الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   تعديل الصوت الي (تم بنجاح) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5444)

michohat 11-03-08 03:03 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
فعلا نزلت شوفت محل الاسلحه اللى جنبي لقيت عنده المسدس ب 850 و لما علقت الاجزاء للخلف و بصيت فى الماسورة فرحت لما شوفت مكان مفتاح الالنكيه بس بعد مكان مفتاح الالنكيه كان فيه جسم فى رفع عود الكبريت واقف قافل الماسورة و لما جيت وراجعت الموضوع لقيت الناس بتتكلم عن ان فى صليبة فى الماسورة
فكده النتيجه مش هشتري المسدس اللى نزلت شوفته

michohat 11-03-08 04:28 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
بما ان الايكول مطلعش كله يسمح بالتعديل هل فيه مسدس من نوع اخر له نفس الامكانيه؟؟؟؟؟؟؟

mlikhunter 11-03-08 04:56 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام اخواني اريد انبه الى انه مش بمجرد تفتح الالنكي يتحول الى حي لالا ولكن يحتاج الى عمل خراطه حتى يصير بقطر الطلقه
اهم شيء ان الماسوره من حديد خامه جيده

michohat 11-03-08 05:52 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
مطلوب توضيح من الاخ صاحب الموضوع حول موضوع الخراطه هل المسدس يحتاج لخراطه

mohreda 11-03-08 07:13 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

مطلوب توضيح من الاخ صاحب الموضوع حول موضوع الخراطه هل المسدس يحتاج لخراطه
اخي ذكرت عدة مرات ان المسدس اللي اشتريته لم اعدل فيه غير فك القلاوظ

mohamed_esm 11-03-08 07:15 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اخى الكريم مستنين فيديو من حضرتك للشضرح مش لازن تشترى طلقات جديده اشرحلنا على القديمه وورينا طريقه فك المسدس وطككده كروكى ول جزيل الشكر

عيون الصقر12 11-03-08 07:27 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
كان واحد يقول ان في محلات بتبيع الطلقات متعدله الوحده 5جنيه والمسدس جاهز 1100 ممكن يقول فين المحلات ديه

mlikhunter 11-03-08 07:31 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام انا اقول انو يحتاج تدقيق القطر الداخلي للماسوره وتناسبه مع الطلقه لانه اذا كان القطر صغير يمكن تحشر بالداخل وبالتالي يحصل انفجار للسلاح وتحدث اصابه مؤذيه انا شفت مسدسات محوره و لكن ما اشتريته لاني عندي مسدس حي وفي شيء مهم يمكن قلته سابقا انه الطلقه ماتخرج باستقامه بسبب عدم وجود الشخشخه بالماسوره

عيون الصقر12 11-03-08 07:35 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 52762)
بس ماتنساش تلبس قناع للتموية علشان لو حد بلغ عنك ههههههههههههههه
شكرا الاخ الكريم
وللعلم الموضوع دة كمان ينفع فى المسدس الكناس التركى



ممكن شكل المسدس وصورته يا استاذ يدر

ابو مروان 11-03-08 08:57 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم يا اخوانى الاعزاء اردت ان اتكلم فى هذا الموضوع لانة غاية فى الخطورة سواء من الناحية القانونية او الناحية الفنية _اولا_الناحية القانونية ان حيازة سلاح نارى بدون ترخيص هو جناية معاقب عليها بالسجن من ثلاث سنوات الى اكثر وفى حال ان السلاح الى فان العقوبة تزيد وتكون امام محكمة عسكرية لا نقض للحكم فيها ونحن الان فى وقت حرج وان المحاكم العسكرية هى التى تحكم فى مثل هذة القضايا الخاصة بالسلاح فان العقوبة تكون مغلظة_ثانيا_ من الناحية الفنية ان معظم الاسلحة (المسدسات) الصوتية تكون من خامة ضعيفة لا تحتمل الرصاص الحى وان الماسورة كذللك لا تكون مششخنة من الداخل بما يؤدى لعدم اطلاق المقذوف فى خط مستقيم ناهيكم عن احتمالية انفجار الرصاصة او انحشار احداها واصتدام التالية بها فيؤدى لكارثة لا قدر اللة
اذا رغب احدكم فى اقتناء مسدس صوت فلا باس ولكن لا يخرج بة الى الشارع او يضعة فى السيارة ولا يشهرة ابدا فى وجة شخص اخر فربما يظن ذللك الشخص ان هذا المسدس حى فيطلق النار على حاملة فى حال اذا كان هذا الشخص معة سلاح حى (مسدس الصوت يستخدم فى الاماكن النائية مثل المزارع او الفيلات العيدة فيمكن ان تطلق عدة طلقات ليلا لترهب من يسمعا فقط دون ان تواجههة)
اللهم بلغت اللهم فاشهد

AMR ALY 11-03-08 09:03 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الأحسن حد يستورد لنا او يصنع هذه البندقيه الغير مميته في مصر بدون اللجؤ للتعديل فالدفاع عن النفس حق مكفول

ehab1602 11-03-08 09:11 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
حلوة الغير مميته ده كفاية منظرها

AMR ALY 11-03-08 09:49 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
منظرها مرعب صحيح و دي ميزه بس بتضرب بلي كبير مطاطي او بلاستيك غير قادر غير اصابه سطحيه غير مميته و شوف الفيديو الأول و احكم بنفسك

max666666 11-03-08 09:52 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
فين الفديو الله يباركلك انت سيبتنا على نار ....

AMR ALY 11-03-08 09:53 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 

AMR ALY 11-03-08 09:54 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 

boryy 11-03-08 09:55 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جما عه الموضوع مش محتاج نوع معين اي مسدس صوت يمكن فتح الماسوره عند الخراط

SoFiMaN 11-03-08 10:00 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
طيب بعد ما فتحت الماسورة ,, ينفع اضرب صوت عادي ؟ ولا لازم اقفلها تاني بالمفتاح قبل ما اضرب صوت ؟

max666666 11-03-08 10:09 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا صاحب الموضوع انت فين يا راجل يا طيب ..حط الفديو عازين نشوفه السلاح بعد التعديل

waleed2000s2 11-03-08 11:35 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
افكار عبقرية لانة سهلة

essam assem 11-03-09 12:48 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اللة ينور عليك يا اخى زى منورتنا بالمعلومة القوية دية وعلفكرة انا بعد ما فكيت الطبة لقيت فى شريحة تحتها فيها فتحة صغيرة جبت شنيور وبنطة حدادى وبرمتة بالبنطة والمسدس حاهز دلوقتى وكلة تمام وقاعد شغال دلوقتى بعدل فى الطلاقات للصبح

smsmn8888 11-03-09 12:53 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
مع احترامي للجميع تجار السلاح ولاد ؟؟؟؟؟ لانهم بيستغلو الوقت الحالي ولازم ما نمشيش وراهم والاخوة التجار الذي في المنتداء يبداو يشتغاو شوية اكيد هيكونو ارحم بكتير من التانيين
موضوع التحويل تا هينفع مع اي مسدس صوت بس لبد من خرم الماسورة عند اي خراط او حداد عندهم نفس الجهاز ولما الماسورة تتفتح ممكن يتعمل فيها القصة دي بس عدم رجوع الاجزاء دي مشكلة بجد والتصويب هيكون اوت خالص القوة انا معرفش بجد قد اة بس ؟؟؟؟ فياليت الموضوع ميخدوش اكبر من حدة انا اتصدمد لم دخلت علي الموضوع فعلااا وحكاتية البي 29 انا كانم عندي من سنة وفعلا كان في صليبة من الداخل ومقفول الماسورة خالص في الحكاية دي هتكون مش في كل البي 29 اتحترس التجار ولاد ؟؟؟ هيبع ومش هيوليك اي شئ اشكل وسخة

max666666 11-03-09 01:14 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam assem (المشاركة 53789)
اللة ينور عليك يا اخى زى منورتنا بالمعلومة القوية دية وعلفكرة انا بعد ما فكيت الطبة لقيت فى شريحة تحتها فيها فتحة صغيرة جبت شنيور وبنطة حدادى وبرمتة بالبنطة والمسدس حاهز دلوقتى وكلة تمام وقاعد شغال دلوقتى بعدل فى الطلاقات للصبح

طيب ايه الاخبار التجربة يا افندم مؤثرة والا ايه

essam assem 11-03-09 01:23 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
واللة حضرنك لسة مجربتش اول مجرب ابلغم على طول

mohreda 11-03-09 02:25 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
2 مرفق
صورة لمدي قوة الطلقة المستخدمة
الاولي من مسافة 3 متر
الثانية و المفاجاة من مسافة 20 متر او اكثر
و للعلم ده باب الجراج الخاص و ليس ممتلكات الغير
و عملت كمان كاتم للصوت علشان الدوشة و اقدر اعرف امكانية الرماية بها من غير ازعاج للسكان

mohreda 11-03-09 02:48 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

السلام عليكم يا اخوانى الاعزاء اردت ان اتكلم فى هذا الموضوع لانة غاية فى الخطورة سواء من الناحية القانونية او الناحية الفنية _اولا_الناحية القانونية ان حيازة سلاح نارى بدون ترخيص هو جناية معاقب عليها بالسجن من ثلاث سنوات الى اكثر وفى حال ان السلاح الى فان العقوبة تزيد وتكون امام محكمة عسكرية لا نقض للحكم فيها ونحن الان فى وقت حرج وان المحاكم العسكرية هى التى تحكم فى مثل هذة القضايا الخاصة بالسلاح فان العقوبة تكون مغلظة_ثانيا_ من الناحية الفنية ان معظم الاسلحة (المسدسات) الصوتية تكون من خامة ضعيفة لا تحتمل الرصاص الحى وان الماسورة كذللك لا تكون مششخنة من الداخل بما يؤدى لعدم اطلاق المقذوف فى خط مستقيم ناهيكم عن احتمالية انفجار الرصاصة او انحشار احداها واصتدام التالية بها فيؤدى لكارثة لا قدر اللة
اذا رغب احدكم فى اقتناء مسدس صوت فلا باس ولكن لا يخرج بة الى الشارع او يضعة فى السيارة ولا يشهرة ابدا فى وجة شخص اخر فربما يظن ذللك الشخص ان هذا المسدس حى فيطلق النار على حاملة فى حال اذا كان هذا الشخص معة سلاح حى (مسدس الصوت يستخدم فى الاماكن النائية مثل المزارع او الفيلات العيدة فيمكن ان تطلق عدة طلقات ليلا لترهب من يسمعا فقط دون ان تواجههة)
اللهم بلغت اللهم فاشهد
راي معتدل و محترم جدا
احييك و اؤيدك

AMR ALY 11-03-09 02:48 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ممكن صوره كاتم الصوت و المسدس بعد التعديل؟

mohreda 11-03-09 02:50 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

ممكن صوره كاتم الصوت
ده سري الشخصي !!!

صورة المسدس اخي العزيز ستجدها في الصفحات السابقة للموضوع بالتفصيل

hemi afifi 11-03-09 02:59 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ده بالبلي ال4.5 و الطلقات التركي ولا في حاجه تانيه جديده ؟
و النشان عامل ايه مظبوط ولا بالبركه؟
و الفارغ اظن بيتحشر ولا حتفاجئني و تقولي لقيت حل
الصور دي لعبتلي في دماغي بس الله ينور بجد

mohamed_esm 11-03-09 03:00 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الفيديو انت وعدتناااااااااااااااااا

mohreda 11-03-09 03:04 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
و انا عند وعدي
والله ما رحت اجيب رصاص ........ سريعا انشاء الله هيكون عندك

mohreda 11-03-09 03:06 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

و النشان عامل ايه مظبوط ولا بالبركه؟
لا بالتوجيه مش بالنشان
بكره هجرب بالنشان من غير الكاتم
اصل الكاتم صناعة يدوية و بيغطي علي الدبانة

hemi afifi 11-03-09 03:11 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الفارغ بيطلع ولا بيتحشر ؟
و ربنا معاك و الاخبار اول باول الله يكرمك ناس كتير اوي كانت بتجرب فيك قصدي مستنيه تشوف حتوصل لأيه

mshmsh_pooh 11-03-09 05:21 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الفكرة دي تنفع مع كل انواع التركي ....بس فعلا عيبها انها لازم تشد الاجزاء بعد كل ضربة....لان الجزء اللي بتشيلة بالالنكيه ده هو اللي بيخللي ضغط الهواء يطرد الطلقة المضروبة .....

nasser 11-03-09 10:28 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
طيب والسدة اللى عرض الماسورة من الخلف هتعمل فيها ايه

superman2 11-03-09 10:39 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
علي فكرة انا عندي مسدس تركي Ekol Voltran Mod. 99 وفيه نفس موضوع الصاموله اللي بتتشال بالالنكيه بس بعدها في حاجة ذي المسمار الرفيع بعرض الماسورة ... يعني نفس العيب

ahmadkader 11-03-09 11:17 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
كل مسدسات الصوت بتيقى فيها زومبة سادة الماسورة شبه الصليبة ، أنا مستغرب إزاى الأخ اللى كاتب الموضوع شالها ، يا ريت يقوللنا

wessamsaad 11-03-09 11:36 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اخي الفاضل بارك الله فيك
بعد اذنك ما هو البنز
وهل هو 9مللي ولا 8 مللي
وما هو الموديل بالظبط

adeltaher 11-03-09 11:59 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الاخ الفاضل : محمد رضا
انا كنت وضعت موضوع بعنوان : طلب ضروري من الاخ محمد رضا علشان تكلمنى
على العموم الى ان يتم الاتصال كان لية سؤال ياتري الصور اللى خرمت فيها باب الجراج كانت ببلية حديد ولا رصاص حيث انك قلت من قبل ان الرصاص افضل
وهل البلي الجامو الرصاص نمرة 1 هو نفس مقاس البلي الحديد اللى التجار واضعينة فى الطلقات
وهل البلى الرصاص بيركب على نفس الطلقات التركى الفضية ولا على طلقات فتحتها اوسع و اية نوعها و شكلها قبل وضع الرصاص فيها
على فكرة مش كل الطاقات بتخرج قوية علشان اكتشفت من قوة الانفجار الطلقة بعد خروجها بتكون البلية مش موجودة و ايضا كعب الطلقة اللى ابرة المسدس بتضرب فية ايضا مش موجود و ده معناة ان الغاز بيتسرب من الامام و من الخلف و طبعا بيؤثر على قوة دفع البلية بالضعف الشديد
ارجوك الرد او الاتصال
مهندس : عادل طاهر
0122318579

البورسعيدي 11-03-09 02:53 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
يا جماعه أنا رأيي بلاش نخاطر لإن لو حصل خطأ لا قدر الله هتكون العواقب وخيمه وبأكثر مما تتوقعوا ، وبعدين إزالة السده في الماسوره مش المشكله الوحيده ، المشكله في خامة الماسوره نفسها اللي مش مجهزه للضرب الحي ، يعني ممكن تنجح الفكره في الأول بكام ضربه ، وبعد كده الماسوره متستحملش قوة الضغط الرهيبه وتكون بكده ماسك قنبله في إيدك ممكن تنفجر في أي لحظه بضغطه من إيدك إنت ، بلاش تتسرعوا يا جماعه وربنا يبعد عنا جميعا كل شر


الساعة الآن 04:26 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir