![]() |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
وحوار صايمين ومش صايمين انت لو قابلناك واحنا صايمين خلصنا عليك هناخد حسنات لان الخيانه مش وجهه نظر نتناقش فيها |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=32806 |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
هرفعلك شويه صور للجيش الي بينضرب علي قفاه وصور لحبايبك وهما بيهاجموا سفينه مرمره التركيه الصحفيين فشخوا المارينز بتوعهم ولو اتفرجت علي الوثائقيه هتعرف انهم عملوها علي نفسهم والصحفيين غطوهم عشان الاحراج هههههههههههههههه تخيل لو دول ولاد ستين كلب وقعوا في دول الي بيصطادوا تماسيح وتعابين ياكلوها صاحيه علي راي ناجي عطالله احنا مش متخازلين احنا مستيين فرصه هفكرك بكتيبه مصريه صاعقه الاوامر في 73 بعد العبور الاشتباك والسير حتي نهايه الاشتباك البشوات فضلوا ماشيين لحد موصلوا العاصمه تل ابيب وان كنت ناسي افكرك |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
أنا مش قادر أفهم برده هو أيه المشكله أن الناس تحترم واحد ليه رأي مختلف عنهم؟؟؟
الموضوع صعب للدرجه دي؟؟ المشكله أنه العربي ما أترباش على الأحترم أنا مصري مش خريج مدارس عبريه يا أستاذي المتعلم |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
وحياة ابوك ياض اطلع من المنتدي ومتخشوش تاني لو انت عندك كرامة |
رد: سينا واسرائيل
في كل الكلام ألي أتقال ما فيش حد فيكوا قال حجه واحده مقنعه
كله شتيمه و قله أحترام أنا بقول أن: 1- الأسرائيلي عنده الحق أنه يدافع عن وطنه و أهله 2- الجندي الأسرائيلي مش جبان و لا غير محترم 3- الجندي المصري بيفقد أحترامه لنفسه و بلده بالضرب عل اللأفى 4- أسرائيل غلطت في حق العرب بالتعديات ألي بتحصل على (العزل) 5- أن شخص يفجر نفسه في عزل أبرياء أيا كان جنسيتهم أو دينهم هو أرهاب مش جهاد |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
أنا مش بس بحاول أطلع من المنتدى أنا بحاول أبعد على أد ما أقدر عن الجهل ده كله |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
حبايبك اهم |
رد: سينا واسرائيل
غاندي حارب أنجلترا و كسبها بدون ما يرفع سلاح و دلوقتي قصه حياته بتدرس للأطفال في كل العالم بما فيهم أنجلترا علشان يتعلموا منها و يستفيدوا
(الأنجليز ألي بتقولو عليهم قرده و خنازير بيعرفوا يحترموا أعداءهم (لكن العرب؟؟؟؟؟؟)) الراجل كان هندوز مش مسلم أو مسيحي أو يهودي و على الرغم من كده بيعرف يعني أيه أحترام لأن المباديء السليمه موجوده في داخل كل البشر و ملهاش ديانه و لا تعليم أتعلم تحترم الأخر و ما تردش الأهانه بأهانه هو ده ألي بحاول أقوله |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
محدش اهانك احنا بنقولك تعالي نتناقش مناقشه حضاريه علميه معلوماتيه في اي مكان تحدده وربنا قدرنا علي فعل الخير
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
كدب كمان؟؟؟؟؟ بقيه الصفات الجميله |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
أني أحترم عدوي مش خيانه ولا أساءه دي من مباديء الأسلام |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
ههههههه |
رد: سينا واسرائيل
يا أستاذي الفاضل ليك الحق في معتقاداتك و أنا ليا الحق في معتقداتي
و أحترامك لعدوك لاينقص منك بالعكس ده بيعكس نبل أخلاقك |
رد: سينا واسرائيل
الصورة التي حاذت على الجائزة الاولى بالعالم ..
انظر جبن الجندي ووضع يده في فمه .. انظر للطفل ونظرته الحادة للجندي الصهيوني .. اما الآب فنظرته لابنه نظرة أمل وفخر بابنه .. |
رد: سينا واسرائيل
هآرتس:الجيش المصرى لم يبلغ تل أبيب بنشر قواته في سيناء .. ومخاوف من تعديل كامب ديفيد
سؤال لكل عربي موجود بالصفحة .... هل انت متخوف من الغاء اتفاقية كامب ديفيد سواء الان او في المستقبل ؟ ذكرت صحيفة هآرتس الإسرائيلية اليوم الخميس أن الجيش المصرى لم يبلغ السلطات الإسرائيلية بنشر قواته في سيناء بحسب ما نصت عليه إتفاقية السلام بين الطرفين ،مشيرة الي ان هناك بعض القوات المصرية تم إرسالها في وقت سابق بعد إذن تل أبيب . وقالت الصحيفة العبرية واسعة الإنتشار في إسرائيل في تقريرها الصادر اليوم ان تحركات القوات المصرية في شبه جزيرة سيناء تاتي في إطار ملأ الفراغ الواسع في سيناء ومحاربة الإرهابيين في المناطق الجبلية وذلك بعد هجوم علي وحدة تابعة للجيش المصرى أسفرت عن مقتل 16 جندى وسرقة مدرعتين علي الحدود مع إسرائيل في منطقة كيرم شالوم "كرم أبو سالم " . وكشفت الصحيفة في تقريرها ،ان تل أبيب وافقت منذ عام علي دخول سبعة كتائب تابعة للقوات المصرية الي سيناء ،بل إنها وافقت علي تمركزهم في شبه الجزيرة بالإضافة الي وحدات دبابات في إطار إتفاقية السلام نفسها ،مضيفة ان الوضع تغير بعد وصول جماعة الإخوان المسلمين الي سدة الحكم في القاهرة . وأشارت الصحيفة أن إتفاقية كامب ديفيد التي حافظت علي السلام بين البلدين لمدة ثلاث عقود مهددة هي الأخرى بالتعديل مما يضر السلام وفقا للصحيفة ،فقد اوردت تصريحات للمستشار القانوني للرئيس محمد مرسي ،حول دراسة الرئاسة لتعديل الإتفاقية بما يضمن السيادة المصرية الكاملة علي سيناء . وقالت الصحيفة في ختام تقريرها أن وزير الإعلام المصرى الجديد صلاح عبد المقصود الذى ينتمي الي جماعة الإخوان المسلمين ،صرح قبل أيام أن مصر لا تريد التطبيع مع إسرائيل وذلك علي خلفية مداخلة هاتفية لمحلل إسرائيلي علي التلفزيون الرسمي المصرى ،مؤكدا أن الكيان الصهيوني قام بسرقة فلسطين لذلك يجب عدم الإتفاق معه . هكمل نشر اخبار وافكني من البيض عادي |
رد: سينا واسرائيل
مخزن سلاح تجده القوات المسلحه بسيناء
هاآرتس الاسرائيلية : إقالة طنطاوى أخطر من نووى إيران أكدت صحيفة "هاآرتس" الإسرائيلية أن إسرائيل شعرت بالضياع والفزع بسبب إقالة المشير حسين طنطاوي، مشيرة إلى أن حدث كهذا بالنسبة لإسرائيل أهم من التهديد النووي الإيراني وارتفاع أسعار الشقق والوقود. ودللت الصحيفة على ذلك بأن إعلان الرئيس مرسي عن إقالة المشير طنطاوي احتل المانشيتات الرئيسية في الصحف العبرية التي تساءلت مع من سنتحدث؟ من سيقاتل من أجلنا في سيناء؟ مع من سندير السياسات اعتباراً من الآن؟!. |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
محدش قال تعليق واحد عن رأيه في ضرب أسرائيل بصواريخ من سيناء و أعلان جماعات جهاديه مسئوليته
يا ترى ده صح ولا غلط ده؟؟؟ الأعتداء على المواطنين الأسرائلين الغير مسلحين ده أسمه جهاد ولا أرهاب؟؟ |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
و طبعا لأنهم أشباه رجال فالكتيبه بتاعتك الرجاله هتقضي على الجيش الأسرائيلي كله ههههههههههههه يا أستاذي أسرائيل هي ألي صابره على العرب مش العرب هم ألي صابرين عليها أسرائيل تقدر تحرق العرب كلهم بضغطه زر بالصواريخ النوويه الأقوى من حيث التسلح و التطور هي أسرائيل يبقى رقبتك هي ألي تحت أيدهم مش العكس يا أستاذ و على الرغم من كده هم مبيسعوش لحرب بالعكس دول أنتم ألي بتسعوا لحرب طب بالزمه بأنهي سلاح؟؟؟ طب بأنهي جنود؟؟؟ الجهله ألي مش عارفين أيدهم الشمال من اليمين؟؟ متقلش ذلك الجند خير أجناد الأرض الكلام ده مش هو الواقع |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
بقت أسمها أسرائيل دور على النت على wikipedia عن فلسطين هتلاقي الصفحه دي: http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine الأسرائلين ليهم هدف واضح شوف الخريطه دي: http://thefeministwire.com/wp-conten...tine-pic-1.jpg أنا شايف أن دوله أسرائيل بتزيد مش بتقل ناس ليهم أهداف وضحه و معلنه و بيسعوا لتحقيقها مش بيكدبوا على نفسهم |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
عمري ما هقتنع بالكلام ده و ياريت أنت تقتنع أن الكلام غلط قبل فوات الأوان |
رد: سينا واسرائيل
يبني متقرفناش بقي من امك اكتر من كده يتيجي مناقشه وش لوش يتبطل هبل وعبط وتفكك
|
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
ما ترد لو عندك رد بس أنت ما عندكش |
رد: سينا واسرائيل
يا جماعه هو الواد ده ماله حتي لو كلامك صح و ده طبعا غلط احنا متربيين علي ان اسرائيل دول اعدائنا انت ازاي بقي بتقول علي نفسك مصري او حتي عرب حتي لو العرب ضايع حقهم بسبب السلطه او اي شيء فبرضو انا مصري عربي بلدي فوق الجميع و اعدائي هم اسرائيل زي ما انت بتقول ان الجماعات الجهاديه بتقتل الاطفال و الابرياء طب ما اسرائيل عملت اكثر من ده بكتير و له انت مبتعرفش الا الليهم و العليكم لا يا جدع حرام عليك
بص انا عارف ايه الفيك انت حاسس بضياع حقق او انك مش عارف تتاقلم مع الواقع فلجئت للافلام و البرامج البتقربك من الغرب لحد ما كرهت بلدك و اتفاخرت باسرائيل او انك زي ما الكل فكرك في المنتدي جسوس شاذ مخنس من الاخر نصيحه مني اطلع من المنتدي ده و متخشوش تاني احسنلك |
رد: سينا واسرائيل
السلام عليكم برجاء التزام اداب الحديث ومتسوش اننا اخوات وكل واحد حر فرايه مدام بدون غلط سيتم مراجعه الموضوع وازاله المخالفات تحياتى |
رد: سينا واسرائيل
اقتباس:
|
رد: سينا واسرائيل
بصراحه يا جماعه مش عارف اعدل ايه لان الموضوع قلب حرب ونسينا الايام المفترجه اللي احنا فيها والاهم نسينا اننا اخوات سيتم حذف الموضوع مع الاعتذار لصاحبه استاذ احمد وكل سنه وانتم طيبين تحياتى |
| الساعة الآن 06:25 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir