الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   تعديل الصوت الي (تم بنجاح) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5444)

mohammedhelmy56 11-03-11 04:39 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
فين الفيديو يا جماعه ؟؟



وشكرا..

Sherif Mohamed 11-03-11 05:21 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اسف للتاخير

Sherif Mohamed 11-03-11 05:40 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
فى مشاكل تقنيه و سوف يتم تحميله لاحقا

محمد اسماعيل 11-03-11 09:34 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
مشاكل تقنيه فى ايه يا استاذ شريف ارفعه على اليوتيوب وهات اللينك حطه هنا او لو مضايقك ارفعه على اى موقع ابلود وحطلنا هنا اللينك نحمله الموضوع مفهاش اى حاجه تقنيه يعنى

محمد اسماعيل 11-03-11 09:35 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
قولى بس على ايه الىل حصل معاك وانا اساعد حضرتك ونرفعه دلوقت

the hacker 11-03-12 04:20 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعه الموضوع رائع بس انا عندى سؤال لو سمحتوا
الموضوع ده ينفه مع ekol jackal dual و شكراً

rock 11-03-12 04:41 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الموضوع كله غير قانونى ... ويأخذ اكتر من مساحته ... ده منتدى صيد ... ارجو من الاداره غلق الموضوع ... تحياتى .

بدر 11-03-12 10:13 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rock (المشاركة 55458)
الموضوع كله غير قانونى ... ويأخذ اكتر من مساحته ... ده منتدى صيد ... ارجو من الاداره غلق الموضوع ... تحياتى .

الاخ الفاضل
باشمهندس احمد
انت كلامك مضبوط احنا لازم نركز الفترة القادمة على موضوع تحويل بنادق الهواء الى حى
انا بضحك معاك طبعا
تحياتى

rock 11-03-12 10:17 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 55507)
الاخ الفاضل
باشمهندس احمد
انت كلامك مضبوط احنا لازم نركز الفترة القادمة على موضوع تحويل بنادق الهواء الى حى
انا بضحك معاك طبعا
تحياتى

لو كده ... انا بييييييييييييييس ..ههه .. تحياتى .

احمد العوضى 11-03-12 10:56 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ارجو من ادارت المنتدا غلق الموضوع لان درره كبير ولا يوجد له فائده ويضر بمصدقية المنتدا لان المنتدا لتعارف الصيادين وتبادل الخبرات مش لتصنيع السلاح الحى كما ان الموضوع اخذ اكبر من حجمه وبه مسائله قانونيه تقبل

ميدومش مشاكل 11-03-12 06:34 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
1 مرفق
مساء الخير على كل المشاركين
فعلا الموضوع رائع بس انا عندى استفسار
من فضلكم
ينفع تحويل Ekol Firat Magnum cal. 9mm
و شكراً

Aboyassin 11-03-12 06:50 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم،
ما هو نوع الرش المستخدم فى التعديل؟
و هل هناك طريقة لفتح ماسورةEKOL FIRAT MAGNUM 9mm من الخلف؟
وجزاكم الله خيرا

Aboyassin 11-03-12 06:52 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم
هل لدبك نسخة من كتالوج EKOL FIRAT MAGNUM 9mm؟
مع الشكر

deeb_no_comment 11-03-12 08:49 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ياريت الاخ العملها بالشنيور يقولنا عملها ازاى

smsmn8888 11-03-12 09:10 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الموضوع سهل جداا بس المشكلة الحقيقية انة بيضرب طلقة طلقة يعني لازم تشد الاجزاء بعد كل طلقة
بالاضافة ان الماسورة لا يوجد بها خشخان وتا يوادي الي عدم التصويب اصلا يعني البلية بتخرج والسلام
التاثير بتاعة هو علامة الاستفهام لانة تناثيرة هيكون من قريب اكيد قوي ولكن من بعيد الموضوع لا يوثر يعني اكتر من 10 متر لا نتعرف مدى تاثيرة بسيط
ولكن مسدس الصوت العادي بيضرب اكتر من طلقة وراء بعض وتا لية شغل تاني خالص

smsmn8888 11-03-12 09:11 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 55507)
الاخ الفاضل
باشمهندس احمد
انت كلامك مضبوط احنا لازم نركز الفترة القادمة على موضوع تحويل بنادق الهواء الى حى
انا بضحك معاك طبعا
تحياتى

علي فكرة العملية دي نماجحة جدااا وعملية حداا بس طلقة طلقة

مصراويي 11-03-13 08:49 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 54435)
بسيطة ، فك المسدس ، لو لاقيت الماسورة متحركة يبقى هو أصلا حى و لو لاقيتها ثابتة يبقى كان صوت و هو خرطه

يا أحمد في سؤال عندي... ازاي ينفع ينفع رصاص حي يدخل في خزنة الصوت الضيقة بتاعة الايكول 29 ؟؟ ولا ممكن يركبله نوع خزنة تاني.... أرجو الرد من الخبراء ومن أستاذ أحمد

ahmadkader 11-03-13 09:32 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصراويي (المشاركة 55953)


يا أحمد في سؤال عندي... ازاي ينفع ينفع رصاص حي يدخل في خزنة الصوت الضيقة بتاعة الايكول 29 ؟؟ ولا ممكن يركبله نوع خزنة تاني.... أرجو الرد من الخبراء ومن أستاذ أحمد

بيغيروله الخزنة ، و ساعات و الأضمن بيركبوله طلقات حية 7.9 ميللى و فيه طلقات حية 6 ميللى بتاعة البنادق الموريس و فيه طبنجات بتاعة الشرطة بتكون 6 ميللى

مصراويي 11-03-13 10:35 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 55960)
بيغيروله الخزنة ، و ساعات و الأضمن بيركبوله طلقات حية 7.9 ميللى و فيه طلقات حية 6 ميللى بتاعة البنادق الموريس و فيه طبنجات بتاعة الشرطة بتكون 6 ميللى


أولا يا باشا شكرا على الرد السريع جدااا ... أنا بصراحة مش متعود على كده :)
ثانيا شكرا على المعلومات الي انت قلتها بتاعة العيار ال7.9 مللي بس مش هي ده ال8 مللي برده ولا أنا غلطان وفيه فرق بسيط في العيار..
ثالثا سؤال أخير... ممكن الواحد يروح يشتري ذخير حية وطلقات من محل وهو مش معاه ترخيص بالحي... أصل ايه فايدة ان الواحد جاب مسدس حي بأي طريقة إذا كان تحويل أو حي من الأول والرصاص اللي معاه خلص....
معلش أعذر جهلي بالمواضيع ده بس أحب أوي أعرف منك.. وشكرا على المعلومات
أخيرا بسجل إعجابي بفكرة القلاوظ اللي انت قلتها ومتهيألي سهل تطبيقها..
أخيرا خالص... يا ريت يا جماعة حد يحط الفيديو بتاع التونا التركي وهو بيجربه في الخلاء وعلى أهداف عشان نتأكد من الموضوع.... وشكرا لمساهمة كل الأعضاء والناس اللي بتفكر وبتشغل مخها

aaaa2000 11-03-13 10:39 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
سؤال كمان هل التونه لما يكون مفتوح بيضرب فعلا اتوماتيك يعنى مش بنحتاج نشد الاجزاء مع كل طلقه ارجو من اللى جرب يفيدنا

Sherif Mohamed 11-03-13 11:11 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
1 مرفق
معلش بقى جودة الصوره مش جامده

ahmadkader 11-03-13 11:30 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصراويي (المشاركة 55975)

أولا يا باشا شكرا على الرد السريع جدااا ... أنا بصراحة مش متعود على كده :)
ثانيا شكرا على المعلومات الي انت قلتها بتاعة العيار ال7.9 مللي بس مش هي ده ال8 مللي برده ولا أنا غلطان وفيه فرق بسيط في العيار..
ثالثا سؤال أخير... ممكن الواحد يروح يشتري ذخير حية وطلقات من محل وهو مش معاه ترخيص بالحي... أصل ايه فايدة ان الواحد جاب مسدس حي بأي طريقة إذا كان تحويل أو حي من الأول والرصاص اللي معاه خلص....
معلش أعذر جهلي بالمواضيع ده بس أحب أوي أعرف منك.. وشكرا على المعلومات
أخيرا بسجل إعجابي بفكرة القلاوظ اللي انت قلتها ومتهيألي سهل تطبيقها..
أخيرا خالص... يا ريت يا جماعة حد يحط الفيديو بتاع التونا التركي وهو بيجربه في الخلاء وعلى أهداف عشان نتأكد من الموضوع.... وشكرا لمساهمة كل الأعضاء والناس اللي بتفكر وبتشغل مخها

أولا : لا شكر على واجب كلنا هنا إخوة
ثانيا بالنسبة للأعيرة اللى أقل من ال 9 ميللى ليها مقاسات كتيرة و أشهرها ال 6 ميللى و فيه منه كذا طول و مرفقين فى الصورة و ساعات بتكون فتاكة أكثر من ال 9 ميللى
بالنسبة لشراء الطلقات لا يكون إلا بالرخصة و نوع السلاح عشان مش أى طلقات تركب على أى خزنة كمان
أما بقى لو بتفكر تشترى سلاح متهرب يبقى تشترى طلقات من نفس الشخص اللى هيبيعلك السلاح ، و لو عايز نصيحتى إبعد عن الأسلحة الحية خالص ، لا مترخص و لا غيره لأن السلاح خاين

princee_ahmed 11-03-13 12:48 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم
شكرا للجميع على كل المشاركات الجميلة والمفيده. بس عندي سؤال لو سمحتم . هو البلي المستخدم نوعه ايه ومقاسه كام بالظبط؟ انا حاولت احط البلي النمرة 1 عيار 4.5 بس حسيت انه صغير على الطلقة ال 9 مم ارجو الافادة وشكرا

ابو علي 11-03-13 01:25 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

ahmedddd 11-03-13 02:25 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
Sherif Mohamed
شكرا انا عملت زيك ومنفعش انت بتعمله بمفك صليبة ؟
لان الفديو مش واضح اوى ده مفك ولاايه

essam assem 11-03-13 05:33 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعة واللة الموضوع دة لازم يتقفل لانة مضيعة للوفت والاموال ويعرضنا جميعا لخطر الاصابة لقدر اللة اثناء حشو الطلقة بالبلية الرصاص وكمان المسألة القانونية وانا سبق وقلت يا جماعة انى قمت بكل الخطوات اللى قال علية صاحب الموضوع خطو خطو والنتيجة سلبية يعنى شويت شرز ملوش لازمة ولا يودى الى اصابة اصلا وصاحب الموضوع من ساعت منزلة واختفى يعنى لو القصة كانت نجحت معاة فرضا لية منزلش فيدو للتجربة او رد على اسالت الناس الكتيرة - شكرا واسف على الاطالة

هشام عاشور 11-03-13 05:51 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
كده الفكره تمام فهمتها وجارى التجربه

مصراويي 11-03-13 05:58 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 55997)
أولا : لا شكر على واجب كلنا هنا إخوة
ثانيا بالنسبة للأعيرة اللى أقل من ال 9 ميللى ليها مقاسات كتيرة و أشهرها ال 6 ميللى و فيه منه كذا طول و مرفقين فى الصورة و ساعات بتكون فتاكة أكثر من ال 9 ميللى
بالنسبة لشراء الطلقات لا يكون إلا بالرخصة و نوع السلاح عشان مش أى طلقات تركب على أى خزنة كمان
أما بقى لو بتفكر تشترى سلاح متهرب يبقى تشترى طلقات من نفس الشخص اللى هيبيعلك السلاح ، و لو عايز نصيحتى إبعد عن الأسلحة الحية خالص ، لا مترخص و لا غيره لأن السلاح خاين

شــــــــــــــــــــكرا على الرد الشافي والوافي :)

the hacker 11-03-13 06:57 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
استاذ ابو على يا ريت حظرتك تواضح موضوع المسمار ده بالفيديو او بالصور لو سمحت

ابو علي 11-03-13 07:10 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the hacker (المشاركة 56181)
استاذ ابو على يا ريت حظرتك تواضح موضوع المسمار ده بالفيديو او بالصور لو سمحت

ــــــــــــــــــــــــ

مصراويي 11-03-13 07:12 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو علي (المشاركة 56197)
إن شاء الله ..

استجابة مذهلة وسريعة :d

ahmedamr80 11-03-13 09:18 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
إخواني،
أنا جديد في موضوع السلاح ده ومبفهمش حاجة تقريباً فيه، ولكن كما ترون أنا الآن عضو في هذا المنتدى المحترم !!!
الحقيقة هذا يدل على أن واحد مثلي -كان أخرة يلعب دووم على الكمبيوتر- يظل يبحث في الأنترنت عن سبل إقتناء سلاح حي بدون الحاجة إلى ترخيصة.
هذا طبعا لأني في غاية القلق على أسرتي في ظل الظروف الحالية.
وللأسف أنا مقتنع برأيكم أنتم الأثنين ولا أمتلك إلا أن أدعو الله سبحانة وتعالى أن يحفظنا جميعاً.

فقط أريد أن أنوه أن حتى طريقة إختلافكم حضارية ومحترمة وهذا شيء عظيم.

deeb_no_comment 11-03-13 09:54 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعة ممكن الرد و العضو العملها بالشنيور فى المقفول بالعرض يقولنا
عملها ازاى

ابو علي 11-03-13 11:07 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

the hacker 11-03-13 11:50 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
شكراً جداً لك استاذ ابو على بس سورى يا ريت حضرتك تواضح اكتر عاير اعرف شكل المسمار بعد ما تم قصه و خرمه و تركيبه.
لو سمحت و ياريت فيديو لو سمحت.
و شكراً على رد حضرتك واسف انى بتعبك.

ابو علي 11-03-13 11:53 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

the hacker 11-03-14 12:19 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اشكرك على الرد السريع و معونتك معنا بس السوال الاخير انا بسيب المسمار خارج بهذا الشكل من المسوره ولا اقوصه كما فى ضوره 5 .
وفى حته من المسمار حضرتك شايل منها الالوط ممكن اعرف اشيلو ازاى ؟.

ابو علي 11-03-14 12:24 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

the hacker 11-03-14 12:38 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
شكراً جداً يا باشا:)

fikra 11-03-14 05:45 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم

الأخ الفاضل أبو على

جزاكم الله خيراً على مابذلتم ولكن لى كام سؤال عند حضرتك
1- كم سنتيمتر تقريباً يتم إدخال الماسورة المخرومة ( هل إلى النهاية ) أم مجرد التثبيت ؟
2- عند خروج المقذوف هل الماسورة من الداخل ( شفة المسمار ) يمكن أن تصطدم به ؟
3- حضرتك جربت فعلاً والأجزاء رجعت ( أقصد ضربت كام طلقة ورابعض ) ؟
4- وهل لو تم إدخال المسمار إلى قبل نهاية الظرف به خطر على الماسورة ؟


وأشكرك أخى الكريم وسامحنى لكثرة الأسئلة


الساعة الآن 10:15 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir