الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=13795)

mo_rateb 11-10-08 08:30 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 213515)
هو السعر غالي بس افضل من اني اشتري طبة مش مضمونة ووقت الجد متسعفنيش وتكون زي قلتها



الغالي تمنو فية

بالضبط كدا فعلا الغالى تمنه فيه

Mo0oOo0oRA 11-10-09 12:33 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
طيب في حد جرب الطبه علي p 29

و شكرا

Yasser Arafa 11-10-09 12:44 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 213429)
بصراحة انا فى الاول كنت مستغلى السعر قوى و عملت انا نفس الطبة دى لكن معرفتش اوصل لنتيجة الطبة اللى بيستعملها البشمهندس احمد فعلا تستاهل! انا جبت من عندو طبتين واحدة ريتاى و واحدة جاكال التاثير كان مدمر من ١٠ متر و النشان كان كويس غير نضافة الخامة يعنى مهما اضرب الطبة بتتفك بسهولة عادى عكس اى طبة جربتها. هى يمكن غالية بس فعلا تستاهل قوى.

باشا

برجاء الإفادة مين أقوى بعد تركيب الماسورة؟ الجاكال ولا الريتاى؟

شكرا

mo_rateb 11-10-09 01:33 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser arafa (المشاركة 214289)
باشا

برجاء الإفادة مين أقوى بعد تركيب الماسورة؟ الجاكال ولا الريتاى؟

شكرا


من وجهة نظرى الريتاى كمسدس اصلا افضل بكتير و حتى بعد تركيب الماسورة.

Devilwolf 11-10-09 02:33 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
انا اول مرة اكتب فى الموقع .... بس واللة أ \ محترم جدا
وحتعرف لما تجرب معاة

ِAhmedAlaa2007 11-10-09 11:54 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
باشا هوا في طبب للتونا ؟؟

sadaany 11-10-10 12:48 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
والله ياجماعه نصيحه لوجه الله كل اللى مستغلى الطبه ممكن يلف ويشوف انواع الطبب المصنوعه باسعار مختلفه ويشوف طبه الاستاذ احمد مختلفه شكلآ وموضوعآ وتأثيرآ واعتقد شهاده الناس اللى تعاملت مع الاستاذ احمد واغلبهم من الاعضاء الكبار وكان ليهم تجارب مختلفه شهدوا بأختلاف الطبه واعتقد شخصيآ انها ليست طبه ولاكنها ماسوره داخل ماسوره وربنا يكفينا جميعآ شر انفسنا ويحفظنا انه ولى ذلك والقادير عليه

mazenger 11-10-13 07:14 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى الى الدكتور السعدنى والاستاذ محمد راتب وشكرا جزيلا على تعليقاتهم القيمه وتحيه الى الاتاذ ابراهيم البوب ربنا يشفيه وتحياتى الى الجميع وانا ان شاء الله شغال دلواقتى فى الايطالى ان شاء ادعولى

sadaany 11-10-13 09:37 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
بالتوفيق ودائمآ كل جديد وفعلآ تعامل يشهد له من الجميع وخطوه الايطالى ممتازه ربنا يكرمك فيها عقبال الولتر

الغاوى 11-10-13 11:02 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
بالتوفيق ان شاء الله يا أستاذ أحمد

الباشا مصرى 11-10-13 02:07 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تعديل الجاكال ديوال
السلام عليكم اعزائى انا عضو جديد فى المنتدى ولسة محصليش الشرف انى اتعرفت على احد بس انا عايز اضيف معلومة فى موضوع تعديل الجاكال انا الحمد لله عدلته وجربتة بس بعد ماعزبنى انا وصلت للتعديل بعد ما رحت ييجى لخمسين خراط انا عندى الحل وبشرح بسيط بس لو ادارة المنتدى سمحتلى الشرح لأن انا شايف ان موضوع التعديل ده حطير لانى جربت القوة بتاعت الطلقه واندهشت يعنى كدة الموضوع خطر بجد

mzkader 11-10-13 05:34 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباشا مصرى (المشاركة 216504)
تعديل الجاكال ديوال
السلام عليكم اعزائى انا عضو جديد فى المنتدى ولسة محصليش الشرف انى اتعرفت على احد بس انا عايز اضيف معلومة فى موضوع تعديل الجاكال انا الحمد لله عدلته وجربتة بس بعد ماعزبنى انا وصلت للتعديل بعد ما رحت ييجى لخمسين خراط انا عندى الحل وبشرح بسيط بس لو ادارة المنتدى سمحتلى الشرح لأن انا شايف ان موضوع التعديل ده حطير لانى جربت القوة بتاعت الطلقه واندهشت يعنى كدة الموضوع خطر بجد

ممكن حضرتك تعمل موضوع منفصل بعيد عن شغل الراجل

eido2000 11-10-14 03:18 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباشا مصرى (المشاركة 216504)
تعديل الجاكال ديوال
السلام عليكم اعزائى انا عضو جديد فى المنتدى ولسة محصليش الشرف انى اتعرفت على احد بس انا عايز اضيف معلومة فى موضوع تعديل الجاكال انا الحمد لله عدلته وجربتة بس بعد ماعزبنى انا وصلت للتعديل بعد ما رحت ييجى لخمسين خراط انا عندى الحل وبشرح بسيط بس لو ادارة المنتدى سمحتلى الشرح لأن انا شايف ان موضوع التعديل ده حطير لانى جربت القوة بتاعت الطلقه واندهشت يعنى كدة الموضوع خطر بجد

اعرض ما تريد فى موضوع منفصل لعلنا نستفيد من خبرتك مع أننا جربنا تجربة الأخ مازنجر وهى ممتازة ولكن فوق كل ذى علم عليم لعل اختراعك ينال القبول فى الانتظار والله الموفق

mazenger 11-10-17 06:39 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى الى اخوانى الاعزاء الاستاذ عيد والاستاذ ماذكادر وحمد الله على سلامته وتحياتى الى الاستاذ الباشا مصرى ومستنيين النتائج بتاعتة وشكرا لتعليق الجميع وانتظروا تعديل الايطالى بانواعة والريتاى ايجل الجديدج تحياتى الى الجميع

mzkader 11-10-18 12:34 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenger (المشاركة 218934)
تحياتى الى اخوانى الاعزاء الاستاذ عيد والاستاذ ماذكادر وحمد الله على سلامته وتحياتى الى الاستاذ الباشا مصرى ومستنيين النتائج بتاعتة وشكرا لتعليق الجميع وانتظروا تعديل الايطالى بانواعة والريتاى ايجل الجديدج تحياتى الى الجميع

الله يسلمك و بالتوفيق إن شاء الله

mazenger 11-10-24 11:22 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
الحمد اللة تم عمل طبه عملاقه للعملاق الريتاى ايجل

pooforever_2010 11-10-24 11:26 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
ايه اخبار الاسعار للجاكال يا باشا دلوقت
وشكرا

Hany Ekram 11-10-25 12:14 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتي لجميع الاعضاء

برجاء الإفادة أيهما أفضل الرتياي بارون أم آيكول بي 29

و من أين اشتري مسدس مفتوح مضمون و خامة تركي مش مضروب أصلي
والطبة طبة من عند الأخ العزيز احمد مزنجر

وشكرا
أخوكم هاني
01222188891

eido2000 11-10-25 12:17 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
مع إنى بفضل الجاكال لكن طالما لم تذكره أرشح لك الريتاى والأمر شورى

darkshaft 11-10-25 12:28 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hany Ekram (المشاركة 223039)
تحياتي لجميع الاعضاء

برجاء الإفادة أيهما أفضل الرتياي بارون أم آيكول بي 29

و من أين اشتري مسدس مفتوح مضمون و خامة تركي مش مضروب أصلي
والطبة طبة من عند الأخ العزيز احمد مزنجر

وشكرا
أخوكم هاني
01222188891

ريتاى بارون طبعا

Hany Ekram 11-10-25 12:41 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
شكرا علي ردودكم السريعة
من أين يمكن شراء واحد أصلي مفتوح و بكام ؟

وشكرا

eido2000 11-10-25 01:03 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
هتلاقى عند التجار على الموقع هنا شوف أسعارهم وعروضهم واللى يناسبك اتصل به

mazenger 11-10-25 06:59 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخوانى الاعزاءوشكرا لمتايعة طاقم الادارة واحب ان اعرفكم ان طابه الجكال كما هى

jakoov 11-10-25 10:11 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كان فى سؤال وأرجو الرد عليه

* هل يا ترى فى طبه طويله للفولجا ...... ومداها كام متر ودرجه النيشان بتاعتها كام فى 100 ؟؟؟؟

ياريت حد يرد عليا ويفيدنى .... ولكم منى جزيل الشكر



SMART141366 11-10-25 10:21 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
السلام عليكم
اخى الفاضل mazenger
قمت بحل المشكلة الموجودة بطبة الجاكال التى سبق شرائها من حضرتك والتى استفسرت منكم عن حل لها على الخاص ولم اواف بردكم وعلية استعنت بزميل اخر وافادنى بالحل لذا وجب التنوية
شكرا

mazenger 11-10-26 12:09 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخى اسمارت تم الرد على الخاص ولاكن صندوق الخاص بك كان ممتلى ارجو المعزرة

SMART141366 11-10-27 01:02 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اخى mazenger تحياتى ليك تم اليوم تجربة اطلاق البلى من الجاكال بالطبة الطويلة الخاصة بحضرتك والنتيجة كالاتى:
1- الية العمل الاوتوماتيك تعمل بكفاءة وطبعا الفردى وبدون اى حشر مع العلم ان اى طبة من المنتشرين لا تعمل اوتوماتيك ولو اشتغل لفترة قصيرة بيعطل بسرعة نتيجة لتاكل الطبة مع اطلاق البلى
2- دقة النشان تحسنت من 70% الى 85% تقريبا
3- لا يوجد تاكل فى الطبة لانى فكتها بعد الضرب نتيجة لقوة وصلابةالطبة مقارنة بالموجودة بالسوق
4 - قوة تاثير البلية نفس قوة باقى الطبات تقريبا فالجاكال قوى بصفة عامة
تقبل تحياتى

mazenger 11-10-28 02:32 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
ارجو مراجة موضوع التاثير وشكرا

محمد حافظ بك 11-10-28 02:33 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
ياتري محدش قاس سرعة البلية بالكرونورميتر ؟؟؟؟؟؟؟؟

NSAA 11-10-29 04:43 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
الأستاذ الفضل : أحمد
لو سمحت لو بتعمل طبة للإيكول ديكل ... سعرها كام و أخدها إزاي

mazenger 11-10-29 11:48 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخى ناسا ان شاء الله طبه الديكل موجودة وسعرها 200 جنيه تقبل تحياتى اخى الكريم

ِAhmedAlaa2007 11-10-29 11:53 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
البراوني p4 ليه طبة ولا لأ؟
ولو مقفول ممكن تفتحه ؟

mazenger 11-10-30 08:09 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
استاذ احمد طلباتك اوامر ارجو الاتصال على 0169949909

NSAA 11-10-30 08:10 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenger (المشاركة 225574)
تحياتى اخى ناسا ان شاء الله طبه الديكل موجودة وسعرها 200 جنيه تقبل تحياتى اخى الكريم


شكرا ليك سرعة استجابتك و ذوقك المعهود.
بس هو نفس مقاسات الريتاي بارون و يكاد يكون بنفس الشكل لكن مش بنفس الشهرة و الإنتشار. ليه مينفعش يبقى بنفس سعره !!!!!!
و لك تحياتي

Tito100 11-10-30 08:23 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
بالأمس ذهبت لمقابلة أ. أحمد مازنجر وهوه فعلا شخص على مستوى عالى من الذوق والأخلاق كما يقال عنه وأخد الإيكول بى 29 بتاعى لعمل طبة صلب طويلة ووعدنى أن المسدس هايبقى بإذن الله أحسن من الأول فى القوة والدقة ف النشان ... وبإذن الله هاستلمه منه انهارده وسيتم تجربته وموافاتكم أخوانى الأعزاء بنتيجة التجربة خاصة لمالكى البى29 ... والله الموفق
خالص تحياتى

mzkader 11-10-30 08:34 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito100 (المشاركة 225764)
بالأمس ذهبت لمقابلة أ. أحمد مازنجر وهوه فعلا شخص على مستوى عالى من الذوق والأخلاق كما يقال عنه وأخد الإيكول بى 29 بتاعى لعمل طبة صلب طويلة ووعدنى أن المسدس هايبقى بإذن الله أحسن من الأول فى القوة والدقة ف النشان ... وبإذن الله هاستلمه منه انهارده وسيتم تجربته وموافاتكم أخوانى الأعزاء بنتيجة التجربة خاصة لمالكى البى29 ... والله الموفق
خالص تحياتى

طبعا هايبقى مدمر يا محمد باشا بس مدمر أصلى مش تيوانى و لا حتى مش محصل تيوانى ده صينى :) طبعا أنت فاهم

Tito100 11-10-30 08:51 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mzkader (المشاركة 225769)
طبعا هايبقى مدمر يا محمد باشا بس مدمر أصلى مش تيوانى و لا حتى مش محصل تيوانى ده صينى :) طبعا أنت فاهم

ههههههههههههههههههه طبعا فاهمك يا محمد بك ونتمنى ذلك وهاجرب بإذن الله وأقولك النتيجة
تحياتى ليك يا باشا ونحب نشوفك قريب :)

mzkader 11-10-30 10:49 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito100 (المشاركة 225776)
ههههههههههههههههههه طبعا فاهمك يا محمد بك ونتمنى ذلك وهاجرب بإذن الله وأقولك النتيجة
تحياتى ليك يا باشا ونحب نشوفك قريب :)

أنا كلمت المهندس أحمد مازنجر و هاروحلو إن شاء الله يوم الجمعة القادمة ممكن أقابلك و أنا رايح

Tito100 11-10-30 12:36 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mzkader (المشاركة 225806)
أنا كلمت المهندس أحمد مازنجر و هاروحلو إن شاء الله يوم الجمعة القادمة ممكن أقابلك و أنا رايح

ماشى يا باشا نتفق ع المعاد بالتليفون ويا ريت نجيب أبو السيوف والجماعة ونتجمع كلنا :)

الباشا مصرى 11-10-30 06:21 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
بسم الله الرحمن الرحيم
اصدقائى الأعزاء انا اسف لو انى دخلت فى موضوع احد الأصدقاء من اعضاء المنتدى وانا معرفش ازاى اعمل موضوع منفصل المهم
الموضوع بسيط جدا انا شلت الطبه خالص لأنه مرة مظبوطة ومرة تحدف بلأضافة لطولها الزائد انا عملت حاجة بسيطة وهى انى شلت الطبة وخليت عيار البلية 1ز6 مم وده اكبر من عيار الماسورة ب 1, مم وبعد كده جبت مبرد ديل الفار وبردت براحة شديدة حتى اصبح القطر الداخلى للماسورة نفس قطر البلية الصلب اللى جبتها من عند العجلاتى وده اكبر عيار عنده وبالنسبة للجزء المفتوح من الماسوره وكان قطرة الداخلى 9,6 مم تقريبا انا خليت الخراط يعمل ماسورة طولها 3 سم وقطرها الخارجى 9,7 مم والداخلى 6,1 مم وركبته بطريق الكبس وعلشان يبقى الصلب بتاعها قوى ساخنتها لحد الأحمرار وحطتها فى بوتاس مضاف اليه زيت سيارات قديم وبقت صلبة جدا ولونا اسود ......المهم اقسم انه عند الضرب فوجئت ان الأصابة دقيقة على مسافة 25 متر بس بقى فية مشكلة واحدة بس وهى ان المسدس بقى متجرح وبفكر اودية الكترو ستاتيك بعد العيد ان شاء الله على العموم انا هحاول تصوية فيديو وهعرضة قريبا
وبالنسبة للأوتوماتيك شغال بس احيانا الطلقة بتحشر فى الخزنة لو البلية مش داخله كويس انا بستعمل الطلقة الصفراء المفتوحة وبرك البلية على المنجلة وان شاء الله هعرضها قريبا


الساعة الآن 09:13 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir