الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

darkshaft 11-09-27 01:06 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
2 مرفق
ده ريتاى بارون بتاعى و مشاء الله مسدس محترم،انا جربت اضرب بيه على بنطلون جينز البنطلون اتعملت فيه فتحه كبيره بعد تانى طلقه تركى ذهبى مش المانى كمان،و صربت بيه على ٢ كان بيبسى وراء بعد الاثنين طاروا فالهواء و اطبقوا جامد

احمد حسن ادريس 11-09-30 11:34 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عايز اعرف من الاخوة الاعضاء يضرب بلى مقاس كام مع الطبة

darkshaft 11-10-01 12:38 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسن ادريس (المشاركة 209786)
انا عايز اعرف من الاخوة الاعضاء يضرب بلى مقاس كام مع الطبة

ممكن يضرب مقاس ٦ من غير طبه و ٥ بطبه،بس فالعاده الناس بتستغدم بلى نمره ٢

hamed sakr 11-10-01 01:53 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عندي الريتاي بارون بس عايز اسال ممكن يضرب بلي ولا لأ و ارجو الافاده

hamed sakr 11-10-01 01:57 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ايه ده هو في بلي مقاس 6 ؟ طيب اجيبه منين؟

hamed sakr 11-10-01 02:08 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هل الريتاي بارون ماسوره مفتوحه؟

hosam hamza 11-10-01 02:11 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الريتاى فى منه مفتوح ومنه مقفول

hamed sakr 11-10-01 11:11 PM

Re: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هو الريتاي بارون ده بماسوره مفتوحه ولا لأ ؟ يعني ممكن يضرب بلي؟

devilgrand 11-10-02 03:09 AM

رد: Re: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed sakr (المشاركة 210316)
هو الريتاي بارون ده بماسوره مفتوحه ولا لأ ؟ يعني ممكن يضرب بلي؟

في منه مفتوح وفي منه مقفول بس اعتقد كل المفتوح بتاعه بيبقى مفتوح في ورش في مصر هنا

orbany 11-10-03 01:25 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا جبت واحد ريتاى بس مش عارف ليو مع الطلقات التركى صوت بيضرب وحدة و ميخدش الطلقة اللى بعدها مع ان الطبة متركبة بتاعة مش عارف اية السبب الطلقات ولا عيب فى المسدس

devilgrand 11-10-03 02:27 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orbany (المشاركة 211187)
انا جبت واحد ريتاى بس مش عارف ليو مع الطلقات التركى صوت بيضرب وحدة و ميخدش الطلقة اللى بعدها مع ان الطبة متركبة بتاعة مش عارف اية السبب الطلقات ولا عيب فى المسدس

جرب الاول تغيير الطلقات قبل ما حد يلعب فيه
جرب الالماني او التشيكي
هو مفتوح ولا مقفول؟؟؟؟

orbany 11-10-03 02:44 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
جايبة من ايام يعنى يوم الجمعة من عند خضر فى اسكندرية

orbany 11-10-03 02:45 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
المسدس مفتوح بس الطبة ركبة و مش لاقى طلقات غير التركى عند خضر منين اجيب انواع تانية

orbany 11-10-03 02:46 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
عملت حاجة تانية قلت ممكن الطبة وسعىة عملت مسمار النكية و خرمتة 4 ملى لان الطبة مخرومة ب 5 مم نفس العيب طلقة و ميفرغش

orbany 11-10-03 02:46 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مسدس شكلة جميل و تقفيلة ممتاز بس مش عارف فية اية متهيالى ضغط الطلقات التركى ضعيف

devilgrand 11-10-03 04:54 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لا هو ممكن وسعت الماسوره وهو بفتحها
على العموم انت لو طولت شوية عند فندق سان استيفانو هتلاقي عنده هناك محل سلاح اعتقد اسمه السجلابي عنده سلمتين نازلين لتحت وهو على البحر قبل ما تحصل سان استيفانو وانت في اتجاه العصافرة اسأله على طلقات غير التركي او جرب بردو التركي بس الدهبي مش الفضي

darkshaft 11-10-03 06:35 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عايز افهم حاجه،هيه مشكلتك ام الطلقه بعد مبتضرب مش بتطلع ولا ان بعد مبتضرب و الطلقه تطلع الطلقه الوراها مش بتطلع فالمسوره؟؟

احمد حسن ادريس 11-10-03 06:40 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
كنت بستئذنكم انا عايز اعرف الريتاى بارون صناعتة اية وانهى الاحسن فى ضرب البلى الريتاى بارون ولا الجاكال ديول اللى الكل بيحكى عنة واكون شاكر ليكم اوى

sadaany 11-10-03 11:03 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بص ياباشا علشان يضرب معاك صوت يجب ان لاتزيد فتحه الطبه بتاعه الصوت عن 2 او 2.5 علشان عدم وجود الصليبه الداخليه بتخلى الماسوره واسعه جدآ

mo_rateb 11-10-04 02:49 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اخيرا جبت الريتاى و هو عاجبنى قوى خصوصا انو special edition لونه mix tone. انا جبته من الاستاذ اشرف السعدنى و هو راجل قمة فى الاحترام و كمان سعره حلو و التعامل معاه ممتاز. طبعا كان ماسورة مقفولة و فتحتها غير ركبتله طبة من البشمهندس احمد مازنجر و هو ايضا راجل قمة فى الاحترام و النتيجة ممتازة.

scorpion 11-10-04 03:23 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 211545)
اخيرا جبت الريتاى و هو عاجبنى قوى خصوصا انو special edition لونه mix tone. انا جبته من الاستاذ اشرف السعدنى و هو راجل قمة فى الاحترام و كمان سعره حلو و التعامل معاه ممتاز. طبعا كان ماسورة مقفولة و فتحتها غير ركبتله طبة من البشمهندس احمد مازنجر و هو ايضا راجل قمة فى الاحترام و النتيجة ممتازة.

مبروك عليك واهلا بيك معانا في رابطه الريتاي
بس ياريت تلحقنا بالصور بقي وايه اخبار دقه النشان معاك

mo_rateb 11-10-04 03:57 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 211556)
مبروك عليك واهلا بيك معانا في رابطه الريتاي
بس ياريت تلحقنا بالصور بقي وايه اخبار دقه النشان معاك

حاضر صورته هحطها. بالنسبة لدقة النشان لسه معملتش اختبار النشان لانى مستنى طلق بلى اول مهجيبو هجرب و اقولكو ان شاء الله.

scorpion 11-10-04 04:50 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مبروك عليك و في انتظار النتايج ان شاء الله يعد الاختبار و ربنا يكفيك شره

devilgrand 11-10-04 03:04 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 211567)
حاضر صورته هحطها. بالنسبة لدقة النشان لسه معملتش اختبار النشان لانى مستنى طلق بلى اول مهجيبو هجرب و اقولكو ان شاء الله.

مبروك عليك يا باشا
واهلا بيك في الرابطة

devilgrand 11-10-04 03:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 211575)
مبروك عليك و في انتظار النتايج ان شاء الله يعد الاختبار و ربنا يكفيك شره

سمسم يا كبير منورررررررررر
دا عامل زي بتاعك

scorpion 11-10-04 03:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 211738)
سمسم يا كبير منورررررررررر
دا عامل زي بتاعك

اه بس ده الاصدار الجديد انا اللي معايا اللي محفور علي الديشك بتاعه ريتاي
مانت عارفه وشوفته

hosam hamza 11-10-04 07:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الاخوه الاعزاء
ازاى افتح ماسوره الريتاى لو مقفوله
وهل ممكن اعملها انا

sadaany 11-10-04 11:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 211545)
اخيرا جبت الريتاى و هو عاجبنى قوى خصوصا انو special edition لونه mix tone. انا جبته من الاستاذ اشرف السعدنى و هو راجل قمة فى الاحترام و كمان سعره حلو و التعامل معاه ممتاز. طبعا كان ماسورة مقفولة و فتحتها غير ركبتله طبة من البشمهندس احمد مازنجر و هو ايضا راجل قمة فى الاحترام و النتيجة ممتازة.

ربنا يعطيك خيره ويكفيك شره انا فعلآ اللى اتشرفت بأنسان كنت بحترمه من زمان من مواضيعه المفيده والمميزه وزاد احترامى ليه اكثر لما اتعملت معاه وربنا يديم المعروف بيننا ان شاء الكريم

darkshaft 11-10-05 12:27 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 211545)
اخيرا جبت الريتاى و هو عاجبنى قوى خصوصا انو special edition لونه mix tone. انا جبته من الاستاذ اشرف السعدنى و هو راجل قمة فى الاحترام و كمان سعره حلو و التعامل معاه ممتاز. طبعا كان ماسورة مقفولة و فتحتها غير ركبتله طبة من البشمهندس احمد مازنجر و هو ايضا راجل قمة فى الاحترام و النتيجة ممتازة.

ههههه كنت زميلى فالرش دلوقتى فنفس المسدس منور الرابطه،و الف مبروك و مستنيك تقول لنا اخباره مع البلى اى

mo_rateb 11-10-05 12:32 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadaany (المشاركة 211969)
ربنا يعطيك خيره ويكفيك شره انا فعلآ اللى اتشرفت بأنسان كنت بحترمه من زمان من مواضيعه المفيده والمميزه وزاد احترامى ليه اكثر لما اتعملت معاه وربنا يديم المعروف بيننا ان شاء الكريم

ربنا يخليك يا دكتور و ان شاء الله ربنا يديم المعرف.

mo_rateb 11-10-05 12:36 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 212003)
ههههه كنت زميلى فالرش دلوقتى فنفس المسدس منور الرابطه،و الف مبروك و مستنيك تقول لنا اخباره مع البلى اى

الرابطة منورة باصحابها. على فكرة ان لسه بردو جايب مسدس غاز جديد umarex sa177 مسدس دمااااار عالم تانى من المسدسات. و افضل من افضل مسدس صوت متعدل بلى.

sadaany 11-10-05 02:03 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
عايزين اخبار تقييمك للريتاى وخاصه ان تقييمك انا متأكد انه ليه مصداقيه كبيره وللجاكال بعد تعديل الاستاذ احمد

devilgrand 11-10-05 02:36 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 211752)
اه بس ده الاصدار الجديد انا اللي معايا اللي محفور علي الديشك بتاعه ريتاي
مانت عارفه وشوفته

اقصد في الالوان بس مش في كل حاجه
عارفه الا عارفه

mo_rateb 11-10-05 12:07 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تمت تجربة الريتاى بطبة البشمهندس مازنجر. ضربت ٥ طلقات ولا واحدة حشرت. دقة النشان حوالى 85% من بعد ١٠ متر تقريبا. الاثر مدمر خرمت الخرسانة اللى ورا السوادة خرم محترم قوى لو دماغ او جسم بنى ادم هيخترقه و يقتله.

darkshaft 11-10-05 12:43 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 212275)
تمت تجربة الريتاى بطبة البشمهندس مازنجر. ضربت ٥ طلقات ولا واحدة حشرت. دقة النشان حوالى 85% من بعد ١٠ متر تقريبا. الاثر مدمر خرمت الخرسانة اللى ورا السوادة خرم محترم قوى لو دماغ او جسم بنى ادم هيخترقه و يقتله.

لله ينور،تب متجرب مسدس الرش الانت لسه جايبه و تقارن الاتنين و تقولنا مين افضل

mo_rateb 11-10-05 01:04 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 212283)
لله ينور،تب متجرب مسدس الرش الانت لسه جايبه و تقارن الاتنين و تقولنا مين افضل

نشان الرش 100% و مع بلية steel تاثيرها مدمر بردو لكن قطر الفتحة اللى بيعملها الصوت فى الخرسانة اكبر. الصوت بعد الطبة تاثيره اقوى لكن نشانه اقل بكير من الرش.

scorpion 11-10-05 01:47 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بتستخدم بليه مقاس كام وعلي طلق نوعه ايه

mo_rateb 11-10-05 02:50 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 212299)
بتستخدم بليه مقاس كام وعلي طلق نوعه ايه

بلية نمرة ٢ على طلق ozkursan فضى

ahmedmh_ali 11-10-05 06:30 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
++++++++++++++++++++++++++1

ahmedmh_ali 11-10-05 06:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 211567)
حاضر صورته هحطها. بالنسبة لدقة النشان لسه معملتش اختبار النشان لانى مستنى طلق بلى اول مهجيبو هجرب و اقولكو ان شاء الله.


معلش بعد أذنك طلب غلس عايز صور أوضح للمسدس و عايز أعرف اللى انت جبتة هو دة و لا فى فرق لون ؟؟


ملف مرفق 23970


لأن فى منة أسود فى فضى زى دة و فى أسود فى بيج ..


الساعة الآن 05:13 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir