![]() |
تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
لسادة أعضاء المنتدى الكرام،،،
سلام الله عليكم ورحمته وبركاته،،، تباينت الأراء حول نوعية طبنجة صوت 9 مم. منهم من قال أنها بيرتا 92 إيطالي ومنهم من قال أنها طبنجة ريك ميامي 92 ألماني. ومنهم من ألتزم الصمت. فهل من خبير أسلحة يقدر يحكم ويفصل في نوعية هذه الطبنجة. فعلى الرغم من أني مالك هذه الطبنجة إلا أنني لا أعلم فعلاً ما هو نوعها. وعلى قدر علمي الضيئل بالسلاح أن جميع الطبنجات البريتا تكون مسورتها مفصوله عن جسم الطبنجة. إلا أن هذة الطبنجة مسورتها غير منفصلة عن جسمها. فهل من من خبير ؟؟ :) مرفق طية صور الطبنجة التي عليها خلاف وتباين في الأراء http://imageshack.us/photo/my-images/823/73793177.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/705/dsc02018u.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc02014e.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images...sc02020cb.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/8/dsc02016t.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/12/dsc02011ex.jpg |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
يا فندم واضح جدا من الكتابة انها بريتا وماعتقدش ان البريتا هى هى الريك الميامى واضح من الكتابه نوع المسدس
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
بريتا 92 يا سيدى ولا عاوز حد يحلفلك
عموما لو محيراك اشتريها واخلصك منها :) |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
سؤال بسيط..... هل من الممكن تكون البريتا الإيطالي مسورتها مش مفصولة عن جسم الطبنجة؟؟
ومن غير ما حد يحلف :) خلاص بريتا بريتا .... ما علينا :) |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
يا ريس لو مسدس صوت مش ممكن تكون مفصولة ولو هاتتفصل لازم تكون بتتفك بمسمار او بنز او اى شئ اما المسدسات الحى فمش ممكن تلاقى الماسورة ماسكه فى المسدس ابدا لازم تكون بتتفك بسهولة بمجرد انك تحركها من مكانها
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
يوجد بنز يثبت الماسورة ممكن تخلعة و تصبح الماسورة متحركة
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
السلام عليكم
أجابتى هذه على صاحب الموضوع نعم البريتا فيها موديلات الماسورة غير متحركة (أى ملحومة) ومنها البريتا 84 الايطالى اللى محفور عليها ميد ان ايطالى وأيضا الموديلات الحديثة من البريتا 92 والى فى الصورة بريتا 92 9 مللى |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
واضح جدا شعار بيريتا علي المقبض
طبعا دي بيريتا 92 الاسطورية |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
الموضوع مش محل شك (بريتا) مكتوبة على الدبشك و على الاجزاء
المسدس ده بيريتا 92 |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
والاعضاء مصممين على ان ده بريتا عشان الشعار على الدبشك لكن ده مش دليل انت مش عايز تتعب نفسك شوية وتبحث في النت عن المسدس بس اعذرني انا اسف في الكلمة الي باعلك المسدس ده وقالك ده بريتا ايطالي يبقى نصاب وانت حر في عدم اقنتاعك اللهم قد بلغت اللهم فاشهد |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
وعلى فكرة دي صورة البريتا 92 الاصلي
ركز في عرض المقبض وقعب الخزنة ومفتاح فك السلاح وسقاطة الاجزاء وقارن بالي معاك http://pu.i.wp.pl/k,Mzc1NDEzMjYsMzYw...beretta92f.jpg دي بقى صورة الريك وركز في نفس الحاجات الي قلت عليها ما عدا الاجزاء والجريب هتلاقيها نفس طبنجتك http://imagehost.epier.com/116143/reck_miami_sw.jpg |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
2 مرفق
على فكرة الصورتين اللى حضرتك حاططهم واحدة فيهم باينة فيها علامة بيريتا على المقبض بوضوح ، و فى واحدة تانية باين حفر ماركة بيريتا و الموديل 92F على أجزاء الطبنجة بوضوح ، مما لا يدع مجال للنقاش إنها Beretta 92F
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
يا استاذ مكتوب عل جنب المسد بريتا مودل 92 اف غير شعار البريتا الي علي المقبض اذاي تبقي رك ثانيا الصورع الي انت جايبها لطبنجه حيه في اختلاف طبعا يباشا ولاحظ القبض بتاع الريك والمقبض الي في الصوره وانت تفهم وشكرا
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
هو محدش ليه عايز يفهمني |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
هو ده سؤال و اللا فزورة ؟ |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
http://www.egypthunt.net/attachment....8&d=1312829049 http://www.egypthunt.net/attachment....9&d=1312829049 |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
2 مرفق
اه جبتلكم الدليل القاطع
ركزوا بقى وقارنوا بين المسافة الي عامل عليها علامة |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
الدبشك علية شعار 3 دوائر فى منتصف كل دايرة سهم ( أكيد دى مش علامة تويوتا يعنى )
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
يعني هو الدبشك مش ممكن يتغير وبعدين في ايه يا جماعة هو انتوا مسكين في الدبشك وسيبين كل الي قولته |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
لا والله مش القصد ، بس ح يغير الدبشك و يجيب دبشك بريتتا غلاسة ؟ ممكن . عارف المواضيع ملهاش غير حل واحد بس ........... يتصل بخدمة العملاء :) |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
عادي انا شفت الحكاية دي برة كتير مش في الريك بس لا والبروني 92 كمان عايزك بس يا استاذ تقارن بين سقاطة الاجزاء في الطبنجتين وقولي رأيك |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
كلامك مظبوط بنسبة كبيرة . |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
واقول للاخ mongy ان الريك مسدس جامد وهو متعدل كدة شكلة احلى بس المشكلة انه مش بريتا |
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
|
رد: تباين في الأراء بين أعضاء المنتدي على نوعية طبنجة صوت. هل من حكم عدل ؟
اقتباس:
وكل سنة وانت طيب |
| الساعة الآن 10:11 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir