الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   لوجو رابطة الصيد والرماية (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=11748)

Abo Yousof 11-07-06 03:34 PM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
ما شاء الله تبارك الله

تسلم ايدك يا هندسة اللوجو رائع

وتقبل تعديلي المتواضع الطائر الابيض اللي موجود ده لو يتحذف يبقى افضل وكمان هو جاي على الكتابة تحتيه فمش باينة وخارج بره إطار الصورة الى إطار الكتابة

تقبل مروري

كريم الشامي 11-07-06 09:24 PM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
أية الحلاوة و الجمال دا تسلم ايدك ( هايل يا أبو بدر هااااااايل )

hema777h 11-07-06 09:27 PM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 140932)
الاخوة الافاضل
اسمحو لى ان اتشرف بتقديم تصميم لوجو الخاص بالرابطة الصيد والرماية كمرحلة اولية
حتى يتم الانتهاء من تصميم الكارنية الخاص بالرابطة
يسعدنى طبعا مشاركاتكم وارائكم
تحياتى

اللوجو ممتاز بصراحة

بدر 11-07-06 09:28 PM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم الشامي (المشاركة 143065)
أية الحلاوة و الجمال دا تسلم ايدك ( هايل يا أبو بدر هااااااايل )

يا با شا من ذوقك
تحياتى

abdoweb 11-07-06 10:25 PM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
1 مرفق
أولا انا قرأت السبعة عشر صفحة بالكامل لكى اتابع هذا الموضوع الشيق
ثانياً اشكر كل من ساهم بمجهود او برأى فى هذا اللوجو
ثالثاً : أحب أن أخص بالشكر الأخ بدر على المجهود الرائع

رابعاً : أنا مصمم جرافيك للويب ( web designer ) و أرى أن لوجو الأخ بدر هو الأقرب للفكرة المطلوبة

فعند تصميم أى شعار يجب ان يؤخذ فى الاعتبار أن يكون معبر وبسيط لكى يحفظ فى الذهن عند مشاهدته
ولكى يكون واضح وسهل الاستخدام كأن نضعه على لافته أو ختم أو بوستر سيارة أو على كاب أو تى شيرت وكارنية وهكذا .
لا يفضل كثرة العناصر فى اللوجو ولا كثرة التفاصيل
وطبعاً لا يجب وضع صور حقيقة
كلما كان اللوجو بسيط وسهل رسمه كلما كان افضل من رأيي

أنا أرى ان الدوائر وعلامة النشان فى الشعار بتاع الأخ بدر رائع جداً
ولكن اذا استطعنا أن نقلل من حجم عنصر الصياد فى الشعر يكون افضل وأن تكون الحشائش بسيطة وبخطوط واضحة يكون افضل
ومن رأيي أن الخطوط كبيرة والكلام كثير
اذا وضعنا كلمة فقط أو كلمتين يكون افضل
واذا قللنا من عدد الطيور برضه يكون افضل

هذا رأيي
واذا استعطت أن اقدم أى أمثلة سأضعها فى هذا الموضوع تباعاً ان شاء الله

HAITHAMOF 11-07-07 08:34 AM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
السلام عليكم والله ينور يا رجاله
ممكن اعرف ازاي انضم للرابطه ؟ لو هينفع

بدر 11-07-07 11:38 AM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdoweb (المشاركة 143093)
أولا انا قرأت السبعة عشر صفحة بالكامل لكى اتابع هذا الموضوع الشيق
ثانياً اشكر كل من ساهم بمجهود او برأى فى هذا اللوجو
ثالثاً : أحب أن أخص بالشكر الأخ بدر على المجهود الرائع

رابعاً : أنا مصمم جرافيك للويب ( web designer ) و أرى أن لوجو الأخ بدر هو الأقرب للفكرة المطلوبة

فعند تصميم أى شعار يجب ان يؤخذ فى الاعتبار أن يكون معبر وبسيط لكى يحفظ فى الذهن عند مشاهدته
ولكى يكون واضح وسهل الاستخدام كأن نضعه على لافته أو ختم أو بوستر سيارة أو على كاب أو تى شيرت وكارنية وهكذا .
لا يفضل كثرة العناصر فى اللوجو ولا كثرة التفاصيل
وطبعاً لا يجب وضع صور حقيقة
كلما كان اللوجو بسيط وسهل رسمه كلما كان افضل من رأيي

أنا أرى ان الدوائر وعلامة النشان فى الشعار بتاع الأخ بدر رائع جداً
ولكن اذا استطعنا أن نقلل من حجم عنصر الصياد فى الشعر يكون افضل وأن تكون الحشائش بسيطة وبخطوط واضحة يكون افضل
ومن رأيي أن الخطوط كبيرة والكلام كثير
اذا وضعنا كلمة فقط أو كلمتين يكون افضل
واذا قللنا من عدد الطيور برضه يكون افضل

هذا رأيي
واذا استعطت أن اقدم أى أمثلة سأضعها فى هذا الموضوع تباعاً ان شاء الله

شكرا لمرورك اخى الكريم
وشكرا على الملاحظات الايجابية
تحياتى

المايستروو 11-08-07 05:03 PM

رد: لوجو رابطة الصيد والرماية
 
جميل جداً فنان والله. تسلم ايدك


الساعة الآن 02:29 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir