الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

sadaany 11-10-06 12:33 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اللون اسود فى فضى اللونين مط ليس بهم لمعه
تجربه ممتازه يااستاذ محمد والله نفس الاحساس لما جربته وكنت مستنى تأكيدك

Compact 11-10-06 05:46 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 212016)
الرابطة منورة باصحابها. على فكرة ان لسه بردو جايب مسدس غاز جديد umarex sa177 مسدس دمااااار عالم تانى من المسدسات. و افضل من افضل مسدس صوت متعدل بلى.

يا مزاجو العالى :)

انا كمان جبت الريتاى ماسورة مقفولة و هو مسدس صوت ممتاز , هو وزنه تقيل و اتقل من السيجزاور اللى شبهه ,و لكنه ممتاز

وتم تجربة ضرب 3 خزن بس مش متتالى نظرا لوجود خزنة واحدة بس , ومفيش طلقة علقت ولا اى حاجة سواء تركى فضى او دهبى او اوماريكس المانى.
بصراحة الريتاى مسدس صوت هايل و تمنه فيه والاولاد فرحانين بيه قوى فى البيت ونسيوا الفولجا اللى ياما استحملهم

Compact 11-10-06 05:51 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashrafbahaa (المشاركة 201722)
وخصوصا لما تحطه في جنبك ويجي عليه عرق يبيض في لحظه

كل المسدسات التركى كده قديم و جديد

احمد حسن ادريس 11-10-06 06:36 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
سؤال للاخوة الافاضل الطبة التى يتم تركيبها لماسورة الريتاى بارون انا عايز اعرف هيا بتتصنع على مقاس بلى محدد بمعنى اننا ممكن نضرب بيها بلى مقاس 2 وبلى مقاس 3 ولا بتكون مصنوعة على مقاس معين للبلية واكون شاكر لمجهودكم

louis iskander 11-10-06 02:56 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم
انا من حديثي العهد بامتلاك هذا النوع من مسدسات الصوت و لاحظت ان صوته قوي جدا و ارغب في معرفة باقي مزايا هذا النوع من المسدسات و هل يوجد به عيوب عند الاستخدام لفترات طويلة و ارغب في قبولكم انضمامي الي عضوية مقتني هذا النوع من المسدسات و شكرااااااااا

mo_rateb 11-10-07 08:42 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 212457)
معلش بعد أذنك طلب غلس عايز صور أوضح للمسدس و عايز أعرف اللى انت جبتة هو دة و لا فى فرق لون ؟؟


ملف مرفق 23970


لأن فى منة أسود فى فضى زى دة و فى أسود فى بيج ..

اسمه mixed satin هتلاقيه هنا
http://retaygun.com/UDetay.aspx?ID=39

mo_rateb 11-10-07 08:43 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسن ادريس (المشاركة 212706)
سؤال للاخوة الافاضل الطبة التى يتم تركيبها لماسورة الريتاى بارون انا عايز اعرف هيا بتتصنع على مقاس بلى محدد بمعنى اننا ممكن نضرب بيها بلى مقاس 2 وبلى مقاس 3 ولا بتكون مصنوعة على مقاس معين للبلية واكون شاكر لمجهودكم

مقاس معين و هو نمرة ٢ فقط

mo_rateb 11-10-07 08:45 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadaany (المشاركة 212610)
اللون اسود فى فضى اللونين مط ليس بهم لمعه
تجربه ممتازه يااستاذ محمد والله نفس الاحساس لما جربته وكنت مستنى تأكيدك

فعلا ممتاز مع الطبة عجبنى قوى!

safroot 11-10-07 11:59 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عندى سؤال هو اية الفرق بين الى علية الشعار على الدبشك والى ماعلهوش الشعار والمسدس احسن اجيبة مقفول وبعدين افتحة والا اجيبة مفتوح

darkshaft 11-10-08 12:54 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة safroot (المشاركة 213480)
انا عندى سؤال هو اية الفرق بين الى علية الشعار على الدبشك والى ماعلهوش الشعار والمسدس احسن اجيبة مقفول وبعدين افتحة والا اجيبة مفتوح

العليه الشعار ده القديم و الجديد بدون الشعار العلى الدبشك،و الاثنين خامتهم واحده اما بالنسبه للمسوره فانا بفضل انك تشتريه من تاجر ثقه و تجيبه منه مفتوح،اما لو ناوى تجيبه مقفول فوديه عند ا/مازنجر و هوه يفتجولك بإذن الله،تحياتى

amt_babe 11-10-08 02:39 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم

انا بعد شهرين من اقتناء هذا السلاح اصبحت عاشق له فعلا وكل يوم اكتشف مدى قوتة وتحمله و اداءه
واليكم الصور

http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1963
http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1962
http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1964

egydrop 11-10-08 10:09 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
أرجوا من الجميع توضيح فيه امكانية توصيل الطلبات للصعيد سواء بالشحن او غيره .... والدفع بحسب ما يقرر التاجر لان للأسف هنا الاسعار فوق الغالية فياريت لو فيه امكانية التوصيل من أحد التجار الأفادة بذالك

darkshaft 11-10-08 11:10 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 213684)
أرجوا من الجميع توضيح فيه امكانية توصيل الطلبات للصعيد سواء بالشحن او غيره .... والدفع بحسب ما يقرر التاجر لان للأسف هنا الاسعار فوق الغالية فياريت لو فيه امكانية التوصيل من أحد التجار الأفادة بذالك

حضرتك ممكن نسأل التجار شخصيا،بس انا معتقدش،و افضل انك تمسك المسدس بنفسك و تجربه فاتفق مع تاجر و انزل قابله بس يكون ثقه زى ا/ابو سيف

egydrop 11-10-08 11:21 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
المشكلة ان فيه صعوبة حاليا فى التنقل للوصول للتاجر بالقاهرة او اسكندرية
علشان كدة عرضت ان لو فيه امكانية للتوصيل بالشحن يتم استخدامها حتى لو ليها مصاريف او رسوم

احمد حسن ادريس 11-10-08 10:43 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اتا عايز استفسر من حضراتكم مسدس الريتاى بارون فى منة اصدار مقفول طيب هل المفتوح دة بيكون مفتوح هنا ولا بيجى من بلدة كدة وشكراً

amt_babe 11-10-09 06:15 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم

أستاذ احمد كل الريتاى بيتفتح هنا فى مصر وكله بيجى مقفول من بره

Mohamed omer 11-10-09 06:28 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ممكن حد يقولي فين زر الامان في الريتاي

ahmedmh_ali 11-10-09 03:01 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 213421)
اسمه mixed satin هتلاقيه هنا
http://retaygun.com/UDetay.aspx?ID=39

تسلم يا باشا بس عايز أعرف ال Mixed Chrome دة هل هو متوفر فى القاهرة و لا ؟؟ :)

darkshaft 11-10-09 04:21 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed omer (المشاركة 214181)
ممكن حد يقولي فين زر الامان في الريتاي

لا بس هوه فيه حاجه اذكى من زراؤ الامان الممكن يكون عطلان و المسدس يضرب برده،فى زرار بتدسه بعد متكون عمرت المسدس ينزل الشكوش و بكده همره ميضرب

mo_rateb 11-10-09 07:09 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 214329)
تسلم يا باشا بس عايز أعرف ال mixed chrome دة هل هو متوفر فى القاهرة و لا ؟؟ :)

انا شفته فى محل بس سعره خرافى. اسال الدكتور اشرف السعدنى هو متخصص الحاجات دى

egydrop 11-10-10 03:24 AM

Re: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا شباب ياريت رد على طلبى هل فيه وسيلة لتوصيل السلعة للصعيد مع توفير كافة ضمانات الدفع للتاجر حتى قبل الاستلام

darkshaft 11-10-10 11:55 AM

رد: Re: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 214702)
يا شباب ياريت رد على طلبى هل فيه وسيلة لتوصيل السلعة للصعيد مع توفير كافة ضمانات الدفع للتاجر حتى قبل الاستلام

السؤال هنا مش مكانه،حضرتك اسأل التجار مباشره

egydrop 11-10-10 12:03 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مهو للأسف مفيش اى رد من التاجر علشان كدة بحاول اسأل حد هنا يفيدنى والله فيه وسيلة للتوصيل ماشى مفيش يبقى جزاكم الله خيرا

حورس 11-10-11 03:23 AM

Re: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم اخوانى الكرام اخوانى انا حابب اشترى مسدس ريتاى بارون مسورة مفتوحة وللئسف كل اللى انا شفتو فى السوق تعبان ومش اصلى انا عيز اللى مكتوب على الدبشك بتاعو يعنى القديم اسبشيال ادشن وياريت يكون جديد او بحلتو. ولكم منى جزيل الشكر
ارجو الاتصال على 0195773171 او www.horas@gmail.com

hema777h 11-10-11 03:27 AM

رد: Re: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 214702)
يا شباب ياريت رد على طلبى هل فيه وسيلة لتوصيل السلعة للصعيد مع توفير كافة ضمانات الدفع للتاجر حتى قبل الاستلام

لو عايز التوصيل لحد عندك بس هيكون الدفع قبل التوصيل لو موافق ابعتلي علي الخاص

هيكون سعر الريتاي +تكاليف الانتقالات + اجر الناقل

hema777h 11-10-11 03:51 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zidanmohamed (المشاركة 177159)
انا لسه شاري ريتاي بارون امبارح بالليل و من ساعتها و انا عامل زي العيال الصغيرة ههههههه آعد العب بيه و اصوره و أحطه في علبته أكني بنيمه في سريره :)
انا اشتريته مقفول من عند محلات خضر بالاسكندريه و مشكوراً بعتهولي القاهرة، المسدس زي بعض الناس ما بتقول فيه صوت شخشخه بسيط و في فرق بسيط تشوف النور منه ما بين جسم المسدس و جزء شد الأجزاء و لكن انا عارف انه مش مضروب هو الفنش بتاهعه كده، المسدس له رقم مسلسل و مكتوب بالكمبيوتر على العلبه برضو، المسدس معاه العلبة فقط يعني لا فرشة ولا قاذف صواريخ، المسدس مقفول و سعره 850 جنيه.
المسدس أكنه معموللي مخصوص :) الدبشك على أد إيدي تماماً، وزنه 1044 جرام حوالي كيلو فا مش تقيل داهية ولا خفيف زي التونه تحس انك شايل مسدس لعبه :) شكل المسدس شيك أوي و له شخصيته تحس انه مسدس مودرن مش مسدس تصميمه قديم شكله أكنه حي مافيش فيها كلام، المسدس حساس :) يعني تلبسله جونتي و انت بتتعامل معاه :) و لو متجوز زي حلاتي ماتمسكوش بيدك الشمال لان الدبله هتسيب علامة في الدهان المت الجميل أما لو خاطب فأوعى تمسكه بيدك اليمنى لنفس السبب :) على اي حال تقييمي للمسدس مقارنه لسعره "850 جنيه" المسدس يستاهل، المسدس من المسدسات اللي يدخل قلبك على طول، انا و هو قاعدين مع بعض من امبارح و خلاص بقينا أصحاب و بننا أولفة من أول دقيقة :)
أيه الرغي ده كله ؟! :) انا آسف أسيبكم مع الصور ؛)


الف مبررررروك وهي جت متاخرة شوية

sadaany 11-10-11 04:35 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ان شاء الله الريتاى الاصدار القديم هيكون موجود بكره عندى رقمى 01000800523 اغلب الالوان جديد بالعلبه والسعر 1200

egydrop 11-10-11 09:23 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اخى الكريم صاحب الرد
بالنسبة للدفع قبل الاستلام داة زى ما حضرتك حابب تضمن ثمن بضاعتك انا كمان حابب اضمن ما ادفع لشراءه وبالتالى زى ما قولتلك على الخاص فيه شركات شحن تضمن للطرفين استلام البضاعة وثمنها وفكرة الشحن داة متوافرة يعنى مش صعبة وتقدر تسأل عنها

hema777h 11-10-11 11:02 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 215216)
اخى الكريم صاحب الرد
بالنسبة للدفع قبل الاستلام داة زى ما حضرتك حابب تضمن ثمن بضاعتك انا كمان حابب اضمن ما ادفع لشراءه وبالتالى زى ما قولتلك على الخاص فيه شركات شحن تضمن للطرفين استلام البضاعة وثمنها وفكرة الشحن داة متوافرة يعنى مش صعبة وتقدر تسأل عنها

ممنوع شحن الاسلحة ا او المجوهرات اوالمنقولات الثمنيئة
مفيش شركة شحن بتنقل حاجة زي كداااا الحاجة انا هشتريها وهسافر انا بيها واسال عني اي حد من الاعضاء في التعامل ....

وغير كدااا انت كنت بتقول في المشاركة الي باللون الازرق كداااانك هتدفع قبل الاستلام ولا اية الضمانات الي ممكن تقدمها لاي تاجر غير كدااااا
............................

مشاهدة المشاركة
يا شباب ياريت رد على طلبى هل فيه وسيلة لتوصيل السلعة للصعيد مع توفير كافة ضمانات الدفع للتاجر حتى قبل الاستلام

egydrop 11-10-11 11:09 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ادفع قبل الاستلام داة بيحصل لما حضرتك تسلم البضاعة لشركة الشحن وتأكد ان البضاعة فى طريقها انا ببعت لحضرتك الفلوس على اقرب مكتب بريد او تحويل بنكى على حساب يكون لك
اما بالنسبة لفكرة سفر حضرتك بيها انا سألت على الخاص لو فيه حد هيسافر بيها فيه طريقة اسهل سواء الشحن والكلام داة من ناس تجار هنا وحاليا جارى التفاوض معاهم او من خلال أحد سائقى القطار مقابل رسم بسيط

hema777h 11-10-11 11:17 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 215248)
ادفع قبل الاستلام داة بيحصل لما حضرتك تسلم البضاعة لشركة الشحن وتأكد ان البضاعة فى طريقها انا ببعت لحضرتك الفلوس على اقرب مكتب بريد او تحويل بنكى على حساب يكون لك
اما بالنسبة لفكرة سفر حضرتك بيها انا سألت على الخاص لو فيه حد هيسافر بيها فيه طريقة اسهل سواء الشحن والكلام داة من ناس تجار هنا وحاليا جارى التفاوض معاهم او من خلال أحد سائقى القطار مقابل رسم بسيط

ربنا يوفقك وياريت تبقا تقولنا علي شركة الشحن الي هتشحن عشااان ابقي اشحن عليها الحاجة بدل من سفري

egydrop 11-10-11 11:19 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تقدر حضرتك تسأل استاذ هشام سمير عن أحد هذه الشركات

ahmedmh_ali 11-10-12 12:13 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
+++++++++++++++++++++++++1

حورس 11-10-12 02:49 AM

Re: رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم
اخى الكريم ارجو منك ان ترسل لى سعر الريتاى الاسود والفضى مسورة مفتوحة ويا حبزا لو كان الاصدار القديم اللى مفتوح او مقفول اللى مكتوب الاسم على الدبشك
واسعار الحى منو ان وجد والحى بصفة عامة مع الصور للكل
وهذا على www.horas@gmail.com
ولك منى جزيل الشكر

darkshaft 11-10-19 10:41 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
حد جرب طبه بلى غير طبه بتاعه ا/مازينجر و كان اى اجئها و نشنها كان اى اخباره و كانت بكام؟؟

shamseldin2010 11-10-20 09:47 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السادة الخبراء
اريد ان استفسر عن خزنة الريتاي بارون بتشيل 10 ولا 15 طلقة
انا متشكر لتداخلي معكم
ارجو ان تتقبولني كصديق لكم جديد

darkshaft 11-10-20 11:33 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shamseldin2010 (المشاركة 220822)
السادة الخبراء
اريد ان استفسر عن خزنة الريتاي بارون بتشيل 10 ولا 15 طلقة
انا متشكر لتداخلي معكم
ارجو ان تتقبولني كصديق لكم جديد

اهلا بيك معانا،الخزنه بتشيل ١٤ طلقه و واحده فالمسوره بتاعه المسدس،بس صراحه انا مره حتيط ١٥ فالخزنه و اخدتهم عادى،تحياتى

darkshaft 11-10-20 11:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عندى سأل هوه فى مشكله لو سبت طلقات فالخزنه ولا كده السوسته بتاعه الخزنه حتبوظ؟؟

okapi knife 11-10-24 06:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 220864)
انا عندى سأل هوه فى مشكله لو سبت طلقات فالخزنه ولا كده السوسته بتاعه الخزنه حتبوظ؟؟

نفس السؤال

Compact 11-10-25 12:07 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 222860)
نفس السؤال

من المستحب عدم ترك الطلقات داخل الخزنة فترة طويلة حتى لا تضعف سوستة الخزنة بصفة عامة سواء كان مسدس صوت او حى


الساعة الآن 05:13 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir