الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=13795)

mazenger 11-11-09 12:18 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تم الرد على رساله حضرتك على الخاص

voodoo_100 11-11-12 10:49 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته:

اخى العزيز اول مشاركه ليه فى المنتدى المحترم طلب طابه لمسدس ايكول جكل دول ecol jackal dual سريع الطلقات 9 م بس مشكبه انا من الاسكندريه كيفيه التواصل؟

وشكرا

mazenger 11-11-13 06:10 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخى فودو اهلا بك كصديق جديد واهلا بك فى ها المنتدى العريق لك رسال على الخاص تقبل تحياتى

1stlotengargidrees 11-11-13 08:55 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
احمد مازنجر باشا
انا عندي ريتاي بارون سبيشيال اديشن فضي في اسود لسا شاريه من اسبوعين من دكتور اشرف السعدني و قمت حضرتك بالتعديل و تركيب الطبة الطويلة
لي بعض الملاحظات ارجو منك تقبلها:
1.الطبه علي وش الماسورة بالظبط, يعني قلاووظ كاس الصواريخ مش باين و كدا اي عسكري شرطة يقدر يعرف انو متعدل, المفروض ان الطبة تغطس شوية عشان تداري التعديل, صح ولا ايه؟؟
2.المسدس فقد الوتوماتيك في الصوت و بالتالي يجب شد الاجزاء كل طلقة, هل دا طبيعي؟؟؟
3.المسدس مضربش اوتوماتيك في البلي, هل دا طبيعي برضو؟؟؟
4.المسدس حشر مرتين, مرة في الصوت و مرة في البلي
5.الطلقات التركي الفضي بعد الضرب الكبسولة بتنفصل عن جسم الطلقة و طبعا مبتطلعش بره مع الفارغ و دا ممكن يبقا شبب لحشر الطلقة التالية علما ان المسدس حشر في الصوت بطلقات صفرا الكابسولة بتاعتها محصلش فيها زي الفضي
هل هناك حلول لهذة الملاحظات؟؟ارجو الافاده
انا اسف اني نشرت هذه الملاحظات هنا و لكن ذلك لاستفادة الجميع
شكرا علي مجهودك الرائع

SMART141366 11-11-13 03:45 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
السلام عليكم
اخى الفاضل 1stlotengargidrees انا جربت الطبة الخاصة بال م احمد مازنجر على الايكول جاكال ومع اختلاف نوعية المسدس لكن غالبا الميكانيزم واحد و كان اغلب ملاحظاتك غير موجودة المسدس كانت الطبة غاطسة وقلاوظ كاس الصواريخ باين وبيضرب اوتوماتيك فى الصوت والبلى مع حشر بسيط فى طلقات الصوت الذهبى فقط لردائة الطلقات نفسها مما يعنى ان العيب غالبا هيكون كحالة فردية حصلت مرة فى القطعة بتاعتك نتيجة لعيب فى المسدس نفسة او الطلقات او القطعة تحديدا الخاصة بالطبة الى حضرتك اخدتها من ال م احمد مازنجر عشان كدة اعتقد انة هيلاقى لحضرتك حل انشاء اللة لان العيوب الى ظهرت عندك حالة فردية

hema777h 11-11-13 05:00 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 1stlotengargidrees (المشاركة 233158)
احمد مازنجر باشا
انا عندي ريتاي بارون سبيشيال اديشن فضي في اسود لسا شاريه من اسبوعين من دكتور اشرف السعدني و قمت حضرتك بالتعديل و تركيب الطبة الطويلة
لي بعض الملاحظات ارجو منك تقبلها:
1.الطبه علي وش الماسورة بالظبط, يعني قلاووظ كاس الصواريخ مش باين و كدا اي عسكري شرطة يقدر يعرف انو متعدل, المفروض ان الطبة تغطس شوية عشان تداري التعديل, صح ولا ايه؟؟
2.المسدس فقد الوتوماتيك في الصوت و بالتالي يجب شد الاجزاء كل طلقة, هل دا طبيعي؟؟؟
3.المسدس مضربش اوتوماتيك في البلي, هل دا طبيعي برضو؟؟؟
4.المسدس حشر مرتين, مرة في الصوت و مرة في البلي
5.الطلقات التركي الفضي بعد الضرب الكبسولة بتنفصل عن جسم الطلقة و طبعا مبتطلعش بره مع الفارغ و دا ممكن يبقا شبب لحشر الطلقة التالية علما ان المسدس حشر في الصوت بطلقات صفرا الكابسولة بتاعتها محصلش فيها زي الفضي
هل هناك حلول لهذة الملاحظات؟؟ارجو الافاده
انا اسف اني نشرت هذه الملاحظات هنا و لكن ذلك لاستفادة الجميع
شكرا علي مجهودك الرائع

بالنسبئة للملحوظة نمرة 5 هي دي مفتاح المشكلة معاااااااك انها من نوع اسمو باكس pax وانا كنت اتعرضت للمشكلة دي مع الفولجا نصحك تجيب الطلقات الي في علبة صفراااا ثواني هرفعلك صورتها ولو اختجت منها قولي ولو احتجت طلقات ابعتلي علي الخاص ان شاء الله ومفيش اي مشكلة ان شاء الله
والبنسبة للطلقات الصفراء في انواع منها ضعيفة جدااااااااا لدرجة انها عندي في الرررروام مش بترد الاجزاء خالص

1stlotengargidrees 11-11-14 08:36 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
شكرا علي ردكhema777h
بس هيا الطلقات اللي عندي هيا اللي في علبة صفراء اللي انت نصحت بيها
والله انا مش عارف بس اديني بحاول الاقي حل للمشكلة دي

maged666 11-11-14 09:08 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
استاذ احمد مازنجر لحضرك رساله على الخاص

هشام عزب 11-11-15 01:50 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
امس تشرفت بلقاء اخونا في الله مازنجر ومن شده ادب واحترام هذا الرجل قصرت مده زيارتي له رغم اني من الاسكندريه ولا نزكي احد علي الله ولكن شهاده حق هذا الرجل رجل
وقد قام معي بالواجب لدرجه اني استحيت ان اجلس معاه اكثر من ساعه من شده ادبه واحترامه وكرمه وحسن خلقه حتي لا اثاقل عليه وشعاده اخري ان هذا الرجل فني محترف ومجتهد في عمله وكل ما يفعله في تعديل المسدس والطبه هو عن منهج علمي هندسي مدروس فاسال الله له خير الجزاء وربنا يحفظه
شهاده لوجه الله

mazenger 11-11-16 06:15 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
الاستاذ المحترم المبجل الاستاذ هشام تحياتى الى شخصك الكريم وكل عام وانت بخير شرفت بلقائك انت ومن معك على امل ان نلقاك بكل خير تحياتى الى شخصك المحترم

darkshaft 11-11-17 04:06 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تم شراء طبه طويله من ا/احمد مازنجر و استلمتها اليوم فى الاسكندريه،و تمت تجريتها من بعد حوالى ٥ متر،يخصوص النشان فلايمكننى التعليق عليه لاننى ضربت مره واحده فقط و كان النشان حوالى ٩٠% و القوه كانت جيده جدا و هذه هيه صور الحيطه و صوره الحيطه بعد ضربها بمسدس رش لمن يظن ان هناك مقارنه فلا يوجد اى كقارنه،و ايضا صوره للبليه بعد الضرب و جربت الطبه مع طلقات الصوت تركى فضى ولاكن حشرت،تحياتى و الف شكر يا ا/مازنجر

ahmedmh_ali 11-11-17 04:47 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 235914)
تم شراء طبه طويله من ا/احمد مازنجر و استلمتها اليوم فى الاسكندريه،و تمت تجريتها من بعد حوالى ٥ متر،يخصوص النشان فلايمكننى التعليق عليه لاننى ضربت مره واحده فقط و كان النشان حوالى ٩٠% و القوه كانت جيده جدا و هذه هيه صور الحيطه و صوره الحيطه بعد ضربها بمسدس رش لمن يظن ان هناك مقارنه فلا يوجد اى كقارنه،و ايضا صوره للبليه بعد الضرب و جربت الطبه مع طلقات الصوت تركى فضى ولاكن حشرت،تحياتى و الف شكر يا ا/مازنجر


و النبى بلاش المسافات القريبة دى علشان لو أرتدت تانى لا قدر الله ....

darkshaft 11-11-17 05:28 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 235940)
و النبى بلاش المسافات القريبة دى علشان لو أرتدت تانى لا قدر الله ....

حاضر،و شكرا عالنصيحه مع العلم انها ارتدت جانب وشى بس كنت لابس نظاره

farouk 11-11-17 06:14 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 235914)
تم شراء طبه طويله من ا/احمد مازنجر و استلمتها اليوم فى الاسكندريه،و تمت تجريتها من بعد حوالى ٥ متر،يخصوص النشان فلايمكننى التعليق عليه لاننى ضربت مره واحده فقط و كان النشان حوالى ٩٠% و القوه كانت جيده جدا و هذه هيه صور الحيطه و صوره الحيطه بعد ضربها بمسدس رش لمن يظن ان هناك مقارنه فلا يوجد اى كقارنه،و ايضا صوره للبليه بعد الضرب و جربت الطبه مع طلقات الصوت تركى فضى ولاكن حشرت،تحياتى و الف شكر يا ا/مازنجر

ايه نوع المسدس ؟

darkshaft 11-11-17 07:08 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 235964)
ايه نوع المسدس ؟

ريتاى بارون جديد اسود مسوره مفتوحه طبعا

mody_hakam 11-11-17 09:35 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
يا باشا هل موجود الطبه الخاصه بالبرته 84 و شكرا

mazenger 11-11-17 11:06 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
شكرا لاستاذ درك شفت على مشاركته الجميلة والحمد الله انى اوفيت بلوعد وشكر خاص الى الا ستاذ احمد عاى على النصيحة وان شاء الله طبه البريتا موجودة وتحياتى الى الجميع

matars 11-11-18 01:17 AM

Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 235914)
تم شراء طبه طويله من ا/احمد مازنجر و استلمتها اليوم فى الاسكندريه،و تمت تجريتها من بعد حوالى ٥ متر،يخصوص النشان فلايمكننى التعليق عليه لاننى ضربت مره واحده فقط و كان النشان حوالى ٩٠% و القوه كانت جيده جدا و هذه هيه صور الحيطه و صوره الحيطه بعد ضربها بمسدس رش لمن يظن ان هناك مقارنه فلا يوجد اى كقارنه،و ايضا صوره للبليه بعد الضرب و جربت الطبه مع طلقات الصوت تركى فضى ولاكن حشرت،تحياتى و الف شكر يا ا/مازنجر

ممكن تفقك الفونية الطبة شوية متبقاش قارص عليها بالانكيه يعني
الطلق التركي مش هيحشر جرب وقولي

darkshaft 11-11-18 01:35 AM

رد: Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matars (المشاركة 236168)
ممكن تفقك الفونية الطبة شوية متبقاش قارص عليها بالانكيه يعني
الطلق التركي مش هيحشر جرب وقولي

مش عارف حجرب و اقول لحضرتك،انا كنت متخيل انى لما قارص عالطبه حضغط هواء احسن فمش حيحصل حشر لطلقات الصوت،و لا اى رأى حضرتك؟

mazenger 11-11-18 08:46 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
لو الطبه غطه عن المدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام

mazenger 11-11-18 08:47 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
لو الطبه غطسه عن المسدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام

darkshaft 11-11-18 10:16 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenger (المشاركة 236253)
لو الطبه غطسه عن المسدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام

حضرتك اصدك ان اول الطبه تكون بالظبط عند اول فتحه المسدس و متكنش جوه مسزره المسدس ؟؟ و هل ده حيحل مشكله طلقات الصوت مع طبه البلى؟؟

mazenger 11-11-18 12:03 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى درك شفت الموضوع يخص البلى اما بلنسبة لطلق الصوت فيجب فك طبه البلى ووضع طبه الصوت تقبل تحياتى اخى الكريم

darkshaft 11-11-18 12:13 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenger (المشاركة 236318)
تحياتى درك شفت الموضوع يخص البلى اما بلنسبة لطلق الصوت فيجب فك طبه البلى ووضع طبه الصوت تقبل تحياتى اخى الكريم

تمام الف شكر يباشا،و ياريت لو فى صور توضح وضعيه طبه البلى الصحيحه

ابوجودة 11-11-19 02:02 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
ا/مازنجر جزيل الشكر هو الولتر p99 بيجى مفتوح ولا ولى لو لا ممكن يتفتح ويركب له طبه ولك

darkshaft 11-11-19 02:23 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوجودة (المشاركة 237363)
ا/مازنجر جزيل الشكر هو الولتر p99 بيجى مفتوح ولا ولى لو لا ممكن يتفتح ويركب له طبه ولك

هوه بيجى مسوره مفقوله،و ا/احمد مازنجر ان شاء الله يفتحهولك و يعملك طبه كمان،تحياتى

matars 11-11-19 05:13 PM

Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
[QUOTE=mazenger;236251]لو الطبه غطه عن المدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام [/QU



عنــــــــــــــــاب

matars 11-11-19 05:15 PM

Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 236330)
تمام الف شكر يباشا،و ياريت لو فى صور توضح وضعيه طبه البلى الصحيحه

هات الانكيه وبعدين فك الفونية كانك هتشلها خليها تبقى موازية لفوهة الماسورة او بعد الفوهة لجوة بي 2 ملي مثلا وجرب

darkshaft 11-11-19 05:17 PM

رد: Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matars (المشاركة 237486)
هات الانكيه وبعدين فك الفونية كانك هتشلها خليها تبقى موازية لفوهة الماسورة او بعد الفوهة لجوة بي 2 ملي مثلا وجرب

انا عملت كده بس لسه حجرب ان شاء الله

mazenger 11-11-19 06:51 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخوانى الاعزاء وتحيه خاصه الى الاستاذ مطرز الغالى كدة عناب يلباشا تحياتى يا غالى

mazenger 11-11-19 06:51 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخوانى الاعزاء وتحيه خاصه الى الاستاذ مطرز الغالى كدة عناب ياباشا تحياتى يا غالى

A.Seif 11-11-19 06:57 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحيه لك يا سيد أحمد ...يا ترى امتى اشوفك يا باشا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mazenger 11-11-20 12:16 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
احنا تحت انظار ياحمد بيه كفايه معرفه سعتك ولاكن غصب عنى صدقنى غصب عن والله

sniper320052 11-11-20 03:24 AM

Re: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
معلش انا اسف اعذروا جهلى لى كام سوال و اتمنى حد يجاوبنى
انا عاوز اشترى بلو سى 06 او ايكول فولتارين ياريت لو حد يفيدنى فى اسعارهم و اماكن بيعهم و موضع الرخصة انا مسعت انى اروح القسم واطلع له رخصة ايه حقيقة الكلام ده ولا لو رحت القسم تبقا مشاكل و يتاخد منى عشان انا عاوز امشى مظبوط
2- هل هو حقيى بيطلع نار متر لقدام ولا ده اشتغالة مع انى شفتها فى فيديوا على اليوتيوب بلو سى بيطلع نار بس مش عارف ده رصاص حى ولا صوت

3- يعنى ايه مسدس بيضرب بلى ومقصود بابللى ده بلى بتاع العجل ولا الخرز البلاستيك ولا ايه و ازاى يضرب يعنى خزنة خاصة ولا نفس الطلة الصوت ولا ايه مش فاهم دى خالص ارجو الرد جدااااااااااا وشكرا لتعبكم

mazenger 11-11-20 06:32 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخى سنيبر ارجو الاتصال للاستعلامعما يدور فى خاطرك

sniper320052 11-11-21 02:10 AM

Re: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
طب ممكن تليوفن اتصل عليه او اى وسيلة اتصال عشان اان قررت اشترى خلاص بس محتاج اعرف كام معلومة مهمة

mazenger 11-11-21 09:16 AM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
تحياتى اخى سنيبر المهم مش الشراء المهم معرفه اليه العمل والاستخدام ولاستعلام عن اى شى رقمى0169949909

darkshaft 11-11-21 02:33 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اولا تحياتى الى ا/احمد مازنجر،ثانيا انا جربتتانى تجربه بمسدس ريتاى بارون الجديد بطبه ا/مازنجر،جربت من مسافه ٦ متر على خشبه و النتيجه كانت اختراق الخشبه و الحيطه الوراء الخشبه بحوالى نص سم،و النشان بعد مطلعت الطبه للامام عشان تكون مساويه مع فتحه المسدس و كان النشان ممتاز كان البعد عن الهدف ١ سم او ٢ سم تحت الهدف ممكن ده يكون بسبب رد فعل بتاع المسدس،تحياتى الى الجميع و اليكم الصور

ahmedmh_ali 11-11-21 05:33 PM

رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
بالتوفيق للجميع و كفاية تخريم فى الشقق لو سمحتم ...

matars 11-11-24 01:19 AM

Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 239075)
بالتوفيق للجميع و كفاية تخريم فى الشقق لو سمحتم ...

اكل عيش نشوف بقى نجار ومحار ونقاش


الساعة الآن 12:47 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir