![]() |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم
لو سمحتو انا عايز اعرف هل فيه علاقة بين الرقم المسلسل الموجود على مسدس حلوان 9 م العادي وسنة الصنع؟؟ يعني لو اخر رقمين في الرقم المسلسل 83 يبقى سنة الصنع 1983؟ وما هو سعر مسدس حلوان عادي اسود اللون بحالة ممتازة علما بأنه لم يطلق منه اكثر من 70 او 80 طلقة وهو مودع باسم الورثة في مركز الشرطة منذ عام 1998؟؟ علما بان سعر مسدس حلوان 920 في المصنع 27 الف جنية و مسدس حلوان 980 ب 33 الف جنيه. لكن ادراة التسويق في المصنع لم يعطوني سعر مسدس 51 وقالو انه لا يتم تصنيعه الان . وقالو ممكن يكون سعره اقل بالفين جنيه من سعر مسدس حلوان 920 ؟؟؟ و لكم وافر الشكر والتقدير |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
مودع من سنه 98 !!!!!
أشك في وجوده أصلا دلوقتي لأن المسدسات دي بتروح للحبايب وفي مزادات تبع الداخليه بتتباع فيها الطبنجات دي عموما سعره حسب الحاله بتاعته وحيكون في حدود 28 الي 34.000 جنيه |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
وتخليهم يعملولك واحد !! سدقني حيطلع شيك جدا جدا ولو عاوز جاهز حتلاقي في محلات السلاح |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
شكراً على الرد
هو موجود فعلاً هو في حالة ممتازة وسمعت انه الانتاج القديم منه افضل من الانتاج الأحدث نظرا لجودة خامات الانتاج القديم. لكن هل حقيقي ثمنه ( مسدس 51) بين 28و 34 الف ؟؟؟ ولكم وافر الشكر والتقدير |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
المسدس الحلوان 51 المستعمل حسب الحالة بتراوح من 20 الف الي 24 الف و شكرا
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم
انا مشترك جديد وسعدن بانضكامي اليكم جروب محترم |
Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
شرفت محمد
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
هي أسعار الحلوان الشكل القديم (51) والشكل الجديد (920 و 980) بكام من المصنع؟
مع العلم أن سؤالي عن سعره في هذه الأيام (ابريل 2012) وليس عن فترات سابقة ولكم جزيل الشكر |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا كنت فى المصنع اليوم
و الاسعار هى : ال 980 اسود ب 31900 ال920 نيكل و دهب و لايوجد اسود ب 28900 ديه اسعر اليوم 8 ابريل السعاة 1 ظهرا |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
و الله الواحد مش عرف يعمل ايه اسعار الشمال ارخص و متوافر و الواحد طلعت عينيه بعد ما طلع الترخيص و دلوقتى بتطلع عنينا لما نحاول نشترى . و ما زال البحث مستمر
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
أستاذ محمد يحى لك رسالة على الخاص .
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا معايا حلوان 51 ازاي اعرف ده تصدير ولا محلي؟
|
Re: رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
[QUOTE=Muhamed Ismail;345481]انا كنت فى المصنع اليوم
و الاسعار هى : ال 980 اسود ب 31900 ال920 نيكل و دهب و لايوجد اسود ب 28900 ديه اسعر اليوم 8 ابريل السعاة 1 ظهرا[يعنى يعنى 920 النيكل بكام 31ولا28 مش فاهم معلش |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ال 920 النيكل ب 28 و لا يوجد منه اسود و اعتقد ديه طريق علشان يبيعول ال 980 علشان عارفين محدش حياخد النيكل و لما يلاقوا ال 980 اشتغل يبقى يعلى سعر ال 920 لمل يوصلوه لسعر ال 980
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
يا جماعه ان كانت دي اسعار الحلوان امال اسعار البريتات الامريكي ايه ولا الانواع العاليه والله حرام الي بيحصل ده
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
fe3lan 7ram
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
يبقي اللي محتاج حته سلاح رخيصه لمجرد حراسه في البيت لاي ظرف طارء يبقي يعمل ايه يبيع عفش بيته عشان يشتري طبنجه حلوان ومش هايعرف يرخصها ويجي ظابط رخم يخدها منه ويعمله قضيه ولا يجيب سلاح اسرائيلي لانه مالي السوق دلوقتي وبرخص التراب ولا يعمل ايه
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا سالت تاجر متخصص وقديم عن الفرق مابين حلوان التصدير و العادى قال لا يوجد و لا يستطيع احد ان يفرقهم ولكن الملاحظ ان التصدير من الفرز الاول للانتاج ولكن العادى انت وحظك .
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
--------------------------
|
Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
هو رقم المسدس لة علاقة بسنة الصنع
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
يا ترى فيه أمل ان الاسعار تهدى تانى ولا كل يوم فى الطالع ...بصراحة الاسعار مبالغ فيها بطريقة مستفزة...لو تحسب الخامات اللى معمول منها الطبنجة متحصلش 50 جنية حديد وبلاستك المقابض من اردء الخامات ميسواش 3 جنية ومفيهاش تكنولوجية ولا دوائر الكترونية معقدة ولا اخترعات ...بثمنها ممكن تجيب عربية بحالة كويسة وشوف بقى العربية فيها خامات وتكنولوجية قد اية ...بالزمة مش ده حرام
|
رد: Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
وده كان افضل انتاج من حيث الخامات والفينش وكان فيه شوية ضمير وعمال مهره اما الانتاج الحديث ( ثمانية ارقام) حدث ولاحرج وقلة الضمير واضحة فى كل تفاصيلة واللى زاد وغطى يباع بأسعار استهبال |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
سوءال لاهل الخبرة
معروض عليا مسدس حلوان قديم مكتوب عليه بالعربى كلمة حلوان و حالته كويسة . ممكن تساعدونى فى تحديد سعره مع الافتراض ان حالته كويسه. |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ربنا يرشدك للصالح
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم جميعا
ممكن حد يقولي ثمن الحلوان 51 كام جديد؟ و إيه رأيكم فيه؟ |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
عند شريف ابو ضيف ب 22000 و سلملى على الصناعة الوطنية
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
المصنع بطّل يعمل 51 جديد يا باشا ...
اللى ف السوق كله مستعمل |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
فية جديد عند ابو ضيف
|
Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا معى حلوان920 اربعة ارقام فقط ولسة شارية من شهر
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
حد شاف خزنة الحلوان 51 دي ال 10 طلقات ؟؟ وياترى بتتجاب منين لو موجودة ؟؟؟
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
1 مرفق
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
غريبة مافيش ولا رد واحد حتى الآن ؟؟
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ازاى بنعرف اذا كان ده حلوان 51 تصدير او للسوق المحلى ؟
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
سعر الطبنجة الحلوان موديل 980 من المصنع 34100 جنية+خزنة اضافية 17 طلقة
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
2 مرفق
أنا إشتريت حلوان 51 مميز جدا . خاماته ممتازة . بصراحة مش مصدق الجمال دة ؟
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ربنا يباركلك فيه
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
الدبشك جميل..ماشاء اللة
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
احب اقول لحضرتك ان الحلوان 920 النصف الأسفل منه حاليا ألومنيوم مش حديد و هذا إدي الي تخفيف وزنه جداً
لقد قمت بإطلاق عدد 1 خزانة 14 طلقة و اثنين خزانة 17 و لم يحدث به اي سخونة غير عادية علما ان الضرب كان متتابع و ان لم يكن سريعا كمحاولة التشبه بالرشاشات مازال ليس في مستوي الولتر و لكنه يكفي جداً اذا كنت في موقف حقيقي و بالمناسبة أنا ضربت بشكل و طلقات مستوردة و علق و جربت سيج 2026 بعربته و إقفاله و كان لي نصيب اطلاق اول خزانة و علق و سيج اخر 226 مع صديق لي و علق أيضاً بعض 3 طلقات و ما توصلت اليه ان غالبا المشكلة تكون في شكل الجزء المقذوف من الطلقة و علاقته بتصميم السلاح بدليل انك عند تغيير نوع الطلقة غالبا تختفي المشكلة |
| الساعة الآن 03:18 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir