الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   تعديل الصوت الي (تم بنجاح) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5444)

SoFiMaN 11-03-07 02:02 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
طيب دلوقتي معايا البي29,, ابص فين بظبط مش فاهم ؟ يعني انا ببص في اول الماسورة شايف اخرها عادي.
هل المقصود اشد اجزاء و افضل معلقها و ابص عند بيت النار على حاجة زي البلية مثلا ولا ايه ؟

moh3377 11-03-07 02:10 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يعني مفيش حاجة قافلة في اخر الماسورة من ناحية بيت النار

علي العموم حاول تحط بلية 4.5مم في الماسورة من ناحية بيت النار لو خرجت من النتحية التانية يبقي كله تمام وانت مش محتاج تعمل حاجة

oeno 11-03-07 02:10 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
افتح المسدس و بص على الماسورة من جوة
دا اللى انا فهمتة!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

احمد العوضى 11-03-07 02:29 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعه فتح الماسوره خطر جدا لان قوت الطلقه غير عاديه الطلقه الحيه ال9 تولد ضغط 2طن على السنتى متر المكعب تخيل القوه دى مع ماسوره المنيوم لاكن ان استطعط تغير الماسوره من الاساس ممكن يكون الخطر اقل لاكن موجود وان كان لابد دور على حى لاكن راي الاتقوم بالمخاطره فهى كبيره والوحيد الذى سيدفع الثمن حامله ولاهى ده مش كلام انشه لاكن الانسان دامن يطلب الابعد فعند و صولك الى مرحلة ضرب البلى سوف تطلب ضرب الحى ارجو الانتباه ولا اقصد الحجر على الرائى ولاكن لخوفى على كل من يحاول تقبلو فاق الاحترام والتقدير

احمد العوضى 11-03-07 02:31 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moh3377 (المشاركة 52955)
و الله يا جماعة ده اللي انا شوفته في البي 29 الاسود عند فتح الله, الماسورة مقفولة من ورا بحته حديدة بالعرض عامله زي المسمار يعني مينفعش يتحول حي من غير خراطة

الظاهر ان مش كل البي 29 الاسود ماسورتة مفتوحة

يا اخى الحتة الحديده الى قفله الماسوره ده عباره عن مسمار صلب من نفس صلابة البنطه الى بتفتح يعنى المخرطه مش هتنفع كمان حافظ على فلوسك

احمد العوضى 11-03-07 02:33 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الى كان بينفع الموديلات القديمه الى كانت مغلقه من نفس خامت الماسوره منها فيها يعنى وكان البعض مغلق بحديد عادى لاكن الان تنبه المصنع بل تنبهت الجهات المصرحه للسلاح الصوت الى الخطء واصلحته

sanset 11-03-07 02:47 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا ريت الفيديو يا جماعة وربنا يوفقنا لما فية الصالح

احمد العوضى 11-03-07 02:51 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
خطر جدا جدا اشترى حى افضل المساله القانونيه واحد لاكن الخطر مش واحد اسف لتدخلى لاكن خايف عليكم

moh3377 11-03-07 02:52 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد العوضى (المشاركة 52972)
يا اخى الحتة الحديده الى قفله الماسوره ده عباره عن مسمار صلب من نفس صلابة البنطه الى بتفتح يعنى المخرطه مش هتنفع كمان حافظ على فلوسك

شكرا يا اخ أحمد و علي خوفك و حرصك علي اعضاء المنتدي بس انا مقصدش من كلامي اني هروح اعمل خراطة لاني مدرك لخطورتة انا بس بحذر الناس يروحوا يشتروا البي 29 و بعدين يكتشفوا ان ماسورتة مقفولة و يبقوا دفعوا فلوس علي الفاضي
و معلومة المسمار الصلب دي اول مرة اعرفها.....شكرا

احمد العوضى 11-03-07 03:00 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
المشكله يا اخى الفاضل ان الانسان بطبيعته طماع بمعنا انه ديمن ينظر الى الامام من ادراك ان الى بيحاول يحول مش هيتمادا الى ان يصل الى اطلاق طلقات حيه
+اننا مثلما نعلم الذى يريد حمايت نفسه نعلم الذى يريد الصطو المسلح لاكن الفارق بين من يحمى اهله والاخر الجراه المتوفره والمعرفه الجرامية والسكك الملتويه التى لا نعرفها ولا اتهم احد لاكن من السهل انتشار الموضوع حتى لو كان عن طريق المخرطه التى سوف تستغل الموقف الى صالحها والترويج الى العمل وصاحب المحل الذى يستغل الموقف هوى الخر لمصلحته هل يصدق احد ان بعض الموديلات القديمه اغلا من الجديد لمجرد امكانيت التحويل

mido axis 11-03-07 05:10 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعة محلات السلاح عرفت ان المسدس دا ينفع يتحول و الاستغلاليين رفعة سعرة للاسف انا نزلت اشتريه على ان سعرة من 700ل900 لقيت 1400
و1500 ايه الاستغلال دا

بدر 11-03-07 05:18 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido axis (المشاركة 53023)
يا جماعة محلات السلاح عرفت ان المسدس دا ينفع يتحول و الاستغلاليين رفعة سعرة للاسف انا نزلت اشتريه على ان سعرة من 700ل900 لقيت 1400
و1500 ايه الاستغلال دا

اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووف استهبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااال

hemi afifi 11-03-07 06:10 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ده ميعتبرش تحويل ده اختراع مصري كده علي ما تفرج بس مداه مش حلو ابدا ولا حتي نشانه هو في القريب بيبقي مؤذي ده كده اجتهاد شخصي و لو عايزين يغلو المسدس ده عشان الطبه بتتحل بسهوله ماشي باقي المسدسات الماسوره فيها ريشه من نفس خامة الماسوره و لو حد بيفهم بالشنيور او مخرطه معفنه حتي حيبقي زي الفل و 1400 او 1500 انا اجيب خرز والتر احسن طالما انا هدفي اضرب خرز و اعور اللي قدامي مش ان هدفي الصوت

mohamed_esm 11-03-07 06:20 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
المسدسات غليت يا جماعه جداااااااااااااا رجاء مقاطعه التجار بجد والمحلات علشان يعرفو انهم من غيرنا هيفلسو دول عندهم بضاعه متخزنه وبرضو بيغلو كل حجه غليت مسدسات صوت ومسدسات وبنادق رش حتى الذخير كمان غليت ايه دا ليه كل دا حتى لاحترامى للاخواه التجار الىل هنا فى المنتدى بردو غلو جامد بضاعتهم اقل حاجه الجاب الىل كان ب 1100 و 1200 وصل ل 1500 واكتر واله كمان ليه دا كله ايه الاستغلال دا دا نداء منى لاهل المنتدى المحترمين كفايه بقى مش عايزين نسلمهم رقبتنا ياريت نعمل اضراب عنهم بجد علشان يعرفو

weaamx 11-03-07 06:38 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrfnabil (المشاركة 52806)
و هل ينفع الموضوع دا و خصوصا مع الخراطة فى الايكول الجاكل 9 مم الاتوماتيك ؟
كدة يبقى عندنا رشاش رسمى
و السجن مستنينا

ههههههههههههههههههههههههههه
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_esm (المشاركة 53047)
المسدسات غليت يا جماعه جداااااااااااااا رجاء مقاطعه التجار بجد والمحلات علشان يعرفو انهم من غيرنا هيفلسو دول عندهم بضاعه متخزنه وبرضو بيغلو كل حجه غليت مسدسات صوت ومسدسات وبنادق رش حتى الذخير كمان غليت ايه دا ليه كل دا حتى لاحترامى للاخواه التجار الىل هنا فى المنتدى بردو غلو جامد بضاعتهم اقل حاجه الجاب الىل كان ب 1100 و 1200 وصل ل 1500 واكتر واله كمان ليه دا كله ايه الاستغلال دا دا نداء منى لاهل المنتدى المحترمين كفايه بقى مش عايزين نسلمهم رقبتنا ياريت نعمل اضراب عنهم بجد علشان يعرفو

أكتر ناس بتكسب الأيام دى ... شكلهم هما اللى عملوا الثورة :))
ميعرفوش أنهم كده بيقتلوا سوق مسدسات الصوت لسنين بعد كده بالكسب السريع ده :))
.
طبعاً صاحب الموضوع ... يستاهل نرفع له القبة شكراً و إجلالاً
و ياريت يفيدنا هل هو شارى المسدس الأيام دى و مع الفيديو يحطلنا واحد اتنين تلاتة كده الحجات اللى نشتريها ؟؟

ehab1602 11-03-07 09:15 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ارفع القبعة لصاحب الموضوع

صائد البوم 11-03-07 11:12 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الله ينور بس مش مجدي اوي لانه ممكن ما يموتش الحرامي الي هاجم عليك وبالتالي.............................*

sanset 11-03-07 11:18 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا ريت الفيديو بتاع التعديل وفي اعضاء بتقول ان في اسودفي المحلات ومينفعش فيهم التعديل يا ريت لو حضرتك تتأكد من المعلومة ولك خالص شكري وتقديري يا فنان

osha966 11-03-07 11:54 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ياريت لو نعرف كيف الحصول على الطلقات المعدلة جاهزة

wawa1979 11-03-08 12:07 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
انا عندى beretta القديم فى حالة تغيير الماسورة بالكامل هل يوجد مشكلة مع اتوماتيكية الاجزاء وتنفع عليها نفس الطلفات ولا لا هل خطورة هذة الطلقات زى طلقات الحى ام لا ارجو الردمن الخبرا

مصراويي 11-03-08 01:37 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
موضووووووع راااااااائع... شــــــــــكرا على مجهودك ومشاركتك لنا بالمعلومة

ashrfnabil 11-03-08 01:49 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
هل لو المسدس الساقية لو اتفتحت الماسورة بتاعتة ممكن يبقى حى و مفيش منة ضرر ؟

hemi afifi 11-03-08 02:01 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الحكمه مش في فتح الماسوره بس الماسوره لازم تبقي متششخنه و خاماتها تستحمل و خامه الساقيه كمان الموضوع مش سهل انك تضرب حي الاسهل البلي و الرش في حالة الساقيه

m.e 11-03-08 02:02 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrfnabil (المشاركة 53253)
هل لو المسدس الساقية لو اتفتحت الماسورة بتاعتة ممكن يبقى حى و مفيش منة ضرر ؟

طبعا مفهوش ضرر غير انه هيفرقع فى ايدك وبعد الشر يعنى اقلوه هيطير كام صباع على حروق من الدرجة التالته بس ياسيدى

m.e 11-03-08 02:07 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemi afifi (المشاركة 53259)
الحكمه مش في فتح الماسوره بس الماسوره لازم تبقي متششخنه و خاماتها تستحمل و خامه الساقيه كمان الموضوع مش سهل انك تضرب حي الاسهل البلي و الرش في حالة الساقيه

السلام عليكو انا شايف ان انتا بتدور على فايبر ساقيه يا ترى لقيت ولا لا وياريت لو لقيت تقولى فين وبكام وانهو مقاس يا فى الموضوع ده يا على الخاص وشكرا

ahmadkader 11-03-08 06:50 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
أنا كان عندى الإيكول بى 29 التركى ده من فترة ، و فعلا فيه جزء فى الماسورة ممكن يتفك بألانكيه بس فيه جزء تانى سادد الماسورة زى الصليبة و مش بيتأثر حتى بالشانيور و الجزء ده على فكرة موجود فى كل مسدسات الصوت ، يا ترى حضرتك تخلصت منه إزاى ؟

mohreda 11-03-08 07:20 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اسف لتاخري في الردود اليوم لانشغالي و عدم ايجاد وقت لشراء طلقات و عمل الفيديو

موقتا ...........ديه صور للماسورة و كما ذكرت من قبل فقط ازلت الطبة الامامية دون اي تعديل اخر نهائيا

http://www.egypthunt.net/attachment....1&d=1299565006
http://www.egypthunt.net/attachment....1&d=1299565006
http://www.egypthunt.net/attachment....1&d=1299565006

mohreda 11-03-08 07:22 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
3 مرفق
يمكنك الضغط علي الصورة هنا اوضح

mohamed_esm 11-03-08 08:51 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ياريت حضرتك تلحقنا بالفيديو انهارده ضرورى بالتفصيل وتقولنا اتنت عملت ايه فى الجزء الىل الاخ قال عليه عامل ززى الصليبه ده

amzg 11-03-08 10:16 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
تحية لصاحب الموضوع و لكل المشاركين فيه

و لكن لى رأى ان يتم تغير عنوان الموضوع من تحويل الصوت الى حى الى تفعيل المسدسات الصوت و تكون بكده دعوة للناس اللى عندها افكار و قدرات للمشاركة فى المشروع ده حيث من قرائتى للمشاركات و فى اماكن اخرى وجدت انه ليس من الحكمة خالص مجرد التفكير فى تحويل مسدسات الصوت لضرب طلقات حية ( وده اللى ممكن عنوان الموضوع يوحيه لبعض الناس قليلى الخبرة بالاسلحة مما يعرضهم للخطر) و لكن من استعراض تجارب الاخوة المشاركين و نجاحهم فى اطلاق البلى الرصاص او المعدن نجد انها بداية جيدة جدا و لكن بمحادير يجب التنويه عنها و اخدها فى الاعتبار و محاولة تعميمها على باقى المسدسات الصوت لان المشكلة فى راى هى التحكم فى الغاز و دى ممكن بمشاركة الاخوة المهندسين المصريين بحق و اللى ليهم خبرة فى تشغيل المعدن انا واثق انهم ممكن يعملو تعديل للماسورة علشان تضرب البلى او الرش و اتوماتيك و بدون اى خطورة على حامل المسدس

moh3377 11-03-08 11:28 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
بس أنا شايف من الصور ان فيه تضييق في بداية الماسورة من ناحية بيت النار, مش ده يبقي خطر و لا ايه؟

lastworld 11-03-08 11:35 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ana 7ases enha mo3`amra shoaia
aslha momken matenfa3sh fe kol el mosdsat el soat
tqbal mrore

braveheart 11-03-08 11:45 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عيون الصقر12 (المشاركة 52942)
ماشي انا عندي واحد الماسوره فيها شريحه حديد وهوه جديد اعمل ايه افتحها اذي والمقاس يبقي كام


يا سيدي الفاضل ... أنت كتبت الكلام دة أكثر من 5 مرات ... طيب ما تختصر و تصور المسدس أحسن علشان تقنع الأخوة الأعضاء اللي مش مصدقينك ... حتي يبقي في تغيير في المشاركة بتاعتك .. أنا مصدقك يا سيدي بس خلي الناس تشوف.

braveheart 11-03-08 11:56 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد العوضى (المشاركة 52980)
خطر جدا جدا اشترى حى افضل المساله القانونيه واحد لاكن الخطر مش واحد اسف لتدخلى لاكن خايف عليكم


أيدي علي كتفك ... بس هو فين .. كل اللي بيتكلموا في الحي كدابين ... و الناس هتموت من الرعب كل دقيقة للأسف.

عيون الصقر12 11-03-08 01:05 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
معك حق الناس هتموت من الرعب كل دقيقة للأسف

mohreda 11-03-08 02:06 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعة المسدس الايكول مفهوش صليبة و هو التعديل الوحيد علي الماسورة نزع القلاوظ الامامي فقط

moh3377 11-03-08 02:11 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
واضح ان مش كل المسدسات يا استاذ محمد و انا شفت بعيني البي 29 الاسود عند فتح الله وكان فيه صليبة

adel152 11-03-08 02:17 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ياجماعة أنا باكتب المشاركة دى علشان الأخوة الأعضاء ماتستعجلش وتنزل تشترى البى 29 خاصة أن الأسعار زى ماسمعت من البعض ارتفعت ووصل ثمن المسدس الى 1100 و 1200 .
انا عندى البى 29 من اكتر من سنة اسود وماسورته مقفولة فى منتصف الماسورة بحديد على شكل صليب. أنا حبيت اوضح الموضوع ده علشان ماحدش ينزل يشترى وبعد كده يتفاجئ انه لايصلح للتعديل.
خالص تحياتى.

mohreda 11-03-08 02:22 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

بس أنا شايف من الصور ان فيه تضييق في بداية الماسورة من ناحية بيت النار, مش ده يبقي خطر و لا ايه؟
التضييق ده علي حجم المقذوف بالضبط
و الرصاصة بتدخل بالكامل داخل المكان الواسع
والمكان الضيق امام قمة المقذوف
يعني الماسورة متفصلة علي المقذوف او البلية

JOKER_KLEN 11-03-08 02:43 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يوجد مسدس صوت رقم 1 النوع أيكول جكردول 14 طلقة عيار 9ملى سريع وعادى المنشا تركى الحجم الكبير جديد تماما بالعلبة . السعر 1300ج
رقم الموبيل : 0126309816


الساعة الآن 07:30 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir