الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=11518)

ahmadkader 11-07-01 09:41 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
تم عمل أشكال جديدة بمواصفات جديدة ووضع صورتهم بعد الفينيش الأخير فى رأس الموضوع ، و جارى الإتصال لتسليم الحاجات المطلوبة تباعا

ahmadkader 11-07-01 09:48 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadaany (المشاركة 138159)
د احمد ياريت تعمل حسابى فى واحد مع البليه 2 اللى متوفره مع الطلقه التركى الفضى ولك جزيل الشكر رقمى 0100800523 وياريت اسود مش فضى يبقى جزاك الله خير واهو فرصه نتقابل واستشيرك فى البرتا انا اسف ومعرفش ان حضرتك عبقرى وان انا تلميز صغير بالنسبه لحضرتك ومنك نستفيد

باشا مافيش داعى للأسف و لا حاجة ، الإختلاف هو سنة الحياة طالما فى حدود الحفاظ على بعض من التجريح المتعمد ، يجب أن يقبل كل طرف من الآخر النقد لأن النقد ده هو اللى بيخلينا نتعلم من أخطاءنا و نطور من معلوماتنا ، و بالنسبة للطلب بتاع حضرتك هو نوع المسدس إيه ؟

samirpop2 11-07-01 11:43 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
الله ينور يا د احمد شغل جامد انا حاسس يومين وتطلع لنا برشاش اللي او دبابه جديده قازف صواريخ بصراحه انت فنان انال اسف مكلمتكش اليومين اللي فاتو كنت مشغول شويه بس انا لازم اقابلك لانك حقيقي شخصيه محترمه جدا وانا اعتز بمعرفتك

samirpop2 11-07-01 11:53 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new sniper (المشاركة 138190)
يا جماعه احنا عندنا مخرطه وعارف حاجه زى دى بتتعمل بكان والله العظيم انا لو عندى الخبره وورايا وقت ولكن زى مذكرت فوق معنديش وقت والله اى واحد له واحد صاحبة خراط او يروح يسأل عند اى حد خراط هيلاقيها بنصف الثمن ده بعد اذنك يا استاذ احمد انا مش بقلب عليك ولا حاجه بس انا بقول الحاجه اللى شايفها امامى واذا كان على حته الحديد الصلب دى مش هتكلفك حاجه وسعر الخرط كمان مش كبير

استاذ new sniper عايز انبهك لشئ انت بتقول ان كده سعرها غالي( صح) علشان تقول كده لازم تتعب زي الراجل اللي راح اشتري خامه و راح للخراط وضيع وقته وجبهلنا مقشره (ده غير الفكره نفسا دي ليها ثمن ) الصح ان سيادك تعمل كل ده وتيجي تقول انا بنافس الراجل ده وهبيع القطعه دي بنصف الثمن مثلا او يمكن تكلفك اكتر سعتها كلامك هيكون منطقي اكتر والناس هستجيب لكلامك ده ومتزعلش مني لان الكلام بتاعك مش منطقي انك تنقد سعر من غير ما تنافس بسعر اقل ارجو انك تتقبل كلامي وانا متأكد انك عايز المصلحه العامه للمنتدي والاعضاء

new sniper 11-07-01 01:33 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
يا استاذ samirpop2 انا بقول اللى شايفه ادامى ودى مجرد مشاركه ومش قصدى اى حاجه

ahmadkader 11-07-01 01:56 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirpop2 (المشاركة 138273)
الله ينور يا د احمد شغل جامد انا حاسس يومين وتطلع لنا برشاش اللي او دبابه جديده قازف صواريخ بصراحه انت فنان انال اسف مكلمتكش اليومين اللي فاتو كنت مشغول شويه بس انا لازم اقابلك لانك حقيقي شخصيه محترمه جدا وانا اعتز بمعرفتك

سمير باشا ، واحشنى و الله ، و لا يهمك مافيش مشاكل و أنا لسة حاجزلك طلبك طبعا و عند وعدى فى تصليح المسدس اللى عندك و أى خدمات محتاجها منى تحت أمرك أى وقت ، كفاية إنى أتعامل مع شخصية غاية فى الإحترام زى حضرتك

وليد فتحي 11-07-01 01:56 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new sniper (المشاركة 138190)
يا جماعه احنا عندنا مخرطه وعارف حاجه زى دى بتتعمل بكان والله العظيم انا لو عندى الخبره وورايا وقت ولكن زى مذكرت فوق معنديش وقت والله اى واحد له واحد صاحبة خراط او يروح يسأل عند اى حد خراط هيلاقيها بنصف الثمن ده بعد اذنك يا استاذ احمد انا مش بقلب عليك ولا حاجه بس انا بقول الحاجه اللى شايفها امامى واذا كان على حته الحديد الصلب دى مش هتكلفك حاجه وسعر الخرط كمان مش كبير

يا اخى حط فى اعتبارك مجهود الراجل و كمان وقته مش ببلاش
كلنا بنعمل كده فى اكل عيشنا لو باعها زى ما كلفها يبقى خد ايه مقابل وقته و تعبه

ahmadkader 11-07-01 02:05 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirpop2 (المشاركة 138278)
استاذ new sniper عايز انبهك لشئ انت بتقول ان كده سعرها غالي( صح) علشان تقول كده لازم تتعب زي الراجل اللي راح اشتري خامه و راح للخراط وضيع وقته وجبهلنا مقشره (ده غير الفكره نفسا دي ليها ثمن ) الصح ان سيادك تعمل كل ده وتيجي تقول انا بنافس الراجل ده وهبيع القطعه دي بنصف الثمن مثلا او يمكن تكلفك اكتر سعتها كلامك هيكون منطقي اكتر والناس هستجيب لكلامك ده ومتزعلش مني لان الكلام بتاعك مش منطقي انك تنقد سعر من غير ما تنافس بسعر اقل ارجو انك تتقبل كلامي وانا متأكد انك عايز المصلحه العامه للمنتدي والاعضاء

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد فتحي (المشاركة 138337)
يا اخى حط فى اعتبارك مجهود الراجل و كمان وقته مش ببلاش كلنا بنعمل كده فى اكل عيشنا لو باعها زى ما كلفها يبقى خد ايه مقابل وقته و تعبه

السادة الأفاضل أشكركم على تعليقاتكم و ردودكم المنطقية ، و على فكرة أنا متعود على كدا ف مافيش مشكلة من المداخلات اللى زى دى ، و أنا على الرحب و السعة ، هو بس العضو الكريم يقوم من على الكمبيوتر و يمسك الورقة و القلم و يصمم و يرسم و يروح للخراط و يعمل اللى عايز يعمله براحته و ييجى يطرح بسعر أقل جوا الموضوع بتاعى و معنديش أى مانع ، بس يا ريت تطلع الحاجة اللى هيعملها زى المعروضة دى حفاظا على مقتنيات الأعضاء و على أرواحهم إذا لا قدر الله كان تصميمه فيه أخطاء

احمد حسن ادريس 11-07-01 02:15 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
استاذ احمد احنا مش عايزين حد تانى يعملهلنا والكلام دة لاى حد بيقول هنعمل ومش هنعمل ولو لو يعنى عملها هتكون فكرة مقتبصة وانا مبحبش اللى يقتبص الافكار

ahmadkader 11-07-01 02:20 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسن ادريس (المشاركة 138354)
استاذ احمد احنا مش عايزين حد تانى يعملهلنا والكلام دة لاى حد بيقول هنعمل ومش هنعمل ولو لو يعنى عملها هتكون فكرة مقتبصة وانا مبحبش اللى يقتبص الافكار

عادى يا أستاذ أحمد و الله أنا مش زعلان خالص ، قال بيقولك المانجة أحلى من الجميز ،، طب هى فين المانجة ، هاهاهاها
دلوقتى فيه حاجة متاحة قصادك و جاهزة و مضمونة ، تاخدها و اللا تجازف و تنفذ حاجة مانتش ضامنها و اللا تستنى لما الأخ يوفرهالك ؟ الواقع دائما يتحدث عن نفسه بالنيابة عنك

احمد حسن ادريس 11-07-01 02:22 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اة فعلاً على رأيك مافيش مانجة خالص هههههههه

new sniper 11-07-01 02:22 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا اسف يا جماعه واذا كنتم شايفين انى غلطان اوى كده عندى استعداد احذف عضويتى من المنتدى

وليد فتحي 11-07-01 02:23 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا كنت عايز الماسوره القصيره للايكول فرات مجنم و كمان للبلو سي
ازاى اقابل حضرتك

ahmadkader 11-07-01 02:24 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد فتحي (المشاركة 138363)
انا كنت عايز الماسوره القصيره للايكول فرات مجنم و كمان للبلو سي ازاى اقابل حضرتك

ياريت رقم تليفون حضرتك و أنا هكلمك

احمد حسن ادريس 11-07-01 02:25 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
استاذ احمد وكنت عايز استفسر من حضرتك بعد الاخ وليد
انا عايز اعرف اية الاقوى فى اطلاق البلى البلو سى -- الايكول فولجا وشكراً

new sniper 11-07-01 02:31 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا كنت بقول رأيى مش اكتر وحرية الرأى مش جريمه والله انا مقولتش حاجه غلط وبعدين عايز حد مهما كان فى المنتدى مقلش رأيه فى حاجه زى دى واكبر من دى كمان انتم ليه مبتتقبلوش الاراء

ahmadkader 11-07-01 02:34 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسن ادريس (المشاركة 138367)
استاذ احمد وكنت عايز استفسر من حضرتك بعد الاخ وليد
انا عايز اعرف اية الاقوى فى اطلاق البلى البلو سى -- الايكول فولجا وشكراً

العيار واحد و لكن طول الماسورة فى البلو سى أطول و ده بيعطى توجيه أفضل للمقذوف و إندفاع أكبر نتيجة ملامسة البلية للجدران لمسافة طويلة مما يعطيها دوران أسرع ، طبعا ده فى حال كانت الماسورة مظبوطة

احمد حسن ادريس 11-07-01 02:42 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا كنت بقول رأيى مش اكتر وحرية الرأى مش جريمه والله انا مقولتش حاجه غلط وبعدين عايز حد مهما كان فى المنتدى مقلش رأيه فى حاجه زى دى واكبر من دى كمان انتم ليه مبتتقبلوش الاراء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
احنا كلنا هنا اخوات بس دلوقتى حضرتك قولت الخامات بتتكلف كذا على الفلوس يعنى بس فية حاجة اسمها ابتكار وتصميم ودقة فى التنفيذ واحقية فى التنفيذ يعنى هضرب لحضرتك مثل فى شاعر مصرى اسمة هشام الجخ طبعاً معظم الناس عارفينة المهم طلع شاعر تانى خد نفس فكرة موضوع الشعر وكتب نفس الموضوع بكلام مختلف يحصل اية بعد كدة هشام الجخ زعل قوى وعرف الناس انة عمل اية انا مش قصدى على حضرتك والله وحصل خير وكلنا اخوات

وليد فتحي 11-07-01 02:55 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 138365)
ياريت رقم تليفون حضرتك و أنا هكلمك

بعت لحضرتك رساله على الخاص

احمد حسن ادريس 11-07-01 03:57 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا اسف يا جماعه واذا كنتم شايفين انى غلطان اوى كده عندى استعداد احذف عضويتى من المنتدى
اخى العزيز لية كدة متقولش كدة انا قولتلك اننا هنا اخوات ورمضان كريم

guns 11-07-01 04:03 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا عايز واحد اسود للبلو سي ويكون بيضرب بلية نمرة 3 ولونة اسود ودا رقمي 0100716169

guns 11-07-01 04:04 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
واتمني اني بعد ما اضرب بية ينفك بسهولة علشان ميبوظش المسدس

Biso007 11-07-01 04:30 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
يا استاذ احمد برجاء الاتصال مره اخري رقمي ٠١٢٣١٤٧٨٦٦

ashraf_f 11-07-01 04:47 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
نزل الفديو يا باشا فرجهم على الاعجاز

ahmadkader 11-07-01 05:31 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f (المشاركة 138489)
نزل الفديو يا باشا فرجهم على الاعجاز

تم تنزيل فيديو التجربة بالآلى فى أول الموضوع ، الصراحة مكونتش متوقع إنه مدمر كدا !!!!

ashraf_f 11-07-01 05:38 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
بصو يا جماعه الموضوع مش طلق تركى ولا المانى ولا مسدس ماركتو اية المهم مين اللى بيضرب بيه ههههه
على فكره دة كان طلق تركى العادى المنتشر بالبلية الصغيرة بس النتيجة كانت مزهلة شفتو ضرب الالى و حلاوتو

ahmadkader 11-07-01 05:42 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f (المشاركة 138519)
بصو يا جماعه الموضوع مش طلق تركى ولا المانى ولا مسدس ماركتو اية المهم مين اللى بيضرب بيه ههههه على فكره دة كان طلق تركى العادى المنتشر بالبلية الصغيرة بس النتيجة كانت مزهلة شفتو ضرب الالى و حلاوتو

و الله يا أشرف بيه ماكنت يوم أتخيل إن البلية الصغيرة دى بتاعة المسدس الرش التعبان اللى حتى مابتعلمش فى الخشب مع مسدس الغاز إنها ممكن تعمل كدا !!! أنا حتى ساعة ماجربنا أول طلقة و لقيت البلية ردت جنبى إتهيألى إنها ردت و خلاص ،، معرفناش إنها عدت إلا لما بصينا على ظهر الخشبة ،،، على فكرة يا جماعة دى خشبة موللا سرير تخنها 2 سنتى

ashraf_f 11-07-01 05:47 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
يا احمد باشا الخواجة ايكول نفسه ماكانش يتوقع كدة اتفرج بعد الفديو دة الاجاكال اللى فى البلد هيخلص احنا عاوزين نسبة من ارباح المصنع هههه

hema777h 11-07-01 05:54 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
مش اي اي ولا زي زي ولا كل قط يا تقلو يامشمش وفي انتظار الموضوع الجديد ولا بتكارات الجديدة

beboo 11-07-01 06:18 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
استاذ احمد شكرا على الاختراع الجميل ارجو ان تقوم بالتصال بى لانى عايز اشترى واحد ضرورى ومسدسى ايكول فرات ورقم تليفونى 0193603510 ولو فيه تليفون اكلمك يا ريت

superman2 11-07-01 06:28 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
=================

ahmadkader 11-07-01 06:40 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 (المشاركة 138545)
هو اختراع حلو جدا لشد الاجزاء اتوماتيك وشكله قوي بس انا لي ملحوظة علي القوة اللي ببتكلموا عنها وهي انها البلية خرمت ملة سرير 2 سم واللي واضح في الفيديو ان المسافة كانت حوالي متر ... وتجربتي ان البلية خرمت خشبة 4 سم وعدت من الناحية التانية ودة كان في الجاكال وبدون اي طبة وبالطلق التركي فبرجاء الافادة هل الـ 2 سم اختراق دي تعتبر اعجاز ؟؟؟؟

و الله حضرتك بالنسبة للمسافة المتر كان عشان خاطر كنا فى مكان ضيق و كنا خايفين الطلقات تيجى فى حاجة تبهدلها و محبيناش نجرب فى مكان مفتوح عشان الصوت و القلق ، و بالنسبة للإختراق أعتقد لو كانت فعلا الخشبة أتخن من 2 سنتى برضه كانت البلية هتخترقها ، البلية طلعت من الناحية التانية على كل حال ،،، و إحنا مش محتاجين أكبر من القوة دى و ما كناش متوقعين و لا طمعانين فى أزيد من التأثير ده لغرض الدفاع عن النفس

ashraf_f 11-07-01 06:50 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
احمد تخانة الخشب اللى فى الفديو 3 سم

ashraf_f 11-07-01 06:52 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 (المشاركة 138545)
هو اختراع حلو جدا لشد الاجزاء اتوماتيك وشكله قوي بس انا لي ملحوظة علي القوة اللي ببتكلموا عنها وهي انها البلية خرمت ملة سرير 2 سم واللي واضح في الفيديو ان المسافة كانت حوالي متر ... وتجربتي ان البلية خرمت خشبة 4 سم وعدت من الناحية التانية ودة كان في الجاكال وبدون اي طبة وبالطلق التركي فبرجاء الافادة هل الـ 2 سم اختراق دي تعتبر اعجاز ؟؟؟؟

لاء الاعجاز فى دقة التنشين و ضرب الالى بدون حشر

ahmadkader 11-07-01 06:55 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f (المشاركة 138554)
احمد تخانة الخشب اللى فى الفديو 3 سم

و الله يا باشا مش طمعان غير فى إثنين سنتى بس ، ده لو لبس فى بنى آدم يبقى فيه الشفا
على فكرة لو تابعت مواضيعى قبل كدا هتلاقينى كنت دايما بستهون بتأثير البلى و القصص دى ، إنما إنتا كدا هتخلينى أغير رأيي

spearhead 11-07-01 06:58 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
الى انا عاوز افهموا دلوقتى حضرتك بتقول ان ال4 طلقات خرجوا وكسروا الخشبة وخرجوا من الناحية التانية

والى انا فاهموا ان البلى حضرتك بتحطوا فى الجزء الى شبة كاتم الصوت مش مع الطلقة نفسها

ودا معناة ان انا هحط عدد البلى الى انا عوزوة فى الكاتم دوت ولما اضرب الطلقة هيخرج كلوا مرة واحدة
يعنى هضرب مرة واحدة وبعد كدا لازم اشيلوا واركب لية بلى مرة تانية ولا انا فاهم غلط ؟؟


تانى حاجة هو اية الاخبار فى التعمير حصل مشاكل فية ولا بيعمر الى
ولا هضر اشد اجزاء كل مرة ؟؟

ashraf_f 11-07-01 07:03 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
هوة مين الللى جاب التورتة هههههههههههه

za2r2lel 11-07-01 07:05 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spearhead (المشاركة 138562)
الى انا عاوز افهموا دلوقتى حضرتك بتقول ان ال4 طلقات خرجوا وكسروا الخشبة وخرجوا من الناحية التانية

والى انا فاهموا ان البلى حضرتك بتحطوا فى الجزء الى شبة كاتم الصوت مش مع الطلقة نفسها

ودا معناة ان انا هحط عدد البلى الى انا عوزوة فى الكاتم دوت ولما اضرب الطلقة هيخرج كلوا مرة واحدة
يعنى هضرب مرة واحدة وبعد كدا لازم اشيلوا واركب لية بلى مرة تانية ولا انا فاهم غلط ؟؟


تانى حاجة هو اية الاخبار فى التعمير حصل مشاكل فية ولا بيعمر الى
ولا هضر اشد اجزاء كل مرة ؟؟

ياباشا حضرتك مفهمتش الاختراع صح

الطلقات البلى هتحطها عادى جدا فى الجزنه وتشد اجزاء وتضرب

تقوم البليه خارجه فى الادابتور وتقذف للخارج بدقه كويسه وقوى اكبر على حد تعبير مقدم الابتكار

وشكرااااااا..

بس اللى عاوز اقوله للمبتكر لسه معملتوش ادابتور بطول الماسوره كلها؟؟؟؟
ولا جارى التنفيذ؟؟؟؟

هشام سمير 11-07-01 07:31 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 138515)
تم تنزيل فيديو التجربة بالآلى فى أول الموضوع ، الصراحة مكونتش متوقع إنه مدمر كدا !!!!

بعد اذن مشرفى القسم
الاخ الفاضل رجاء حذف الجمله الاخيره من الفيديو حرصاً على امن المنتدى والا سنطر آسفين لحذف الموضوع
ادارة المنتدى

fesal 11-07-01 08:00 PM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا عايز ماسوره داخله للفولجا تكون من اول بيت النار لغايت اخر الماسوره مش عايز الشكل الخارجي دوت وتكون صلب هتكلفني كام يريت تبعتلي علي الخاص
انا عايزها تضرب البليه الرقم 2 الي بتيجي مع الطلق التركي
وممكن اخد ماسوره تانيه اكبر بردو تكون بتضرب بلي اكبر شوف انتا ايه الي يناسب الفولجا من احجام المقذوف انا عايز يبقا معايا مساورتين واحده للطق التركي الي بليه رقم 2 وحاجه تكون اكبر شويه للطلق الاماني والتشيكي
بس يريت ضروري جداااااااااا
0149051010


الساعة الآن 03:24 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir