الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

sayedlabib 11-09-02 10:57 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
من غير طبه هايضرب 6.35 فقط يدوب يعنى

darkshaft 11-09-02 03:53 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 189077)
هو حد قال انه درجه تانيه
انا اللي بسالني بقوله حلو بس مش زي المحفور علي الدبشك بتاعه
في فرق في الخامات و التقفيل

انا صراحه شايف ان خماته حلوه اوى اوى مش عارف خامه انضف من كده حتكون عمله ازاى،بس برده عشان الحق يقال الاسود انضفهم فالخمات اما اسود فى غضى تحسه مش خماته بس لونه تحسه فقير شويه

za2r2lel 11-09-02 04:18 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 189353)
انا صراحه شايف ان خماته حلوه اوى اوى مش عارف خامه انضف من كده حتكون عمله ازاى،بس برده عشان الحق يقال الاسود انضفهم فالخمات اما اسود فى غضى تحسه مش خماته بس لونه تحسه فقير شويه

طيب وبالنسبه للسلفر اللى كله فضى

كويس ولا لونه بردو اى كلام

وبعدين بحس ان كل اللى عارضين المسدس ده للبيع دهانه رايح خالص يعنى الاسود ممسوح

ازاى نحل المشكله بتاعه زوال اللون الاصلى للريتاى دى؟؟؟؟؟؟

darkshaft 11-09-02 05:58 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة za2r2lel (المشاركة 189359)
طيب وبالنسبه للسلفر اللى كله فضى

كويس ولا لونه بردو اى كلام

وبعدين بحس ان كل اللى عارضين المسدس ده للبيع دهانه رايح خالص يعنى الاسود ممسوح

ازاى نحل المشكله بتاعه زوال اللون الاصلى للريتاى دى؟؟؟؟؟؟

انا مشفتش سيلفر،انا ان شاء الله رايحلوا عشان اجيب الاسود يوم الاحد جبقى ابوص على السيلفر و اقولك رأى،اما بخصوص الاسود فلونه مطفى مش بيلمع زى الجاكل و انا اول مره اسمع موضوع ان لونه بيروح؟؟؟!!!!هل كلام ده صحيح؟؟؟؟

scorpion 11-09-02 07:42 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اللون بيروح اسفل المسوره فقط نتيجه احتكاك الاجزاء غير كده مفيش حاجه اسمها اللون بيروح

scorpion 11-09-02 08:21 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 189353)
انا صراحه شايف ان خماته حلوه اوى اوى مش عارف خامه انضف من كده حتكون عمله ازاى،بس برده عشان الحق يقال الاسود انضفهم فالخمات اما اسود فى غضى تحسه مش خماته بس لونه تحسه فقير شويه

http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1459

ده لونه فقير ياراجل

scorpion 11-09-02 08:22 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1459

darkshaft 11-09-02 08:36 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 189478)

ده لونه احلى من الشفته صراحه بكتير،بس الاسود الجديد زى القديم،و بعدين تسدء زعلت لما لقيتك عايز تبدل مسدس بمسدس برونى

scorpion 11-09-02 09:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
والله كان نزوه ورجعت عنها

scorpion 11-09-02 09:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بس بفكر ابيع علشان اجيب حاجه الماني

darkshaft 11-09-02 10:03 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 189487)
بس بفكر ابيع علشان اجيب حاجه الماني

بس مش حتفق كتير عشان ده مسدس محترم

ahmedmh_ali 11-09-03 01:53 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ريتاى ثم ريتاى ثم ريتاى ..

darkshaft 11-09-03 02:19 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 189698)
ريتاى ثم ريتاى ثم ريتاى ..

انضف مسدس تركى موجود و جوده عاليه و قطع غيار متوفره و اسعار مناسبه

devilgrand 11-09-03 10:17 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
15 مرفق
يا جماعة انا عندي مسدس سميث اند ويسون موديل TAe 1270 Mod. 469حي 9 مم ودي صوره
انا عايز ابيعه لحد معاه رخصة لأنه مرخص وترخيص ساري والمعاينة في اي يوم من 9 بالليل ل 11بالليل طبعا مع ترتيب مسبق
وفي كمان حته بروني P4 اسود في اسود للبيع بالعلبة الاصلي وادوات التنظيف وقاعده الخرطوش بتاعته الاصلي وصوره موجوده بردو
أخوكم Devilgrand
01516789987

ahmedmh_ali 11-09-04 02:06 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
++++++++++++++++++++1

ahmed xxx 11-09-04 12:49 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لو سمحت علي كام الطبنجه السميث

devilgrand 11-09-04 10:27 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اللي عايز السميث يكون جاد جدا في التنفيذ والبيع لظروف طارئه علشان عملية قلب مفتوح
المهتم والجاد يتصل بيا على 01516789987

devilgrand 11-09-04 11:13 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zidanmohamed (المشاركة 185683)
تمام يا باشا و شكراً على التوضيح

العفو يا حبي ولا يهمك المهم المعلومه وصلت
وكل سنه وكل اللي في المنتدى الجميل ده بخير وصحه وسعاده

darkshaft 11-09-07 01:48 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تم و بحمد الله شراء مسدس ريتاى بارون مسوره مفتوحه اسود من محل خضر فى شارع خالد بن الوليد فى الاسكندريه،ب ١١٠٠ بس صراحه ناس محترمه جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا و فرز عالى والله و انا سعيد انى انضميت لرابطه ريتاى بارون و انى اشتريته من م/خضر

darkshaft 11-09-07 02:43 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
سلام عليكم،دلوقتى فى حاجه،انا لما بشد الاجزاء و رصاصه بتكون فالمسوره و خزنه مليانه و فالمسدس و ابشد الاجزاء تانى عشان اطلع الرصاصه الفالمسوره مش بتطلع،و لازم اطلع الخزنه و الاجزاء معلقه عشان تنزل الرصاصه من المسوره،بينما لو الخزنه فضيه و المسوره فيها طلقه و اجى اشد الاجراء بتطلع عادى جدا،فهل ده مشكله و لا فيه غلطه منى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عايز مساعده لو سمحتم

egyptusman 11-09-07 02:50 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 193295)
سلام عليكم،دلوقتى فى حاجه،انا لما بشد الاجزاء و رصاصه بتكون فالمسوره و خزنه مليانه و فالمسدس و ابشد الاجزاء تانى عشان اطلع الرصاصه الفالمسوره مش بتطلع،و لازم اطلع الخزنه و الاجزاء معلقه عشان تنزل الرصاصه من المسوره،بينما لو الخزنه فضيه و المسوره فيها طلقه و اجى اشد الاجراء بتطلع عادى جدا،فهل ده مشكله و لا فيه غلطه منى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نفس المشكلة بتحصل معايا .. ارجو ان نجد لها حلا ان شاء الله

darkshaft 11-09-07 03:29 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptusman (المشاركة 193300)
نفس المشكلة بتحصل معايا .. ارجو ان نجد لها حلا ان شاء الله

هوه حضرتك معاك ريتاى جديد ولا القديم؟؟

darkshaft 11-09-07 06:26 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 193295)
سلام عليكم،دلوقتى فى حاجه،انا لما بشد الاجزاء و رصاصه بتكون فالمسوره و خزنه مليانه و فالمسدس و ابشد الاجزاء تانى عشان اطلع الرصاصه الفالمسوره مش بتطلع،و لازم اطلع الخزنه و الاجزاء معلقه عشان تنزل الرصاصه من المسوره،بينما لو الخزنه فضيه و المسوره فيها طلقه و اجى اشد الاجراء بتطلع عادى جدا،فهل ده مشكله و لا فيه غلطه منى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عايز مساعده لو سمحتم

1+++++++++++

egyptusman 11-09-07 06:57 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 193319)
هوه حضرتك معاك ريتاى جديد ولا القديم؟؟

جديد يا باشا (من غير الشعار على المقبض)

darkshaft 11-09-07 07:09 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptusman (المشاركة 193537)
جديد يا باشا (من غير الشعار على المقبض)

زى بس موضوع ده غريب انا عندى امال ان ناس ممكن تفدنا

darkshaft 11-09-07 07:20 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptusman (المشاركة 193300)
نفس المشكلة بتحصل معايا .. ارجو ان نجد لها حلا ان شاء الله

بس يباشا انا لسه سائل واحد فى محل خضر،ز قالى ان السوسته بتكون جامده فالطلقه بتبقى طلعه من مكنها شويه و اكبس السوسته عن طريق وضع طلقات بها و المشكله ده حتتحل

ashrafbahaa 11-09-07 11:53 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا معايا الريتاي بارون p228 هوه فعلا مالهوش قطع غيار ولا صيانه انا مش محتاج لسه الحمد لله بس كنت بسأل علي خزنهاحتياطي قالولي لسه مانزلهوش حاجه خالص
وياريت لو حد ينزلنا صور لطريقة تنظيفه مفكوك او بدون فك

devilgrand 11-09-08 12:19 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 193295)
سلام عليكم،دلوقتى فى حاجه،انا لما بشد الاجزاء و رصاصه بتكون فالمسوره و خزنه مليانه و فالمسدس و ابشد الاجزاء تانى عشان اطلع الرصاصه الفالمسوره مش بتطلع،و لازم اطلع الخزنه و الاجزاء معلقه عشان تنزل الرصاصه من المسوره،بينما لو الخزنه فضيه و المسوره فيها طلقه و اجى اشد الاجراء بتطلع عادى جدا،فهل ده مشكله و لا فيه غلطه منى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عايز مساعده لو سمحتم

بص يا باشا انا كان معايا نقس المشكله مع البريتا بتاعي بس عملتله حل ظريف واشتغل زي الفل وبقالو معايا من سنة 1998 وشغال بالحل بتاعي
الح هو انط تطلع الخزنه وتشيل الطلقات منها وتوقفها على حتة خشبة وتدق على شفه الخزنه اللي بتطلع منها الطلقه دق خفيف يعني تقفل فتحة الخزنه شويه والكلام ده قالي عليه استاذ صيانه في الجيش
جرب ولو معرفتش قولي 01516789987

darkshaft 11-09-08 02:06 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrafbahaa (المشاركة 193718)
انا معايا الريتاي بارون p228 هوه فعلا مالهوش قطع غيار ولا صيانه انا مش محتاج لسه الحمد لله بس كنت بسأل علي خزنهاحتياطي قالولي لسه مانزلهوش حاجه خالص
وياريت لو حد ينزلنا صور لطريقة تنظيفه مفكوك او بدون فك

لا متقلقش قطع غياره موجوده

darkshaft 11-09-08 02:12 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 193727)
بص يا باشا انا كان معايا نقس المشكله مع البريتا بتاعي بس عملتله حل ظريف واشتغل زي الفل وبقالو معايا من سنة 1998 وشغال بالحل بتاعي
الح هو انط تطلع الخزنه وتشيل الطلقات منها وتوقفها على حتة خشبة وتدق على شفه الخزنه اللي بتطلع منها الطلقه دق خفيف يعني تقفل فتحة الخزنه شويه والكلام ده قالي عليه استاذ صيانه في الجيش
جرب ولو معرفتش قولي 01516789987

الف شكر يباشا عالاجابه،و انا بعمل حاجه زى كده حاطت طلقات غالخزنه وسيبها

ashrafbahaa 11-09-08 11:28 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 193781)
لا متقلقش قطع غياره موجوده


الاقيها عند مين لاني سألت عند ابو ضيف بتاع شبرا قالي لسه منزلتلهوش وياريت اعرف ارخص سعر للطلقات ايه ومنين؟
وياريت حد يفيدني في موضوع التضيف ده لأني بنضفه كده بشكل سطحي والعادم بتاع البارود بينتشر في السلاح كله

safroot 11-09-09 06:44 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هو الريتا بيضرب بلى من غير طبة من غير مشاكل حد لو سمحتم يشرح الموضوع دا وعن تجربة

sayedlabib 11-09-09 08:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بخصوص عيب سحب الطلقات مع شد الاجزاء انا معايا ريتاى جديد ومافيهوش العيب ده يعنى انا بحط 14 طلقة فى الخزنة واشد الاجزاء وفى كل مره بيطلع طلقة ويسحب التانيه والعمليه دى عملتها اكتر من خمس مرات وشغاله كويس والحمد لله

sayedlabib 11-09-09 08:08 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة safroot (المشاركة 194971)
هو الريتا بيضرب بلى من غير طبة من غير مشاكل حد لو سمحتم يشرح الموضوع دا وعن تجربة

بيضرب بللى 6.35 مللى بس مره على مره الماسورة ممكن تتشرخ لازم طبه من الداخل عشان هى اللى تضرر مش الماسورة الاصلية بس ساعتها لازم توسع شوية فى الماسورة الاصليه عشان تحط الطبه الجديده المفتوحه 6.35
ولو عملت طبه بمقاس المقذوف هايسحب اوتوماتيك على طول طالما مقاس المقذوف يناسب حجم فتحة الطبه

safroot 11-09-10 12:18 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هو الريتا بيضرب بلى من غير طبة والبلى بيكون كام ملى وبيعمل مشاكل لما بيضرب صوت مع بلى

ziko 11-09-10 06:02 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ايه افضل مقاس طلق بلى بالنسبة للريتاى ؟ او اي مقاس ميعملش مشاكل فى المساورة؟

حازم6/10 11-09-11 08:21 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا معايا الريتاي بارون p228 هوه فعلا مالهوش فيديو على اليوتيوب يوضح طريقة الفك والتركيب لكل اجزاءة

darkshaft 11-09-12 01:14 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrafbahaa (المشاركة 194430)
الاقيها عند مين لاني سألت عند ابو ضيف بتاع شبرا قالي لسه منزلتلهوش وياريت اعرف ارخص سعر للطلقات ايه ومنين؟
وياريت حد يفيدني في موضوع التضيف ده لأني بنضفه كده بشكل سطحي والعادم بتاع البارود بينتشر في السلاح كله

اسأل عند فتح الله او هنا فالمنتدى

mo_rateb 11-09-12 01:56 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم6/10 (المشاركة 196691)
انا معايا الريتاي بارون p228 هوه فعلا مالهوش فيديو على اليوتيوب يوضح طريقة الفك والتركيب لكل اجزاءة


محمود امجد محمد 11-09-12 12:45 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayedlabib (المشاركة 195006)
بيضرب بللى 6.35 مللى بس مره على مره الماسورة ممكن تتشرخ لازم طبه من الداخل عشان هى اللى تضرر مش الماسورة الاصلية بس ساعتها لازم توسع شوية فى الماسورة الاصليه عشان تحط الطبه الجديده المفتوحه 6.35
ولو عملت طبه بمقاس المقذوف هايسحب اوتوماتيك على طول طالما مقاس المقذوف يناسب حجم فتحة الطبه

فيه مشاركات كثيره فى المنتدى للاعضاء ان الريتاى ممكن يضرب بلى نمره 5 بدون طبه
اما مقاس 6.35 ده كده يبقى نمره 3 ونمره 3 6.35 ملى لازم يكون فى طبه عشان الاجزاء ترجع ومينفعش تنضرب من غير طبه لانها صغيره على فتحه الماسوره .... المعلومات دى هى ملحص لمشاركات كثيره


الساعة الآن 04:34 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir