الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   اتمنى من الاعضاء المشاركه (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=28618)

hogan 12-08-22 10:27 AM

رد: Re: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hammady (المشاركة 422486)
الف شكر هوجان باشا علي المعلومات القيمة دي، ولي سؤال أخير في طبنجة معروضة علي حلوان ٥١ بس متخزنة من سنة ٩٦ في قسم الشرطة ، إيه الي ممكن يحصلها مع طول فترة التخزين وهي كانت متشحمة وملفوفة بقماش ابيض صاحبها طالب فيها ١٠
إيه رأيك


السعر تمكام اضرب بيهات خزنه بس الطلقات تكون متنوعه
fn وكورى وانجليزى ومصرى وشوف النتيجه اه لو كدبت يبقى فى مشكله فى الابره لو تمام يبقى على بركه الله
وكمانالسعر تمام بالنسه للاسعار الان

hogan 12-08-22 10:34 AM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Hammady (المشاركة 422486)
الف شكر هوجان باشا علي المعلومات القيمة دي، ولي سؤال أخير في طبنجة معروضة علي حلوان ٥١ بس متخزنة من سنة ٩٦ في قسم الشرطة ، إيه الي ممكن يحصلها مع طول فترة التخزين وهي كانت متشحمة وملفوفة بقماش ابيض صاحبها طالب فيها ١٠
إيه رأيك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ALMAGC (المشاركة 422433)
ياباشا ربنا يخليك لينا بجد شكرا جدا علي المعلومات دي بس بعد اذنك لو تعرف تجبلي فيديو ليها من اليوتيوب فك وتركيب اكون شاكر جدا لحضرتك لاني دورت كتير اوي مش لاقي :(وبجد واسف علي الازعاج مره تانيه :)


اتفضل ياباشا

karim abdelmoniem 12-08-22 11:16 AM

Re: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
السلام عليكم يا استاذ هوجان... حضرتك لم تجواب على سؤالى...يارت تساعدنى بالله عليك فى الموضوع اللى سألتك فيه عشان محتاج اعرف الاجابة ضرورى...انا عارف انى رخم بس استحملنى و جزاك الله خير :)

مجدي خضـر 12-08-22 01:09 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hogan (المشاركة 422585)

ربنا يخليك لينا ياكبيرررررررررررررر متشكر جدا بجد علي الفيديو وعلي الموضوع الاكثر من روعه ده :d

تم التقييم طبعا :d

karim abdelmoniem 12-08-22 02:54 PM

Re: رد: Re: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
السلام عليكم يا استاذ هوجان ارجو من حضرتك ان تساعدنى فى الموضوع ده عشان دورت عليه كثير بس لقيت اجابات متناقضة و مش واضحة..انا بفكر اجيب بندقية خرطوش للدفاع عن النفس...الى هى بتضرب نفس طلقات الخرطوش بتاع اللى هو الفرد المحلى اللى بيشيله البلطجية دول...فانا عايز اعرف العيار ال 16 اقوى و بيأذى اكثر ولا ال 12...ده فى حالة الدفاع عن النفس يعنى..لانى بقرأ فى مواقع اجنبية بيقولوا ال 12 أقوى عيار بس بقرأ فى حتت تانية ان ال 16 مداه ابعد و اقوى من ال 12 فى التأثير فممكن بعد اذن حضرتك تدينى القول الفصل فى الموضوع ده...انهى عيار اقوى يلحق بالخصم تأثير اكبر و ليه هو اقوى و جزاك الله خير

karim abdelmoniem 12-08-23 04:44 AM

Re: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
السلام عليكم...يا جماعة هو محدش بيرد عليا ليه...انا عايز ارخض بندقية خرطوش للدفاع عن النفس و عايز اعرف ايه الفرق بين العيار ال 12 و ال 16 عشان فيه ناس قالتلى ال 12 اقوى و ناس تانية قالتلى ال 16 اقوى...انا عايز بس حد يعرفنى ايه الصح و انهى اقوى و مداه ابعد و ليه و شكرا

Ahlaaawy 12-08-25 05:26 PM

رد: Re: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karim abdelmoniem (المشاركة 423005)
السلام عليكم...يا جماعة هو محدش بيرد عليا ليه...انا عايز ارخض بندقية خرطوش للدفاع عن النفس و عايز اعرف ايه الفرق بين العيار ال 12 و ال 16 عشان فيه ناس قالتلى ال 12 اقوى و ناس تانية قالتلى ال 16 اقوى...انا عايز بس حد يعرفنى ايه الصح و انهى اقوى و مداه ابعد و ليه و شكرا

السلام عليكم
أخي الكريم عيار 12 هو أقوي وأدق عيار لذلك يستخدم في الصيد والمسابقات , لكن نوع البندقية ( طول المسورة و قطرها هو اللي بيحدد توزيع البلي (الرش ) اللي جوه الخرطوشه

karim abdelmoniem 12-08-27 11:00 AM

Re: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
جزاك الله خير :)

medozs 12-08-30 02:56 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
استاذ هوجان عاوز راى حضرتك فى الطبنجهنورينكو الصينى np22

http://img02.arabsh.com/uploads/imag...4d4964f105.jpg


http://img02.arabsh.com/uploads/imag...4d4964f104.jpg

carzy man 12-09-03 01:04 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
يا أستاز هوجن أنا كنت عاوز أعرف ايه أفضل خرطوشه بتضرب أتومتك وأكبر خرطوشه من ناحيه عدد الطلقات وهل فى خرطوشه بتاخد 12 طلقه من عيار 12 وياريت صور ليه وموقع الشركه المصنعه وأسف لو كنت طولت

عبــ الله ــد @ 12-09-14 10:01 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
alsalam 3alaikom

ma3lsh elke bord 3etlet

matlob daorore ma3lomat 3n alselah

issc m-22
w almsds
cz 75 p-07 duty

w thalk men haith:

1- qoat alertedad
2- 3dd altalaqat
3- r2i 7adretak alshakhse fehma

w jzakom allah khayran

w asef leletalah

dr.mohamed 12-10-01 09:28 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
الاخ العزيز الفاضل عارض المساعدة
ارجو التكرم بالافادة حصلت على تصريح شراء والحمد لله
ورصدت مبلغ 10-15 الف جنية للشراء
وارغب فى مسدس متوسط الحجم أو اكبر خزنته 12طلقه أو أكثر
فما هى الانواع التى يمكن ان ابحث عنها؟؟؟

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

hassan ahmed 12-10-10 03:31 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
شكوووووووووووووووووووووووووووووووور جدا

hogan 12-10-22 03:05 PM

رد: اتمنى من الاعضاء المشاركه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.mohamed (المشاركة 442164)
الاخ العزيز الفاضل عارض المساعدة
ارجو التكرم بالافادة حصلت على تصريح شراء والحمد لله
ورصدت مبلغ 10-15 الف جنية للشراء
وارغب فى مسدس متوسط الحجم أو اكبر خزنته 12طلقه أو أكثر
فما هى الانواع التى يمكن ان ابحث عنها؟؟؟

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

مش هيجيبو حاجه الا حلوان 51 خزنه 8 طلقات ان وجد


الساعة الآن 02:42 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir