الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   سنتر رماية (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=13185)

Compact 11-09-25 02:54 AM

رد: سنتر رماية
 
مش موضوع واسطة على قد ما هو ليه علاقة بالاستقرار الامنى و السياسى للبلد

bodygard 34 11-09-25 05:38 PM

رد: سنتر رماية
 
ازاى موضوع زى ده واضح انه واخد اهميه كبيره عند كتير من الاعضاء وانا منهم مايتثبتش؟؟ اذا كان فى الموضوع ده اى مخالفات فالرجاء اعلامنا بيها اما اذا ماكانش فى اى مشاكل فالرجاء الاهتمام وتثبيته

Compact 11-09-25 06:02 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 206268)
ازاى موضوع زى ده واضح انه واخد اهميه كبيره عند كتير من الاعضاء وانا منهم مايتثبتش؟؟ اذا كان فى الموضوع ده اى مخالفات فالرجاء اعلامنا بيها اما اذا ماكانش فى اى مشاكل فالرجاء الاهتمام وتثبيته

الاستاذ العزيز المحترم بودى جارد

من حق اصحاب المشروع انهم يطلبوا ان الموضوع ميتثبتش غير لما نخلص من جميع اجراءات التأسيس على الاقل

انا عن نفسى كواحد من اصحاب المشروع متفرقش معايا يتثبت فى المنتدى ولا لأ , ولو الاعضاء المحترمين اللى زى حضرتك عايزينوا يتثبت يبقى ماشى الكلام , حيث ان الموضوع تم انشائه هنا بغرض الاستفادة من خبرات بعض الاعضاء المحترمين بالمنتدى و ليس بغرض الدعاية للسنتر خالص.

ولك جزيل الشكر على اهتمامك

bodygard 34 11-09-25 10:19 PM

رد: سنتر رماية
 
يا سيدى الموضوع كله ان الفكره جميله وراقيه وبصراحه الواحد مش حمل اشتراك فى نوادى رمايه عشان يمارس هوايه محترمه ممكن تكون حتنفث كتير من ضغوط الدنيا اللى فوق راسنا ليل نهار خصوصا انها رياضه مش مرتبطه بسن معين يعنى الكبير زى حالاتى والصغير كمان يقدر يمارسها يعنى الواحد لو مارسها مره فى الشهر يبقى حلو قوى عشان كده الواحد فرح لما قريت الموضوع واتمنيت انه يمشى كويس وبتابعه تقريبا يوميا ده كل الموضوع

Compact 11-09-26 12:14 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 206424)
يا سيدى الموضوع كله ان الفكره جميله وراقيه وبصراحه الواحد مش حمل اشتراك فى نوادى رمايه عشان يمارس هوايه محترمه ممكن تكون حتنفث كتير من ضغوط الدنيا اللى فوق راسنا ليل نهار خصوصا انها رياضه مش مرتبطه بسن معين يعنى الكبير زى حالاتى والصغير كمان يقدر يمارسها يعنى الواحد لو مارسها مره فى الشهر يبقى حلو قوى عشان كده الواحد فرح لما قريت الموضوع واتمنيت انه يمشى كويس وبتابعه تقريبا يوميا ده كل الموضوع

على فكرة اقل كوته شهرية للذخيرة فى السنتر حتخليك تيجى مرتين على الاقل فى الشهر

انتا تنورنا كل يوم

و اشكرك على اهتمامك الوافر

devilgrand 11-09-26 01:56 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 206276)
الاستاذ العزيز المحترم بودى جارد

من حق اصحاب المشروع انهم يطلبوا ان الموضوع ميتثبتش غير لما نخلص من جميع اجراءات التأسيس على الاقل

انا عن نفسى كواحد من اصحاب المشروع متفرقش معايا يتثبت فى المنتدى ولا لأ , ولو الاعضاء المحترمين اللى زى حضرتك عايزينوا يتثبت يبقى ماشى الكلام , حيث ان الموضوع تم انشائه هنا بغرض الاستفادة من خبرات بعض الاعضاء المحترمين بالمنتدى و ليس بغرض الدعاية للسنتر خالص.

ولك جزيل الشكر على اهتمامك

يا سيدي الفاضل من حقك الاعلان عن هذا السنتر المحترم والفريد من نوعه في مصر وارجو من الادارة تثبيته وذلك لما به من مبادرة جميله وخدمه جليله لاصحاب السلاخ المرخص واعطائهم الحق في ممارسة هوايتهم بشكل قانوني بتكاليف اقل بكثير من تكاليف اشتراكهم في نوادي الصيد في ظل ارتفاع اسعار الاشتراكات الملحوظه التعجيزية لبعض اصحاب التراخيص
موفق ان شاء الله

Compact 11-09-26 02:39 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 206579)
يا سيدي الفاضل من حقك الاعلان عن هذا السنتر المحترم والفريد من نوعه في مصر وارجو من الادارة تثبيته وذلك لما به من مبادرة جميله وخدمه جليله لاصحاب السلاخ المرخص واعطائهم الحق في ممارسة هوايتهم بشكل قانوني بتكاليف اقل بكثير من تكاليف اشتراكهم في نوادي الصيد في ظل ارتفاع اسعار الاشتراكات الملحوظه التعجيزية لبعض اصحاب التراخيص
موفق ان شاء الله

سيتم الاعلان عند الانتهاء من جميع الاجراءات , واكيد احنا نفسنا نخلص لان المشوار طويل قوى و ظروف البلد مش مساعدة .

و انا عموما استمتع بالمناقشة مع الاعضاء المحترمين بالمنتدى

ونحن نعلم جيدا ان نوع المشروع سيكون مرغوب من الكثيرين فى البلد بصفة عامة وهذا سبب قيامنا بتفعيله على الارض , و نحن نقدر اهتمام الاعضاء المحترمين بالمنتدى ( بصراحة ياما رفعوا من معنويات الواحد )

و اشكر الى كل من قام بشد أزرنا , ربنا يبارك فيكوا بجد

devilgrand 11-09-26 04:18 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 206602)
سيتم الاعلان عند الانتهاء من جميع الاجراءات , واكيد احنا نفسنا نخلص لان المشوار طويل قوى و ظروف البلد مش مساعدة .

و انا عموما استمتع بالمناقشة مع الاعضاء المحترمين بالمنتدى

ونحن نعلم جيدا ان نوع المشروع سيكون مرغوب من الكثيرين فى البلد بصفة عامة وهذا سبب قيامنا بتفعيله على الارض , و نحن نقدر اهتمام الاعضاء المحترمين بالمنتدى ( بصراحة ياما رفعوا من معنويات الواحد )

و اشكر الى كل من قام بشد أزرنا , ربنا يبارك فيكوا بجد

بصراحه يا فندم انا كان حلم حياتي المشروع ده بس نظرا لقوانين البلد الجميله والسهلة في التنفيذ احتفظت بيه حلم فقط واعتبرته خيال علمي فقط
ومن ساعة ما عرفت الموضوع ده وانا بفكر فيه لدرجة اني فاتح المنتدى وصفحة السنتر وبعمل ريفريش كل 5 دقايق علشان اعرف الجديد واول حاجه لما بصحى بتابع الردود

بجد ربنا يوفقك فيه ويبعد عنك روتين الحكومة الممل ويقويك عليهم

elmasrey123 11-09-26 11:13 AM

رد: سنتر رماية
 
ربنا يوفقك

Compact 11-09-26 04:09 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 206704)
ربنا يوفقك

اشكرك بشدة

elnawawy 11-09-26 11:45 PM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق بالتوفيق بالتوفيق ان شاء الله وياريت تبلغونا لما ييجى ميعاد الافتتاح والمكان
انا مش متابع الموقع من فتره الا بشكل ضعيف وفوجئت بالموضوع دا وانا مكنتش شايفه واضطريت اقرا 13 صفحة و 130 مشاركه علشان ارد واشكركو عليه وربنا يسهل لينا كلنا في السنتر لانه يعتبر بتاعنا كلنا دلوقت وارجو ان يفتتح في القريب العاجل واعلن من الان اني اول المشتركين ( بالزوق ..... بالعافيه .... هشترك) وارجو ان يكون المكان قريب من سكني وليس كنادي الرمايه في اخر الدنيا .
تحياتى،،،

bodygard 34 11-09-27 12:11 AM

رد: سنتر رماية
 
انا كنت النهارده فى تبة ضرب النار اللى ضربت فيها اول ماشتريت الطبنجه بتاعتى وعرضت الموضوع بتاعنا(اسمحوا لى اقول بتاعناعشان كلنا عاوزينه)على المسؤلين عن المكان هناك وابدوا اندهاشهم من الفكره لكنه اندهاش ممزوج بأعجاب والله ولما سألت عما يمكن ان يقدموه لمساعدة الموضوع ابدوا استعدادهم لأى استشارات فنيه ممكن مؤسسى السنتر يحتاجوها وعلى فكره هم ناس محترفين بمعنى الكلمه

Compact 11-09-27 04:25 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 207102)
انا كنت النهارده فى تبة ضرب النار اللى ضربت فيها اول ماشتريت الطبنجه بتاعتى وعرضت الموضوع بتاعنا(اسمحوا لى اقول بتاعناعشان كلنا عاوزينه)على المسؤلين عن المكان هناك وابدوا اندهاشهم من الفكره لكنه اندهاش ممزوج بأعجاب والله ولما سألت عما يمكن ان يقدموه لمساعدة الموضوع ابدوا استعدادهم لأى استشارات فنيه ممكن مؤسسى السنتر يحتاجوها وعلى فكره هم ناس محترفين بمعنى الكلمه

تم الرد على الخاص

Compact 11-09-27 04:34 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnawawy (المشاركة 207088)
بالتوفيق بالتوفيق بالتوفيق ان شاء الله وياريت تبلغونا لما ييجى ميعاد الافتتاح والمكان
انا مش متابع الموقع من فتره الا بشكل ضعيف وفوجئت بالموضوع دا وانا مكنتش شايفه واضطريت اقرا 13 صفحة و 130 مشاركه علشان ارد واشكركو عليه وربنا يسهل لينا كلنا في السنتر لانه يعتبر بتاعنا كلنا دلوقت وارجو ان يفتتح في القريب العاجل واعلن من الان اني اول المشتركين ( بالزوق ..... بالعافيه .... هشترك) وارجو ان يكون المكان قريب من سكني وليس كنادي الرمايه في اخر الدنيا .
تحياتى،،،

بالذوق ... اهلا بيك
بالعافية ... برضو اهلا بيك

و شوف انته ساكن فين و اشتريلنا حتة ارض حلوة كده و ادينا الورق بتاعها عشان نخلص اجراءاتها لان راحتك فوق الجميع

و لو منفعش نبعتلك عربية بسواق

احلام سعتك اوامر بالعافية طبعا :)

Compact 11-09-28 02:33 AM

رد: سنتر رماية
 
اشكر كل الاعضاء المحترمين الذين بادروا بعرض مساعدتهم لنا

اشكركم بشدة , و اتشرف باهتمامكم و متابعتكم

عميدطيار 11-09-28 11:25 AM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق والله المستعان

عميدطيار 11-09-28 11:26 AM

رد: سنتر رماية
 
وانشاء الله انا معاكم

sherif agroody 11-09-28 11:45 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiko (المشاركة 189233)
واضح ان مفيش حد عايز يشارك فى اختيار الطبنجات الحى للتدريب

و اشكر الى كل من اهتم و ابدى رايه

بالتوفيق إن شاء الله ده موضوع رائع إن تم بمشيئة الله
بالنسبة لأسلحة التدريب الحى ممكن بالنسبة للطبنجات يكون الحلوان اياً ما كان الموديل لكونه المنتشر فى مصر وبالنسبة لمسدسات الساقية ممكن يكون سميث أند ويسون أو كولت
وتقبلوا تحياتى .

devilgrand 11-09-28 08:01 PM

رد: سنتر رماية
 
منتظر اسمع اخبار حلوه قريب باذن الله
انا متفائل خيرا ان شاء الله
بالتوفيق وخالص دعواتي

devilgrand 11-09-30 01:25 PM

رد: سنتر رماية
 
مش قولتلكم منتظر اسمع اخبار حلوه
اهي جت بس مش من عندكم

الحمد لله ربنا رزقني والمدام حامل
يلا سمعوني انتو كمان خبر حلو من عندكم علشان تكمل الفرحه

smsm saber 11-09-30 01:41 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 209400)
مش قولتلكم منتظر اسمع اخبار حلوه
اهي جت بس مش من عندكم

الحمد لله ربنا رزقني والمدام حامل
يلا سمعوني انتو كمان خبر حلو من عندكم علشان تكمل الفرحه

مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك

Compact 11-09-30 04:28 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 209400)
مش قولتلكم منتظر اسمع اخبار حلوه
اهي جت بس مش من عندكم

الحمد لله ربنا رزقني والمدام حامل
يلا سمعوني انتو كمان خبر حلو من عندكم علشان تكمل الفرحه

الف مبروك و ربنا يتمم بخير انشاء الله

devilgrand 11-10-01 05:50 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 209407)
مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك

الله يبارك فيك يا باشا
ان شاء الله تسمعنا خبر حلو من عند حضرتك

safroot 11-10-01 06:32 PM

رد: سنتر رماية
 
ياريت يكون فى حكاية استعارة سلاح من السنتر وياريت يكون السنتر يعمل تسهيلات للترخيص السلاح يكون مشروع هايل وينظم رحلات صيد برى
لما يفتح المشروع لو عايزين فرع لية فى اسكندرية انا موجود

devilgrand 11-10-01 07:34 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 209503)
الف مبروك و ربنا يتمم بخير انشاء الله

الله يبارك في حضرتك يا باشا
وان شاء الله تكملنا فرحتنا قريب
تحياتي لمعاليك يا باشا

safroot 11-10-01 08:20 PM

رد: سنتر رماية
 
ربنا يوفقكم

devilgrand 11-10-16 12:24 AM

رد: سنتر رماية
 
تم بيع السميث والحمد لله وشكرا لكل من ساهم في الموضوع بتعليقاته

Sniper84 11-10-16 02:43 AM

رد: سنتر رماية
 
دي فكرة تحفة و أنا بإذن الله أول المشتركين و طالما مافيش ترخيص أجيبلي بندقية رش و أهو نبقى رمينا أي رماية و خلاص بدل الفرجة :) ربنا يوفقكم و يوفقنا.

Compact 11-10-16 04:42 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 217907)
تم بيع السميث والحمد لله وشكرا لكل من ساهم في الموضوع بتعليقاته

الحمد لله و ربنا حيرزقك باللى احسن منه و ربنا يشفى الحاج انشاء الله

Compact 11-10-16 04:45 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper84 (المشاركة 218016)
دي فكرة تحفة و أنا بإذن الله أول المشتركين و طالما مافيش ترخيص أجيبلي بندقية رش و أهو نبقى رمينا أي رماية و خلاص بدل الفرجة :) ربنا يوفقكم و يوفقنا.

ولو حتى حتيجى تتفرج بس انته تشرفنا و تنورنا و ربنا يديم علينا مداخلات الاعضاء المحترمين اللى زى حضرتك .

شكرا على مشاعركم النبيلة

Eng Badran 11-10-16 07:50 PM

رد: سنتر رماية
 
ياريت تفتحوها للي معاه مسدس صوت مفتوح لضرب البلي

old hunter 11-10-16 08:22 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 205316)
احنا لحد دلوقتى مشترناش بس حددنا 90 % من الانواع و موديلات السلاح الحى و الخرطوش و ضغط الهواء

اسعار البيع اللى توصلنا ليها لاعضاء السنتر على سبيل المثال الجلوك17 ب30000 جنيه مصرى , السيج 226 ب 35000 , الطلقة المصرى الطويل ب 5 جنيه و القصير ب 7 , الريمنجتون ب 8 جنيه والله اعلم ساعة الافتتاح الدنيا حيبقى فيها ايه ممكن اقل ممكن اعلى , بتعتمد فى المقام الاول على سعر الدولار امام الجنيه المصرى الجامد اوى :)
واحنا فى مفاوضات مبدئية مع ممثل من شركة بينيللى فى قطاع بنادق الخرطوش لاخذ حقوق استغلال ميدان رماية الخرطوش بالسنتر

و اشكرك على اهتمامك

ديه يباشا اسعار غايه في الروعه وسعر الطلق ارخص من سعر الصوت حاجه المفروض نفرح بيها كلنا يباشا وانا فعلا مش لاقي حضرتك بقالي فتره ومش عارف السبب متهيالي في اعضاء من الاداره بيشتغلو لحسابهم يعني الي يضيقو منه يوقفو عضويته وده نظام قمع مستخدماه اداره المنتدي لليقول كلمه متعجبش حد من الاداره او متجيش علي هواه واحنا المفروض نعمل موضوع ونتكاتف فيه عشان نعرف مين هم اعضاء الاداره الي بيشتغلوا لحسابهم ونصوط لطردهم او الخروج من المنتدي ده حتي حضرتك كنت معارض موضوع البلي وبتعارض اي حاجه غلط حتلاقي الي وقف عضويتك كان شغال في البلي والله معارف اقولك اه بس صدقني انا مضايق جدا من الي حصل مع حضرتك وربنا يكون في عونك وتفتح السنتر علي خير ولو في اي حاجه اقدر اقدمه انا تحت امرك انا علي فكره مهندس مكنيكا بور ومن هوياتي الاساسيه تصليح الاسلحه فلو واجهتك اي مشكله في اي سلاح اكون مبسوط جدا لو ساعدتك فيها وطبعا والله بدون مقابل لان حضرتك من الناس المحترمين الي الواحد يفرح لما يخدمهم وكان الله في عونك واسف علي الاطاله

old hunter 11-10-16 08:26 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 209400)
مش قولتلكم منتظر اسمع اخبار حلوه
اهي جت بس مش من عندكم

الحمد لله ربنا رزقني والمدام حامل
يلا سمعوني انتو كمان خبر حلو من عندكم علشان تكمل الفرحه

الف مبروك يباشا وعقبال اما يبقو دسته وربنا يكرمك وتربيهم احسن تربيه

Compact 11-10-17 02:38 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة old hunter (المشاركة 218365)
ديه يباشا اسعار غايه في الروعه وسعر الطلق ارخص من سعر الصوت حاجه المفروض نفرح بيها كلنا يباشا وانا فعلا مش لاقي حضرتك بقالي فتره ومش عارف السبب متهيالي في اعضاء من الاداره بيشتغلو لحسابهم يعني الي يضيقو منه يوقفو عضويته وده نظام قمع مستخدماه اداره المنتدي لليقول كلمه متعجبش حد من الاداره او متجيش علي هواه واحنا المفروض نعمل موضوع ونتكاتف فيه عشان نعرف مين هم اعضاء الاداره الي بيشتغلوا لحسابهم ونصوط لطردهم او الخروج من المنتدي ده حتي حضرتك كنت معارض موضوع البلي وبتعارض اي حاجه غلط حتلاقي الي وقف عضويتك كان شغال في البلي والله معارف اقولك اه بس صدقني انا مضايق جدا من الي حصل مع حضرتك وربنا يكون في عونك وتفتح السنتر علي خير ولو في اي حاجه اقدر اقدمه انا تحت امرك انا علي فكره مهندس مكنيكا بور ومن هوياتي الاساسيه تصليح الاسلحه فلو واجهتك اي مشكله في اي سلاح اكون مبسوط جدا لو ساعدتك فيها وطبعا والله بدون مقابل لان حضرتك من الناس المحترمين الي الواحد يفرح لما يخدمهم وكان الله في عونك واسف علي الاطاله

نحن نتشرف بالرجال المحترمين امثالك يا أ\ اولد هانتر

Compact 11-10-17 02:40 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng badran (المشاركة 218341)
ياريت تفتحوها للي معاه مسدس صوت مفتوح لضرب البلي

لو كانت مسدسات البلى مسموحة قانونا للمدنيين , اكيد نحن لن نمانع ممارستها بالسنتر

و للاسف هى ممنوعة قانونا ونحن نتبع القانون

AMR ALY 11-10-17 02:40 PM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق و في انتظار اعلان الاشتراك و ايضا قسم اسلحه ضغط الهواء،لعلها تتيح ذياده قاعده الاعضاء و مستعد للمساهمه باي شيئ انشاء الله،تحياتي م.عمرو علي

أحمد مصطفى صفوت 11-10-17 03:02 PM

رد: سنتر رماية
 
يا ريت تفيدونا عن ميعاد الافتتاح و رسوم العضوية المطلوبة و مكان المشروع و مستلزمات الاشترك:cool:

Compact 11-10-17 03:19 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد مصطفى صفوت (المشاركة 218815)
يا ريت تفيدونا عن ميعاد الافتتاح و رسوم العضوية المطلوبة و مكان المشروع و مستلزمات الاشترك:cool:

مكان المشروع اللى لسة مخدش موافقة من الجهات الامنية هو فى طريق مصر اسكندرية الصحراوى, ميعاد الافتتاح سيحدد عند الانتهاء من جميع الاجراءات , الرسوم ستحدد عند الانتهاء من جميع الاجراءات

Compact 11-10-17 03:20 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr aly (المشاركة 218799)
بالتوفيق و في انتظار اعلان الاشتراك و ايضا قسم اسلحه ضغط الهواء،لعلها تتيح ذياده قاعده الاعضاء و مستعد للمساهمه باي شيئ انشاء الله،تحياتي م.عمرو علي

اكبر قسم فى السنتر هو لمسدسات و بنادق ضغط الهواء و الخرطوش

eng.amg 11-10-17 06:19 PM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق إن شاء الله


الساعة الآن 09:00 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir