الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   رساله الى كارهى الكرال (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=29417)

عبووود 12-06-17 08:53 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
تسلم ايدك.. هيه فعلا كل مدي بيثبت نفسها اكتر :)

ahmedm2100 12-06-18 12:02 AM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
على فكرة البندقية دى أكيد سعرها حيرتفع فى القريب العاجل لأنها أثبتت وجودها

القبطان المصرى 77 12-06-18 01:33 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبووود (المشاركة 389034)
تسلم ايدك.. هيه فعلا كل مدي بيثبت نفسها اكتر :)

الله يكرمك يا استاذ عبود
شاكر جدا لمرورك

القبطان المصرى 77 12-06-18 01:34 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedm2100 (المشاركة 389165)
على فكرة البندقية دى أكيد سعرها حيرتفع فى القريب العاجل لأنها أثبتت وجودها

شووووووووووووور ياباشا طبعا
واكبر دليل على كلامنا ده
انها كانت من اربع شهور بــ1100
دلوقت بـ1400

aanis 12-06-19 03:25 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
يا باشا موضوع غايه في الجمال
كامل شامل فعلا
ليك كل الشكر
وانا بفكر فعلا اجيب واحده
بس انتا مش شايف انك جايبها غاليه شويه

القبطان المصرى 77 12-06-19 04:38 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aanis (المشاركة 390211)
يا باشا موضوع غايه في الجمال
كامل شامل فعلا
ليك كل الشكر
وانا بفكر فعلا اجيب واحده
بس انتا مش شايف انك جايبها غاليه شويه

الله يكرمك يااستاذ انيس
ده بس من زوقك الكريم
وفعلا انا جايبها غاليه
اصل الحكايه بينى وبينك انى كنت باعت صديق ليا يجبهالى عشان انا مكنتش فاضى
وكنت قايلو انها بـ1350 تقريبا
لكن هو لقاها بـ1650 وجبهالى
وطبعا اتكسفت ارجعه بيها
وقلت مش هاتفرق كتير يعنى

Angel of Death 12-06-19 04:40 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى22 (المشاركة 389003)
مسائك عسل ياغالى
انا جايبها من حوالى شهرين ونص كده او تلاته
وعملت التعديل بتاع الواقى على ايدى ياباشا
والقاعده عند الخراط طبعا
واشكرك جداااااااااااااااا على كلامك الجميل ده
دايما زوقك بيغلبنى

أنا نفسي أطلع معاك طلعة يا قبطان و الله.. :) لكن للأسف خارج مصر حاليا.. :) طب هو حضرتك مغيرتش السوستة؟

القبطان المصرى 77 12-06-19 05:01 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel of death (المشاركة 390269)
أنا نفسي أطلع معاك طلعة يا قبطان و الله.. :) لكن للأسف خارج مصر حاليا.. :) طب هو حضرتك مغيرتش السوستة؟

والله ده كان يبقى شرف كبير اوى ليا لقائك
انا حاليا مركب اللى هى 40 حلقه دى
قطعت منها خمس حلقات وركبتها وشغاله كويس
لكن برده لسه بادور على السوسته الاسبانى الاصليه لأن اكيد ادائها هايكون افضل
وترجع بالسلامه ان شاء الله
ولو انت فى بلد خليجى دور عليها عندك اكيد هاتلاقيها وارخص من هنا كمان
وهى سوسته الجامو شادو 1000
والسوست مفهاش مشاكل فى مطار على فكره
دى بتيجى قطع غيار عادى

Angel of Death 12-06-19 05:07 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى22 (المشاركة 390284)
والله ده كان يبقى شرف كبير اوى ليا لقائك
انا حاليا مركب اللى هى 40 حلقه دى
قطعت منها خمس حلقات وركبتها وشغاله كويس
لكن برده لسه بادور على السوسته الاسبانى الاصليه لأن اكيد ادائها هايكون افضل
وترجع بالسلامه ان شاء الله
ولو انت فى بلد خليجى دور عليها عندك اكيد هاتلاقيها وارخص من هنا كمان
وهى سوسته الجامو شادو 1000
والسوست مفهاش مشاكل فى مطار على فكره
دى بتيجى قطع غيار عادى

أهه أنا في بلد خليجي لكن مش عاوز أجيب أي حاجة من برة عشان لو لا قدر لله ما جبتش الكرال ما كنش إتدبست في السوستة.. :)

ahmedm2100 12-06-19 05:55 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
يا باشا لو جبت اى قطع غيار من بره ومستعملتهاش من السهل جداً انك تبيعها فى مصر

القبطان المصرى 77 12-06-19 07:47 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedm2100 (المشاركة 390321)
يا باشا لو جبت اى قطع غيار من بره ومستعملتهاش من السهل جداً انك تبيعها فى مصر

الله ينور عليك
فعلا هو مش هايغلب يعنى
وبالذات السوسته دى
مطلوووووووبه اوى وقليله فى مصر
ويادوب هايقول عندى سوسته جامو للبيع هايلاقى مصر كلها عنده
هههههههههههههههههههههه

Angel of Death 12-06-20 11:59 AM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedm2100 (المشاركة 390321)
يا باشا لو جبت اى قطع غيار من بره ومستعملتهاش من السهل جداً انك تبيعها فى مصر

بجد؟؟ :) طب على كدة أنا إن شاء الله أجيبها فورا.. :)

Angel of Death 12-06-20 12:00 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى22 (المشاركة 390392)
الله ينور عليك
فعلا هو مش هايغلب يعنى
وبالذات السوسته دى
مطلوووووووبه اوى وقليله فى مصر
ويادوب هايقول عندى سوسته جامو للبيع هايلاقى مصر كلها عنده
هههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههه :) :)
طب يا باشا أجيب أنهي سوستة.. :) و هل من نوع "يزيد" من قوة الكرال لكن متأثرش على الدقة :p :cool:

darkshaft 12-06-20 12:10 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel of death (المشاركة 390781)
هههههههههههههههههههههههههههههه :) :)
طب يا باشا أجيب أنهي سوستة.. :) و هل من نوع "يزيد" من قوة الكرال لكن متأثرش على الدقة :p :cool:

عندك يأمه سوسته شادو ١٠٠٠ او سوسته تايتن.

Angel of Death 12-06-20 12:15 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 390787)
عندك يأمه سوسته شادو 1000 او سوسته تايتن.

هل الشادو هتزيد القوة؟ و لا هتحتفظ بنفس القوة لكن مش هتتكسر بسرعة؟؟ و التايتن رائعة لكن أكيد غالية حبتين :) :eek:

ahmedm2100 12-06-20 01:06 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
خليك فى الشادو 1000
وهات منها كام واحدة

elsayed elghitany 12-06-20 08:29 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
بجد روعه مقارنا بالفلوس والامكانيات

القبطان المصرى 77 12-06-20 08:48 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsayed elghitany (المشاركة 391024)
بجد روعه مقارنا بالفلوس والامكانيات

تسلم استاذ سيد على رأيك اللى فى محلو
لأن فعلا البندقيه تعتبر ببلاش لو قارنا امكانياتها بسعرها

ahmedm2100 12-06-20 08:52 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
ومش كدة وبس الكرال لما تحب تبيعها حتلاقى 100 مشترى علشان امكانياتها معروفة وسعرها ممتاز

القبطان المصرى 77 12-06-20 09:10 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedm2100 (المشاركة 391052)
ومش كدة وبس الكرال لما تحب تبيعها حتلاقى 100 مشترى علشان امكانياتها معروفة وسعرها ممتاز

شوووووووووووور طبعا ياحمد باشا
متنساش ميعادنا بكره بقى ان شاء الله
انا هاتصل بيك عالساعه 10 كده اقولك ان انا هاركب دلوقت وجاى
وانت طبعا هاتطلع من اسكندريه على 10 ونص كده تقريبا

ahmedm2100 12-06-20 09:24 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
ان شاء الله يا باشا معلش انا بتعبك معايا

القبطان المصرى 77 12-06-21 01:22 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedm2100 (المشاركة 391071)
ان شاء الله يا باشا معلش انا بتعبك معايا

عيب عليك ياحمد باشا الكلام ده
احنا اخوات
وبجد كان ليا شرف مقابلتك النهارده

besho 12-06-28 12:32 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
يا باشا الصراحه ديه ديه كدا اجمد من الbsa mk7 بجد الكرال نفسي اشتريها بس الفلوس بقي وانت عملت التمويه الزاي

القبطان المصرى 77 12-06-28 01:41 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة besho (المشاركة 395864)
يا باشا الصراحه ديه ديه كدا اجمد من الbsa mk7 بجد الكرال نفسي اشتريها بس الفلوس بقي وانت عملت التمويه الزاي

الله يكرمك يابيشو ياجميل
وفعلا الكرال دلوقت انا بافضلها عن البى اس وباخرج بيها باستمرار للصيد
واتفضل ياباشا اللنك ده موضوع انا عامله بالتفصيل عن طريقة تمويه البندقيه
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=28907

Vama 12-07-27 12:57 AM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
مجهود كبير تستحق التقييم وبوركت علي هذا الموضوع الخطير :)

Bebeto 12-07-28 03:59 AM

Re: رساله الى كارهى الكرال
 
حضرتك ساكن فين يا قبطان ؟؟؟؟
لازم اتعرف عليك حتي لو غصب عنك مش بارادتك هههههههههههههه
و لازم نطلع نصطاد بقي و ازفر الرماية .

khaled imam 12-08-01 09:36 AM

Re: رساله الى كارهى الكرال
 
موضوع رائع يا قبطان وبصراحة انا بعشق الكرال خاصة مع استخدام الهولو بوينت او الماستر قوتها جبارة

Bebeto 12-08-05 01:25 PM

Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 410145)
حضرتك ساكن فين يا قبطان ؟؟؟؟
لازم اتعرف عليك حتي لو غصب عنك مش بارادتك هههههههههههههه
و لازم نطلع نصطاد بقي و ازفر الرماية .

ماشي يا عم القبطان مش عايز ترد عليا ؟؟ !!
:(

القبطان المصرى 77 12-08-05 01:30 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vama (المشاركة 409500)
مجهود كبير تستحق التقييم وبوركت علي هذا الموضوع الخطير :)

تسلم ياغالى
صباحك عسل بقى

القبطان المصرى 77 12-08-05 01:31 PM

رد: Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled imam (المشاركة 412318)
موضوع رائع يا قبطان وبصراحة انا بعشق الكرال خاصة مع استخدام الهولو بوينت او الماستر قوتها جبارة

وياسلام لو تجرب الجامو ماتش والديابلو الالمانى كمان عليها ياخالد باشا
تحفه والله
ربنا يكرمنا جميعا

القبطان المصرى 77 12-08-05 01:33 PM

رد: Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 414540)
ماشي يا عم القبطان مش عايز ترد عليا ؟؟ !!
:(

هههههههههههههههههههه
ايه ياعم بيبو بس زعلان منى فى ايه
هو انتى شايفنى كنت بادخل المنتدى يعنى بقالى فتره
انا ياسيدى ساكن خلف شركة النحاس
شارع عشرين
وبعدين ده احنا فى رمضان ياراجل والدنيا صيام ومفيش صيد
ههههههههههههههههه

Bebeto 12-08-06 03:43 PM

Re: رد: Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى22 (المشاركة 414549)
هههههههههههههههههههه
ايه ياعم بيبو بس زعلان منى فى ايه
هو انتى شايفنى كنت بادخل المنتدى يعنى بقالى فتره
انا ياسيدى ساكن خلف شركة النحاس
شارع عشرين
وبعدين ده احنا فى رمضان ياراجل والدنيا صيام ومفيش صيد
ههههههههههههههههه

هههههههههههه مفيش صيد بالنسبة ليكم انتم
انا بحب الصيد في رمضان قبل الفطار
فين شركة النحاس بقي :d

د. محمد 12-08-25 02:23 PM

Re: رساله الى كارهى الكرال
 
احلى تقييم و الف شكر على الشرح و الاسلوب الجميل و تسلم ايدك يا قبطان. و الله انا اشتريت الكرال مخصوص بعد ما قريت الموضوع بتاع حضرتك و ان شاء الله جاري تنفيذ التعديلات. بس كنت عايز مكان مضمون اجيب منه السوستة و الجلبة.
لو سمحت ممكن تفيدني في الموضوع ده يا باشا؟

القبطان المصرى 77 12-08-25 06:03 PM

رد: Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د. محمد (المشاركة 424278)
احلى تقييم و الف شكر على الشرح و الاسلوب الجميل و تسلم ايدك يا قبطان. و الله انا اشتريت الكرال مخصوص بعد ما قريت الموضوع بتاع حضرتك و ان شاء الله جاري تنفيذ التعديلات. بس كنت عايز مكان مضمون اجيب منه السوستة و الجلبة.
لو سمحت ممكن تفيدني في الموضوع ده يا باشا؟

بص ياباشا انا فى الاول احتارت نفس حيرتك دى
وهى انى اجيب السوسته منين
وبعد ماسألت عرفت ان اضمن واحد يجيب السوسته الاصليه هو الاستاذ محمود شلبى فى القاهره
وطبعا انا كسلت انزل القاهره زائد انى ماعرفش العنوان بالظبط
قمت مريح دماغى وجبت واحده من عند نبيل فتح الله اسكندريه
وهى اينعم طلعت مش اصليه
لكن شغاله معايا لغاية دلوقت ممتااااااااااااااااازه
وبقالها معايا حوالى اربع شهور

hassan_portsaid 12-09-07 06:06 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
موضوع ممتاز
انا شاري بندقيه كرال جديده ب 1400 جنيه من بورسعيد
كنت رحت محل تاني قالي 1600
الديشك شبه الخشب بس انا حاسس انه بلاستيك
انا حاسس انها ضعيفه شويه ونشانها مش اد كده
لاكن بعد قراءة الموضوع استفدت لاكن لو انا عملت التعديلات دي هتظبط معايا؟
الفتره اللي جايه موسم هل ممكن اصطاد بيها بط ؟
كم المدي الموثر للطير البط ؟

القبطان المصرى 77 12-09-09 11:49 AM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassan_portsaid (المشاركة 432383)
موضوع ممتاز
انا شاري بندقيه كرال جديده ب 1400 جنيه من بورسعيد
كنت رحت محل تاني قالي 1600
الديشك شبه الخشب بس انا حاسس انه بلاستيك
انا حاسس انها ضعيفه شويه ونشانها مش اد كده
لاكن بعد قراءة الموضوع استفدت لاكن لو انا عملت التعديلات دي هتظبط معايا؟
الفتره اللي جايه موسم هل ممكن اصطاد بيها بط ؟
كم المدي الموثر للطير البط ؟

طبعاااااااااااااا ان شاء الله التعديلات هاتخليها عشره على عشره
بس اهم حاجه تغيرلها سوسته محترمه عشان من كلامك ده فهمت ان السوسته ضعيفه
وكمان اكشف على جلبة البستم وجلبة بيت الرش
وعلى ما اعتقد انك ممكن تصطاد بيها بط على مسافة 30 او 40 متر
المهم المكان اللى هاتضرب فيه الطريده يكون مؤثر

Bebeto 12-09-09 01:03 PM

Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اخبار طلعة المندرة ايه يا قبطان

القبطان المصرى 77 12-09-09 01:24 PM

رد: Re: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 433297)
اخبار طلعة المندرة ايه يا قبطان

لسه والله يابيبو
ماكلمتهوش من يومها

hassan_portsaid 12-09-09 11:46 PM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
طبعاااااااااااااا ان شاء الله التعديلات هاتخليها عشره على عشره
بس اهم حاجه تغيرلها سوسته محترمه عشان من كلامك ده فهمت ان السوسته ضعيفه
وكمان اكشف على جلبة البستم وجلبة بيت الرش
وعلى ما اعتقد انك ممكن تصطاد بيها بط على مسافة 30 او 40 متر
المهم المكان اللى هاتضرب فيه الطريده يكون مؤثر
شكرا ياباشا وان شاء الله هجرب و اقولك علي النتيجه

القبطان المصرى 77 12-09-11 11:05 AM

رد: رساله الى كارهى الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassan_portsaid (المشاركة 433775)
طبعاااااااااااااا ان شاء الله التعديلات هاتخليها عشره على عشره
بس اهم حاجه تغيرلها سوسته محترمه عشان من كلامك ده فهمت ان السوسته ضعيفه
وكمان اكشف على جلبة البستم وجلبة بيت الرش
وعلى ما اعتقد انك ممكن تصطاد بيها بط على مسافة 30 او 40 متر
المهم المكان اللى هاتضرب فيه الطريده يكون مؤثر
شكرا ياباشا وان شاء الله هجرب و اقولك علي النتيجه

اى خدمه يابرنس
ربنا يكرمك ان شاء الله


الساعة الآن 10:52 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir