الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

darkshaft 11-09-12 01:46 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
كيف انظف ريتاى؟؟؟انا لما سألت قيل لى ارش سبراى فى المسوره و عند بيت النار و بس،ده صحيح؟؟

darkshaft 11-09-12 03:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
و على فكره امان ريتاى احلى و اذكى امان فى كل مسدسات،عشان مش بيعتمد على زرار بتحطه عالامان،و سعات كتير زرار ده بيبوز و بيضرب و هوه محطوط عالامان،بينمى ريتاى بيعتمد على الشكوش،لو شديت الاجزاء الشكوش حيتشد،لو مش عايز تضرب،فى زرار بتدوس عليه بيرجع شكوش مكانه و كده بيبقى مسدس فى وضع الامان

smsm saber 11-09-12 03:21 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هو حضرتك مع الاصدار الجديد استاذ darkshaft

darkshaft 11-09-12 03:37 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 197174)
هو حضرتك مع الاصدار الجديد استاذ darkshaft

ايوه،اهم حاجه تشترى من حد مضمون و ثقه

smsm saber 11-09-12 03:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 197187)
ايوه،اهم حاجه تشترى من حد مضمون و ثقه

ليك رسالة .....

darkshaft 11-09-12 03:49 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 197188)
ليك رسالة .....

تم الرد،و متنساش تجرب طلقتين فى مسدس و انت بتشتريه و تشوف طلقه حتطلع و لا لا و كده

darkshaft 11-09-12 03:57 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
كيف انظف ريتاى؟؟؟انا لما سألت قيل لى ارش سبراى فى المسوره و عند بيت النار و بس،ده صحيح؟؟

scorpion 11-09-12 05:10 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بص انا مبعترفش اني نظفت السلاح الا لما افرش فوطه وافك السلاح خالص و اجيب الاسبراي و الزيت وفرشه التنضيف وفرشه سنان قديمه
الاسبراي في المسوره و السوسته وتنضفها وتمسحها و المسوره تنضفها بالفرشه و فرشه السنان علشان الحتت اللي مش حتعرف توصلها بفرشه السلاح
بعد كده مرحله الزيت بعد ما تمسح السلاح من الاسبراي
نبتدي نزيت كل الاماكنن اللي فيها انزلاق
وبعد كده امسح الزيت الزياده وركب سلاحك يا معلم و اتمتع باحلي ريتاي

darkshaft 11-09-12 05:22 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 197239)
بص انا مبعترفش اني نظفت السلاح الا لما افرش فوطه وافك السلاح خالص و اجيب الاسبراي و الزيت وفرشه التنضيف وفرشه سنان قديمه
الاسبراي في المسوره و السوسته وتنضفها وتمسحها و المسوره تنضفها بالفرشه و فرشه السنان علشان الحتت اللي مش حتعرف توصلها بفرشه السلاح
بعد كده مرحله الزيت بعد ما تمسح السلاح من الاسبراي
نبتدي نزيت كل الاماكنن اللي فيها انزلاق
وبعد كده امسح الزيت الزياده وركب سلاحك يا معلم و اتمتع باحلي ريتاي

اى فرق مبين سبراى و زيت مش اتنين واحد؟؟بس صراحه مسدس جامد

scorpion 11-09-12 05:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لا في فرق
الاسبراي ده بينضف ويعبر مزيل صداء وهو في نسبه زيت بس مش هو ده تزييت السلاح
الاسبراي للنضافه و زيت السلاح ده للتزيت وبكون بكميه صغيره في اماكن الانزلاق

darkshaft 11-09-12 06:11 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 197248)
لا في فرق
الاسبراي ده بينضف ويعبر مزيل صداء وهو في نسبه زيت بس مش هو ده تزييت السلاح
الاسبراي للنضافه و زيت السلاح ده للتزيت وبكون بكميه صغيره في اماكن الانزلاق

شكرا لرد حضرتك،عندك فكره فين ممكن الاقى خرطوش ٩ مم فى الاسكندريه

scorpion 11-09-12 06:12 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لا والله مليش في الخرطوش

darkshaft 11-09-12 06:22 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 197264)
لا والله مليش في الخرطوش

انا اقصد بخرطوش هوه صاروخ البيتحط فى كأس صواريخ فى المسدس

scorpion 11-09-12 06:35 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اه ده موجود عند اي حد بتاع سلاح وصواريخ والالعاب الناريه متوفر جدا

darkshaft 11-09-12 07:46 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 197281)
اه ده موجود عند اي حد بتاع سلاح وصواريخ والالعاب الناريه متوفر جدا

انا مش لاقيه سألت عند محل خضر قيل لى ده غير متوفر فالسوق فهل عندك فكره الاقيه فين

scorpion 11-09-12 07:54 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
حسالك في واحد عند البيت عندي لو عنده حجيب شويه واكلمك

darkshaft 11-09-15 01:25 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 197339)
حسالك في واحد عند البيت عندي لو عنده حجيب شويه واكلمك

انا وجت الف شكر يباشا،انا نهرده جربت مسدس بطلقات صوت عاديه،جربت طلق تركى فضى و ده كان اضعفهم بس مش سئ،ثم جربت طلق تركى دهبى كان جميل بس طلقه كبيره شويه و ناس فى محل فتح الله قالوا لى انها زى الالمانى و ارخص،بس اشتريت المانى كمان و ده كان الفيصل و كان الاقوى و طلقه شكلها نضيف بس ب٧,٥٠ فغاليه،ده اول تجربه تانى تجربه جبت بنطلون جينز و وانتين صحابى كانوا مسكينه من جناب و ضربت بالطلق التركى الذهبى على رجل البنطلون انا مسدقتش كنت ستيب مسافه مبنى و مبين البنطلون بس بسيطه،اول طلقه خلت بنطلون لونه رماضى محروق تانى طلقه قطعته،و جربت على اتنين كانز ضربت عليهم و كانوا وراء بعض الاتنين طاروا فالهوا لمترين بس لم يقطعوا بس اطبقت جامد،تحياتى

ashrafbahaa 11-09-16 09:09 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا معايا ريتاي بارون p228 عاوز اخليه يضرب بلي مع العلم اني لما ببص في الماسوره بلاقيها مسدوده بحرف اكس كده من جوه ولو حيركبله طبه ياريت مابقاش خارجه من المسدس

وفي سؤال اخير بقي انا بشوف مسدسات صوت بتطلع نار جامد من الماسوره لما بتنضرب الطلقه لكن عندي في الريتاي بتطلع نار بسيطه قوي ماتبناش غير في الضلمه بس مع العلم اني بستعمل الطلقات التركي الفضي
وهل الطلقات ليها علاقه بموضع النار ده

Peace Missile 11-09-16 09:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا جماعة بالنسبة لحشر الطلقات فىالريتاى ... ايه الاسباب اللى ممكن تحشر الطلق مع العلم انى بستخدم طلق تركى ذهبى ؟؟

darkshaft 11-09-16 10:33 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peace missile (المشاركة 200346)
يا جماعة بالنسبة لحشر الطلقات فىالريتاى ... ايه الاسباب اللى ممكن تحشر الطلق مع العلم انى بستخدم طلق تركى ذهبى ؟؟

ريتاى مبيحشرش طلقات،بس تأكد ان طبه صوت مربوطه كويس و دخلها جوه شويه بس مش كتير،تانى حاجه جرب زيت مسدس و بالتوفيق

Peace Missile 11-09-16 10:39 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 200401)
ريتاى مبيحشرش طلقات،بس تأكد ان طبه صوت مربوطه كويس و دخلها جوه شويه بس مش كتير،تانى حاجه جرب زيت مسدس و بالتوفيق

اشكرك اخىالفاضل .. هو فعلا كويس لكن حشر مرتين يضرب الطلقةالاولى ويجى التانيه تتحشر نصها فىالماسورة ونصهها فى الخزنة .. وان شاء الله اجرب تانى

smsm saber 11-09-17 11:06 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الحمد لله امتلك الان الريتاي بارون .

scorpion 11-09-17 12:11 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 200643)
الحمد لله امتلك الان الريتاي بارون .

مبروك عليك الريتاي واهلا بيك في رابطه مالكي الريتاي

darkshaft 11-09-17 05:21 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
احنا عددنا زاد جامد مشاء الله المسدس سمعته حلوه،انا منتظر اراء الجربه فالبلى

ashrafbahaa 11-09-17 07:20 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا معايا ريتاي بارون p228 عاوز اخليه يضرب بلي مع العلم اني لما ببص في الماسوره بلاقيها مسدوده بحرف اكس كده من جوه ولو حيركبله طبه ياريت مابقاش خارجه من المسدس

وفي سؤال اخير بقي انا بشوف مسدسات صوت بتطلع نار جامد من الماسوره لما بتنضرب الطلقه لكن عندي في الريتاي بتطلع نار بسيطه قوي ماتبناش غير في الضلمه بس مع العلم اني بستعمل الطلقات التركي الفضي
وهل الطلقات ليها علاقه بموضع النار ده
أرجو الأفاده

sayedlabib 11-09-17 07:39 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrafbahaa (المشاركة 200921)
انا معايا ريتاي بارون p228 عاوز اخليه يضرب بلي مع العلم اني لما ببص في الماسوره بلاقيها مسدوده بحرف اكس كده من جوه ولو حيركبله طبه ياريت مابقاش خارجه من المسدس

وفي سؤال اخير بقي انا بشوف مسدسات صوت بتطلع نار جامد من الماسوره لما بتنضرب الطلقه لكن عندي في الريتاي بتطلع نار بسيطه قوي ماتبناش غير في الضلمه بس مع العلم اني بستعمل الطلقات التركي الفضي
وهل الطلقات ليها علاقه بموضع النار ده
أرجو الأفاده

ازيك يا استاذ اشرف

بخصوص موضوع النار ده ليه علاقة بالطلقة واظن الطلقات الاوماريكس الالمانى من افضل الطلقات

اما بخصوص مسدس حضرتك فمينفعش لضرب البلى الا لما الكروس اللى حضرتك شوفته ده يتشال عند خراط لكن يا ريت يكون حد فاهم عشان مايبوظلكش فيه حاجة

ahmedmh_ali 11-09-18 12:36 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
+++++++++++++++1

devilgrand 11-09-18 01:53 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا جماعه انا مبفضلش فكرة الخراط دي علشان ممكن ياكل في جدار الماسوره ويضعفها الاحسن انك تغير الماسوره بواحده مفتوحه من بلدها افضل هيا ممكن تبقى اغلى شويه بس اكيد هتبقى احسن
ودي وجهة نظري

scorpion 11-09-18 02:32 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 201241)
يا جماعه انا مبفضلش فكرة الخراط دي علشان ممكن ياكل في جدار الماسوره ويضعفها الاحسن انك تغير الماسوره بواحده مفتوحه من بلدها افضل هيا ممكن تبقى اغلى شويه بس اكيد هتبقى احسن
ودي وجهة نظري

يا سلام عليك يا عاقل
هههههههههههه
وحشني والله ويارب تكون بخير وابقي طمني عليك

devilgrand 11-09-18 02:37 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الله يخليك يا سمسم انا اسف اني طولت عليك بس والله الظروف
على فكره انت كمان واحشني وكل اسكندرية كمان والله
هكلمك بكره ان شاء الله
تحياتي ليك يا حبي

scorpion 11-09-18 02:45 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا باشا ولا طولت ولا حاجه بس انت اللي اختفيت فجاه ولا في المنتدي ولا تلفون
الحمد لله انك بخير انت و الاسره الكريمه وان شاء الله دايما بخير

ashrafbahaa 11-09-18 07:56 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
طيب والماسوره المفتوحه دي بتتجاب منين وبكام

darkshaft 11-09-18 08:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrafbahaa (المشاركة 201675)
طيب والماسوره المفتوحه دي بتتجاب منين وبكام

اسأل ا/مازنجر و هوه حيفيدك

darkshaft 11-09-18 08:33 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
عيب المسدس الوحيد ان لونه بيروح بسرعه،هل من حل؟؟ و هل ممكن اعاده لون المسدس ؟؟

ashrafbahaa 11-09-18 08:54 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
وخصوصا لما تحطه في جنبك ويجي عليه عرق يبيض في لحظه

darkshaft 11-09-18 09:10 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrafbahaa (المشاركة 201722)
وخصوصا لما تحطه في جنبك ويجي عليه عرق يبيض في لحظه

ما انا عايز اعرف هل مشكله ده موجوده فى ريتاى قديم؟؟

ashrafbahaa 11-09-18 11:01 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
المشكله دي ظاهره معايا في الريتاي الأسود المطفي

حازم6/10 11-09-19 03:10 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ياحماعة الريتاى حلة اية بالتفصيل علشان يضرب بلى

ومحدش يبخل بالمعلومات،،،،،،،،،،،لتعم الافادة

حازم6/10 11-09-19 04:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الجزء اللى الاستانلس اللى بيركب فى السوستة بيكون عدلتة ازاى لانة مش باين فى الفيديو

darkshaft 11-09-27 01:00 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم6/10 (المشاركة 202271)
ياحماعة الريتاى حلة اية بالتفصيل علشان يضرب بلى

ومحدش يبخل بالمعلومات،،،،،،،،،،،لتعم الافادة

ولا حاجه المهم انه يكون مسوره مفتوحه،و اضرب بيه بلى علاطول،بس يستحب تركبله طبه طويله لحمايه المسوره من احتكاك البلى مع المسوره و افضل واحد بيصنعها هوه ا/مازنجر،تحياتى


الساعة الآن 02:32 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir