![]() |
رد: رساله الى كارهى الكرال
تسلم على الموضوع الجميل دة و ربنا يجازيك خير عن المجهود الكبير دة
بس الموضوع كدة بقة كبير أوي مع الكرال تعديلات و تظبيطات كتير , أي نعم بعد كدة بقة معايا بندقية ماستر هاي باور بسعر كويس لكن بردو مستقبلاً ممكن التعديلات الكتير دي تعمل مشاكل و خصوصاً إننا مش مهندسين فنيين في تصميم البندقية عشان كدة يا ريت لو في مهندسين فنيين ممكن تقول رأيها في التعديلات دي و تقول إيه اللي ممكن يكون أحسن يبقة كدة الموضوع دة بقة مظبوط على أساس عملي و علمي...... و تسلم على الموضوع الرائع دة و على فكرة كدة إنت المفروض بعد الإحتراف دة كلو تمسك العملاق M4 S- System على أقل تقدير.......... |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
متشكر جدا على كلامك الجميل ده اللى اعتز بيه بس هو فعلا التعديلات دى معظمها قام بيها مهندسين معادن وميكانيكا وفعلا التعديلات دى فرقت كتير فى الامكانيات فى البندقيه وعلى فكره التعديلات دى بتتعمل من حوالى سنتين ومفيش حد اشتكى منها خالص وقال انها اثرت بالسلب على البندقيه ومتهيئلى سنتين كفايه اوى للتجربه واثبات نجاح التعديلات ومسائك جميل ياباشا والله |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
|
رد: رساله الى كارهى الكرال
تسلم على الموضوع واحلى تقييم
|
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
صباحك عسل برده |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
تحياتى |
رد: رساله الى كارهى الكرال
انا كنت عايز ابعتلك رسالة بس معرفتش فهبعتهالك هنا
انا متابع تقريبا كل موضعاتك و رحلاتك زى رحلة الكلاب لما نطيت فى الترعة هههههههههه و لمل اخذت العجلة بتاعت البقال المهم انا عايزك تفيدنى فى انواع البنادق اللى ممكن اشتريها انا حاليا معايا رمسيس واحد و هى فى الحقيقة بتاعت والدى بس انا اتعلمت عليها الصيد و انا ممكن احوش لغاية 1500 بالميت و فى ناس نسحونى ببندقية نوريكا كماركة مع اختلاف انواعها و لقيت بالصدفة موقع بيبيع بالاسعار التالية بندقيه نوريكا 56 السرعه 150 م/ث العيار 5.5 الوزن 3 كيلو جرام الطول 95 سم ب1000 بندقيه نوريكا 61 السرعه 170 م/ث الوزن 3.2 كجم الطول 100 سم ب1200 بندقيه نوريكا 73 السرعه 190 م/ث الوزن 3.2 كيلو جرام الطول 1.2 سم ب1300 نوريكا سبورت السرعه 170 م/ث الطول 97 سم الوزن 3.1 كيلو جرام ب1250 بندقيه نوريكا جيت السرعه 305 م/ث العيار 4.5 الطول 1.6 سم الوزن 3.6 ب1850 و على حد علمى ان ماركة نوريكا انضف من الصيني و انا لقيت بندقية صينى قوتها اقوى من النوريكا سبورت مثلا و انا عايز ابعد عن الكرال لان عيوبها كتير و انا معرفش اعمل اللى انت عملتوا فيها بصراحة علشان معنديش خبرة فى فك البنادق ارجو الرد عن طريق المنتدى او الE_mail dodaz7@yahoo.com و شكرا |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
اولا اشكرك اخى الكريم على متبعاتك لى فى كل المواضيع زى مابتقول وده اكيد شرف كبير ليا اما بالنسبه لسؤالك عن الافضليه فى البنادق اللى انت ذكرتها افضل الانواع اللى انت كاتبها هى النوريكا جيت دى بندقيه جميله جدا باعتراف كل الصيادين وتعتبر برده اسرع واقوى الانواع اللى حضرتك قلت عليها وانا من رأى انك تدوس على نفسك كمان شويه وتكمل المبلغ وتجيبها لأن باقى الانواع اللى انت كاتبها سرعتها قليله شويه عن تجربه انا كان معايا نوريكا 56 و61 قبل كده وكان اخرهم فى الصيد 25 متر مع الوضع فى الاعتبار انك احتمال تلاقيهم اغلى من السعر اللى انت كاتبه ده دلوقت انا شايف انك تجيب الجيت احسن لو حالتها كويسه |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
السلام عليكم ، اسف على التدخل بس انا مبحبش الجيت لعده اسباب رد الفعل القوى صعوبة الكسر وخصوصا لو فى عربية صعوبة الحصول على قطع غيار اصليه ليها حتى لو من بره مش هتلاقى اصلا النوع ده ناهيك عن ثقل وزنها الى هو قريب من 4 كيلو . بعد اذن الاستاذ هانى هات الكرال ولو انت قريب منى اظبتهالك من عينى ، انا معايا كرال بسوسته تيتن والكرونوا عندى وبتجبب 234 م/ث وواحد صحبى لسه جايب كرال رماية وبرضه تيتين ونفس السرعة تقريبا ، القصة انك لازم تصبر عليها |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
ماهو انا كمان كنت هاقوله هات كرال برده لكن هو رافض الفكره اصلا لكن عموما هى الجيت افضل الانواع اللى هو كاتبها كتير وافضل من الكرال برده فى الخامات لأن مع الاسف الكرال مش بتنفع مع اى حد عاوزه واحد يصبر عليها زى مانت بتقول ويعالج عيوبها اول باول لكن طالما انت قريب منو وهاتظبطهالو يبقى يتوكل على الله وتحياتى ليك ياكبير على مشاركتك المفيده |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
السلام عليكم ، يا عم ارحمنى بئا اسمى فضييييييييييييييييييل |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
ياعم مش هاتفرق يعنى فى حرف غلط بدون قصد ومالك زعلان اوى كده ليه هو انا يعنى كنت شتمتك؟ وعموما انا اسف ياسيدى |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
السلام عليكم ، هانى حبيبى انا بضحك معاك ومش قصدى ازعلك ده انت حبيبى من ايام الجيزة |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
وانا كمان باقول هو داخل فيا شمال كده ليه ههههههههههههههههه صباحك زى الورد ياباشا بقى |
رد: رساله الى كارهى الكرال
انا اشتريت واحدة بعد ما قريت كل المعلومات الجامدة دي
الف شكر |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
وان شاء الله ربنا يباركلك فيها |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
|
رد: رساله الى كارهى الكرال
حقيقى وبكل صرحة ودون اى مجاملة حضرتك موسوعة
وربنا يزيدك من علمه ونعمه وتقبل منى المرور |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
كلامك ده كتير عليا اوى والله ربنا يكرمك ويبارك فيك |
رد: رساله الى كارهى الكرال
يا سعاده القبطان المصرى دا تواضع شديد من حضرتك
يزيد من حب الاخرين وتقربهم الى حضرتك بما فيهم المساكين أمثالى وتقبل منى باقات الورود |
رد: رساله الى كارهى الكرال
اقتباس:
ربنا يبارك فى حضرتك |
رد: رساله الى كارهى الكرال
الموضوع ده اتعمل من وقت طويل صح ؟؟؟؟؟؟
البندقيه لسه سليمه ؟؟ اصل انا عايز اعرف لو البندقيه لسه سليمه واديلها كام سنه بالظبط انا هشترى واحده كرال على كلامك انها حلوه وبتقعد كتير يرجى الرد السريع اصل هروح اشتريها يوم التنين الى جاى يعنى بعد يومين بس وارجوا انك تساعدنى |
رد: رساله الى كارهى الكرال
الكبير كبير
|
رد: رساله الى كارهى الكرال
ممتاز
ولكن التعليق ع السعر بس انا اشتريتها بدون تعديل ب 1700 فى رمضان اللى فات فيها ايه يعنى لما تجيب الكرال بــ 1400 مثلا وتصرف عليها كمان 300 سوسته وجلبه وخلافه يعنى المجموع هايبقى 1700 جنيه |
| الساعة الآن 06:20 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir