![]() |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تم الرد على رساله حضرتك على الخاص
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته:
اخى العزيز اول مشاركه ليه فى المنتدى المحترم طلب طابه لمسدس ايكول جكل دول ecol jackal dual سريع الطلقات 9 م بس مشكبه انا من الاسكندريه كيفيه التواصل؟ وشكرا |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اخى فودو اهلا بك كصديق جديد واهلا بك فى ها المنتدى العريق لك رسال على الخاص تقبل تحياتى
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
احمد مازنجر باشا
انا عندي ريتاي بارون سبيشيال اديشن فضي في اسود لسا شاريه من اسبوعين من دكتور اشرف السعدني و قمت حضرتك بالتعديل و تركيب الطبة الطويلة لي بعض الملاحظات ارجو منك تقبلها: 1.الطبه علي وش الماسورة بالظبط, يعني قلاووظ كاس الصواريخ مش باين و كدا اي عسكري شرطة يقدر يعرف انو متعدل, المفروض ان الطبة تغطس شوية عشان تداري التعديل, صح ولا ايه؟؟ 2.المسدس فقد الوتوماتيك في الصوت و بالتالي يجب شد الاجزاء كل طلقة, هل دا طبيعي؟؟؟ 3.المسدس مضربش اوتوماتيك في البلي, هل دا طبيعي برضو؟؟؟ 4.المسدس حشر مرتين, مرة في الصوت و مرة في البلي 5.الطلقات التركي الفضي بعد الضرب الكبسولة بتنفصل عن جسم الطلقة و طبعا مبتطلعش بره مع الفارغ و دا ممكن يبقا شبب لحشر الطلقة التالية علما ان المسدس حشر في الصوت بطلقات صفرا الكابسولة بتاعتها محصلش فيها زي الفضي هل هناك حلول لهذة الملاحظات؟؟ارجو الافاده انا اسف اني نشرت هذه الملاحظات هنا و لكن ذلك لاستفادة الجميع شكرا علي مجهودك الرائع |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
السلام عليكم
اخى الفاضل 1stlotengargidrees انا جربت الطبة الخاصة بال م احمد مازنجر على الايكول جاكال ومع اختلاف نوعية المسدس لكن غالبا الميكانيزم واحد و كان اغلب ملاحظاتك غير موجودة المسدس كانت الطبة غاطسة وقلاوظ كاس الصواريخ باين وبيضرب اوتوماتيك فى الصوت والبلى مع حشر بسيط فى طلقات الصوت الذهبى فقط لردائة الطلقات نفسها مما يعنى ان العيب غالبا هيكون كحالة فردية حصلت مرة فى القطعة بتاعتك نتيجة لعيب فى المسدس نفسة او الطلقات او القطعة تحديدا الخاصة بالطبة الى حضرتك اخدتها من ال م احمد مازنجر عشان كدة اعتقد انة هيلاقى لحضرتك حل انشاء اللة لان العيوب الى ظهرت عندك حالة فردية |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
والبنسبة للطلقات الصفراء في انواع منها ضعيفة جدااااااااا لدرجة انها عندي في الرررروام مش بترد الاجزاء خالص |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
شكرا علي ردكhema777h
بس هيا الطلقات اللي عندي هيا اللي في علبة صفراء اللي انت نصحت بيها والله انا مش عارف بس اديني بحاول الاقي حل للمشكلة دي |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
استاذ احمد مازنجر لحضرك رساله على الخاص
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
امس تشرفت بلقاء اخونا في الله مازنجر ومن شده ادب واحترام هذا الرجل قصرت مده زيارتي له رغم اني من الاسكندريه ولا نزكي احد علي الله ولكن شهاده حق هذا الرجل رجل
وقد قام معي بالواجب لدرجه اني استحيت ان اجلس معاه اكثر من ساعه من شده ادبه واحترامه وكرمه وحسن خلقه حتي لا اثاقل عليه وشعاده اخري ان هذا الرجل فني محترف ومجتهد في عمله وكل ما يفعله في تعديل المسدس والطبه هو عن منهج علمي هندسي مدروس فاسال الله له خير الجزاء وربنا يحفظه شهاده لوجه الله |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
الاستاذ المحترم المبجل الاستاذ هشام تحياتى الى شخصك الكريم وكل عام وانت بخير شرفت بلقائك انت ومن معك على امل ان نلقاك بكل خير تحياتى الى شخصك المحترم
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تم شراء طبه طويله من ا/احمد مازنجر و استلمتها اليوم فى الاسكندريه،و تمت تجريتها من بعد حوالى ٥ متر،يخصوص النشان فلايمكننى التعليق عليه لاننى ضربت مره واحده فقط و كان النشان حوالى ٩٠% و القوه كانت جيده جدا و هذه هيه صور الحيطه و صوره الحيطه بعد ضربها بمسدس رش لمن يظن ان هناك مقارنه فلا يوجد اى كقارنه،و ايضا صوره للبليه بعد الضرب و جربت الطبه مع طلقات الصوت تركى فضى ولاكن حشرت،تحياتى و الف شكر يا ا/مازنجر
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
و النبى بلاش المسافات القريبة دى علشان لو أرتدت تانى لا قدر الله .... |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
يا باشا هل موجود الطبه الخاصه بالبرته 84 و شكرا
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
شكرا لاستاذ درك شفت على مشاركته الجميلة والحمد الله انى اوفيت بلوعد وشكر خاص الى الا ستاذ احمد عاى على النصيحة وان شاء الله طبه البريتا موجودة وتحياتى الى الجميع
|
Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
الطلق التركي مش هيحشر جرب وقولي |
رد: Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
لو الطبه غطه عن المدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
لو الطبه غطسه عن المسدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى درك شفت الموضوع يخص البلى اما بلنسبة لطلق الصوت فيجب فك طبه البلى ووضع طبه الصوت تقبل تحياتى اخى الكريم
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
ا/مازنجر جزيل الشكر هو الولتر p99 بيجى مفتوح ولا ولى لو لا ممكن يتفتح ويركب له طبه ولك
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
[QUOTE=mazenger;236251]لو الطبه غطه عن المدس يجب فكها حتى تبقى على وش المسدس من برة وتقبلوا تحياتى اخوانى الكرام [/QU
عنــــــــــــــــاب |
Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اخوانى الاعزاء وتحيه خاصه الى الاستاذ مطرز الغالى كدة عناب يلباشا تحياتى يا غالى
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اخوانى الاعزاء وتحيه خاصه الى الاستاذ مطرز الغالى كدة عناب ياباشا تحياتى يا غالى
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحيه لك يا سيد أحمد ...يا ترى امتى اشوفك يا باشا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
احنا تحت انظار ياحمد بيه كفايه معرفه سعتك ولاكن غصب عنى صدقنى غصب عن والله
|
Re: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
معلش انا اسف اعذروا جهلى لى كام سوال و اتمنى حد يجاوبنى
انا عاوز اشترى بلو سى 06 او ايكول فولتارين ياريت لو حد يفيدنى فى اسعارهم و اماكن بيعهم و موضع الرخصة انا مسعت انى اروح القسم واطلع له رخصة ايه حقيقة الكلام ده ولا لو رحت القسم تبقا مشاكل و يتاخد منى عشان انا عاوز امشى مظبوط 2- هل هو حقيى بيطلع نار متر لقدام ولا ده اشتغالة مع انى شفتها فى فيديوا على اليوتيوب بلو سى بيطلع نار بس مش عارف ده رصاص حى ولا صوت 3- يعنى ايه مسدس بيضرب بلى ومقصود بابللى ده بلى بتاع العجل ولا الخرز البلاستيك ولا ايه و ازاى يضرب يعنى خزنة خاصة ولا نفس الطلة الصوت ولا ايه مش فاهم دى خالص ارجو الرد جدااااااااااا وشكرا لتعبكم |
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اخى سنيبر ارجو الاتصال للاستعلامعما يدور فى خاطرك
|
Re: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
طب ممكن تليوفن اتصل عليه او اى وسيلة اتصال عشان اان قررت اشترى خلاص بس محتاج اعرف كام معلومة مهمة
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
تحياتى اخى سنيبر المهم مش الشراء المهم معرفه اليه العمل والاستخدام ولاستعلام عن اى شى رقمى0169949909
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اولا تحياتى الى ا/احمد مازنجر،ثانيا انا جربتتانى تجربه بمسدس ريتاى بارون الجديد بطبه ا/مازنجر،جربت من مسافه ٦ متر على خشبه و النتيجه كانت اختراق الخشبه و الحيطه الوراء الخشبه بحوالى نص سم،و النشان بعد مطلعت الطبه للامام عشان تكون مساويه مع فتحه المسدس و كان النشان ممتاز كان البعد عن الهدف ١ سم او ٢ سم تحت الهدف ممكن ده يكون بسبب رد فعل بتاع المسدس،تحياتى الى الجميع و اليكم الصور
|
رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
بالتوفيق للجميع و كفاية تخريم فى الشقق لو سمحتم ...
|
Re: رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر
اقتباس:
اكل عيش نشوف بقى نجار ومحار ونقاش |
| الساعة الآن 12:47 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir