الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   رابطة مالكى الاسلحه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=107)
-   -   رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10856)

eyad elkady 12-04-05 04:19 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم
لو سمحتو انا عايز اعرف هل فيه علاقة بين الرقم المسلسل الموجود على مسدس حلوان 9 م العادي وسنة الصنع؟؟
يعني لو اخر رقمين في الرقم المسلسل 83 يبقى سنة الصنع 1983؟ وما هو سعر مسدس حلوان عادي اسود اللون بحالة ممتازة علما بأنه لم يطلق منه اكثر من 70 او 80 طلقة وهو مودع باسم الورثة في مركز الشرطة منذ عام 1998؟؟ علما بان سعر مسدس حلوان 920 في المصنع 27 الف جنية و مسدس حلوان 980 ب 33 الف جنيه. لكن ادراة التسويق في المصنع لم يعطوني سعر مسدس 51 وقالو انه لا يتم تصنيعه الان . وقالو ممكن يكون سعره اقل بالفين جنيه من سعر مسدس حلوان 920 ؟؟؟ و لكم وافر الشكر والتقدير

mr vigo 12-04-05 04:43 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
مودع من سنه 98 !!!!!

أشك في وجوده أصلا دلوقتي

لأن المسدسات دي بتروح للحبايب وفي مزادات تبع الداخليه بتتباع فيها الطبنجات دي


عموما سعره حسب الحاله بتاعته وحيكون في حدود 28 الي 34.000 جنيه

mr vigo 12-04-05 04:46 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anomany (المشاركة 341146)
من اين اشترى جراب كويس لمسدس حلوان 920
قماش ولا جلد
اشتريت واحد طلع صغير زانق على المسدس بيعلق فى خروجة
لو حد من اسكندرية يقولى على المكانو
لو حد عاوز الجراب الصغير دة يقول

طيب ليه ماتروحش لمحلات الجلود النضيفه

وتخليهم يعملولك واحد !!

سدقني حيطلع شيك جدا جدا

ولو عاوز جاهز حتلاقي في محلات السلاح

eyad elkady 12-04-05 06:18 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
شكراً على الرد

هو موجود فعلاً

هو في حالة ممتازة وسمعت انه الانتاج القديم منه افضل من الانتاج الأحدث نظرا لجودة خامات الانتاج القديم.

لكن هل حقيقي ثمنه ( مسدس 51) بين 28و 34 الف ؟؟؟

ولكم وافر الشكر والتقدير

mk11164 12-04-05 11:49 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
المسدس الحلوان 51 المستعمل حسب الحالة بتراوح من 20 الف الي 24 الف و شكرا

المستشار محمد 12-04-08 12:27 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم
انا مشترك جديد وسعدن بانضكامي اليكم
جروب محترم

anomany 12-04-08 08:20 AM

Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
شرفت محمد

another_day 12-04-08 05:32 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
هي أسعار الحلوان الشكل القديم (51) والشكل الجديد (920 و 980) بكام من المصنع؟

مع العلم أن سؤالي عن سعره في هذه الأيام (ابريل 2012) وليس عن فترات سابقة ولكم جزيل الشكر

Muhamed Ismail 12-04-08 05:48 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا كنت فى المصنع اليوم

و الاسعار هى : ال 980 اسود ب 31900
ال920 نيكل و دهب و لايوجد اسود ب 28900

ديه اسعر اليوم 8 ابريل السعاة 1 ظهرا

smsm saber 12-04-08 07:09 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muhamed ismail (المشاركة 345481)
انا كنت فى المصنع اليوم

و الاسعار هى : ال 980 اسود ب 31900
ال920 نيكل و دهب و لايوجد اسود ب 28900

ديه اسعر اليوم 8 ابريل السعاة 1 ظهرا

نعم ....................ليه كد الاسعار فى العالى اوى كد ......... انا عاوز اقولك ان اسعار الطلق ال9 طويل وصل لى 16 على الرخصة و 15 برة الرخصة .......و ال9 قصير بقى متوفر والسعر بقى من 22 لى 28 جنية على حسب الكمية .

Muhamed Ismail 12-04-08 07:20 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
و الله الواحد مش عرف يعمل ايه اسعار الشمال ارخص و متوافر و الواحد طلعت عينيه بعد ما طلع الترخيص و دلوقتى بتطلع عنينا لما نحاول نشترى . و ما زال البحث مستمر

another_day 12-04-08 10:17 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muhamed ismail (المشاركة 345481)
انا كنت فى المصنع اليوم

و الاسعار هى : ال 980 اسود ب 31900
ال920 نيكل و دهب و لايوجد اسود ب 28900

ديه اسعر اليوم 8 ابريل السعاة 1 ظهرا

ألف شكر على الاهتمام والرد ... بس هما حاليا ما عندهمش 920 أسود وحيبقى موجود مستقبلا ولا خلاص حيكتفوا بالـ 980 بالنسبة للأسود وينزلوا الـ 920 نيكل ومذهب فقط ؟

عمرو بيه 12-04-08 10:42 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
أستاذ محمد يحى لك رسالة على الخاص .

المستشار محمد 12-04-08 10:59 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا معايا حلوان 51 ازاي اعرف ده تصدير ولا محلي؟

anomany 12-04-09 07:29 AM

Re: رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
[QUOTE=Muhamed Ismail;345481]انا كنت فى المصنع اليوم

و الاسعار هى : ال 980 اسود ب 31900
ال920 نيكل و دهب و لايوجد اسود ب 28900

ديه اسعر اليوم 8 ابريل السعاة 1 ظهرا[يعنى


يعنى 920 النيكل بكام 31ولا28
مش فاهم معلش

Muhamed Ismail 12-04-09 08:50 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ال 920 النيكل ب 28 و لا يوجد منه اسود و اعتقد ديه طريق علشان يبيعول ال 980 علشان عارفين محدش حياخد النيكل و لما يلاقوا ال 980 اشتغل يبقى يعلى سعر ال 920 لمل يوصلوه لسعر ال 980

owkean 12-04-09 04:07 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
يا جماعه ان كانت دي اسعار الحلوان امال اسعار البريتات الامريكي ايه ولا الانواع العاليه والله حرام الي بيحصل ده

المستشار محمد 12-04-09 04:59 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
fe3lan 7ram

owkean 12-04-10 10:40 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
يبقي اللي محتاج حته سلاح رخيصه لمجرد حراسه في البيت لاي ظرف طارء يبقي يعمل ايه يبيع عفش بيته عشان يشتري طبنجه حلوان ومش هايعرف يرخصها ويجي ظابط رخم يخدها منه ويعمله قضيه ولا يجيب سلاح اسرائيلي لانه مالي السوق دلوقتي وبرخص التراب ولا يعمل ايه

negm33 12-04-11 04:42 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا سالت تاجر متخصص وقديم عن الفرق مابين حلوان التصدير و العادى قال لا يوجد و لا يستطيع احد ان يفرقهم ولكن الملاحظ ان التصدير من الفرز الاول للانتاج ولكن العادى انت وحظك .

negm33 12-04-11 04:51 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
--------------------------

anomany 12-04-12 07:24 AM

Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
هو رقم المسدس لة علاقة بسنة الصنع

القلب الطيب 12-04-20 03:05 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
يا ترى فيه أمل ان الاسعار تهدى تانى ولا كل يوم فى الطالع ...بصراحة الاسعار مبالغ فيها بطريقة مستفزة...لو تحسب الخامات اللى معمول منها الطبنجة متحصلش 50 جنية حديد وبلاستك المقابض من اردء الخامات ميسواش 3 جنية ومفيهاش تكنولوجية ولا دوائر الكترونية معقدة ولا اخترعات ...بثمنها ممكن تجيب عربية بحالة كويسة وشوف بقى العربية فيها خامات وتكنولوجية قد اية ...بالزمة مش ده حرام

القلب الطيب 12-04-20 03:22 AM

رد: Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anomany (المشاركة 347215)
هو رقم المسدس لة علاقة بسنة الصنع

على حد علمى ان رقم المسدس عبارة رقم مسلسل انتاجة زى رقم الشاسية للسيارات وكل ماكان الرقم صغير ( يعنى مكون من خمس ارقام) ده معناه انه انتاج قديم فى السبعينات ايام ما كان الخبراء الروس فى مصر وبيشرفوا على انتاج المسدس
وده كان افضل انتاج من حيث الخامات والفينش وكان فيه شوية ضمير وعمال مهره اما الانتاج الحديث ( ثمانية ارقام) حدث ولاحرج وقلة الضمير واضحة فى كل تفاصيلة واللى زاد وغطى يباع بأسعار استهبال

Muhamed Ismail 12-04-20 09:14 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
سوءال لاهل الخبرة

معروض عليا مسدس حلوان قديم مكتوب عليه بالعربى كلمة حلوان و حالته كويسة . ممكن تساعدونى فى تحديد سعره مع الافتراض ان حالته كويسه.

owkean 12-04-20 01:12 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ربنا يرشدك للصالح

Sommaa90 12-04-21 10:37 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم جميعا
ممكن حد يقولي ثمن الحلوان 51 كام جديد؟ و إيه رأيكم فيه؟

orbany 12-04-21 10:45 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
عند شريف ابو ضيف ب 22000 و سلملى على الصناعة الوطنية

أشرف صبرى 12-04-21 11:43 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
المصنع بطّل يعمل 51 جديد يا باشا ...
اللى ف السوق كله مستعمل

orbany 12-04-21 11:54 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
فية جديد عند ابو ضيف

anomany 12-04-23 10:54 PM

Re: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا معى حلوان920 اربعة ارقام فقط ولسة شارية من شهر

عمرو بيه 12-04-30 03:17 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
حد شاف خزنة الحلوان 51 دي ال 10 طلقات ؟؟ وياترى بتتجاب منين لو موجودة ؟؟؟

عمرو بيه 12-04-30 03:19 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو بيه (المشاركة 358624)
حد شاف خزنة الحلوان 51 دي ال 10 طلقات ؟؟ وياترى بتتجاب منين لو موجودة ؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عمرو بيه 12-04-30 10:56 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
غريبة مافيش ولا رد واحد حتى الآن ؟؟

Muhamed Ismail 12-05-01 09:35 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ازاى بنعرف اذا كان ده حلوان 51 تصدير او للسوق المحلى ؟

GHAREEB 12-05-01 12:38 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
سعر الطبنجة الحلوان موديل 980 من المصنع 34100 جنية+خزنة اضافية 17 طلقة

eagle1 12-05-01 11:52 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
2 مرفق
أنا إشتريت حلوان 51 مميز جدا . خاماته ممتازة . بصراحة مش مصدق الجمال دة ؟

owkean 12-05-02 12:23 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ربنا يباركلك فيه

mk11164 12-05-06 12:42 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
الدبشك جميل..ماشاء اللة

diverdino1 12-05-07 04:40 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
احب اقول لحضرتك ان الحلوان 920 النصف الأسفل منه حاليا ألومنيوم مش حديد و هذا إدي الي تخفيف وزنه جداً
لقد قمت بإطلاق عدد 1 خزانة 14 طلقة و اثنين خزانة 17 و لم يحدث به اي سخونة غير عادية علما ان الضرب كان متتابع و ان لم يكن سريعا كمحاولة التشبه بالرشاشات
مازال ليس في مستوي الولتر و لكنه يكفي جداً اذا كنت في موقف حقيقي و بالمناسبة أنا ضربت بشكل و طلقات مستوردة و علق و جربت سيج 2026 بعربته و إقفاله و كان لي نصيب اطلاق اول خزانة و علق
و سيج اخر 226 مع صديق لي و علق أيضاً بعض 3 طلقات
و ما توصلت اليه ان غالبا المشكلة تكون في شكل الجزء المقذوف من الطلقة و علاقته بتصميم السلاح بدليل انك عند تغيير نوع الطلقة غالبا تختفي المشكلة


الساعة الآن 03:18 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir