الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   سينا واسرائيل (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=32834)

avokato 12-08-16 05:37 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 420015)
راجل ياابوكاتو يازميلى العزيز - تسلم ايدك بس انا عايزك تعمل فيه حاجه تانيه هاقولهالك عالخاص;) - بعد اذنك ممكن تقولى انت ساكن فين وانا روحلك ياجريفن دا لو كنت من مكان تانى غير اسرائيل هاوفر عليك المشوار انا هاجيلك والنبى قولى ساكن فين

قدام اي حد منا كان انضرب بالنار مسلم او قبطي الي هيقابله يقولنا انا بحاول اشده هو والي معاه في الراي ونتناقش مناقشه ممكن يجيب فيها عيال ويعمل عمليه ويقلب

avokato 12-08-16 05:39 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد نصر (المشاركة 420031)
لما كنت كاتبله ان فى حد يهودى عمله حاجه

وبعدين بسم الله ماشاء الله 5 مستشهدين والله عيله ابطال فعلا

هو باين من اللهجه خريج مدارس يهوديه عبريه بتعلم عربي وهتلاقي اكتر من لهجه في كلامه هيفهمها الي يعرفوا عرب

avokato 12-08-16 05:41 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 420042)
تحياتى لفخر رجال وشباب مصر المشاركين فى هذا الموضوع واعتذر اذا كنت نسيت احد - زميلى الابوكاتو - سياده عميد احمد العوضى - اخى احمد نصر - اخى وحبيبى احمد بك السركى فخر رجال الصاعقه متدرب قنص كل الر جاله اللى هاجمت هذا النجس الحقير - اعتذر لانى نسيت اسماء كتير سامحونى - استودعكم الله لانى اكيد هاخد بان انتم عارفين الاداره بقى بتيجى عالغلابه:d وابقو اسئلوا عليا وكل عام وانتم طيبين - ملحوظه لو ماخدتش بان هاسلم عليكوا بعد الفطار - احلى صباح لاحلى رجال فى مصر

ليه بان الاداره استحاله تدي بان لو قرت الردود لو فيه حد اصلا متابعنا وكلكم شخصيا ت محترمه معادا جردل دا الي قارفنا هههه انا اكتر من مره اقوله قابلنا نتناقش معاك من غير ضرب متخفيش وهات كل الي ليهم نفس وجهه النظر بيهرب :confused:

avokato 12-08-16 05:45 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420060)
معلش يا رجاله أنا برده ما شفتش تعليق واحد يخليني أغير رائي
كلها شتيمه بدون أي كلام مقنع و هو ده ألي بتقدروا عليه؟؟
حاجه مؤسفه فعلا
لكن ألي أتربى على شئ يقدر برده يغيره لو حاول
يا ريت كل واحد يحاول يحترم الأخر حتى لو ليه رأي مختلف

أنا مش قادر أفهم هو الشتيمه دي بتلموا بيها حسنات ولا بتلموا بيها سيئات؟؟
يعني لما واحد يكلمك و يقولك يا أستاذ و يا أفندم و حضرتك و ترد عليه بالشتيمه يبقى مين الجاهل فيكوا؟؟

أنا مش شخص بارد أنا عندي سلام داخلي على رأي kung fu panda عندي inner peace
أتمنى أن الناس ألي بتشتم تحاول تغير رأيها و من الناس الي بتقرا الموضوع أنها تتعلم أن مقابله الأساءه بالرد الطيب مش حاجه مستحيله
الناس بتقول لما واحد يشتمني أذاي ماردش عليه؟؟ عدم الرد مش حاجه صعبه و الله يعينكم

هفكرك بالذي مضي عمك وعمكم كلكم هتلر وانتم بتلحسوا شوارع المانيا بلسانكم وتنضفوها قبل الهولوكوست
وحوار صايمين ومش صايمين انت لو قابلناك واحنا صايمين خلصنا عليك هناخد حسنات لان الخيانه مش وجهه نظر نتناقش فيها

avokato 12-08-16 05:51 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniperwolf500 (المشاركة 420092)
كلام جميل وهل هدفهم هدف نبيل أنك تعيش طفيلي بس بأكد ليك هو ده الي حصل انا جايب ليك صور واعمال التهجير واضحة

نقطة تانية مين قالك انهم كانو بضعة الاف معلوماتك غلط في غلط في حرب فلسطين كان تعداد الجيوش العربية في ذلك الوقت 50000 وتعداد الجيش الإسرائيلي كان أكثر من 100000 ولما حاول سلاح الطيران المصري وقتها التدخل وقذف القوات الاسرائيلية قام الطيران الإنجليزي بتغطيته و سحق الطيران المصري

نقطة ثلاثة اسرائيل لم تتقدم علشان هما جدعان اوي زي ماانت فاكر هما قعدو علي قفا أمريكا لحد سنة 85 بيسرقو منها ومن شركة بوينج ولوكهيد و من المانيا ودي مش جدعنه فتلاقي سلاحهم ملخبط الدبابة خليط من الابرامز والتايجر حتي سلاحهم مالوش طعم

لو انت مسلم تذكر كلام الله عليهم وافعالهم مع الانبياء وسيدنا محمد فغزوة الاحزاب لما حاولو يغدرو بالمسلمين ويفتحو الحصون الي النبي استامنهم عليها

ولو مسيحي تذكر كيف قتلو يوحنا المعمدان وزاكرس (يحي وزكريا) وكيف عاملو سيدنا عيسي بالرغم باني غير مؤمن بالصلب ولكني مؤمن بأن الله أنقذه الا أن الإنجيل مليان ببلاويهم هل الله متحامل عليهم فالكتابين

هؤلاء لهم تاريخ لا أقذر منه ولا أفجر

هحطلك لينك موضوع تقدم علمي ليهم رهيب الدبابه الميركافا الاسرائيلي الي حطوا الماتور بتاعها قدام عشان يزودوا التدريع بتاعها بتنط ترشق في الارض من المدفع ههههههههههه
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=32806

avokato 12-08-16 06:02 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420180)
أنا مصري مش أسرائيلي و اليهود مش بس الأسرائليين اليهوديه دي ديانه مش جنسية

بالنسبه للناس الي فاكره اني بدافع عن أسرائيل فأنا مش بدافع عنها بالعكس أنا شايف أن أسرائيل غلطت كتير

أنا كل ألي بقوله أن الأعتداء على الأبرياء تصرف أرهابي مش جهاد
و بالنسبه لأن تعداد الجيش كبير فده خطاء لأن أسرائيل فيها جنود نساء علشان العدد مش كفايه و ده عمل تطوعي مش أجباري
يعني الجندي الأسرائيلي بيتطوع للدفاع عن دلده و أهله و الجندي المصري أول حاجه قبل ما يرحلوه بيدوله على قفاه (شفتها بعيني)

مين من الجندين دول عنده كرامه و بلده بتحترمه زي ما هو بيحترمها و بيحبها؟؟

الجندي المصري مش بينضرب علي قفاه بيتعمله حفله ضرب جماعي في الوحده او الكتيبه عشان ينشف نوع من التدريب ومين قالك جيش اسرائيل تطوع اذا كانت اصلا دوله عسكريه واحتياطي والصالحين للتجنيد كل الذكور والاناث اتقل غدا لناظره لقريب امريكا اقتصاديا بتتمزق في اواخر 2012 ومفشوخه طبعا في العراق وافغانستان وليبيا وسمعت انهم هينقلوا الاسلحه التقيله والدبابات في اسرائيل بحجه ان نقلها امريكا هيكلف اكتر من تمنها اهي تبقي مصلحه مفيش غيرنا وغيركم وهنشوف مين مش هقولك هيضرب التاني علي قفاه
هرفعلك شويه صور للجيش الي بينضرب علي قفاه وصور لحبايبك وهما بيهاجموا سفينه مرمره التركيه الصحفيين فشخوا المارينز بتوعهم ولو اتفرجت علي الوثائقيه هتعرف انهم عملوها علي نفسهم والصحفيين غطوهم عشان الاحراج هههههههههههههههه
تخيل لو دول ولاد ستين كلب وقعوا في دول الي بيصطادوا تماسيح وتعابين ياكلوها صاحيه علي راي ناجي عطالله احنا مش متخازلين احنا مستيين فرصه هفكرك بكتيبه مصريه صاعقه الاوامر في 73 بعد العبور الاشتباك والسير حتي نهايه الاشتباك البشوات فضلوا ماشيين لحد موصلوا العاصمه تل ابيب وان كنت ناسي افكرك

Ahmed El Sarky 12-08-16 06:16 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420250)
الجندي المصري مش بينضرب علي قفاه بيتعمله حفله ضرب جماعي في الوحده او الكتيبه عشان ينشف نوع من التدريب ومين قالك جيش اسرائيل تطوع اذا كانت اصلا دوله عسكريه واحتياطي والصالحين للتجنيد كل الذكور والاناث اتقل غدا لناظره لقريب امريكا اقتصاديا بتتمزق في اواخر 2012 ومفشوخه طبعا في العراق وافغانستان وليبيا وسمعت انهم هينقلوا الاسلحه التقيله والدبابات في اسرائيل بحجه ان نقلها امريكا هيكلف اكتر من تمنها اهي تبقي مصلحه مفيش غيرنا وغيركم وهنشوف مين مش هقولك هيضرب التاني علي قفاه
هرفعلك شويه صور للجيش الي بينضرب علي قفاه وصور لحبايبك وهما بيهاجموا سفينه مرمره التركيه الصحفيين فشخوا المارينز بتوعهم ولو اتفرجت علي الوثائقيه هتعرف انهم عملوها علي نفسهم والصحفيين غطوهم عشان الاحراج هههههههههههههههه
تخيل لو دول ولاد ستين كلب وقعوا في دول الي بيصطادوا تماسيح وتعابين ياكلوها صاحيه علي راي ناجي عطالله احنا مش متخازلين احنا مستيين فرصه هفكرك بكتيبه مصريه صاعقه الاوامر في 73 بعد العبور الاشتباك والسير حتي نهايه الاشتباك البشوات فضلوا ماشيين لحد موصلوا العاصمه تل ابيب وان كنت ناسي افكرك

يالهوي يا افو انتو لسة مكملين هههههههههههههههه الواد دة لوح تلج بيتسلي سيبة يغور في داهية

avokato 12-08-16 06:23 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed El Sarky (المشاركة 420254)
يالهوي يا افو انتو لسة مكملين هههههههههههههههه الواد دة لوح تلج بيتسلي سيبة يغور في داهية

حاضر يا كبير

Ahmed El Sarky 12-08-16 06:24 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420256)
حاضر يا كبير

حبيبي يا افو وكل سنة وانت طيب

Griffin 12-08-16 06:36 PM

رد: سينا واسرائيل
 
أنا مش قادر أفهم برده هو أيه المشكله أن الناس تحترم واحد ليه رأي مختلف عنهم؟؟؟
الموضوع صعب للدرجه دي؟؟
المشكله أنه العربي ما أترباش على الأحترم

أنا مصري مش خريج مدارس عبريه يا أستاذي المتعلم

avokato 12-08-16 06:37 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Griffin (المشاركة 420260)
أنا مش قادر أفهم برده هو أيه المشكله أن الناس تحترم واحد ليه رأي مختلف عنهم؟؟؟
الموضوع صعب للدرجه دي؟؟
المشكله أنه العربي ما أترباش على الأحترم

أنا مصري مش خريج مدارس عبريه يا أستاذي المتعلم

ياكبير متيجي نقطع الشك باليقين ونشوفك وش لوش ونتناقش بهدوء برضه ونتاكد بنفسنا ولا انت خايف تجيب عيال متخفش محدش بيغتصب مخنثين:mad:

Ahmed El Sarky 12-08-16 06:40 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420262)
ياكبير متيجي نقطع الشك باليقين ونشوفك وش لوش ونتناقش بهدوء برضه ونتاكد بنفسنا ولا انت خايف تجيب عيال متخفش محدش بيغتصب مخنثين:mad:

وانا مع افو حدد المكان ونقابلك ومتخافش مش هنعلم عليك

Ahmed El Sarky 12-08-16 06:43 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420260)
أنا مش قادر أفهم برده هو أيه المشكله أن الناس تحترم واحد ليه رأي مختلف عنهم؟؟؟
الموضوع صعب للدرجه دي؟؟
المشكله أنه العربي ما أترباش على الأحترم

أنا مصري مش خريج مدارس عبريه يا أستاذي المتعلم

ياض الراي المختلف لما يكون في تي شيرت او بنطلون ...........الخ لاكن في عرض او شرف تبقي نجاسة ووطي .
وحياة ابوك ياض اطلع من المنتدي ومتخشوش تاني لو انت عندك كرامة

Griffin 12-08-16 06:44 PM

رد: سينا واسرائيل
 
في كل الكلام ألي أتقال ما فيش حد فيكوا قال حجه واحده مقنعه
كله شتيمه و قله أحترام
أنا بقول أن:
1- الأسرائيلي عنده الحق أنه يدافع عن وطنه و أهله
2- الجندي الأسرائيلي مش جبان و لا غير محترم
3- الجندي المصري بيفقد أحترامه لنفسه و بلده بالضرب عل اللأفى
4- أسرائيل غلطت في حق العرب بالتعديات ألي بتحصل على (العزل)
5- أن شخص يفجر نفسه في عزل أبرياء أيا كان جنسيتهم أو دينهم هو أرهاب مش جهاد

Griffin 12-08-16 06:47 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 420265)
ياض الراي المختلف لما يكون في تي شيرت او بنطلون ...........الخ لاكن في عرض او شرف تبقي نجاسة ووطي .
وحياة ابوك ياض اطلع من المنتدي ومتخشوش تاني لو انت عندك كرامة

ماهو أنا مش عارف أقفل الحساب

أنا مش بس بحاول أطلع من المنتدى أنا بحاول أبعد على أد ما أقدر عن الجهل ده كله

avokato 12-08-16 07:11 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420268)
ماهو أنا مش عارف أقفل الحساب

أنا مش بس بحاول أطلع من المنتدى أنا بحاول أبعد على أد ما أقدر عن الجهل ده كله

استرجل وتعالي نتناقش متخفش مش هنعورك بالمناقشه
حبايبك اهم

Griffin 12-08-16 07:12 PM

رد: سينا واسرائيل
 
غاندي حارب أنجلترا و كسبها بدون ما يرفع سلاح و دلوقتي قصه حياته بتدرس للأطفال في كل العالم بما فيهم أنجلترا علشان يتعلموا منها و يستفيدوا
(الأنجليز ألي بتقولو عليهم قرده و خنازير بيعرفوا يحترموا أعداءهم (لكن العرب؟؟؟؟؟؟))
الراجل كان هندوز مش مسلم أو مسيحي أو يهودي و على الرغم من كده بيعرف يعني أيه أحترام لأن المباديء السليمه موجوده في داخل كل البشر و ملهاش ديانه و لا تعليم

أتعلم تحترم الأخر و ما تردش الأهانه بأهانه هو ده ألي بحاول أقوله

avokato 12-08-16 07:12 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Griffin (المشاركة 420268)
ماهو أنا مش عارف أقفل الحساب

أنا مش بس بحاول أطلع من المنتدى أنا بحاول أبعد على أد ما أقدر عن الجهل ده كله

لا خليك لحد منقنعك نقابلك ونتناقش براحتنا علي رواقه وربنا يقدرنا علي فعل الخير اوي :cool:

avokato 12-08-16 07:20 PM

رد: سينا واسرائيل
 
محدش اهانك احنا بنقولك تعالي نتناقش مناقشه حضاريه علميه معلوماتيه في اي مكان تحدده وربنا قدرنا علي فعل الخير

Griffin 12-08-16 07:22 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420275)
محدش اهانك احنا بنقولك تعالي نتناقش مناقشه حضاريه علميه معلوماتيه في اي مكان تحدده وربنا قدرنا علي فعل الخير

محدش؟؟؟؟؟؟
كدب كمان؟؟؟؟؟ بقيه الصفات الجميله

avokato 12-08-16 07:35 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Griffin (المشاركة 420276)
محدش؟؟؟؟؟؟
كدب كمان؟؟؟؟؟ بقيه الصفات الجميله

انت فاكر نفسك كده بتنرفزنا يبني البيض دا عندنا بقي عادي فيه ابضن من كده مشفتش ابو حامد الي هيحزن علي الهرم لو فجروه اكتر من المسجد الاقصي عادي بقي :p

Griffin 12-08-16 09:03 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420279)
انت فاكر نفسك كده بتنرفزنا يبني البيض دا عندنا بقي عادي فيه ابضن من كده مشفتش ابو حامد الي هيحزن علي الهرم لو فجروه اكتر من المسجد الاقصي عادي بقي :p

أنا ما أقصدش أستفز حد أنا غرضي النصح
أني أحترم عدوي مش خيانه ولا أساءه دي من مباديء الأسلام

avokato 12-08-16 10:26 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420306)
أنا ما أقصدش أستفز حد أنا غرضي النصح
أني أحترم عدوي مش خيانه ولا أساءه دي من مباديء الأسلام

قابل يعم شفت الرجال واشباه الرجال

Griffin 12-08-16 10:33 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420330)
قابل يعم شفت الرجال واشباه الرجال

الجنود كاتبين كلمه أظن واضحه

ههههههه

Griffin 12-08-16 10:39 PM

رد: سينا واسرائيل
 
يا أستاذي الفاضل ليك الحق في معتقاداتك و أنا ليا الحق في معتقداتي
و أحترامك لعدوك لاينقص منك بالعكس ده بيعكس نبل أخلاقك

avokato 12-08-16 11:11 PM

رد: سينا واسرائيل
 
الصورة التي حاذت على الجائزة الاولى بالعالم ..
انظر جبن الجندي ووضع يده في فمه ..
انظر للطفل ونظرته الحادة للجندي الصهيوني ..
اما الآب فنظرته لابنه نظرة أمل وفخر بابنه ..

avokato 12-08-16 11:14 PM

رد: سينا واسرائيل
 
هآرتس:الجيش المصرى لم يبلغ تل أبيب بنشر قواته في سيناء .. ومخاوف من تعديل كامب ديفيد

سؤال لكل عربي موجود بالصفحة .... هل انت متخوف من الغاء اتفاقية كامب ديفيد سواء الان او في المستقبل ؟

ذكرت صحيفة هآرتس الإسرائيلية اليوم الخميس أن الجيش المصرى لم يبلغ السلطات الإسرائيلية بنشر قواته في سيناء بحسب ما نصت عليه إتفاقية السلام بين الطرفين ،مشيرة الي ان هناك بعض القوات المصرية تم إرسالها في وقت سابق بعد إذن تل أبيب .



وقالت الصحيفة العبرية واسعة الإنتشار في إسرائيل في تقريرها الصادر اليوم ان تحركات القوات المصرية في شبه جزيرة سيناء تاتي في إطار ملأ الفراغ الواسع في سيناء ومحاربة الإرهابيين في المناطق الجبلية وذلك بعد هجوم علي وحدة تابعة للجيش المصرى أسفرت عن مقتل 16 جندى وسرقة مدرعتين علي الحدود مع إسرائيل في منطقة كيرم شالوم "كرم أبو سالم " .



وكشفت الصحيفة في تقريرها ،ان تل أبيب وافقت منذ عام علي دخول سبعة كتائب تابعة للقوات المصرية الي سيناء ،بل إنها وافقت علي تمركزهم في شبه الجزيرة بالإضافة الي وحدات دبابات في إطار إتفاقية السلام نفسها ،مضيفة ان الوضع تغير بعد وصول جماعة الإخوان المسلمين الي سدة الحكم في القاهرة .



وأشارت الصحيفة أن إتفاقية كامب ديفيد التي حافظت علي السلام بين البلدين لمدة ثلاث عقود مهددة هي الأخرى بالتعديل مما يضر السلام وفقا للصحيفة ،فقد اوردت تصريحات للمستشار القانوني للرئيس محمد مرسي ،حول دراسة الرئاسة لتعديل الإتفاقية بما يضمن السيادة المصرية الكاملة علي سيناء .

وقالت الصحيفة في ختام تقريرها أن وزير الإعلام المصرى الجديد صلاح عبد المقصود الذى ينتمي الي جماعة الإخوان المسلمين ،صرح قبل أيام أن مصر لا تريد التطبيع مع إسرائيل وذلك علي خلفية مداخلة هاتفية لمحلل إسرائيلي علي التلفزيون الرسمي المصرى ،مؤكدا أن الكيان الصهيوني قام بسرقة فلسطين لذلك يجب عدم الإتفاق معه .
هكمل نشر اخبار وافكني من البيض عادي

avokato 12-08-16 11:23 PM

رد: سينا واسرائيل
 
مخزن سلاح تجده القوات المسلحه بسيناء


هاآرتس الاسرائيلية : إقالة طنطاوى أخطر من نووى إيران

أكدت صحيفة "هاآرتس" الإسرائيلية أن إسرائيل شعرت بالضياع والفزع بسبب إقالة المشير حسين طنطاوي، مشيرة إلى أن حدث كهذا بالنسبة لإسرائيل أهم من التهديد النووي الإيراني وارتفاع أسعار الشقق والوقود.

ودللت الصحيفة على ذلك بأن إعلان الرئيس مرسي عن إقالة المشير طنطاوي احتل المانشيتات الرئيسية في الصحف العبرية التي تساءلت مع من سنتحدث؟ من سيقاتل من أجلنا في سيناء؟ مع من سندير السياسات اعتباراً من الآن؟!.

Ahmed El Sarky 12-08-16 11:33 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420331)
الجنود كاتبين كلمه أظن واضحه

ههههههه

دة انت نظرك حاد ...........نسيت انك بتاع كمياء عضوية ..عضوية ذكرية ممكن برضو حسب ترجمة الكلمة ..........

Griffin 12-08-16 11:50 PM

رد: سينا واسرائيل
 
محدش قال تعليق واحد عن رأيه في ضرب أسرائيل بصواريخ من سيناء و أعلان جماعات جهاديه مسئوليته

يا ترى ده صح ولا غلط ده؟؟؟

الأعتداء على المواطنين الأسرائلين الغير مسلحين ده أسمه جهاد ولا أرهاب؟؟

Griffin 12-08-16 11:58 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 420345)
دة انت نظرك حاد ...........نسيت انك بتاع كمياء عضوية ..عضوية ذكرية ممكن برضو حسب ترجمة الكلمة ..........

حضرتك خد كتيبه من (الرجاله) بتوعك و روح نفز عمليه ضد القوات الأسرائيليه
و طبعا لأنهم أشباه رجال فالكتيبه بتاعتك الرجاله هتقضي على الجيش الأسرائيلي كله
ههههههههههههه

يا أستاذي أسرائيل هي ألي صابره على العرب مش العرب هم ألي صابرين عليها
أسرائيل تقدر تحرق العرب كلهم بضغطه زر بالصواريخ النوويه
الأقوى من حيث التسلح و التطور هي أسرائيل
يبقى رقبتك هي ألي تحت أيدهم مش العكس يا أستاذ
و على الرغم من كده هم مبيسعوش لحرب بالعكس دول أنتم ألي بتسعوا لحرب

طب بالزمه بأنهي سلاح؟؟؟
طب بأنهي جنود؟؟؟ الجهله ألي مش عارفين أيدهم الشمال من اليمين؟؟
متقلش ذلك الجند خير أجناد الأرض الكلام ده مش هو الواقع

avokato 12-08-16 11:58 PM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420348)
محدش قال تعليق واحد عن رأيه في ضرب أسرائيل بصواريخ من سيناء و أعلان جماعات جهاديه مسئوليته

يا ترى ده صح ولا غلط ده؟؟؟

الأعتداء على المواطنين الأسرائلين الغير مسلحين ده أسمه جهاد ولا أرهاب؟؟

الجنود او المدنيين دول بيعملوا ايه في فلسطين بيتفسحوا ولا محتلين يبقوا عسكريين:)

Griffin 12-08-17 12:08 AM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420352)
الجنود او المدنيين دول بيعملوا ايه في فلسطين بيتفسحوا ولا محتلين يبقوا عسكريين:)

على فكره مبقتش في حاجه أسمها فلسطين
بقت أسمها أسرائيل دور على النت على wikipedia عن فلسطين هتلاقي الصفحه دي:

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine

الأسرائلين ليهم هدف واضح شوف الخريطه دي:

http://thefeministwire.com/wp-conten...tine-pic-1.jpg

أنا شايف أن دوله أسرائيل بتزيد مش بتقل
ناس ليهم أهداف وضحه و معلنه و بيسعوا لتحقيقها مش بيكدبوا على نفسهم

Griffin 12-08-17 12:16 AM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420352)
الجنود او المدنيين دول بيعملوا ايه في فلسطين بيتفسحوا ولا محتلين يبقوا عسكريين:)

أفهم من كده أن قتل الأطفال و النساء العزل و قسف بيوتهم بالصواريخ في نظرك حرب شريفه و جهاد؟؟؟

عمري ما هقتنع بالكلام ده و ياريت أنت تقتنع أن الكلام غلط قبل فوات الأوان

avokato 12-08-17 12:21 AM

رد: سينا واسرائيل
 
يبني متقرفناش بقي من امك اكتر من كده يتيجي مناقشه وش لوش يتبطل هبل وعبط وتفكك

Griffin 12-08-17 12:37 AM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 420360)
يبني متقرفناش بقي من امك اكتر من كده يتيجي مناقشه وش لوش يتبطل هبل وعبط وتفكك

فين الرد على كلامي؟؟
ما ترد لو عندك رد
بس أنت ما عندكش

moorey 12-08-17 12:39 AM

رد: سينا واسرائيل
 
يا جماعه هو الواد ده ماله حتي لو كلامك صح و ده طبعا غلط احنا متربيين علي ان اسرائيل دول اعدائنا انت ازاي بقي بتقول علي نفسك مصري او حتي عرب حتي لو العرب ضايع حقهم بسبب السلطه او اي شيء فبرضو انا مصري عربي بلدي فوق الجميع و اعدائي هم اسرائيل زي ما انت بتقول ان الجماعات الجهاديه بتقتل الاطفال و الابرياء طب ما اسرائيل عملت اكثر من ده بكتير و له انت مبتعرفش الا الليهم و العليكم لا يا جدع حرام عليك

بص انا عارف ايه الفيك انت حاسس بضياع حقق او انك مش عارف تتاقلم مع الواقع فلجئت للافلام و البرامج البتقربك من الغرب لحد ما كرهت بلدك و اتفاخرت باسرائيل او انك زي ما الكل فكرك في المنتدي جسوس شاذ مخنس من الاخر نصيحه مني اطلع من المنتدي ده و متخشوش تاني احسنلك

pooforever_2010 12-08-17 12:58 AM

رد: سينا واسرائيل
 
السلام عليكم
برجاء التزام اداب الحديث ومتسوش اننا اخوات
وكل واحد حر فرايه مدام بدون غلط
سيتم مراجعه الموضوع وازاله المخالفات
تحياتى

قناص الظلم 12-08-17 01:00 AM

رد: سينا واسرائيل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 420180)
أنا مصري مش أسرائيلي و اليهود مش بس الأسرائليين اليهوديه دي ديانه مش جنسية

بالنسبه للناس الي فاكره اني بدافع عن أسرائيل فأنا مش بدافع عنها بالعكس أنا شايف أن أسرائيل غلطت كتير

أنا كل ألي بقوله أن الأعتداء على الأبرياء تصرف أرهابي مش جهاد
و بالنسبه لأن تعداد الجيش كبير فده خطاء لأن أسرائيل فيها جنود نساء علشان العدد مش كفايه و ده عمل تطوعي مش أجباري
يعني الجندي الأسرائيلي بيتطوع للدفاع عن دلده و أهله و الجندي المصري أول حاجه قبل ما يرحلوه بيدوله على قفاه (شفتها بعيني)

مين من الجندين دول عنده كرامه و بلده بتحترمه زي ما هو بيحترمها و بيحبها؟؟

من يقاوم الاحتلال ليس ارهابيا - العين بالعين والسن بالسن والبادى اظلم - يقتلون ابنائنا فنقتل ابنائهم يبقون امهاتنا فنبكى امهاتهم يقتلون رجالنا فنقتل رجالهم - مالكش دعوه بالجندى المصرى خالص

pooforever_2010 12-08-17 01:09 AM

رد: سينا واسرائيل
 
بصراحه يا جماعه
مش عارف اعدل ايه
لان الموضوع قلب حرب
ونسينا الايام المفترجه اللي احنا فيها
والاهم نسينا اننا اخوات
سيتم حذف الموضوع مع الاعتذار لصاحبه استاذ احمد
وكل سنه وانتم طيبين

تحياتى


الساعة الآن 12:47 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir