الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي blow c06 (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10849)

soliderheart 11-11-27 11:03 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
يا اصدقائى بالمنتدى فى واحد قالى انه ينفع تتغير ماسورة البلو سى ويركب غيرها نفس الماسورة الكلام دة صح ولا غلط اللى انا اعرفه انها ثابته مع الكعب او الدبش او الجسم كله حته واحدة ولا كلامى مش مظبوط انا عايز اعرف

Ahmed El Sarky 11-11-27 11:14 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soliderheart (المشاركة 244741)
يا اصدقائى بالمنتدى فى واحد قالى انه ينفع تتغير ماسورة البلو سى ويركب غيرها نفس الماسورة الكلام دة صح ولا غلط اللى انا اعرفه انها ثابته مع الكعب او الدبش او الجسم كله حته واحدة ولا كلامى مش مظبوط انا عايز اعرف


مستحيل لاسباب كتير اهمهم ان الماسورة غاطسة لنصفها تقريبا بداخل جسم المسدس فيستحيل قطعها, ممكن تتشال من بيتالنار وتغيرة بالماسورة وتركب غيرة دة يعني لو واحد عبقري اوى عملة ........ بس بعد طلقة او اتنين انت والمسدس باي باي

KASWARA635 11-12-03 03:14 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
من فضلكم اشتريت هذا المسدس ومعه طلقات فضي تركي طلعت غلط لا تعمل معه وبتحشر وهى خاصة بالأيكول فهل ممكن لأحد يبدل معي علبة طلقات فضي تركي بعلبة ألماني نحاس وندفع له فرق أو نحاس من غير بلي خالص اتصل على 0119907788

okapi knife 11-12-03 07:49 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
+1111111111111111111

okapi knife 11-12-03 07:50 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
موضوووووووووووووع جميل جدا

ahmed6394 11-12-04 02:30 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
الموضوع ده اصلى

ahmed6394 11-12-04 02:31 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
++111111111111111111111111111111111111111111

elmahdy74 11-12-06 09:42 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا كمان عندي نفس المسدس بس عندي مشكلة كبيرة بالنسبة للطلق التركي لما بضرب بية الاجزاء بترجع والشاكوش بيكون في وضع الضرب تاني لاكن الفارغ بيكون محشور في بيت النار حقيقي دي مشكلة كبيرة ومش عارف الاقي ليها حل لو حد قدر يتغلب عليها ياريت يتكلم عن تجربتة دي وشكرا جدا

mzkader 11-12-06 09:57 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmahdy74 (المشاركة 252564)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا كمان عندي نفس المسدس بس عندي مشكلة كبيرة بالنسبة للطلق التركي لما بضرب بية الاجزاء بترجع والشاكوش بيكون في وضع الضرب تاني لاكن الفارغ بيكون محشور في بيت النار حقيقي دي مشكلة كبيرة ومش عارف الاقي ليها حل لو حد قدر يتغلب عليها ياريت يتكلم عن تجربتة دي وشكرا جدا

الموضوع ده مالوش حل مع الطلق التركى الفضى جرب الذهبى و الاحسن الالمانى او التشيكى

hany adeep 11-12-09 10:41 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأفوكاتو (المشاركة 127060)
علي غرار البنادق .. فقمت بعمل فكرة رابطة تجمع كل من يمتلك هذا المسدس القيم .
وعلي العضو الذي يمتلك مسدس بلو c06 أن يدخل ويكتب اسمه .. ليسجل نفسه ويصبح من أعضاء الرابطة .. ويفضل وضع صورة للمسدس .
أهداف الرابطة :
1- معرفة مميزات وعيوب السلاح .. حتي يتمكن المقبل علي الشراء من تكوين فكرة عن السلاح من خلال أراء وتجارب أعضاء الرابطة .
2- حصر أعداد الأعضاء الذين يمتلكون هذه التحفة وتعارفهم فيما بينهم .
3- تكوين مجموعة لكل سلاح .
4- مساعدة الأخرين عند حدوث أي مشكلة (لا قدر الله) في المسدس .
5- أجمل شئ هو متابعة أخبار سلاحك .. عن طريق وضع أحدث الصور والفيديو والاكسسوارات .
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــع

اسمحوا لى بالمشاركة فى الرابطة

hany adeep 11-12-10 01:20 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
تحية الا كل اعضاء الرابطة لدى استفسار ز
عندى مشكلة مع خزنة البلو لا استطيع ان اضع بها اكثر من عشرة طلقات ؟
ارجو التفسير من الاخوة الخبراء
اشكركم

ISL 11-12-10 03:11 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
السلام عليكم يارجالة،

سؤال للرجالة اللي بتضرب بلي بالمسدس البلو سي 06 من غير طبة:

آخر كلام، نستخدم بلية نمرة كام (3 ولا 4 ولا 5) لما نشيل الطبة بحيث أن الطلقة الذهبي (الألماني أو التشيكي)متحشرش؟

احمد 11-12-10 05:32 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
تحية لكل الاعضاء الافاضل

khaledabofaid 11-12-20 08:21 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا ناوى أشترى البلو سى يا جماعه هل عمل معاكم مشاكل

انا تقريبا تصفحت الموضوع كاملا و لكنى أرى أن الآراء تباينت فى تقييم هذا النوع

hamam 11-12-21 03:45 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة isl (المشاركة 254716)
السلام عليكم يارجالة،

سؤال للرجالة اللي بتضرب بلي بالمسدس البلو سي 06 من غير طبة:

آخر كلام، نستخدم بلية نمرة كام (3 ولا 4 ولا 5) لما نشيل الطبة بحيث أن الطلقة الذهبي (الألماني أو التشيكي)متحشرش؟

بليه نمره 3 وهى مقاسها 5-4 ملم

ISL 11-12-25 03:49 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
شكراً لك أستاذ hamam

لم يتبق لي إلا أن أسأل، من أين أشتري الطلق الذهبي بالبلية رقم 3 جاهز، ياريت ياجماعة حد يدلني على رقم تليفون ضروري عشان أنا معايا 4 مسدسات بلو عطلانين على الطلق!

amrelawa 12-01-01 03:36 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
عندى طلقات المانى ماركة والتر سعر العلبه 275 جنيه و250 لكميه 15 علبه ذهبى

amrelawa 12-01-01 03:41 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
وياريت لو حد عنده بلو سى للبيع زيرو

amrelawa 12-01-01 03:42 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ولو فى حد عنده مسدس سى زد شبيه ايطالى شبيه البلو سى وياترى مفتوح ولا مقفول وسعره كام

farouk 12-01-05 07:22 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaswara635 (المشاركة 166592)
إخواني فكرة مهمة ونريد تجربتها إذا نجحت نكون قد اصبنا خيراً كثيراً بشرط كلنا نعاهد الله بأن لا نستخدم تلك الفكرة إلا مع الكلب العقور أو من يتقلد به كبلطجي يخرج على الناس لقتلهم في الشارع كما نرى هذه الأيام أو مع عدو يغزو البلد فقط لاغير وذلك لأن القتل هو الجريمة الوحيدة في القرآن التي لها 4 عقوبات لم ترد في الكفر بالله عز وجل يقول تعالى { ومن يقتل مؤمناً متعمداً فجزاءه جهنم خالداً فيها وغضب الله عليه ولعنهو أعد له عذاباً عظيماً } فكلنا نقول اللهم إن نسالك خيره ونعوذ بك من شره الخلاصة بعد أن رأيت صديقاً لي يصنع طلقة البلي بيده بلف مفك صليبة على الطبة البلاستيكية الخضراء للطلقة فتفتح ثم يحشر فيها الطلقة أو 3 بليات وراء بعضهم ويمكن إضافة بارود طلقتيت في طلقة والتجربة هنا يمكن أن تخرم صاج سيارة وهذا سمعته ولم أراه بعيني ولكن مقترحي لمن له خبرة ماذا لو تم وضع مسمار قلووظ بعد نزع رأسة بالقصافة ثم حشره في الطلقة بحيث لايظهر من الطلقة سوة 2-3 ملي وهو سن المسمار نريد الإجابة لأنها لو نجحت فستكون قوية جداً وهل بسهولة نجعل هذا المسمار مجنح من الخلف حتى يسير نحو الشيطان كالصاروخ الموجه فتكون قوته أفضل من المسدس الحقيقي

ده انت عاوز تعمل مصيبه

farouk 12-01-05 07:32 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
1 مرفق
ياريت لو تسمحولي انضم معاكم في الرابطه

roaaroma2005 12-01-15 02:59 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
قريبا هاجى معاكوا اول ما اكمل فلوسه
عشان المسدس دا تحففففففففففففففففففففففففه

mahermemo 12-01-15 10:13 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا اشتريتة امبارح من ابو سيف جميل جداً اسمحولى انضم

mahermemo 12-01-15 07:35 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
يا رجاله من الأخر عايز حد يقولى أفضل طلق ورفم البلى للمسدس من غير طبة

شكراً للإفاده

عمرو خليفة

farouk 12-01-16 12:10 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
طلق الماني
بلي نمره 3

mzkader 12-01-16 07:42 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 283997)
طلق الماني
بلي نمره 3

+1111111111111

hamam 12-01-24 02:21 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
يا جماعه عندى مشكله فى نشان البلو
عندما اضرب على الهدف الطلقه تنحرف جهة اليسار
20 سم على بعد 7 متر وللاسفل قليلا
علما ان المسدس جديد واول مره يضرب به بلى
كررت المحاوله 3 مرات والنتيجه واحده
نفس الانحراف جهة اليسار
ارجو المساعده

تامر عصام 12-01-24 09:39 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ما هو رقم البلية المستخدمة إذا كانت بلية رقم 2 وكان المسدس بدون الطبة الطويلة التى تصل الى بيت النار فهذا الإنحراف طبيعى

hamam 12-01-24 09:51 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
البليه نمره 3 وهوا دا الى محيرنى

amr7 12-01-24 10:58 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ركب طبة طويلة احسن

Max.1 12-01-25 02:36 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
بليه رقم 3 مع طبه طويله اداء افضل

tito guns 12-02-15 01:23 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
3 مرفق
انا كمان مشارك

yehia 12-06-06 01:43 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا انهارده اشتريت بلو سي 06 الحمد لله

وانضميت للرابطه


بس شباب بيقولو الطلق التركي بيحشر وانا معايا علبه مجربتش الا 3 طلقات بس



هل هيحشر بعد كدا ؟؟؟؟

Mahmoud@Sniper 12-08-02 01:06 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
يسعدنى و يشرفنى ان انضم لهذه الرابطة

ahmed yasser 12-08-02 01:20 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ان شاء الله معاكو بس بعد ماجيب انا بدور على بلو سى ادعووولى

mzkader 12-08-02 02:00 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yehia (المشاركة 380756)
انا انهارده اشتريت بلو سي 06 الحمد لله

وانضميت للرابطه


بس شباب بيقولو الطلق التركي بيحشر وانا معايا علبه مجربتش الا 3 طلقات بس



هل هيحشر بعد كدا ؟؟؟؟

أفضل طلقات الألمانى و التشيكى

محمد مكاوى 12-08-06 07:13 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_hunter122 (المشاركة 127073)
انا اول واحد يا افوكاتووووووووووووو لانى بعز المسدس دا جدا وكان معينا منه فىالعيله كذا واحد وهو بجد مسدس محترم اوى
طريقه فك وتركيب المسدس البلو 06 للتنظيف
http://www.youtube.com/watch?v=tkzja...layer_embedded

ارجو مساعدتى فى طريقة فك البلو سى انا مفهمتش حاجة من الفيديو
و شكرا

محمد مكاوى 12-08-06 10:34 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherothebest (المشاركة 128182)
بعد اذنكم يا جماعة لو عاوزين ننفذ فكرة ماسورة داخل الماسورة حفاظا على الماسورة الاصلية وبفرض انى هاستخدم بلية 2 على طلق تركى مقاسات الماسورة اللى هتتعمل هتبقى كام ( طول +سمك+قطر فتحة مرور البلية بطول الماسورة ودى اعتقد انها هتكون 4 مللى ) واعتقد برضه علشان الماسورة تبقى مظبوطة ونعالج اى بوش فى البلية (انها متكنش متوسطنة كويس فى الطلقة )لازم نعملها على شكل هرمى قمته للخارج يعنى نوسع الماسورة المصنوعة شوية من الناحية الملاصقة او القريبة من البلية قبل الاطلاق ، فيا ريت لو حد نفذ الفكرة دى او عنده المقاسات او حتى يقول لنا نجيب المسمار الصلب اللى هنعمله ماسورة يتجاب منين واسمه ايه يبقى كتر خيره ومشكور ودعواتنا مقدما ليه بالستر والامان

السلأم عليكم اخى العزيز فعلأ انا عملت الفكرة دى و هية ممتازة
الماسورة عبارة عن مسمار mm8
لأزم تزيد طول القلأوظ الى فى الماسورة حتى الصلب و هيكون الطول الأجمالى mm35
القلأوظ هتحتاج دكر قلأوظ mm8× 1.25 و اداة تسمى يد القلأوظ
و ثفب المسمار ثقب mm4.01
و تسلب المسمار من ناحية بيت النار
طول السلبيةmm25
و يتم عمل شق صغير مكان الفك و الربط ب مبرد صغير
يتم تسخين المسمار حتى يصبح لونة احمر فاتح ثم يطفى فى ماء بارد بة صوديوم

ارجو اكون افتكم و شكرا

محمد مكاوى 12-08-06 10:47 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamam (المشاركة 290862)
يا جماعه عندى مشكله فى نشان البلو
عندما اضرب على الهدف الطلقه تنحرف جهة اليسار
20 سم على بعد 7 متر وللاسفل قليلا
علما ان المسدس جديد واول مره يضرب به بلى
كررت المحاوله 3 مرات والنتيجه واحده
نفس الانحراف جهة اليسار
ارجو المساعده

السلأم عليكم
المسدس بلو سى الوحيد فى المسدسات التركى الى فية نيشان امامى و خلفى متحرك لو البلية انحرفت شمال شوية حرك النيشان الخلفى الى اليمين ملى واحد و جرب و العكس

محمد مكاوى 12-08-09 12:17 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة arabunion (المشاركة 176371)
ياريت تقبلوني عضو معاكو في رابطه مالكي بلو سي .أبقى سعيد جدا بإنضمامي ليكم .على فكره أنا عندي المسدس ده وعندي طلقات بلي بس المشكله إنه عند ضرب كل طلقه لازم أشد الأجزاء . لو حد عنده حل للمشكله دي ياريت يفيدني

السلأم عليكم "
استازى العزيز عدم رجوع الأجزاء بسبب ان مافيش حبس للغاز وحل مشكلتك تكمن فى تركيب طبة من الصلب انا معرفش انتا بتضرب نمرة كام بس نمرة 2 افضل حاجة "
ركب طبة و الأجزاء هترجع لوحدها و كمان النيشان هيظبط معاك تمام
و شكرأ


الساعة الآن 01:31 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir