الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي. (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=11899)

braveheart 11-07-09 05:25 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sghr220 (المشاركة 145367)
يا باشا تنور و تشرف بس و النبي ماتنسانيش في علبة بلي تركي:)

خلي بالك ... بدر باشا تخصص مسدسات صوت قديم ... بس ملوش في البلي الصراحة .. ههههه
و بعدين الراجل بدأ دلوقتي يخفف خاااالص من المسدسات دي بعدما رطرطت و بقت مع العيال الصغيرين في الشوارع ... تخيل ... عيال صغيرة و شايلة تونة و إيكول و شغالين الله ينور ..

هو بدر باشا دلوقتي بدأ يقتني البنادق ... و معاه جامو 440 و كرال و بيفكر في مدفع جديد ... بس أنا مش هقول هو بيفكر في أيه.

sghr220 11-07-09 05:28 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart (المشاركة 145377)


خلي بالك ... بدر باشا تخصص مسدسات صوت قديم ... بس ملوش في البلي الصراحة .. ههههه
و بعدين الراجل بدأ دلوقتي يخفف خاااالص من المسدسات دي بعدما رطرطت و بقت مع العيال الصغيرين في الشوارع ... تخيل ... عيال صغيرة و شايلة تونة و إيكول و شغالين الله ينور ..

هو بدر باشا دلوقتي بدأ يقتني البنادق ... و معاه جامو 440 و كرال و بيفكر في مدفع جديد ... بس أنا مش هقول هو بيفكر في أيه.

ما انا عارف يا باشا انا بهزر معا الراجل بس عموما لو بيفكر في حاجه تانيه يا ريت نفكر سوا و هي تبقا فرصة نتعرف على شخصية جميلة زي الأستاذ بدر

braveheart 11-07-09 05:34 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sghr220 (المشاركة 145381)
ما انا عارف يا باشا انا بهزر معا الراجل بس عموما لو بيفكر في حاجه تانيه يا ريت نفكر سوا و هي تبقا فرصة نتعرف على شخصية جميلة زي الأستاذ بدر

بدر باشا راجل قمة بصراحة و أخ عزيز جدا .. و يا رب يجمعنا علي خير ... و طبعا دكتور محمد يكون معانا و يشرفنا ... الراجل له دور في الموضوع دة يعني و تعب معانا من أمبارح ... ههههههه

braveheart 11-07-09 05:42 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart (المشاركة 145390)


بدر باشا راجل قمة بصراحة و أخ عزيز جدا .. و يا رب يجمعنا علي خير ... و طبعا دكتور محمد يكون معانا و يشرفنا ... الراجل له دور في الموضوع دة يعني و تعب معانا من أمبارح ... ههههههه

أه و متنساش تبقي تجيب معاك كراسة الواجب بتاعة مادة الكيمياء ... فاكر أ / جلال بتاع الكيمياء ... طيب بلاش ... فاكر الكابتن عااااااادل ... هههههههههههه

sghr220 11-07-09 05:48 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart (المشاركة 145405)


أه و متنساش تبقي تجيب معاك كراسة الواجب بتاعة مادة الكيمياء ... فاكر أ / جلال بتاع الكيمياء ... طيب بلاش ... فاكر الكابتن عااااااادل ... هههههههههههه

فاكر انتا الشيخ محمود بتاع القرآن استغفر الله العظيم اقتم شيخ خلقه ربنا

braveheart 11-07-09 05:50 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sghr220 (المشاركة 145413)
فاكر انتا الشيخ محمود بتاع القرآن استغفر الله العظيم اقتم شيخ خلقه ربنا

أسكت علشان الشيخ ده بالذات له موقف يفطش من الضحك ... رمة قعد يضرب في ولد عندنا أسمة أحمد عدلي ... و بعدين قام علشان يضربة بالشلوت ... قامت جزمتة طارت من الشبااااااااك ع الشارع عدل يا معلم ... ههههههههههههههه
و قعد ينده ع الناس علشان يجيبوها له ... كان مشكلة اليوم دة .. ههههههههههههه

sghr220 11-07-09 05:54 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart (المشاركة 145414)


أسكت علشان الشيخ ده بالذات له موقف يفطش من الضحك ... رمة قعد يضرب في ولد عندنا أسمة أحمد عدلي ... و بعدين قام علشان يضربة بالشلوت ... قامت جزمتة طارت من الشبااااااااك ع الشارع عدل يا معلم ... ههههههههههههههه
و قعد ينده ع الناس علشان يجيبوها له ... كان مشكلة اليوم دة .. ههههههههههههه

ايوه فاكر احمد عدلي الاسمراني ده و فاكر موضوع الجزمه ده هههههههههههههههههه
فاكر اما كان يخش يعلق القفطان على الشباك و يهرينا في شغل الكتاب بتاعه ده...قول يا بني...
و الله الواحد بقه كان بينمل بسبب الراجل ده و متفهمش يا اخي كان بيكرهني عما ليه ماعرفش؟؟:)

braveheart 11-07-09 05:59 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sghr220 (المشاركة 145416)
ايوه فاكر احمد عدلي الاسمراني ده و فاكر موضوع الجزمه ده هههههههههههههههههه
فاكر اما كان يخش يعلق القفطان على الشباك و يهرينا في شغل الكتاب بتاعه ده...قول يا بني...
و الله الواحد بقه كان بينمل بسبب الراجل ده و متفهمش يا اخي كان بيكرهني عما ليه ماعرفش؟؟:)

هههههههههههههههه .. بجد أنا معرفش موضوع الأضطهاد دة خالص !! مخدتش بالي منه ... بقولك أيه ما تيجي نتكلم ع الماسنجر ... ههههههههه
دة الأيميل بتاعي :
kemomail@ymail.com

ضيفني عندك ... أوك.

sghr220 11-07-09 06:04 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart (المشاركة 145419)


هههههههههههههههه .. بجد أنا معرفش موضوع الأضطهاد دة خالص !! مخدتش بالي منه ... بقولك أيه ما تيجي نتكلم ع الماسنجر ... ههههههههه
دة الأيميل بتاعي :
kemomail@ymail.com

ضيفني عندك ... أوك.

بعتلك رساله على الخاص:)

الصقر المصرى 11-07-09 07:35 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
طبعا انا ملحقتش اقرا كل المناقشات اللى فى الموضوع بسم الله ما شاء الله عدى ال 17صفحه وضيق الوقت مش هيسمحلى انى اقرا كل المشاركات لكن بالنسبه للموضوع نفسه فانا بتفق مع الكاتب 100% وبضم صوتى لصوته فى اقتراحه لان انا واحد من الناس عرفت المنتدى عن طريق البحث فى جوجل بالمصادفه وكنت سعيد جدا ان فعلا فى ناس مصريين زيى عندهم نفس الهوايه الجميله وانى مش لوحدى لكن مع الاسف لقيت مواضيع التجاره والاسئله المكرره فى نفس الموضوع واللى هو فى الاصل بعيد عن هدف المنتدى الرئيسى وهو هوايه الصيد بتطغى على كل المواضيع اللى الواحد بيحاول يدور فى المنتدى عليها لدرجه ان البحث نفسه بقا صعب لتكرار وتشابه المواضيع وكترتها بدون فائده
من راييى كل المواضيع الغير متصله بنشاط المنتدى تتحط فى قسم واحد يعنى حاجه زى سله المحذوفات كده بحيث برده اللى عاوز يوصلها هيعرف بس بدل ما هى عامله زحمه فى وسط المواضيع الاساسيه .
خالص تحياتى للجميع،،،

braveheart 11-07-09 09:06 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
شكرا لمشاركتك القيمة .. و أتمني أن نساعد في التغيير للأفضل إن شاء الله ... تحياتي لكم.

braveheart 11-07-10 07:34 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصقر المصرى (المشاركة 145486)
طبعا انا ملحقتش اقرا كل المناقشات اللى فى الموضوع بسم الله ما شاء الله عدى ال 17صفحه وضيق الوقت مش هيسمحلى انى اقرا كل المشاركات لكن بالنسبه للموضوع نفسه فانا بتفق مع الكاتب 100% وبضم صوتى لصوته فى اقتراحه لان انا واحد من الناس عرفت المنتدى عن طريق البحث فى جوجل بالمصادفه وكنت سعيد جدا ان فعلا فى ناس مصريين زيى عندهم نفس الهوايه الجميله وانى مش لوحدى لكن مع الاسف لقيت مواضيع التجاره والاسئله المكرره فى نفس الموضوع واللى هو فى الاصل بعيد عن هدف المنتدى الرئيسى وهو هوايه الصيد بتطغى على كل المواضيع اللى الواحد بيحاول يدور فى المنتدى عليها لدرجه ان البحث نفسه بقا صعب لتكرار وتشابه المواضيع وكترتها بدون فائده
من راييى كل المواضيع الغير متصله بنشاط المنتدى تتحط فى قسم واحد يعنى حاجه زى سله المحذوفات كده بحيث برده اللى عاوز يوصلها هيعرف بس بدل ما هى عامله زحمه فى وسط المواضيع الاساسيه .
خالص تحياتى للجميع،،،

شكرا لمشاركتك .. أتمني أن يلقي هذا الموضوع أهتمام الإدارة و الأعضاء ، فلنبدأ صفحة جديدة و نهتم مرة أخري بالهواية.

و تحياتي لك و للجميع.

He$ham 11-07-11 02:41 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اسمحلي اخي الفاضل اختلف معاك

فين الاستقرار و اية هي الظروف اللي اتغيرت

انا عايش في المنيل كل اسبوع في شقة بتتسرق

و الداخلية خارج نطاق الخدمة حتي الان

و ليا اصدقاء في القاهرة الجديدة

مبيقدروش ينزلو من بيتوهم بعد الساعه عشرة مساء

انا عاوز اوضح ان في ناس حاسة بالامان

و في ناس لسة قلقانه وانا منهم

و في نفس الوقت انا ضد السوقية و العشوائية

و ضد اعلانات المطاوي و السنج و البونية الحديد

اتمني تكون وجهة نظري وصلت

شكرا لسعة صدوركم و ذوقكم

braveheart 11-07-11 05:19 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة he$ham (المشاركة 146949)
اسمحلي اخي الفاضل اختلف معاك

فين الاستقرار و اية هي الظروف اللي اتغيرت

انا عايش في المنيل كل اسبوع في شقة بتتسرق

و الداخلية خارج نطاق الخدمة حتي الان

و ليا اصدقاء في القاهرة الجديدة

مبيقدروش ينزلو من بيتوهم بعد الساعه عشرة مساء

انا عاوز اوضح ان في ناس حاسة بالامان

و في ناس لسة قلقانه وانا منهم

و في نفس الوقت انا ضد السوقية و العشوائية

و ضد اعلانات المطاوي و السنج و البونية الحديد

اتمني تكون وجهة نظري وصلت

شكرا لسعة صدوركم و ذوقكم


أخي العزيز ... أتفق معك تماما ... فمن الصعب حاليا أن نقول أن الوضع الأمني مستقر ... فكلما تهدأ الأوضاع ... تضطرب مرة أخري ، و لكنني أري أن الهدف الأول من المنتدي هو تعلم فنون الصيد ، و التحدث عن البنادق و تطوراتها .. و أن التحدث عن تطوير مسدسات الصوت لتضرب البلي ليس من أختصاصات هذا المنتدي ، و أعتقد أنك تتفق معي في هذا الشأن.
في النهاية أود أن أقول أنني حاولت جاهدا تغيير الوضع الحالي بالمنتدي للأفضل .. و أري أنني قمت بواجبي تجاه هذا الأمر حتي لا يعتقد البعض أنني سعيد برؤيه هذه النوعيه من الموضوعات ... و في النهاية أترك الأمر لإدارة المنتدي و للأعضاء.
و تحياتي لك و للجميع.

sghr220 11-07-11 06:40 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart (المشاركة 147072)



أخي العزيز ... أتفق معك تماما ... فمن الصعب حاليا أن نقول أن الوضع الأمني مستقر ... فكلما تهدأ الأوضاع ... تضطرب مرة أخري ، و لكنني أري أن الهدف الأول من المنتدي هو تعلم فنون الصيد ، و التحدث عن البنادق و تطوراتها .. و أن التحدث عن تطوير مسدسات الصوت لتضرب البلي ليس من أختصاصات هذا المنتدي ، و أعتقد أنك تتفق معي في هذا الشأن.
في النهاية أود أن أقول أنني حاولت جاهدا تغيير الوضع الحالي بالمنتدي للأفضل .. و أري أنني قمت بواجبي تجاه هذا الأمر حتي لا يعتقد البعض أنني سعيد برؤيه هذه النوعيه من الموضوعات ... و في النهاية أترك الأمر لإدارة المنتدي و للأعضاء.
و تحياتي لك و للجميع.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ازيك يا كريم اخبارك ايه؟:) انت كنت بعت رسالة ل أحمد حسن رد عليها و لا لسه؟ و بعدين ممكن تعمل استفتاء للأعضاء و نعرف رأيهم ايه في موضوع الصوت و البلي و طريقة التعامل مع الموضوع.

braveheart 11-07-11 07:20 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sghr220 (المشاركة 147103)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ازيك يا كريم اخبارك ايه؟:) انت كنت بعت رسالة ل أحمد حسن رد عليها و لا لسه؟ و بعدين ممكن تعمل استفتاء للأعضاء و نعرف رأيهم ايه في موضوع الصوت و البلي و طريقة التعامل مع الموضوع.

و عليكم السلام محمد باشا ... تم أرسال رسالة خاصة لأحمس مدير المنتدي و أنتظر الرد ، شكرا لسؤالك و متابعتك ... و إن شاء الله الإدارة ستتخذ القرار المناسب.
تحياتي لك.

الادارة 11-07-11 11:47 PM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
مساء الخيرات ...
قمنا من قبل بتقسيم المنتدى ليتم فصل المواضيع الغير متعلقه بالصيد بشكل مباشر فى اقسام منفصله عن اقسام الصيد ..
نحن ترفض ممارسه دور الوصايه على المجتمع او تقييد حق الوصول للمعلومات .. نحن لا نتدخل فى نوايا الاعضاء ولسنا مسؤولين عن سلوكياتهم الغير قانونيه ..
لا نرى اي ضرر فى وجود الاقسام على الهوايه ومصلحة المنتدى ..
وبناء عليه فالتوصيات مرفوضه ..

تحياتي

braveheart 11-07-12 12:03 AM

رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الادارة (المشاركة 147286)
مساء الخيرات ...
قمنا من قبل بتقسيم المنتدى ليتم فصل المواضيع الغير متعلقه بالصيد بشكل مباشر فى اقسام منفصله عن اقسام الصيد ..
نحن ترفض ممارسه دور الوصايه على المجتمع او تقييد حق الوصول للمعلومات .. نحن لا نتدخل فى نوايا الاعضاء ولسنا مسؤولين عن سلوكياتهم الغير قانونيه ..
لا نرى اي ضرر فى وجود الاقسام على الهوايه ومصلحة المنتدى ..
وبناء عليه فالتوصيات مرفوضه ..

تحياتي

أنت تملك المنتدي و أنت حر في أتخاذ القرارات .. فليكن إذا .. كنت أطرح أراءا أعتقد أنها في مصلحة المنتدي ... و أنت قد تعتقد أنها ضد الحريات في الوصول للمعلومات المفيدة التي تطرحها مثل هذه الموضوعات.
عموما الأختلاف في الرأي صحي طبعا.

و كون توصياتي مرفوضة فقد تكون غير مهمة بالنسبة لك ... و لكنني أعتقد أنها قد تهم الكثيرين و يكفيني أنني أعلنت رأيي للجميع.

و تحياتي لك .. و بالتوفيق دائما و أبدأ.


الساعة الآن 12:20 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir