الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   عيادة المنتدى (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=60)
-   -   كارنيهات المنتدي (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=28882)

owkean 12-07-04 12:04 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
ربنا يوفقك يا عرابي بس احنا بنسال هل فوائد الكرنيه في امتيازات الشراء والصيانه ونوادي الصيد ولا بينفع لو مثلا في لجنه واتلقي معاك سلاح صوت او مسدس رش مثلا لاننا اول الموضوع اقترحنا علي الاداره انه يتم الاتفاق مع وزاره الداخليه لتفعيل الكرنيه وشكرا ليك ولكل طاقم الاداره علي تعبكم

ابومنة 12-07-11 11:31 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
لا اله الا الله محمد رسول الله
ياجماعة انا على قدى فى المشاركات بس لظروف شغلى ونفسى اكون معاكم

ابومنة 12-07-11 11:33 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
وكل سنة وانتم جميعا والشعب المصرى كله بخير

Mohamed El-Hadidy 12-07-11 11:34 AM

Re: رد: كارنيهات المنتدي
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومنة (المشاركة 402885)
لا اله الا الله محمد رسول الله
ياجماعة انا على قدى فى المشاركات بس لظروف شغلى ونفسى اكون معاكم

يا باشا ال100 مشاركه بيعدوا هوا,و بالنسبه للكارنيه راسل اي حد من المشرفين و هو هيقولك تعمل ايه :)

غاوي 12-07-14 05:35 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
جميلة الفكرة ...معلش ان جديد لسه ....وكنت حابب اضيف ان الكارنيهات دي ممكن يبقى لها قيمة مع الداخلية و الامن لو كانت صادرة من جمعية ..شخصية اعتبارية لها صفة اكتسبتها بالقانون ..يعني صادرة عن جمعية مثلا ..جمعية منتدى الصيد في مصر ... ساعتها ممكن اوي ..كل التقدير للشاب اللي يتحترم بعضها ...فعلا ده بياكد مجموعة حقائق .اولا :
.ان الصيد هو في الاصل عمل جماعي بيغرس في الممارس الانتماء و حب الفريق ..
ثانيا : ان الصياد لانه بيفرغ دائما غريزته العدوانية بشكل بناء و بيفرغ غضبه بشكل لا يؤذي بل بشكل ينفعه ومن معه ..يكتسب طبيعة نبل الاخلاق لانه يكتشف سر الحياة و هو يقتل .

Prince_of_myslef 12-07-14 06:32 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
فكره رائعه جزاكم الله خير بس ممكن التخلى عن شرط ال100 مشاركه .. ده انا لسه حشترى البندقيه

owkean 12-07-15 08:57 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
يا جماعه يا ساده بطاقم الاداره لما فتحنا موضوع الكارنيهات قولنا اننا هانحاول انه يعتمد من وزاره الداخليه بحيث ممكن صاحبه يقدر يكون معاه بمسابه تصريح لمسدس صوت او مسدس رش

mostafa.shooter 12-07-31 10:35 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
لازم 100 مشاركه انا جديد هنا

Karim Eid 12-08-01 03:02 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
ان شاء الله تعديها

khaled imam 12-08-01 08:57 AM

Re: رد: كارنيهات المنتدي
 
استاذ محمد .. هل لازال الموضوع قائما ؟؟ لاني اريد الاشتراك واريد ان اسدد الرسوم والاوراق فهل ممكن حضرتك تبلغني

khaled imam 12-08-01 09:12 AM

Re: كارنيهات المنتدي
 
بصراحة فكرة غاية في الرقي لممارسة رياضتنا وهوايتنا اتمني الاشتراك في اي وقت انا جاهز بكل المتطلبات

khaled imam 12-08-01 09:15 AM

Re: رد: كارنيهات المنتدي
 
استاذ كريم 100 مشاركة تعني ؟؟ مواضيع جديدة من انشائي ام مشاركة في التعليق علي الموضوعات ؟؟ تقبل مروري

khaled imam 12-08-01 09:21 AM

Re: رد: كارنيهات المنتدي
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi (المشاركة 371070)
عفواً سيدي الفاضل هذا الكلام غير صحيح بالمره. أنا لسه قافل التليفون مع محمود بك فليفل و هو كان فاهم الموضوع بطريقه خاطئه، كان فاهم ان الكارنيه معمول كأنه من جمعيه مشهره و أوضحت له أن موضوع إصدار كارنيه للمنتدي ليس عليه أي شبهه جنائيه بل بالعكس طبقاً للمكتوب علي الكارنيه هو إيضاح لعضوية بالمنتدي و بناء عليه:
1- تتمتع بكل المزايا حاملي الكارنيه
2- نص القانون بعدم تجريم البنادق الهوائيه موجود علي ظهر الكارنيه علشان لو حد قالك البندقيه ممنوعه أو حاول يأخذها منك أقراء له القانون من علي الكارنيه علي طول
3- الكارنيه به رقم بطاقة قومي لتأكيد أن حامل الكارنيه صاحبه
4- الكارنيه لا يتخطي أي إجراء أو تصريح مطلوب من جهة سياديه و لذلك لا يعتبر إصداره خرق للقانون

لقد ناقشت محمود بيه بهذه النقاط و إقتنع تماماً. و تأكد سيدي الفاضل أن المنتدي لا يقوم بإصدار شيء الا بعد التأكد من صحته خوفا علي أنفسنا كإدارة من المسأله قانونيا و خوفا علي إخوتنا في المنتدي. و متقلقش طاقم الإدارة كله طلع كارنيهات :)

تقبل تحياتي

الحمد لله كان قلبي هيقف ... فعلا جميع الاعضاء هنا ناس محترمة راقية مثقفه يتشرف الانسان بمعرفتكم :)

سندباد زمانى 12-08-01 11:03 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
يا جماعه انا من لاسكندري اي نظام ويرت حد يرد عليه فى اقرب وقت ممكن

hanx 12-08-08 09:00 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
فكرة رائعة تستحق المشاركة
بس نوصل 100 مشاركة
وشكرا جزيلا لك

magdyfer3on 12-08-08 10:36 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
يااااااااااااااااااااااااااااااااريت

Mo0oOo0oRA 12-08-09 07:16 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
حضراتكم هي لسه فكرة و لا خلاص دخلت في التنفيذ
و شكرا

Mohamed El-Hadidy 12-08-09 07:50 PM

Re: رد: كارنيهات المنتدي
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo0ooo0ora (المشاركة 416813)
حضراتكم هي لسه فكرة و لا خلاص دخلت في التنفيذ
و شكرا

الفكره خلاص يا باشا بدأت تتنفذ من فتره

ابو المجد 12-08-21 06:13 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
انا محتاج اطلع كارنيه انا من سكان الهرم اعمل اية بالظبط ارجو الافادة و شكرا على المجهود الرائع :)

khaled imam 12-08-21 12:19 PM

Re: كارنيهات المنتدي
 
كل عام وانتم بخير.. انا بحاول اوصل للسادة المسؤلين عن جمع الاوراق والاشتراكات دون جدوي ارجو المساعدة

elmasrey123 12-08-21 03:23 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
انا برده نفس المشكلة ما حد يكلمنا يا جماعة ايه النظام انا عايز اطلع الكارنيه انا رخر ومش عارف اىق حد يعبرنى

Mohamed Mahmoud 12-08-21 03:32 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
سيتم تحديد معياد اسبوعيا لمقابلة الاعضاء الراغبين فى الاشتراك
وجارى تحديد المكان لجمع البيانات و الاشتراك

sntafe 12-08-21 07:24 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
اخى الكريم بعد التحيه
ارجو كتابه الاميل لارسال البيانات وشكرا
ورقم التليفون لارسال كارت الشحن

nameer 12-08-25 04:56 AM

رد: كارنيهات المنتدي
 
بجد ده منتدى راااااااااااائع

Mo0oOo0oRA 12-08-25 04:26 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
ها يا جماعة تم تحديد الأماكن و الأرقام ولا لسة

Ahlaaawy 12-08-25 05:56 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
لازم موضوع ال 100 مشاركه ده :)

Mohamed Mahmoud 12-08-25 08:35 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
لازم ال 100 مشاركة طبعا
ان شاء الله سيتم تحديد المعياد قريبا

Angel 12-08-25 10:37 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
انا عايز كارنية يا عم محمد

Mohamed Mahmoud 12-08-25 10:46 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 424480)
انا عايز كارنية يا عم محمد

انت بالزات لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ا هههههههههههههههههه
عنيا يا هاشم

Angel 12-08-25 11:12 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud (المشاركة 424486)
انت بالزات لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ا هههههههههههههههههه
عنيا يا هاشم

حبيبى يا عم محمد اقسم بالله انا اجيب الحاجة و لو قفلت معاك قوى قطعهم بقى :rolleyes:

Ahmed Boshnak 12-08-26 12:30 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
[b]بسم الله الرحمن الرحيم كل عام وانتم جميعا بخير وصحة وسلام واحب ان ابدى اعجابى الشديد بهذا المنتدى الرائع وبجميع الصيادين المحترمين الذين طالما تعلمنا منهم الكثير والكثير واسال الله تعالى ان يوفقنا جميعنا لما يحبه ويرضاه وكان لى تعليق بسيط بعد اذنكو جميعا وهو شرط ان يكون العضو الذى يرغب فى عمل كارنيه ان تكون مشاركاته على المنتدى اكثر من 100 مشاركة وانا متابع لهذا المنتدى من اكثر من عام ولكن للاسف لم اسجل او اشارك فى التعليقات وكنت اكتفى فقط بالقراءة والتعلم نظرا لظروف عملى واننى غير متواجد فى كثير من الاحيان لان عملى فى الصحراء الغربية والبحر الاحمر وربما فى اماكن اخرى خارج القطر المصرى فكنت اتسال اذا كان من الممكن التجاوز عن هذا الشرط وان شاء الله يجمعنا الله دائما على محبته ويعلمنا ما ينفعنا وينفعنا بما علمنا سبحانه وتعالى ولكم جزيل الشكر

Desert storm 12-09-14 03:27 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
ليه مفيش حد من الاداره بيرد

Mohamed mada 12-09-14 04:48 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
انا عندي 15 سنة و عايز

owkean 12-09-14 09:12 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
- حمل الكارنيه يعتبر دليلاً على كون حامله صياداً ويحمل ادواته لغرض الصيد.
دي هي الميزه نمره 4 لمزايه الكرنيه بس ممكن نعرف الاعتماد علي صحه الكلام ده تابع لمين بالظبط يعني معتمد الكرنيه ده من مين وزاره الداخليه ولا تابع لنادي صيد ولا ايه بالظبط

owkean 12-09-14 09:14 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
سامحوني لو كان طلبي بطريقه صعبه شويه بس انا نفسي احس اني مستفيد من عضويه الكرنيه لاني في الصعيد وكل اللي المميزات مش هاتوافقني وبتمني اعمل الكرنيه في نفس الوقت

الابيض 12-09-15 12:18 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
انا من الجيزة عايز رقم حد من الادارة

Desert storm 12-09-17 01:58 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
فين المشرفين عايزين حد يرد

Mohamed Mahmoud 12-09-17 02:13 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
للاسف الشديد تم تاجيل موضوع الكارنية مؤقتا

AHMED AKKA 12-09-17 04:02 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
الي الامام دائما باذن الله

khaled imam 12-09-17 04:27 PM

رد: كارنيهات المنتدي
 
انا مش عارف اتواصل مع احد الاعضاء حتي استطيع المشاركة


الساعة الآن 06:02 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir