضرب عند السقوط على الارض (بها 3 أمان)

من الملاحظ لى شخصيا ان جميع موديلات الحلوان سواء 51 او 920 او 980 , ذو جودة رديئة جدا فى انتاج ما بعد الثورة بالذات فى المواسير و الششخانات ... يعنى غلوها و نيلوها :)

جامد والله في الجول

koko polo 12-02-06 06:51 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
الاخوة الاعزاء مالكى حلوان 920
كل يوم اسمع حكايات عن حلوان 920 تدفعنى لالقاؤه فى الشارع وليس بيعه فقط و اصبحت اتركه فى مكتبى حينما اخرج حتى لا يقتلنى او ينفجر فيا رغم انى اشتريته من 1998 و كان اول انتاج وكانت الخزنتين بريتا واخبرنى فتح الله انه تجميع بريتا و لم اضرب به سوى طلقتين و لم اشعر باى رد فعل فهل الانتاج الحالى سئ لهزه الدرجة ام الكل سواء؟

القلب الطيب 12-02-06 09:51 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koko polo (المشاركة 302894)
الاخوة الاعزاء مالكى حلوان 920
كل يوم اسمع حكايات عن حلوان 920 تدفعنى لالقاؤه فى الشارع وليس بيعه فقط و اصبحت اتركه فى مكتبى حينما اخرج حتى لا يقتلنى او ينفجر فيا رغم انى اشتريته من 1998 و كان اول انتاج وكانت الخزنتين بريتا واخبرنى فتح الله انه تجميع بريتا و لم اضرب به سوى طلقتين و لم اشعر باى رد فعل فهل الانتاج الحالى سئ لهزه الدرجة ام الكل سواء؟

الانتاج القديم افضل بكثييييييييييير من الانتاج الحالى ......الـ 920 اللى مع حضرتك انتاج قديم كانت معى ومعظم اجزائها ومكوناتها بريتا وهتلاحظ حتى ان الخزنة محفور عليها made in italy والصبغة بتعتها جيدة جداً مقارنة بصبغة الانتاج الجديد وده لانها كانت باكورة الانتاج ومعظم مكوناتها مستوردة ....اما عن خوف حضرتك من انها تنفجر ...اعلم انها مداعبة وليس خوف حقيقى ....وفى تقديرى انها طبنجة عملية وجيدة ولاخوف منها على الاطلاق....مع اطيب امنياتى لك بالتوفيق


الساعة الآن 06:55 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir