![]() |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
يا جماعة ياريت المكان يكون فى وسط البلد وده خيار وسط حتى يكون مناسب ومتاح للجميع وميسر باءذن الله تعالى اى كافى فى وسط البلد هيكون جميل وقريب لاى حد ممكن يوصله وفيه كافيهات كتير ممكن نادى التحرير وده بجوار محطة مترو طلعت حرب وممكن كمان كافى ام كلثوم ..........الخ اى مكان فى التحرير او رمسيس ده حد وسط وتقبلوا مرورى
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
خسارة مش هقدر احضر موفقين ان شاء الله
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
احنا عايزين مكان قريب من وسط البلد علشان حضرتك ياقنصل جمال تقدر تيجى وتشاركنا فى المقام الاول والاخير وبعدين الشباب يقدرو يجوا اى مكان لان بالطبع الاماكن البعيدة مش كل الناس هتقدر تيجى فانا بقترح اختيار وسط ومتاح للجميع وتمنياتى بالتوفيق
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
كلام الاستاذ خالد مظبوض وانا معاه ياريت الاجتماع يكون فى التحرير وكده يكون متاح لاى شخص يقدر يجيه
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
انا معاكم التحرير مكان مناسب جدا وهو وسط بدل المكان البعيد التانى ياريت نقرر مكان فى وسط البلد وانا معاكم
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
انا كمان موافق انى الاجتماع يكون فى التحرير او مول طلعت حرب وهو مكان مليئ بالكافيهات وده هيكون انسب واسهل للاعضاء وتحياتى لكم
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
انا بهظر ياجماعة هنشوف العرض التاني اية وبعدين نختار |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
رايكم النهائي
الربوة ولا نادي النصر هو فين علي فكرة عشان معرفوش |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
يا جماعه يا ريت حد يبلغني المعاد علي الموبيل لاني مشغول ومش بفتح نت كتير 0121983198
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
السلام عليكم يا رجالة المنتدى,
ebrahem هوا ibraheem بعد ضياع الأكونت.. انى اتساءل عن فاعليات الاجتماع الاول وبنود اجندة الاجتماع الثانى واحب اشارك معاكم ببعض النقاط المقترحة نرجو إثارتها أولا الإعداد لانتخاب جمعية عمومية من أمين سر - أمين صندوق - منسق - نائب رئيس - رئيس لدورة مدتها سنتين مع تحديد مهام كل عضو فيها و انتخاب لجنة متابعة تقييم الأداء من ثلاث أعضاء منتخبين والتخطيط لاتخاذ الخطوات الاولى نحو إشهار الجمعية يكون للجمعية العمومية الحق فى : اختيار مكان إجتماع الرابطة وتحديد الموعد بعد مراعاة استطلاع الأراء تحديد قيمة اشتراك رمزى للرابطة للصرف على الاستضافة وحجز قاعة واستخراج كارنيهات العضوية مع توضيح الواجبات والمميزات للكارنية تنظيم مواعيد رحلات الصيد المشتركة وتأمين جميع احتياجاتها من وسائل اعاشة واسعافات اولية و معدات الحماية الشخصية ونظر مسألة الحصول على تصريح مسبق من عدمة. الاتفاق مع المستوردين راغبى التعاون على قوائم باحتياجات الاعضاء بسعر عادل مع دفع عرابين مقدما قبل الاستيراد وذلك تحت اشراف الجمعية. تحديد أسعار رمزية للخدمات الى يستطيع الأعضاء المميزون تقديمها كإعادة طلاء الأسلحة والدباشك وبعض أعمال الصيانة للأسلحة المعقدة. وضع اللائحة التنفيذية للرابطة والتى يكون واضحا فيها للجميع ان الجمعية لن تتحمل اى تجاوز غير قانونى من اى عضو وستتخذ الإجراءات القانونية الازمة حيالة. انى لأعلم أن أفكارى ينقصها الكثير من التنسيق والترتيب ولكن ظروفى لا تسمح بعرض المزيد الان وإنى اثق ان تفاعلكم سوف يثرى أهداف اجتماع الرابطة ولكنى خارجا عن ارادتى لن اتمكن من الحضور لظروف كونى خارج البلاد |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
أقتراحات محترمة جدا من طرف سيادتك بالطبع ... و أطمئنك بأن 90 % من مقترحات تم تداولها بالإجتماع الأول للرابطة ( راجع هذا الرابط ) : هنــــــــــــــــــــــا و هناك الكثير من الخدمات و المميزات التي ستعود علي ممتلكي كارنية الرابطة ... و التي سنحاول أن نوفرها إن شاء الله .. و تتلخص في الأتي : - تنظيم رحلات جماعية للصيد برا و بحرا. - الحصول علي أفضل الأسعار لأعضاء الرابطة بالإضافة إلي ضمان المعاملة الجيدة من قبل التجار. - تقديم بعض رجال الأعمال و التجار بالرابطة خصومات خاصة لباقي أعضاء الرابطة علي السلع أو الخدمات .. كل حسب مجالة. - توطيد علاقات الصداقة و التعارف عن قرب بين الأعضاء عن طريق الإجتماعات و النشاطات و المسابقات. - إنشاء صندوق للمال خاص بالرابطة ... و ظيفتة دعم الأعضاء الراغبين في شراء أسلحة ( مصرح بها و لا تحتاج لتراخيص ) ... كبنادق ضغط الهواء و مسدسات الرماية و الصوت ... و ذلك بالتقسيط بفوائد رمزية تعود للصندوق مرة أخري. - تقديم المساعدة للمبتدئين لتعليمهم أساسيات الصيد ( بريا و بحريا ) .. و تنظيم محاضرات عملية لشرح طرق فك و تركيب بنادق ضغط الهواء و صيانتها ... و طرق ضبط الناشينكانات و التلسكوبات ... الخ. و هناك الكثير و الكثير من المميزات التي سنحصل عليها بزيادة عدد أعضاء الرابطة و تسجيلها و أشهارها إن شاء الله و في النهاية ... شكرا لك جزيل الشكر ... و نتمني عودتك سالما للوطن في القريب العاجل إن شاء الله. |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
انا بضم صوتي لنداء التحرير ووسط البلد اقرب
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اشكرك يا بريف هارت واستكمالا لبعض المقترحات تتكون لجنة متابعة تقييم الأداء من ثلاثة أعضاء:الأول مستشار الرابطة القانونى والثانى المستشار المالى والثالث المستشار الفنى كدة الجمعية العمومية اصبحت 8 تحدد الائحة مهام كل عضو ولا يكون اجتماع الرابطة صحيحا الا بحضور ستة على الأقل من أعضاء الجمعية العمومية ويناب أمين السر ثم المنسق العام على الترتيب لتغطية حالتى الغياب إن وجدتا وكذلك يكون الاجتماع صحيحا فى حالة حضور 25% من الأعضاء المسجلين الذين لهم الحق فى الانتخاب ولا يجوز احضار اى عضو جديد غير مسجل بالرابطة لحضور الاجتماعات إلا بإذن مسبق من الجمعية العمومية وكذلك لا يتم تسليم كارنيهات الاعضاء إلا داخل الإجتماع بحضور الجمعية العمومية واقترح الإدلاء بقسم قبل استلام الكارنية يكون نصة المقترح: أقسم بالله العظيم ان أرعى مسؤلية السلاح لا استخدمة خارج نطاق الرياضة ولا اهدد بة أحد و لا اتلف بة ممتلكات الغير وأن ألتزم بقواعد السلامة ولا اتسبب فى ازعاج احد وألا أتسبب فى تعذيب الطرائد وأساعد اى فرد فى المتدى ما امكننى ذلك وان ادلو بشهادة الحق فى أى خلاف بين أعضاء المنتدى إذا ما طلب منى ذلك والله على ما أقول شهيد.
وتعتبر مزرعة كبيرة قريبة من القاهرة والوصول اليها سهل مكان ممتاز لإجتماع اعضاء الرابطة فى المستقبل كذلك فكرة الإشهار وتأجير المقر محل بحث مع الجمعية العمومية والتطلعات المستقبلية كثيرة ومتفائلة لا يجب ان نسمح بالتركيز على اهداف فضفاضة قد تتشابك مع وزارة البيئة أو الأمن العام فى حين انة يمكن تقوية جذور الرابطة مستقبلا من خلال تنشيط دعوة الاخوة العرب والاجانب لممارسة تلك الرياضة فى مصر .. الموضوع محتاج خبرات واتصالات ومن هنا تبرز اهمية ان يكون للجمعية أعضاء بالخارج تكون من مهامهم دعوة الاشقاء لممارسة الرياضة بمصر والسعى لتوفير قطع الغيار التى يحتاجها الاعضاء بأسعار مناسبة وأفضل دولتين بهذا الجال من وجهة نظرى هما الكويت والامارات |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
اقتباس:
أفكار ممتازة أ / إبراهيم ... و شكرا جزيلا لدعمك .. بس في سؤال فضولي شوية .. ممكن أعرف مجال عمل حضرتك ؟ و متواجد في أي بلد خارج مصر ؟ و شكرا لك.. تحياتي. |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
كلام ممتاز جدا ... و مجهود رائع بجد ... و فكرة هايلة و الله ... و أنا أرشح نادي النصر للقوات المسلحة ... و شكرا لكم.
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
تشرفت بك يا بريف هارت وأرشحك لمركز المنسق العام أو أمين سر الرابطة
وكاتب السطور حاصل على بكالوريوس الهندسة الميكانيكية قسم تصميم وانتاج دفعة 98ويعمل بالسعودية. أرجو ان يقدم الأعضاء انفسهم ويتم تثبيت الموضوع. |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
اقتباس:
شكرا لك يا فندم علي مشاركتك و علي الترشيح كمان .. هههههه و تيجي بالسلامة إن شاء الله.. تحياتي. |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
يا ريت الميعاد يكون قبل السادسة لأن انا على سبيل المثال عايز اجى من السويس ومش هينفع امشى على الطريق ليلا فلو مثلا الأجتماع يكون فى الثانية ظهرا اعتقد انه هيكون شىء رائع
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
باذن اللة هيكون الاجتماااع فين
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
نتيجة الأستفتاء ترجح كفة كافيتيريا الربوة .. و بناءا علية فسيكون الإجتماع الثاني للرابطة بإذن الله يوم الجمعة القادم 29/4/2011 الساعة السادسة مساءا بكافيتيريا الربوة .. فى الطريق الدائرى امام اكاديمية الشرطة.. موقف زهراء مدينة نصر. شكرا لكل من شاركنا بالموضوع ... مع تمنياتي بالإلتزام بالحضور ... و فقكم الله. |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
السلام عليكم اخواتى الكرام
ممكن يوكن الاجتماع فى وسط البلد لانه اقرب لناس كتير وانا منهم لانى ساكن فى شبرا وللجميع الشكر والعرفان اخوكم ياسر الكفافى |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
انا مع الجمع مع مراعاة ذلك فى المرة القادمة
وشكرا |
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
اقتباس:
|
رد: أستفتاء عن موعد الإجتماع الثاني للرابطة.
+++++++++++++++++++++++1 |
| الساعة الآن 02:21 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir