الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=16845)

Devil advocate 12-04-17 10:30 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
يا شباب انا عايز مسدس كويس ايا كان التمن صوت حلو علشان احوله بلي تركي الماني ايطالي
بس حد يقولي علي نوع كويس ومتجرب
لان في ناس بتقولي الجاكال ( بيقولول زرار الامان بيعلق ) البلو سي 6 ( بيقولوا صوته مش قوي )
السي زد 75 ( بيقولو شاكوش الضرب بيبوز )

اجيب ايه ؟؟؟؟؟

عصران 12-05-02 12:40 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
شكرا - مجهود رائع

owkean 12-05-02 12:25 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
عليك وعلي الوالتر ممتاززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز

محمد الهمشرى 12-05-02 03:13 PM

Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
بس الوالتر ماسوره مقفوله ومستحيييييييل تتفتح يعني ماينفعش يضرب بيه بلي مع احترامي الشديد للمسدس الوالتر هو فعلاً مسدس محترم جداً بس الراجل عايز حاجه بتضرب بلي وده ماينفعش مع الوالتر اللي عايز مسدس بيضرب بلي عليه وعلى التركي لان الالماني والايطالي ماينفعش ماسورته تتفتح ولو هاتجيب تركي أنصحك بالريتاي وعن تجربه مسدس رائع وصوته رعد وبياخد بليه نمره 2 تخانتها 4مم لو حضرتك عايز تشتري أي مسدس تركي ألماني إيطالي أمريكي تشيكي ممكن تتصل بيا وأنا تحت أمرك أو لوعايز تعرف أي حاجه عن المسدسات أو تعرف تجيب البلي منين أو تعرف بيتعمل ازاي أصلاً أنا ممكن أقولك كلمني في أي وقت وده رقمي أرجو أن أكون قد أفدتك
01009998205

طارق عنتر 12-05-03 01:56 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
موضوع مهم لكل الاعضاء مشكور عليه يابرنس

THE BUTCHER 12-05-03 05:28 PM

رد: Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الهمشرى (المشاركة 360207)
بس الوالتر ماسوره مقفوله ومستحيييييييل تتفتح يعني ماينفعش يضرب بيه بلي مع احترامي الشديد للمسدس الوالتر هو فعلاً مسدس محترم جداً بس الراجل عايز حاجه بتضرب بلي وده ماينفعش مع الوالتر اللي عايز مسدس بيضرب بلي عليه وعلى التركي لان الالماني والايطالي ماينفعش ماسورته تتفتح ولو هاتجيب تركي أنصحك بالريتاي وعن تجربه مسدس رائع وصوته رعد وبياخد بليه نمره 2 تخانتها 4مم لو حضرتك عايز تشتري أي مسدس تركي ألماني إيطالي أمريكي تشيكي ممكن تتصل بيا وأنا تحت أمرك أو لوعايز تعرف أي حاجه عن المسدسات أو تعرف تجيب البلي منين أو تعرف بيتعمل ازاي أصلاً أنا ممكن أقولك كلمني في أي وقت وده رقمي أرجو أن أكون قد أفدتك
01009998205

:confused:

Devil advocate 12-05-03 05:32 PM

رد: Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الهمشرى (المشاركة 360207)
بس الوالتر ماسوره مقفوله ومستحيييييييل تتفتح يعني ماينفعش يضرب بيه بلي مع احترامي الشديد للمسدس الوالتر هو فعلاً مسدس محترم جداً بس الراجل عايز حاجه بتضرب بلي وده ماينفعش مع الوالتر اللي عايز مسدس بيضرب بلي عليه وعلى التركي لان الالماني والايطالي ماينفعش ماسورته تتفتح ولو هاتجيب تركي أنصحك بالريتاي وعن تجربه مسدس رائع وصوته رعد وبياخد بليه نمره 2 تخانتها 4مم لو حضرتك عايز تشتري أي مسدس تركي ألماني إيطالي أمريكي تشيكي ممكن تتصل بيا وأنا تحت أمرك أو لوعايز تعرف أي حاجه عن المسدسات أو تعرف تجيب البلي منين أو تعرف بيتعمل ازاي أصلاً أنا ممكن أقولك كلمني في أي وقت وده رقمي أرجو أن أكون قد أفدتك
01009998205

استاذ محمد افهم من كده ان افضل حاجه لضرب البلي هيا الريتاي
طيب هل في صور لانواعه وهل حجمه كبير ولا صغير علشان انا ايدي كبيره

وشكراا علي رد حضرتك

owkean 12-05-03 05:54 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
يا صديقي ضرب البلي مش اللي هو ودلوقتي عقوبته زي الحي البدون ترخيص ومعدل كمان يعني قضيه بالهنا والشفا

Devil advocate 12-05-03 06:04 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 360833)
يا صديقي ضرب البلي مش اللي هو ودلوقتي عقوبته زي الحي البدون ترخيص ومعدل كمان يعني قضيه بالهنا والشفا

صدقيني يا باشا انا عارف بس للاسف انا ساكن في اكتوبر وعايز حاجه
احطها معايا انت عارف الدنيا عامله ازاي

owkean 12-05-03 06:10 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
بس صدقني انا عشان خايف عليك طيب ما تجيب حتي حي وترخصها ودلوقتي الترخيص مفتوح

Devil advocate 12-05-03 06:13 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
والله طيب ازاي ما هما بيحتاجوا حاجات مش عندي زي املاك او حمل اموال وحاجات كتيرر ممكن تقولي ازاي

owkean 12-05-03 06:20 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
حاليا الترخيص اما يكون معاك حاجه من الاتي
1/ حيازة ارض
2/ سجل تجاري لمشروع
3/ وظيفه تحتاج لحمل سلاح مثل الصرافه او مرتبات
4/ تكون مكتوب صايغ في البطاقه
وممكن يكون حاليا في صغرات اخري انا لا الم بيها

Devil advocate 12-05-03 06:28 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
طيب انا عندي شقه تمليك واسكن في مكان بعيد عن اي نقطه شرطه او قسم مش ااقل من 10 كيلو
طيب ايه الاوراق المطلوبه ابتدي منين

owkean 12-05-05 12:35 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
الاول شوف هل يناسبك الشروط ولا لم تتوافق مع الشروط قبل البدء في الاوراق في اي قسم شرطه هاتلاقي الاوراق المطلوبه

طارق عنتر 12-05-06 02:51 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
الله الله موضوع مفيد جدا مشكور عليه

mohamed salah hassan 12-05-07 04:52 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
موفق ان شاء الله

owkean 12-05-07 01:01 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
ربنا يرتب ونلاقي معلومات تفيد الكل

elsayed elghitany 12-06-10 02:05 AM

Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
ممكن اخواني المساعده في ايهما افضل
محتار واريد شراء واحد منهم
سبيشيال99 و ايكول جكال دول واكوال فرات ماجنم

owkean 12-06-10 09:10 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
ايكول فرات ماجنوم وانت مطمن

shahryar33 12-06-10 04:18 PM

رد: Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsayed elghitany (المشاركة 383441)
ممكن اخواني المساعده في ايهما افضل
محتار واريد شراء واحد منهم
سبيشيال99 و ايكول جكال دول واكوال فرات ماجنم

بص يا فندم الفيرات و الجاكال حاجه و احدة و نفس الشكل بس بيفرق الضرب الالى فى الجاكال و انت الى تحدد لو هتحتاج ميزة الضرب الالى يبقى جاكال انما لو فردى فقط هيبقى الفيرات و بيتهيألى الاتنين احسن من الاسبيشيال و ايضا شكلهم مقارب لشكل الاسبيشيال بس بتفرق فى حجم المسدس لو مش مهمه معاك ميزة الاى ممكن تاخد الفيرات خامه كويسه و سعرة مناسب و شكله حلو

owkean 12-06-10 05:02 PM

رد: Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shahryar33 (المشاركة 383734)
بص يا فندم الفيرات و الجاكال حاجه و احدة و نفس الشكل بس بيفرق الضرب الالى فى الجاكال و انت الى تحدد لو هتحتاج ميزة الضرب الالى يبقى جاكال انما لو فردى فقط هيبقى الفيرات و بيتهيألى الاتنين احسن من الاسبيشيال و ايضا شكلهم مقارب لشكل الاسبيشيال بس بتفرق فى حجم المسدس لو مش مهمه معاك ميزة الاى ممكن تاخد الفيرات خامه كويسه و سعرة مناسب و شكله حلو

++++++++++++++++++++++++++++++ تايدا لهذا الرأي

esam5025 12-06-11 01:49 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
حدثنا عن الايكول ديكل من حيث الخامة والوزن وهل هو نوع جيد أم من الأنواع الرديئة
وشكرا لك

owkean 12-06-11 02:56 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
الفيديو ده مبين الصناعه والوزن والمواصفات وكل شيء عنه

جرابس 12-06-11 10:56 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
برافو عليك وانا ان شاء الله ناوى اشترى مسدس 9 مم قريب
وهابقى اخد رايك ان شاء الله عشان استقر على مسدس يكون متين يعيش ومن غير عيوب

owkean 12-06-11 11:14 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
ربنا معاك ويرشدك للصالح

elsayed elghitany 12-06-12 01:17 AM

رد: Re: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 383544)
ايكول فرات ماجنوم وانت مطمن

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shahryar33 (المشاركة 383734)
بص يا فندم الفيرات و الجاكال حاجه و احدة و نفس الشكل بس بيفرق الضرب الالى فى الجاكال و انت الى تحدد لو هتحتاج ميزة الضرب الالى يبقى جاكال انما لو فردى فقط هيبقى الفيرات و بيتهيألى الاتنين احسن من الاسبيشيال و ايضا شكلهم مقارب لشكل الاسبيشيال بس بتفرق فى حجم المسدس لو مش مهمه معاك ميزة الاى ممكن تاخد الفيرات خامه كويسه و سعرة مناسب و شكله حلو

شكرا اوي علي اهتماممكم
وان شاء الله هجيب الفيرات
بس كنت عايز اسئل عن حاجه اخيره هو كويس في البلي ولا لا
وبيجي مفتوح المنشاء ولا لا

owkean 12-06-12 09:25 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
قصه مفتوح في مفتوح وفي بيتفتح اما من ناحيه البلي فاللي جرب قال انه مع البلي نمره 2 بالطبه مدفع

محمد عطبه 12-06-15 09:41 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
بعد اذن حضرتك هنشر المشركه الجميله دى
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moneey1975 (المشاركة 215275)
بارك الله فيك وتسلم علي هذه المعلومات الجباره


محمد عطبه 12-06-15 09:47 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
برنس ولله والف شكر على الموضوع الجامد دا

owkean 12-06-15 11:48 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه و تعديلة
 
ربنا يرشد كل من طلب المساعده ويقدر من زو خبره علي افادة الغير

مجد الروبي 12-06-24 12:41 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
عندي سؤال من فضلك .. انا لو عندي مسدس صوت و ماسورته مفتوحة وعدلت عليه ( غيرت الطبة ) عشان يضرب بلي هل الصوت بيتاثر ( يعني صوت المسدس بيضعف ) ؟ ارجو الافادة وشكرا !!!

owkean 12-06-24 02:38 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
حسب خبرتي القليله انه هايتاثر لو الطبه وسعت فيما بعد والعطل الوحيد اللي ممكن يحصل انه الاجزاء مش بترجع عشان تاخد طلقه تاني وده كان كلام احد الاعضاء عن طبنجه صوت كان قالبها بلي ولما الطبه وسعت بقيت الاجزاء مش بترجع وممكن تلاقي كلام اكيد عند حد تاني يارب اكون افدتك الان

magnoum 12-06-28 05:55 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
جزاك الله خيرآ

owkean 12-07-03 10:29 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
ربنا يبارك للجميع

احمد زكى 12-07-05 02:20 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
تسلم إيديككككككككككككككككككككككككككككك

owkean 12-07-05 03:40 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
يارب يكون في افاده للجميع

عمر الكلح 12-07-17 02:21 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
اقدم خالص شكرى و تقديرى الى كاتب الموضوع القيم ده و ارجوا من سيادتكم ان توضحوا لنا موضوع يتضمن معلومات عن المسدسات الصوت الساقيه المتوافره وشكرا .:)

عمر الكلح 12-07-17 02:23 AM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
اقدم خالص شكرى و تقديرى الى كاتب الموضوع القيم ده و ارجوا من سيادتكم ان توضحوا لنا موضوع يتضمن معلومات عن المسدسات الصوت الساقيه المتوافره وشكرا .

owkean 12-07-18 12:11 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
ربنا يكرمه بموضوع جديد نتعلم منه

سعد بعرنجة 12-09-18 10:15 PM

رد: مساعدة الاعضاء الجدد فى اختيار مسدس الصوت و شراءه
 
بارك الله فيك


الساعة الآن 08:29 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir