الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=30911)

fishtic 12-07-06 03:04 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399825)
انا بس عاوز اسال سؤال لل41 اللي قالو غير موافق
ليه انت شايل مسدس صوت معدل بلي ؟
ليه متشيلش مسدس حي مش مرخص ؟
مدام الاتنين عليهم عقوبه جنائيه و مجرمين و بيموتوا ؟؟
يا ريت محدش يرد بسؤال لأني مش حرد عليه

بقوا 42 تخيل
معلش بقى

Mohamed El-Hadidy 12-07-06 03:06 AM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399825)
انا بس عاوز اسال سؤال لل41 اللي قالو غير موافق
ليه انت شايل مسدس صوت معدل بلي ؟
ليه متشيلش مسدس حي مش مرخص ؟
مدام الاتنين عليهم عقوبه جنائيه و مجرمين و بيموتوا ؟؟
يا ريت محدش يرد بسؤال لأني مش حرد عليه

يا حبي البلي مش بيقتل غير لو انت عايز تموت بيه,و انت مش هتفهم اهميه السلاح الانت بيه غير لما تكون ماشي مع امك او اختك و يحصل اي حاجه لقدر الله و مش هتقدر تعمل حاجه.

Champion 12-07-06 03:10 AM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed el-hadidy (المشاركة 399829)
يا حبي البلي مش بيقتل غير لو انت عايز تموت بيه,و انت مش هتفهم اهميه السلاح الانت بيه غير لما تكون ماشي مع امك او اختك و يحصل اي حاجه لقدر الله و مش هتقدر تعمل حاجه.

طب مهو الحي مش بيقتل الا لو انا عاوز اقتل بيه
انا لو معايا حي و مش عاوز اقتل بيه حعمل كده باني حضرب في الاطراف جنب الودن
القدم اليد الحتت اللي مفيهاش قتل

Champion 12-07-06 03:40 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 399828)
بقوا 42 تخيل
معلش بقى

يا ريت متردش ف الموضوع انت و الأخ hema777
لأن مستوي المناقشه تدني علي الأخر
و انا مش قابل المناقشه لا معاك ولا مع الأخ hema777

hema777h 12-07-06 03:43 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399848)
يا ريت متردش ف الموضوع انت و الأخ hema777
لأن مستوي المناقشه تدني علي الأخر
و انا مش قابل المناقشه لا معاك ولا مع الأخ hema777

لو سمحت انت مردتيش علي سوالي انت عندك كااام سنة ولا انت لسة ...........ولا بلاش

hema777h 12-07-06 03:48 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399848)
يا ريت متردش ف الموضوع انت و الأخ hema777
لأن مستوي المناقشه تدني علي الأخر
و انا مش قابل المناقشه لا معاك ولا مع الأخ hema777

مش بمزاجك يا اموووووووووور تحدد مين الي يرد ومين الي ميردش بس انت زعلان اوووعي كدااا لية من الاسلحة البيضاء انت في عندك عقدة منها ولا اية قووول ولا في حد استعملها معاك استعمال غلط

تيكا 12-07-06 03:58 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
يا عم هيما ويا عم فشتك الضرب في الميت حرام
عاملوا الناس علي قد سنهم ومستواهم الفكري اللي انت شوفته من كلامه
اللرحمه حلوه مفيش كلام

fishtic 12-07-06 04:11 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيكا (المشاركة 399860)
يا عم هيما ويا عم فشتك الضرب في الميت حرام
عاملوا الناس علي قد سنهم ومستواهم الفكري اللي انت شوفته من كلامه
اللرحمه حلوه مفيش كلام

الضرب ف الميت والضرب ف الاطفال الى جانب
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=31087

Mohamed El-Hadidy 12-07-06 04:52 AM

Re: رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399831)
طب مهو الحي مش بيقتل الا لو انا عاوز اقتل بيه
انا لو معايا حي و مش عاوز اقتل بيه حعمل كده باني حضرب في الاطراف جنب الودن
القدم اليد الحتت اللي مفيهاش قتل

قارن ما بين سعر الحس الشمال و الصوت المجهز للبلي ده لو افترضنا ان هما الاتنين بنفس القوه هتلاقي ان في ناس مش هتقدر تجيب الحي,و مسدس الصوت المفتوح تقدر تحط فيه طلق صوت بس و مش هتكون مجبر تحط بلي,ككن الحي لازم تحط فيه طلق حي.

Mohamed El-Hadidy 12-07-06 04:57 AM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399848)
يا ريت متردش ف الموضوع انت و الأخ hema777
لأن مستوي المناقشه تدني علي الأخر
و انا مش قابل المناقشه لا معاك ولا مع الأخ hema777

بص علي عنوان الموضوع ( مناقشه و استطلاع ) يعني لازم تتقبل ردود الاعضاء و تحترمهم,لو انت مش عجباك حكايه المطاوي و البلي في المنتدي ادامك حلين,متفتحش المواضيع دي و اكنك شفتها,او تقفل المنتدي خالص ولا اكنك فتحته قبل كده.

fishtic 12-07-06 05:05 AM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed el-hadidy (المشاركة 399876)
بص علي عنوان الموضوع ( مناقشه و استطلاع ) يعني لازم تتقبل ردود الاعضاء و تحترمهم,لو انت مش عجباك حكايه المطاوي و البلي في المنتدي ادامك حلين,متفتحش المواضيع دي و اكنك شفتها,او تقفل المنتدي خالص ولا اكنك فتحته قبل كده.

هانت يا باشا
يوم 10/7 قرب
وان شاء الله يلتزم بكلمته

Bebeto 12-07-06 08:00 AM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi (المشاركة 399810)
شكراً للأخ الفاضل اللي إيداني تقييم سلبي علي مشاركتي في هذا الموضوع "جزاك الله خيراً"


مناقشه و استطلاع عن حذف... 04-07-2012 02:43 am فين الديموقراطية اخي الديكتاتور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399821)
الأخ اللي ادالك السالب اداني اتنين و بتعليق مش لطيف :)
طز في التقييم :)
عمر ما كان مقياس العضو بالتقييم
ألاخ الفاضل طلعت بخيت بسالكس من اهم اعضاء المنتدي و شوف واخد تقييم ايه :)
انا و الله عمري ما شفته ولكني حبيته لله في لله هو و الأستاذ جلال خليفه
و احلي تقييم بدل اللي راح

و انا كمان اخدت تقييم بالسالب بسبب مشاركتي

حورس 12-07-06 08:03 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salas0010 (المشاركة 399792)



الصراحه بتزعل لاكن بعض الناس اتخذتها منهجا وعنوان

وهبتدى كلامى بالحكمه دى

اربعه لا اناقشهم

الجاهل والمجادل

والمجامل والمتحامل

فأرجو ان نتفهم الرأى الاخر وان لا نكون من الاربعه السابق ذكرهم حتى لا نكون كالحجاره التى لا تعقل ولا تفهم
_______________________
اولا اخى ما دخل القرأءه والكتابه فى كيفيه الاستخدام الصحيح للاسلحه ما دخلها فى استخدام الاسلحه الاستخدام الامثل الذى لا يخالف شرع الله ولا سنه نبيه محمد عليه افضل الصلاه والسلام
طيب ما النبى كان امى لا يقراء ولا يكتب وعلم امه وانار لها طريقها
يا اخى علشان تستخدم السلاح الاستخدام الامثل والصحيح لا تحتاج ان تكون خريج الجامعه الامريكيه (جامعه سيئه من وجهت نظرى) لاكن انت محتاج ان تكون مستنير البصيره مطمئن القلب والايمان (فالعلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع وسؤالى لك اخى
لو واحد عنده من علم الكتاب وعلم الاحاديث وبدل ما شغال على حفظ الاغانى حاول يحفظ قدر المستطاع من كتاب الله وسنه نبيه وبالفعل يحاول جاهدا يطبق ما حفظه عمليا (عمليا) فهل تظن انه هيمشى يقطع رقاب الناس او انه هيبلطج بمطواه اكيد الاجابه لأ لان هذا ليس ما يأمرنا به الله
ثانيا اخى روح شوف اسرائيل العيل هنا شايل رشاش ام 16 والسكان كلهم مسلحين على اعلى مستوى لو قامت حرب واكيد فى يوم من الايام هتقوم بينا حرب هتحاربهم بأيه بشوكه مطبخ !!!!
انا ضد فكره تدجين وتضعيف اى مسلم
المسلمين فى بورما بيتفرموا هناك وطبعا علشان معندهومش سلاح يدافعوا بيه عن نفسهم والله العظيم بيحرقوهم ويفتكوا بهم هناك
المشكله مش فى السلاح والا كانوا حبسوا السلاح 20 سنه وكانوا تحفظوا على القاتل المشكله فى تفتح وتنوير العقول
ولما تقارن مصر قارنها بمثلها من البلدان ولا احنا عايشين فى المريخ والعالم كله عايش على الارض !!!! بص لامريكا بص لعدوك اسرائيل


واسمع الاتى اخى
قال الخليفة عمر بن الخطاب لجموع الناس أيها القوم من رأى فيّ اعوجاجاً فليقومه. قال له أعرابي من عامة الشعب: والله يا عمر لو رأينا فيك اعوجاجاً لقومناه بسيوفنا. قال عمر: الحمد لله الذي في أمتي من يقوّم اعوجاجي إن أخطأت..)‏

هذا حوار جريء وشجاع ليس بين خليفة وخليفة, وإنما بين خليفة ورجل من عامة الرعية..‏

سبب من اسباب اللى احنا فيه من ولايه حكام ظالمين هو ان الشعب كله بقى زى الفراخ وهو وزبانيته و اتباعه معاهم السلاح والقوه فلو توازنت كافه الميزان والشعب بفضل الله تم توعيته واناره بصيرته معاه وشالعب سلاح فهل هيحكمهم حاكم ظالم فهل هتستضعفه الدول الاخرى وتقوله خلى شعبك يعمل كذا او كذا طبعا لأ لان الحاكم وراه شعب قوى فاهم مستنير عقله
انا بتكلم عن موضوع حضرتك عامله وربطه بارض الواقع ولو فى عداله فى تنفيذ القوانين مكنتش هتلاقى حد بلطج على حد

لو سمحت لو اى مشرف هيمسح المشاركه يبعت ليا فى رساله سبب الحذف وجزاكم الله خيرا




اخى الكريم
السلام عليكم

اولا.. انا عيز اعرف ما هو شرع الله و سنة النبى (ص) فى استخدام السلاح

ثانيا.. حضرتك بتقول ما النبى كان امى لا يقراء ولا يكتب وعلم امه وانار لها طريقها

كلام صحيح بس النبى علية الصلاة و السلام كان امى لحكمة عظيمة وهى ان الله عز وجل بعث وارسل النبى الى قوم كانو يبرعون فى القراة و الكتابة و الشعر و البلاغة و حين بلغ الرسالة و بلغ بها كانو يتعجبون كيف لهذا الامى ان يكون بهذا البلاغة وما هذا الكلام الذى يتحدث بة هل هو بشعر وما عرفوة بشاعر من هنا تئتى حكمة الله عز وجل ان يئتيهم برسول امى لكى يجعلهم فى تفكير دائم
فى هذا القرأن و من اين اتا بة محمد(ص) وكل من كان يقتنع انة ليس بكلام بشر و انما من عند الله كان يؤمن و يعلن اسلامة.. مع العلم ان النبى (ص) لم يكن امى بالمعنا المتعارف علية ولكن كان على علم من عند الله بدليل اول ايا انزلت علية كانت ( اقرء بسم ربك الزى خلق خلق الانسان من علق) وكان سيدنا جبريل يئتية لكى يعلمة و يحفظة كلام الله و النبى كان حرصا على ان يحثنا على العلم و التعلم و كان يقول علية الصلاة و السلام تعلمو العلم من المهد الى اللحد
وهكذاعلم امه وانار لها طريقها



ثالثا.. حضرتك بتقول علشان تستخدم السلاح الاستخدام الامثل والصحيح لا تحتاج ان تكون خريج الجامعه الامريكيه لاكن انت محتاج ان تكون مستنير البصيره مطمئن القلب والايمان (فالعلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع

سؤالى ما معنى مستنير البصيرة


ثانيا.. مطمئن القلب و الايمان سيدى الفاضل هو لو الانسان مطمئن القلب فالماذا اذا يحمل سلاح
وما علقة الايمان بحمل او استخدام السلاح هل من كان مئمنا يحمل سلاح و من كان كفرا لا يحملة

ارجو ان التوضيح كى استفيد من معلوماتك


ثالثا..حضرتك بتقول العلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع
معلش بردو مش فاهم يعنى اية العلم هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع
يعنى هو الدكتور و المهندس و العالم و غيرهم تعلمو بنور البصيرة .


ربعا.. حضرتك بتقول روح شوف اسرائيل العيل هناك شايل رشاش ام 16 والسكان كلهم مسلحين على اعلى مستوى ..
طيب مهو دة شىء طبيعي لناس وخدين و محتلين ارض مش ارضهم يعنى قاعد فى ماكانو مهدد او بيهدد اصحاب الارض المحتلا يعنى قاعد بقوة السلاح .

اما كلام حضرتك لو قامت حرب واكيد فى يوم من الايام هتقوم بينا حرب هتحاربهم بأيه بشوكه مطبخ .. هو مش المفروض انو فى عندنا ( جيش ) ولو قامت حرب لقدر الله حيبقا هو المسئول عن الدفاع عن الوطن بكل مااوتى من قوة ولاهو دلوقتى الشعب هو اللى بيتسلاح بدل الجيش
انا اللى اعرفو ان الشعب يتسلاح لما يحارب جيش الحاكم كما فى سوريا او تكون حرب اهليا


خامسا.. يعنى أية انك ضد فكره تدجين وتضعيف اى مسلم



وحضرتك بتقول المسلمين فى بورما بيتفرموا هناك وطبعا علشان معندهومش سلاح يدافعوا بيه عن نفسهم ..
طيب هو اين و جة الشبة بنا وبنهم و لية المقرنة.

وحضرتك بتقول ولما تقارن مصر قارنها بمثلها من البلدان بص لامريكا بص لعدوك اسرائيل
اين وجة المقارنة امريكا دولة متحررة او منحلة - اسرائيل صهاينة

وحضرتك بتقول اسباب اللى احنا فيه هو ولايه حكام ظالمين ولوالشعب معاة سلاح فهل هيحكمهم حاكم ظالم فهل هتستضعفه الدول الاخرى ..
ياسيدى الفاضل قوة الشعب مش فى حمل السلاح و اننما فى قوة عزمتو و ايمانو بقضيتو واكبر دليل الثورة اللى اطاحط بمبارك و اعوانو والداخلية بكل قوتها و سلاحا تهاوت امام ارادة و اسرار المتظاهرين العزل.

ثانبا .. لية حضرتك مصر على تسليح الشعب هو تسليح الشعب دة مش ممكن يدخلنا فى حرب اهلية و بدل منحارب العدو او الحاكم زى منتا بتقول نحارب بعض عند اول خلاف يحصل لو حتا مابين عائلتين او طائفتان. . . ياسيدى الشعب هو من يصنع الحاكم و على الحاكم ان يستجيب الى ارادة الشعب.. لا تبنا الامم بقوة السلاح او بتجميع اللقم ولكن تبنابالفكر و الجهد و العمل من لايملك قوت يومة لايملك زمام امرة .
مع خالص تحياتى و احترماتى

Bebeto 12-07-06 08:30 AM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حورس (المشاركة 399897)
اخى الكريم
السلام عليكم

اولا.. انا عيز اعرف ما هو شرع الله و سنة النبى (ص) فى استخدام السلاح

ثانيا.. حضرتك بتقول ما النبى كان امى لا يقراء ولا يكتب وعلم امه وانار لها طريقها

كلام صحيح بس النبى علية الصلاة و السلام كان امى لحكمة عظيمة وهى ان الله عز وجل بعث وارسل النبى الى قوم كانو يبرعون فى القراة و الكتابة و الشعر و البلاغة و حين بلغ الرسالة و بلغ بها كانو يتعجبون كيف لهذا الامى ان يكون بهذا البلاغة وما هذا الكلام الذى يتحدث بة هل هو بشعر وما عرفوة بشاعر من هنا تئتى حكمة الله عز وجل ان يئتيهم برسول امى لكى يجعلهم فى تفكير دائم
فى هذا القرأن و من اين اتا بة محمد(ص) وكل من كان يقتنع انة ليس بكلام بشر و انما من عند الله كان يؤمن و يعلن اسلامة.. مع العلم ان النبى (ص) لم يكن امى بالمعنا المتعارف علية ولكن كان على علم من عند الله بدليل اول ايا انزلت علية كانت ( اقرء بسم ربك الزى خلق خلق الانسان من علق) وكان سيدنا جبريل يئتية لكى يعلمة و يحفظة كلام الله و النبى كان حرصا على ان يحثنا على العلم و التعلم و كان يقول علية الصلاة و السلام تعلمو العلم من المهد الى اللحد
وهكذاعلم امه وانار لها طريقها



ثالثا.. حضرتك بتقول علشان تستخدم السلاح الاستخدام الامثل والصحيح لا تحتاج ان تكون خريج الجامعه الامريكيه لاكن انت محتاج ان تكون مستنير البصيره مطمئن القلب والايمان (فالعلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع

سؤالى ما معنى مستنير البصيرة


ثانيا.. مطمئن القلب و الايمان سيدى الفاضل هو لو الانسان مطمئن القلب فالماذا اذا يحمل سلاح
وما علقة الايمان بحمل او استخدام السلاح هل من كان مئمنا يحمل سلاح و من كان كفرا لا يحملة

ارجو ان التوضيح كى استفيد من معلوماتك


ثالثا..حضرتك بتقول العلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع
معلش بردو مش فاهم يعنى اية العلم هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع
يعنى هو الدكتور و المهندس و العالم و غيرهم تعلمو بنور البصيرة .


ربعا.. حضرتك بتقول روح شوف اسرائيل العيل هناك شايل رشاش ام 16 والسكان كلهم مسلحين على اعلى مستوى ..
طيب مهو دة شىء طبيعي لناس وخدين و محتلين ارض مش ارضهم يعنى قاعد فى ماكانو مهدد او بيهدد اصحاب الارض المحتلا يعنى قاعد بقوة السلاح .

اما كلام حضرتك لو قامت حرب واكيد فى يوم من الايام هتقوم بينا حرب هتحاربهم بأيه بشوكه مطبخ .. هو مش المفروض انو فى عندنا ( جيش ) ولو قامت حرب لقدر الله حيبقا هو المسئول عن الدفاع عن الوطن بكل مااوتى من قوة ولاهو دلوقتى الشعب هو اللى بيتسلاح بدل الجيش
انا اللى اعرفو ان الشعب يتسلاح لما يحارب جيش الحاكم كما فى سوريا او تكون حرب اهليا


خامسا.. يعنى أية انك ضد فكره تدجين وتضعيف اى مسلم



وحضرتك بتقول المسلمين فى بورما بيتفرموا هناك وطبعا علشان معندهومش سلاح يدافعوا بيه عن نفسهم ..
طيب هو اين و جة الشبة بنا وبنهم و لية المقرنة.

وحضرتك بتقول ولما تقارن مصر قارنها بمثلها من البلدان بص لامريكا بص لعدوك اسرائيل
اين وجة المقارنة امريكا دولة متحررة او منحلة - اسرائيل صهاينة

وحضرتك بتقول اسباب اللى احنا فيه هو ولايه حكام ظالمين ولوالشعب معاة سلاح فهل هيحكمهم حاكم ظالم فهل هتستضعفه الدول الاخرى ..
ياسيدى الفاضل قوة الشعب مش فى حمل السلاح و اننما فى قوة عزمتو و ايمانو بقضيتو واكبر دليل الثورة اللى اطاحط بمبارك و اعوانو والداخلية بكل قوتها و سلاحا تهاوت امام ارادة و اسرار المتظاهرين العزل.

ثانبا .. لية حضرتك مصر على تسليح الشعب هو تسليح الشعب دة مش ممكن يدخلنا فى حرب اهلية و بدل منحارب العدو او الحاكم زى منتا بتقول نحارب بعض عند اول خلاف يحصل لو حتا مابين عائلتين او طائفتان. . . ياسيدى الشعب هو من يصنع الحاكم و على الحاكم ان يستجيب الى ارادة الشعب.. لا تبنا الامم بقوة السلاح او بتجميع اللقم ولكن تبنابالفكر و الجهد و العمل من لايملك قوت يومة لايملك زمام امرة .
مع خالص تحياتى و احترماتى

++++++++++++++++++++++++++1

abosamer 12-07-06 11:32 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Champion (المشاركة 399660)
يعني احنا احسن من امريكا ؟!!
احنا بلد محتاجه بالميت 10 سنين علشان نبقي ربع امريكا
و بعدين ايام التتار حاجه و احنا دلوقتي حاجه
يعني انت عاوز نخلي السلاح في السوبر ماركت ؟
يظهر انك مش عارف ان اكتر من نص الشعب مبيعرفش يقرا ولا يكتب

يبدو انك لا تريد ان ان تستوعب كلامي بتنقي جملة وترد الرد لايزم يكون علي كامل كلامي مش تنقي جملة وترد علها ده اسلوب ( ولا تقربوا الصلاة ) مردتشي علي الجملة دي ليه مثلا (والسلاح مهما كان نوعه يجب ان ينظم بقانون من مجلس الشعب مش من العسكر يضمن هذا القانون
ان المواطن المحترم يتدرب ويمتلك سلاح مرخص للدفاع عن نفسه وماله وعرضه وهذا ما تفعله
الدول الغربية المتقدمة
) ولا دي مجتش علي مزاجك والتتار جتت علي مزاجك ولماذا لم ترد علي ( وانظر الأن دخل اسرائيل من بيع السلاح اصحوا يا بشر ) اسلوبك انت اسلوب التهرب والجدال بدون حجة بتقول مثلا هو الي شايل سكينة معاه هيعمل بيها ايه اقولك ممكن يكون معاه مبلغ مالي او مجوهرات او ماشي معاه حريم ولازم يحمي اللي معاه والعسكر بتمنع المواطن الذي لايثبت عليه انه مجرم او يوجد فيه عيب مثل التخلف العقلي او الصرع مثلا انه يمتلك سلاح مرخص فاذا امرت ان تطاع فامر بما يستطاع وبعدين انا مشفتكش رديت علي الأستاذين هشام سمير و الأستاذ الكريم salas0010 انا صراحة معرفش اسمه ولكن معجب جدا بكلامه

هوارى 12-07-06 01:10 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
انا اتمنى ان اعلانات المسدسات المعدلة هى اللى تتلغة فقط وذلك لما تنطوى علية من خطورة جسيمة على مستخدم هذا السلاح الذى يفتقر للامان فى استخدامة ,,,,,,,, ولكنى ارفض منع اعلانات المطاوى ولكن فى حدود وضوابط ونهاية القول ان اى شئ يصلح ليكون سلاح فتاك فالاداة غير عاقلة ,,, استعمال السلاح يرجع الى حائز السلاح فى توجية السلاح وشكراً.
وكل عام وانتم بخير

Egyptian_Destroyer 12-07-06 01:36 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
الكلمه في النهايه للاستطلاع...... فرأيي انه لاداعي للنقاش الحاد بين الاعضاء و لاداعي للتقييم السالب ولا داعي لاي نوع من انواع الجدال و ننتظر نتائج الاستطلاع ... ده راي شخصي و شكرا لكم جميعا ... وتحيه لكل الاعضاء المحترمين

Bebeto 12-07-06 01:39 PM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptian_destroyer (المشاركة 399998)
الكلمه في النهايه للاستطلاع...... فرأيي انه لاداعي للنقاش الحاد بين الاعضاء و لاداعي للتقييم السالب ولا داعي لاي نوع من انواع الجدال و ننتظر نتائج الاستطلاع ... ده راي شخصي و شكرا لكم جميعا ... وتحيه لكل الاعضاء المحترمين

+++++++++++++++1
بس علي فكرة نتيجة الاستطلاع باينة عشان حاجة ..... معظم اللي في المنتدي دلوقتي مش صيادين معظمهم بقي محبي الاسلحة دي .... و اصيادين موجودين بكترة بس الباقي غطوا عليهم في العدد

ahmedm2100 12-07-06 02:08 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
للأسف المنتدى كثرت فيه الأسلحة البيضاء بطريقة غريبة والكلام عن الصيد بقى قليل جداً مش عارف ليه رجا من الادارة العمل على نجاح منتدى الصيد فى مصر وليس الاسلحة والمطاوى والسيوف لأنها لا تندرج تحت الصيد أبداً...

freedom-fighter 12-07-06 02:12 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
تهريج والله العظيم , و معظم الي ضد المسدسات البلي معاهم ترخيص حي مش اكتر من كدا ...

انا بسافر كل 3 ايام علي طريق اسماعيلية و ليها واحد صديقي مات عشان طلع عليه مسلحين و مقدرش يدافع عن نفسه و ضربوا عليه نار و هو بيهرب ..... و حشتري مسدس بلي و حمشي بيه ....

ahmedmh_ali 12-07-06 02:13 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 398891)
يا باشا لو قلنا السكوبات علي الاقل بنستعملها في الصيد ..... انمااللي يشتري خنجر ده معتقدش هيدبح بيه .... و اللي بيشتري او عايز بونية يمكن هيتخانق مع اليمامة مثلا لما تقع عشان ماماتتش ؟؟؟ و السكوبات قانون متخلف اصلا و ممكن يتعدل عادي .... انما الباقي ده عمره ما هيبقي غير شبهة ...... و لكم التعليق

أرفع لك القبعه على هذا الكلام ...

Champion 12-07-06 02:16 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed el-hadidy (المشاركة 399876)
بص علي عنوان الموضوع ( مناقشه و استطلاع ) يعني لازم تتقبل ردود الاعضاء و تحترمهم,لو انت مش عجباك حكايه المطاوي و البلي في المنتدي ادامك حلين,متفتحش المواضيع دي و اكنك شفتها,او تقفل المنتدي خالص ولا اكنك فتحته قبل كده.

بص انا حرد عليك لأنك محترم
لو المناقشه مفيهاش فايده في الأخر يبقي بلاش منها
و بعدين هي ديه ردود محترمه ولا كأني عيل صغير ؟؟!
و انا لحد دلوقتي اقسم برب العزه محترم نفسي و مش راضي ارد
يا غم اناا داخال منتدي صيد مش داخل بتاع مطاوي و لا سنج

Champion 12-07-06 02:18 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة freedom-fighter (المشاركة 400028)
تهريج والله العظيم , و معظم الي ضد المسدسات البلي معاهم ترخيص حي مش اكتر من كدا ...

انا بسافر كل 3 ايام علي طريق اسماعيلية و ليها واحد صديقي مات عشان طلع عليه مسلحين و مقدرش يدافع عن نفسه و ضربوا عليه نار و هو بيهرب ..... و حشتري مسدس بلي و حمشي بيه ....

و ان شاء الله تمشي في لجنه و تاخد جزائك

ahmedmh_ali 12-07-06 02:26 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
أخوانى الكرام حتى لا يسىء كل منا للأخر بلا داعى فهذا النقاش لا محل لة من الأعراب و ليس ذو قيمة و حتى و أن بلغت نسبة أؤيد 100 % لن يتم تطبيق هذا الكلام لأن الدعامة للأساسية للمنتدى و صاحبة هى الأعلانات المادية الخاصة بمواضيع البيع و الشراء ....


أرجو من جميع من يشارك بعد مشاركتى هذة ان يكتب هذا لعل الله يهدىء الأمور بيننا :



" اللهم راد الضاله وهادى الضلاله انت هدى من الضلاله اردد على ضالتى بقدرتك و سلطانك فانها من عطائك و فضلك قل رب اعوذ بك من همزات الشياطين واعوذ بك ربى ان يحضرون "

ahmedm2100 12-07-06 02:29 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 400035)
بص انا حرد عليك لأنك محترم
لو المناقشه مفيهاش فايده في الأخر يبقي بلاش منها
و بعدين هي ديه ردود محترمه ولا كأني عيل صغير ؟؟!
و انا لحد دلوقتي اقسم برب العزه محترم نفسي و مش راضي ارد
يا غم اناا داخال منتدي صيد مش داخل بتاع مطاوي و لا سنج

معلش انت كلامك 100 100
بس للأسف الجهلاء بالقانون والثقافة بقوا كتير ودة للظروف اللى مرينا بيها خلال 30 سنة..
لكن ان شاء الله احنا بننصح بس ولكن اللة مش عاجبه النصيحة هو حر بس حيندم لما يتمسك بمسدس صوت او مطوة او خنجر ودة براحتكم يا اساتذة.
لكن انا من حقى برضه انى ادخل منتدى الصيد الاقى فيه كلام عن الصيد واسلحة الصيد واماكن الصيد .. مش الاقى فيه مطاوى وسكاكين وخناجر وسيوف واسلحة صوت واليكتريك ستيك وحاجات ملهاش اى لازمة فى الصيد... ولالاأسف مواضيع الصيد ومشاركات الصيد بقت قليلة جداً تكاد تكون معدومة من فترة...

Champion 12-07-06 02:32 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 399896)
و انا كمان اخدت تقييم بالسالب بسبب مشاركتي

يا عم انا اقسم برب العزه علي قدي في الهاك
و الله لو عاوز نتيجه الأستطلاع تبقي علي مزاجي اعملها علي مزاجي
طز في التقييم و الله انا بقولك الأستاذ الكبير طلعت بخيت و الأستاذ جلال خليفه واخدين تقييم اد ايه !

ahmedmh_ali 12-07-06 02:33 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
هو أنا المشاركة بتاعتى شفافة و لا أية ، صلوا على النبى و كفاية ....

smsm saber 12-07-06 02:39 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 400056)
هو أنا المشاركة بتاعتى شفافة و لا أية ، صلوا على النبى و كفاية ....

احمد يا على كبر دماغك بجد والله

ahmedmh_ali 12-07-06 02:42 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 400059)
احمد يا على كبر دماغك بجد والله

يعنى الأعضاء كلها بتدخل فى بعض شمال و أنا أقف أتفرج ..... أنا مش عارف فية أية بصراحه تقول مستنين أى حاجة علشان نتخانق مع بعض

Champion 12-07-06 02:47 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedm2100 (المشاركة 400024)
للأسف المنتدى كثرت فيه الأسلحة البيضاء بطريقة غريبة والكلام عن الصيد بقى قليل جداً مش عارف ليه رجا من الادارة العمل على نجاح منتدى الصيد فى مصر وليس الاسلحة والمطاوى والسيوف لأنها لا تندرج تحت الصيد أبداً...

بالظبط المفروض اللي داخلين هنا صيادين او محبي الهوايه او مبتدئين زي حالاتي

Champion 12-07-06 02:50 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 400046)
أخوانى الكرام حتى لا يسىء كل منا للأخر بلا داعى فهذا النقاش لا محل لة من الأعراب و ليس ذو قيمة و حتى و أن بلغت نسبة أؤيد 100 % لن يتم تطبيق هذا الكلام لأن الدعامة للأساسية للمنتدى و صاحبة هى الأعلانات المادية الخاصة بمواضيع البيع و الشراء ....


أرجو من جميع من يشارك بعد مشاركتى هذة ان يكتب هذا لعل الله يهدىء الأمور بيننا :



" اللهم راد الضاله وهادى الضلاله انت هدى من الضلاله اردد على ضالتى بقدرتك و سلطانك فانها من عطائك و فضلك قل رب اعوذ بك من همزات الشياطين واعوذ بك ربى ان يحضرون "

معلش مشفتش المشاركه

Champion 12-07-06 02:59 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حورس (المشاركة 399897)
اخى الكريم
السلام عليكم

اولا.. انا عيز اعرف ما هو شرع الله و سنة النبى (ص) فى استخدام السلاح

ثانيا.. حضرتك بتقول ما النبى كان امى لا يقراء ولا يكتب وعلم امه وانار لها طريقها

كلام صحيح بس النبى علية الصلاة و السلام كان امى لحكمة عظيمة وهى ان الله عز وجل بعث وارسل النبى الى قوم كانو يبرعون فى القراة و الكتابة و الشعر و البلاغة و حين بلغ الرسالة و بلغ بها كانو يتعجبون كيف لهذا الامى ان يكون بهذا البلاغة وما هذا الكلام الذى يتحدث بة هل هو بشعر وما عرفوة بشاعر من هنا تئتى حكمة الله عز وجل ان يئتيهم برسول امى لكى يجعلهم فى تفكير دائم
فى هذا القرأن و من اين اتا بة محمد(ص) وكل من كان يقتنع انة ليس بكلام بشر و انما من عند الله كان يؤمن و يعلن اسلامة.. مع العلم ان النبى (ص) لم يكن امى بالمعنا المتعارف علية ولكن كان على علم من عند الله بدليل اول ايا انزلت علية كانت ( اقرء بسم ربك الزى خلق خلق الانسان من علق) وكان سيدنا جبريل يئتية لكى يعلمة و يحفظة كلام الله و النبى كان حرصا على ان يحثنا على العلم و التعلم و كان يقول علية الصلاة و السلام تعلمو العلم من المهد الى اللحد
وهكذاعلم امه وانار لها طريقها



ثالثا.. حضرتك بتقول علشان تستخدم السلاح الاستخدام الامثل والصحيح لا تحتاج ان تكون خريج الجامعه الامريكيه لاكن انت محتاج ان تكون مستنير البصيره مطمئن القلب والايمان (فالعلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع

سؤالى ما معنى مستنير البصيرة


ثانيا.. مطمئن القلب و الايمان سيدى الفاضل هو لو الانسان مطمئن القلب فالماذا اذا يحمل سلاح
وما علقة الايمان بحمل او استخدام السلاح هل من كان مئمنا يحمل سلاح و من كان كفرا لا يحملة

ارجو ان التوضيح كى استفيد من معلوماتك


ثالثا..حضرتك بتقول العلم والنور هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع
معلش بردو مش فاهم يعنى اية العلم هو نور البصيره مش علم نظرى لا يطبق على ارض الواقع
يعنى هو الدكتور و المهندس و العالم و غيرهم تعلمو بنور البصيرة .


ربعا.. حضرتك بتقول روح شوف اسرائيل العيل هناك شايل رشاش ام 16 والسكان كلهم مسلحين على اعلى مستوى ..
طيب مهو دة شىء طبيعي لناس وخدين و محتلين ارض مش ارضهم يعنى قاعد فى ماكانو مهدد او بيهدد اصحاب الارض المحتلا يعنى قاعد بقوة السلاح .

اما كلام حضرتك لو قامت حرب واكيد فى يوم من الايام هتقوم بينا حرب هتحاربهم بأيه بشوكه مطبخ .. هو مش المفروض انو فى عندنا ( جيش ) ولو قامت حرب لقدر الله حيبقا هو المسئول عن الدفاع عن الوطن بكل مااوتى من قوة ولاهو دلوقتى الشعب هو اللى بيتسلاح بدل الجيش
انا اللى اعرفو ان الشعب يتسلاح لما يحارب جيش الحاكم كما فى سوريا او تكون حرب اهليا


خامسا.. يعنى أية انك ضد فكره تدجين وتضعيف اى مسلم



وحضرتك بتقول المسلمين فى بورما بيتفرموا هناك وطبعا علشان معندهومش سلاح يدافعوا بيه عن نفسهم ..
طيب هو اين و جة الشبة بنا وبنهم و لية المقرنة.

وحضرتك بتقول ولما تقارن مصر قارنها بمثلها من البلدان بص لامريكا بص لعدوك اسرائيل
اين وجة المقارنة امريكا دولة متحررة او منحلة - اسرائيل صهاينة

وحضرتك بتقول اسباب اللى احنا فيه هو ولايه حكام ظالمين ولوالشعب معاة سلاح فهل هيحكمهم حاكم ظالم فهل هتستضعفه الدول الاخرى ..
ياسيدى الفاضل قوة الشعب مش فى حمل السلاح و اننما فى قوة عزمتو و ايمانو بقضيتو واكبر دليل الثورة اللى اطاحط بمبارك و اعوانو والداخلية بكل قوتها و سلاحا تهاوت امام ارادة و اسرار المتظاهرين العزل.

ثانبا .. لية حضرتك مصر على تسليح الشعب هو تسليح الشعب دة مش ممكن يدخلنا فى حرب اهلية و بدل منحارب العدو او الحاكم زى منتا بتقول نحارب بعض عند اول خلاف يحصل لو حتا مابين عائلتين او طائفتان. . . ياسيدى الشعب هو من يصنع الحاكم و على الحاكم ان يستجيب الى ارادة الشعب.. لا تبنا الامم بقوة السلاح او بتجميع اللقم ولكن تبنابالفكر و الجهد و العمل من لايملك قوت يومة لايملك زمام امرة .
مع خالص تحياتى و احترماتى

يا ريت الأخ salas0010 يرد علي مشاركتك
_____________________
" اللهم راد الضاله وهادى الضلاله انت هدى من الضلاله اردد على ضالتى بقدرتك و سلطانك فانها من عطائك و فضلك قل رب اعوذ بك من همزات الشياطين واعوذ بك ربى ان يحضرون "

Champion 12-07-06 03:17 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 400001)
+++++++++++++++1
بس علي فكرة نتيجة الاستطلاع باينة عشان حاجة ..... معظم اللي في المنتدي دلوقتي مش صيادين معظمهم بقي محبي الاسلحة دي .... و اصيادين موجودين بكترة بس الباقي غطوا عليهم في العدد

كلامك 100% صح

Mohamed Mahmoud 12-07-06 03:41 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 400055)
يا عم انا اقسم برب العزه علي قدي في الهاك
و الله لو عاوز نتيجه الأستطلاع تبقي علي مزاجي اعملها علي مزاجي
طز في التقييم و الله انا بقولك الأستاذ الكبير طلعت بخيت و الأستاذ جلال خليفه واخدين تقييم اد ايه !

يا بطل فى طريقة أحسن من كدة احنا بنتناقش فيا ريت نكمل بطريقة كويسة
ولو تعرف تغير النتيجة غيرها مش هتقدر ههههههههه
أما بالنسبة للأستاذة الكبار دول اللى علمونا الصيد وموضوع التقييم أتعمل من فترة قريبة وهما مش بيشاركوا من فترة

Champion 12-07-06 04:08 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 399789)
هههههههههههههههههههههههه
نسيت اقولك التقييم الاول والتالت بتوعي
مردتش ع الرسالة اللي بعتهالك ليه
ولا سنك مبينكشفش على رجالة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 399850)
لو سمحت انت مردتيش علي سوالي انت عندك كااام سنة ولا انت لسة ...........ولا بلاش

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 399856)
مش بمزاجك يا اموووووووووور تحدد مين الي يرد ومين الي ميردش بس انت زعلان اوووعي كدااا لية من الاسلحة البيضاء انت في عندك عقدة منها ولا اية قووول ولا في حد استعملها معاك استعمال غلط

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيكا (المشاركة 399860)
يا عم هيما ويا عم فشتك الضرب في الميت حرام
عاملوا الناس علي قد سنهم ومستواهم الفكري اللي انت شوفته من كلامه
اللرحمه حلوه مفيش كلام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud (المشاركة 400101)
يا بطل فى طريقة أحسن من كدة احنا بنتناقش فيا ريت نكمل بطريقة كويسة
ولو تعرف تغير النتيجة غيرها مش هتقدر ههههههههه
أما بالنسبة للأستاذة الكبار دول اللى علمونا الصيد وموضوع التقييم أتعمل من فترة قريبة وهما مش بيشاركوا من فترة

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يعني انا بعد ده كله اللي بكام بطريقه مش كويسه
خلوني طفل و جاهل و و مستوي فكري متدني
و في الأخر انا اللي بكلم بطريقه مش كويسه
شكرا يا استاذ محمد
و الله و بحلف اني اقدر اغيرها بس انا مش بفضل الطرق ديه

Mohamed Mahmoud 12-07-06 04:22 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 400114)
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يعني انا بعد ده كله اللي بكام بطريقه مش كويسه
خلوني طفل و جاهل و و مستوي فكري متدني
و في الأخر انا اللي بكلم بطريقه مش كويسه
شكرا يا استاذ محمد
و الله و بحلف اني اقدر اغيرها بس انا مش بفضل الطرق ديه

حبيب قلبى أنا اتصلت بالأعضاء زى هيما علشان الأسلوب مش حلو برصوا ولو كان معايا رقمك كنت كلمتك على العموم انت شخص محترم وصاحب فكر يحترم بس برصة مش هتعرف تغير الاستفتاء ههههههههه
تحياتى

Champion 12-07-06 04:32 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud (المشاركة 400125)
حبيب قلبى أنا اتصلت بالأعضاء زى هيما علشان الأسلوب مش حلو برصوا ولو كان معايا رقمك كنت كلمتك على العموم انت شخص محترم وصاحب فكر يحترم بس برصة مش هتعرف تغير الاستفتاء ههههههههه
تحياتى

هو في ايه !!
انا غلطت في ايه ؟!!!
هاتلي مشاركه ليه فيها اسلوب وحش !!

Mohamed Mahmoud 12-07-06 04:42 PM

رد: Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 400132)
هو في ايه !!
انا غلطت في ايه ؟!!!
هاتلي مشاركه ليه فيها اسلوب وحش !!

هل تعتقد ان جملة ظز فى التقييم كلمة عادية
ولما تقول انك لو عايز تغير فى نتيجة الاستفتاء هتغيرة دة طبيعى
على العموم أنا كلمتك و كلمت الاعضاء الآخرين مش انت لوحدك
وأنا برصة قولت عليك محترم و صاحب فكر بلاش بقة تمسك فى جملة وتسيب الباقى

abosamer 12-07-06 04:43 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 400075)
يا ريت الأخ salas0010 يرد علي مشاركتك

ياريت انت الأول ترد علي ومتتهربش

http://www.egypthunt.net/showthread....978#post399978

abosamer 12-07-06 04:46 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
رد يا اما تقنعنا يا اما تبطل شغل اصتياد الأخطاء وتحاول تشبط مع حد علشان تصبح انت كويس واللي بيخالفك وحش
http://www.egypthunt.net/showthread....978#post399978


الساعة الآن 02:07 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir