الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   تعديل الصوت الي (تم بنجاح) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5444)

مصراويي 11-03-14 08:24 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
أبو علي فكرة رائعة بجد... شكرا لمشاركتك

Sherif Mohamed 11-03-14 10:32 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedddd (المشاركة 56077)
sherif mohamed
شكرا انا عملت زيك ومنفعش انت بتعمله بمفك صليبة ؟
لان الفديو مش واضح اوى ده مفك ولاايه

ده مفك الانكيه و ممكن اى حاجه جرب بيها انا مره فكيته بظهر ملقاط.

ابو علي 11-03-14 01:26 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

ahmedamr80 11-03-14 02:11 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
هل يوجد رسم هندسي للـp29 حتى نتمكن من دراسة موضوع المسمار القلاوظ مقاس 17, لأن فكرة ماسورة داخل ماسورة فكرة ممتازة ويمكن تنقيحها والإضافة عليها.

unforgiven 11-03-14 07:06 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
فى اخ اسمه جودزيلا مشترك فى المنتدى هنا عمل اختراع ممتاز قدر يخلى المسدس يضرب بلى وشغال كويس يعنى مش لازم تشد الاجزاء بعد كل طلقة وكمان بيقول انه عمل طلقة حية ينفع نستخدمها فى المسدس الصوت بعد تعديله هو بيعدله عنده تقريبا ب300 جنيه والطلقة دى ب15 جنيه ياريت راى الناس الخبراء فى الموضوع ده
وده لينك الموضوع بتاعه
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=5701&page=7

mohammedhelmy56 11-03-14 07:21 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الله ينور عليكم



ياريت الناس الجديده متعملش كده لوحدها





وشكرا...

mostafa baraka 11-03-14 11:48 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اخى العزيز فى رصاص جاهز ببليه للمسدس ekol 29 p عيار 9مم البليه صغيره بس مش عارف اذا كانت 4 و لا 4.5 مم اثقب المسمار 4.5 مم و خلاص و له مينفعش؟ و هل هناك خطوره اذا استطدمت البليه بالمسمار و عل ترجع الاجزاء و انا اسف جدا على الاطاله و لك منى جزيل الشكر

ابو علي 11-03-15 12:45 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

mostafa baraka 11-03-15 01:10 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الف شكر لك يا استاذ ابو علي . و لكن اخر حاجه و انا اسف للاطاله هل هو آمن فى استخدامه ؟ و هل هو مؤثر؟

ابو علي 11-03-15 02:18 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

essam assem 11-03-15 01:12 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو علي (المشاركة 56752)
يا اخي لما تتأسف فأنت لم تثقل علي في شيء ... فاسأل كما تشاء .
ثم نصيحة مني لك ولإخواني في الملتقى ..

مع اننا تعبنا وحاولنا فيما نفعل فلا أنصحكم به لعدة أسباب __

اولا :_

لأننا فعلنا ذلك في وقت كنا نحتاج أي شيء نتعلق به أما الآن فأعتقد أن الوضع سيهدأ ... على الأقل الآن ..
فلا داعي لمثل هذه الاشياء .

ثانيا :_

هذا الإختراع ليس مؤثرا للدرجة التي تتخيلها فهو غير دقيق على الإطلاق وهو لن يردع بأي بحال من الأحوال من تريد
أن تردعه بل قد يؤدي إستعمال مثل ذلك إلى ما لا يحمد عقباه ... والحافظ هو الله .

ثالثا:_

هذا في النهاية عبث خطير يعني( سكينة أو سنجة ) ستكون أفضل منه مئة مرة لأن من يهاجمك ومعه مسدس حي
او فرد وأنت معك مسدس خرز ... خمن ماذا سيحدث ...؟؟
أما لو هاجمك ومعه سلاح أبيض فستطلق عليه ولن تردعه ولإنه سيعلم انه مسدس ليس حقيقي فحينها سيكون
رد فعله خطير جدا .. أما لو معك أنت سلاح أبيض فأعتقد أنه سيكون الأمر أفضل لك وله !!

رابعا:_

فستقول لماذا إذا فعلتم كل ذلك من خرط وتخريم وخلافه .. أجيبك .....

لإن هذا كله هواية وحب إختراعات ...وفي بعض الأحيان يكون للبعض .. إسترزاق ..

اسأل الله لي ولك وللإخوة في الملتقى جميعا أن يحفظنا بحفظه فالله خير حافظ وهو أرحم الراحمين.

وأخيرا إحفظ الله يحفظك ..

واللة حضرتك قلت الخلاصة وجزاك اللة خير الجزاء

zegzag 11-03-15 01:33 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الموضوع ده انا جربته وشغال ميه ميه بس فيه عيوب بسيطه بما ان المصوره مفهاش ششخنه يبقى الطلقه مش هتطلع مظبوط بتيجى شمال شويه من الهدف بس بصراحه قويه

AMR ALY 11-03-15 02:16 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
انشأ الله قريبا يفتحوا الترخيص للحي لأن الحي ابقي من الميت

ahmedamr80 11-03-15 09:25 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو علي (المشاركة 56473)
1- هي ليست ماسورة مخرومة هو مسمار مقاس 17 تم قص رأسه وخرمه ثم تنعيم بعض الالووظ منه
1 - يتم ادخال المسمار من الناحية المنعمة الى الآخر وليس مجرد تثبيت
2 - نعم يمكن ان تصتدم بشفة المسمار ولكن هذا لا يؤثر على خروج البلية ولكن قد يؤثر على اتجاهها عند الخروج فالتصويب ليس دقيقا .
3 - نعم جربت والاجزاء رجعت ولكن لم اضرب عدة طلقات .
4 - لا . ولكن لماذا لا تدخلها الى الآخر ..يعني صعبان عليك ماتسألش ...:)

أستاذ أبو علي، لو تسمح استحمل جهلي
انا شايف انك راجل عندك صبر وصدرك متسع للإجابة على التسأولات.
كيف يتم تركيب المسمار القلاوظ بالضبط في الماسورة؟ يعني شحط ولا عن طريق القلاوظ؟؟

مع العلم اني فهمت القصد والغرض من وضع المسمار والذي اعتبرة فكرة عبقرية.

سؤال أخير، ما معنى ششخنات؟

ابو علي 11-03-15 09:46 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

ahmedamr80 11-03-16 01:12 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يأخي، جزاك الله كل خير وأضم صوتي لصوتك في الدعاء لمصر لله.

AMR ALY 11-03-16 05:41 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
تم عمل جروب ضد البلطجه بأسم "حق الدفاع الشرعي عن النفس" و ارجو المشاركه بخصوص فتح الترخيص
http://www.facebook.com/home.php?sk=...905693968&ap=1

zegzag 11-03-16 11:02 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الحوار ده انا جربته وفعلا ممتاز فعال اكثر من الحى لأنه رادع وليس قاتل بس عيبه الوحيد انه لازم يتعمر طلقه طلقه مش اتوماتيك

hamada ramadan 11-03-16 11:47 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
تم تجربة هذة الطريقة بأستخدام البلى الحديد و لكن النتيجة كانت فاشلة . قوة الأختراق ضغيفة و التصويب غير محكم بالمرة و أعتقد أن المسدس و هو صوت و أتوماتيك أفضل من الكلام الفاضى دة .

zimo 11-03-17 08:46 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
أستاذ أبو علي يعني المسدس بعد تعديل المسمار يضرب أتوماتيك من غير شد الأجزاء كل مرة ؟

ولو فرضنا أن الفتحة في المسمار 5 مم ياتري حيضرب أتوماتيك ولا أيه الكلام يا زعيم

أرجو الإفادة وأكثر الله من أمثالك

مجرم حرب 11-03-17 04:26 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
0000000000

بسام سعيد 11-03-17 04:38 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
من فضلك يا استاذي الفاضل توضيح الموضوع تفصيلا
وهل انت موجود بالقاهرة ولا برده محافظات
شكرا

بسام سعيد 11-03-17 04:38 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
برجاء الرد

Ahmed Nada 11-03-17 05:07 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مجرم حرب (المشاركة 57936)
شباب الموضوع حلو بس انا عامل حاجه احسن من كدا وجهزه ومجربه وعملى ومداها 3 اضعاف الحيه وخارقه وطلقتها ىمتوفره وبترد الاجزاء وبتشتغل الى وناقص تضرب لواحدها الى محتاج هنفذ فورى


ارجوا الاتصال بعد الساعه 6

0166656777

والله الواحد احتار, أحيانا الرغبة فى المعرفة والهواية وحب التجارب بتدفع الواحد انه يسأل على تفاصيل مثل هذه التجارب بل محاولة تطويرها أحيانا, و أحيانا الواحد يخاف أن نشر تفاصيل تلك التجارب تؤدى الى كوارث لمن يحاول أن يجرب و ليس لديه الخبرة الكافية

محمد اسماعيل 11-03-17 06:12 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الاخ مجرم حرب لو انت جاد وعندك حاجه جاده وعايز تفيدنا وتفيد الاخوة فىالمنتدى اعرضها واقولها زى الاخ الفاضل صاحب الموضوع انما لو الموضوع بنسبالك تجارى او ما شابه او حتى مش حقيقى فالله معاك وتقبل مرورى اخى الكريم

zegzag 11-03-17 10:48 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ازاى اخلى الأجزاء ترجع تانى وتشتغل سيمىاتوماتيك؟
ارجوكم المساعده

مجرم حرب 11-03-18 01:43 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
0000000000

m.e 11-03-18 01:51 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
للجادين فقط وشكرا
كلام جميل بس ايه هو تعريفك للجادين ولو لقيت رغبت واحد مشيه مع تعريفك هتديله الفكرة مساعدة ولا هتبعها ؟

bahy 11-03-18 02:06 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ده كلام برضه تقليد اعمى بتكلمنه ليه كده يا باشا

the hacker 11-03-18 04:24 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
رجاء من الاستلذ الفاضل مجرب حرب توضيح الموضوع بالشرح .
و ما هو الابتكار بتاعه ؟

the hacker 11-03-18 04:25 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
رجاء من الاستاذ الفاضل مجرب حرب توضيح الموضوع بالشرح .
و ما هو الابتكار بتاعه ؟ وايه الى عملو بالظبط.
لعله خيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــر

zegzag 11-03-18 01:51 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ekol jakal dual سعره كام جديد ومستعمل؟

h.elhouseny 11-03-18 01:59 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
للبيع ايكول تونا 8م معدل للضرب رصاص بلي وصوت معا"
البيع لاعلي سعر
مع العلم انه جديد تم شراؤه يوم الاربعاء 16/3 وتم استخدام عدد 2 رصاصة للتجربة
سبب البيع ان انا مدام وقوتي ضعيفة ومن الصعب عليا شد الاجزاء للخلف بعد كل رصاصة لان اليكول تونا بيكون اتوماتيك في حالة استخدامه رصاص صوت لكن بعد تعديله وفك الصمولة القلاوظ الموجودة في اول الماسورة بيكون مطلوب سحب الاجزاء بعد كل طلقة ، الصمولة دي موجودة مع المسدس وسهل تركيبها ليعود المسدس صوت في حالة الرغبة
البيع لاعلي سعر

h.elhouseny 11-03-18 02:00 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
رجاء الرد علي الخاص

مجرم حرب 11-03-18 02:08 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
0000000000

بسام سعيد 11-03-18 02:17 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
استاذي الفاضل من الصعب انا اسف ومتفهمنيشي غلط ان حد يطلع من بيتة ومعاه 2000 ج زي مانت قولتلي
واروح المنصورة يعني سفر من غير ما اعرف انا رايح اشتري ايه
ده مينفعش يتقال علية سمك في مايه
لاني لو سمك في ماية كنت على الاقل هتعرف انه في الاول والاخر سمك
لكن حضرتك عامل لغز وبتبيعة وده كلام غير منتقي
والناس الي موجوده في المنتدى ده كلها محترمة محدش منهم غلط
انا اسف بس ياريت تقدر الموضوع وتبصله من كل الاتجاهات

ahmadkader 11-03-18 03:55 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
على فكرة أنا إتصلت ب الباش مهندس محمد " مجرم حرب" ، و هو من كلامه شخصية محترمة جدا ، وواعية جدا لما تفعله ، و عارف حدود تفكيره هتقف لحد فين ، و إستعرضت معاه أفكاره و هى أفكار راقية جدا لأبعد الحدود ، بس للأسف قصة إنى أروحله المنصورة بس غير واردة اليومين دول عشان أسباب كتير ، بس إن شاء الله فى أقرب فرصة لازم نتقابل و نتبادل أفكارنا لما فيه الخير لهذه الهواية و للبلد إن إستطعنا ، تحياتى يا أستاذ محمد

مجرم حرب 11-03-18 07:04 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
0000000000

mostafa_hunter122 11-03-18 07:06 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الاستاذ مجرم حرب انت راجل محترم ليك كل التقدير وااحترام يا جماعه الراجل مش تاجر وقصده يساعد الناس انتو ليه بتعملوة كده بس بدره اخى الكريم ياريت تفيد الناس وتسرد الموضوع كامل للافاده العامه

ahmadkader 11-03-18 07:11 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_hunter122 (المشاركة 58491)
الاستاذ مجرم حرب انت راجل محترم ليك كل التقدير وااحترام يا جماعه الراجل مش تاجر وقصده يساعد الناس انتو ليه بتعملوة كده بس بدره اخى الكريم ياريت تفيد الناس وتسرد الموضوع كامل للافاده العامه

لا ياعم مصطفى و النبى بلاش ، بلاش يا محمد تسرد حاجة أرجوك صدقنى فيه بعض الناس هنا دماغها تعباااااانة . صدقنى أنا بعد مكالمتى مع محمد لقيته مجرم حرب بجد ، دماغه سم م الآخر. فعلا راجل عارف هو بيعمل إيه لدرجة مرعبة ، ده مجرد كلامى بس فى التليفون معاه ألهمنى مش بفكرة واحدة ، دى مجموعة أفكار و كانت تايهة عن بالى ، رجاء يا محمد بلاش تخوض فيها مع أى حد


الساعة الآن 12:47 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir