![]() |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
على فكرة انا لم اعرض انى اعملها لأحد بأى مقابل ومش هيحصل انا اعتقد انى كنت بفكر بصوت عالى انا مبشتغلش فى مجال قريب للأسلحة لكن عندى هواية اقتناء الأسلحة والصيد البرى
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
طبه الباروني 9000 تمام قوى يا أ/ احمد بجد تسلم ايدك حاجه تحفه بجد الناس اللى في المنتدى كلها ناس محترمه متعرفتش على حد منه غير لما كان كده بجد وبالنسبة لتعليقات الزملاء على السعر انه غالى وفيه حاجات ارخص من كده الكلام ده صح بس المهم وده اللى موجود في شغل الاستاذ/ احمد الخامه ودقة الشغل وطول وظبط الطبه بسم الله ما شاء الله حاجه تحفة بجد تسلم ايدك تستاهل المبلغ اللى ادفه فيها . ومش هتكلم عن المقابل وكرم الضيافة لان واضح انك شيخ عرب . شكرا.... |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اعتذر بشدة للأخ صاحب الموضوع فأنا لم ااخذ فى اعتبارى انة يعرض صناعتها
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اللى الاخوة الاعزاء الكرام الذين التقبت بهم فى الاونه الاخيرة وتحية الى الاستاذ تيتو المتالق وتحياتى الى استاذ امين الذى استمتعت بالحديث مع اخية الاصغر ومن كان فى صحبته وبلنسبه الى الميعاد المحدد ان فى انتظار اخوانى الاعضاء فى اى وقت وعلى احر من الجمر الى القاء الذى يجمعنا تحياتى الى الجميع
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى الى اخى المحترم الباشا مصر ولا كن ما تقوم به فيه خطورة كبيرة على نفسك فارجو ان تتقبل الوم بصدر رحم وعلى الرحب والسعه مشاركاتك ومتحرمناش منك احزرك مما تفعل ثانيه احزرك مماتفعل وشكرا لكم جميع على المشاركات القيمه تحياتى اخى الكريم
|
Re: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
احمد بيه صباح الخير
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
الله عليك مستر مطر
|
شكر واجب
الأخ الفاضل : أ. أحمد مازنجر
تم اليوم تجربة الطبة الطويلة الخاصة بمسدسى البى 29 على لوح خشب بسمك 2 سم من مسافة 8 متر وكانت النتائج كالتالى : ( مرفق صور الموضوع ) 1- اخترقت الطلقة ( بلية 2 ) لوح الخشب وخرجت من الجهة الأخرى. 2- طول الطبة مناسب ودقيق جدا حيث لم تنحشر أى من الطلقات الثلاثة التى تم تجربتها سواء فى بيت النار أو بين الماسورة والجزء الخارجى حيث كانت أجزاء المسدس تعمل بشكل طبيعى. 3- دقة النشان 80% تقريبا . 4- لم تتأثر الطبة بالبلية تأثيرا يذكر بخلاف العديد من الطبات الأخرى التى قمت بتجربتها سابقا ووجدتها بعد التجربة اما مشروخة أو مقوسة أو متآكلة لذا فقد قمت بفك الطبة الخاصة بحضرتك بعد التجربة بمنتهى السهولة وخرجت سليمة تماما وأعتقد ان ده راجع لصلابة معدن المسمار المستخدم وتقسيته جيدا ودقة خراطته ووصوله أمام فتحة بيت النار مباشرة. وأخيرا شكر خاص لسيادتكم على حسن الخلق والأمانة وكرم الضيافة ... وإلى لقاء قريب بإذن الله ... كما أسأل الله عز وجل أن ينعم علي مصرنا الحبيبة بنعمة الأمن والأمان دائما وأبدا وأن يصلح لنا أحوالنا والمسلمين أجمعين خالص تحياتى لشخصكم الكريم:) |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
سعت بلقاء الاستاذ تيتو وهو نعم الشخصيه المحترمه المهزبة التى يتمنى اى شخص مصادقتها وشكرا على تعليقك الانيق الذى يليق بشخص مثلك ارجو ان تدوم الصداقه تقبل تحياتى اخى الكريم
|
Re: شكر واجب
اقتباس:
انا اسف اعذرني ده مش تعديل على توقيعك ولا حاجة واللهي بس انا فاكر انها كانت كده لاتاسفن على غدر الزمان لطالما رقصت على جثث الاسود كلاب تحسبن برقصها تعلو على اسيادها تبقى الاسود اسودا والكلاب كلاب وكده من حيث المعاني الوضع اختلف شويتين ومن حيث البلاغة لاتحسبن يعني تم الغاء الاستعارة في الرقص انما تحسبن علشان كده رقصت من الفرحة وانا بكرر لولا حبي في بيتين الشعر دول مكنتش قولت لحضرتك وانا لو مخطىء اتعلم وبقى عرفت الصواب ولو مصيب يبقى افدك بامر الله |
Re: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
على فكرة احمد بيه بقى في قائمة التوب تن عندي
ومن الاخر بقى صاحبي بالاكراه |
رد: Re: شكر واجب
اقتباس:
شكرا لمرورك الكريم ، بخصوص موضوع التوقيع فالكلمات هنا ( لا تحسبن ) نفى الغرص منه التوكيد ، موجهه للمتلقى ولا تعود على ( الكلاب ) ، كما أن ( لا تأسفن ) بالبيت الأول كذلك موجهة للمتلقى ولا أعتقد أنها تعود على الأسود ، عذرا تفضل بمراجعة الرابط التالى http://www.mutdawl.net/forums/showthread.php?p=563041 خالص تحياتى لك ولكل أعضاء المنتدى الكرام:) |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اخى mazenger السلام عليكم وتحياتى ليك انا معايا جاكال ديول بس مش مفتوح هو حضرتك اللى بتفتحة وتركب الطبة ولا لازم يكون مفتوح من الاول .
ولو لازم يكون مفتوح أعمل اية واروح لمين (معلش بس انا لسه جديد في الموضوع ) |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اخى فى اجيبت ارجو الاتصال على 0169949909
|
Re: رد: Re: شكر واجب
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
يا هندسه انا قاعد اكلم نفسي في موضوع طبة الر يتاي بارون اتعملت وانتا مفيش اي تعليق....انا طلعت الطبه بتاعة الريتاي ملي وجهزت 4 طلقات اصفر تركي للتجربه ....عارف بقي لو علق بقا بعد الاختراعات دي .....هيبقي الدم للركب خصوصا لما يطلعلي بلطجي هاضرب عليه وطبعا مش هتحوق فيه الاولانيه وهاستأزنه في دقيقتين ومفك علي شان اطلع الظرف الي معلق في بيت النار واسحب الاجزاء تاني علي شان ارزعه التانيه وده طبعا بيتطلب بلطجي ابن حلال وعنده مثل عليا وقيم رفيعه وزي ما انتا عارف كل بلطجية مصر الشرفاء كده...هههههههه
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
لاممكن تطلعله كارت احمر الاول وبعدين تتعامل معاة يا باشا اى حاجة لها حلها متخفش
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
يا باشا اتحلت خلاص ودلوقت بافكر انزل ادور علي البلطجيه الي في المحله واثبتهم واخدهم اسري ..ونشحنهم علي الشرطه تنفخهم...الله ينتقم منهم ويحفظ ارواح وبيوت الناس ..ولو اي حد محتاج مساعده من المحافظات الشقيقه والصديقه ننزل نقفش البلطجيه معاه احنا برضه في الخدمه....بس ده مرتبط بان سعادتك تعملنا ماسورة مدفع ميدان بقا علي 3 ,4 مدرعات واحنا ننزل نكنس البلد...
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اطلعله الكارت الاحمر ايه يا عم الحاج انتا ما بتابعش ماتشات اليومين دول .....ده الحكم بيضرب والجمهور بيضرب والشرطه بتضرب والي بيتفرجوا علي الماتش في التلفزيون بيتضربوا وما تعرفش مين الي بيضرب مين في زمن العجايب ده.....وكل ماتش كأنه موقعه حربيه مش معروف نتايجها
|
رد: Re: رد: Re: شكر واجب
اقتباس:
خالص تحياتى |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اخوانى الكرام والحمد الله جارى التجربه فى عمل طبه للالمانى القنبله p99 ادعولى بالتوفيق
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
موفق بإذن الله يا أ. أحمد وكل عام وأنت بخير:)
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
الاستاذ احمد المبدع كل سنه وانتم جميعآ بالف خير وسلامه
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
كل عام وانت باتم صحة وعافيه تحيه خاصه الى الاستاذ محمد والدكتور السعدنى
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
موفق بإذن الله يا أ. أحمد وكل عام وأنت بخير
عثمان باسوس |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
مدي البليه اد ايه بالضبط اقصد مدي الاصابه
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى الى الاخ الكبير عثمان وكل عام وانت بخير استا نادر مدى البليه من 10 الى 15مترا
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
وكل سنة و أنت طيب يا بشمهندس أحمد و ربنا يوفقق فى القادم |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
ههههههااااااااااا |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
بالتوفيق ان شاء الله يا حاج احمد في الp99 ان شاء الله هتكون نتائج رائع
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
الريتاى بارون 150 جنيه
لو سمحت هو الريتاي بيجي اصلا مفتوح من المصدر لو جبتلك رتاي مقفول تكون كام تكاليف الفتح |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى الى الاخوة الكرام كل عام وانتم بخير وبلنسبه للاخ ميدو طنطاوى ارجو الاتصال تلفونيا
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
شكرا علي الافاده
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى الى الاستا ذعادل وكل عام وحضرتك بخير رغم انك الى الان هل انت جربت المسدس ولا ليسة
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
الاستا عادل تحياتى الى شخصك الكريم واحى فيك ثقتك الغاليه ولاكن يجب التجربة وشكرا
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تم ارسال رسالة خاصة لحضرتك
|
| الساعة الآن 10:15 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir