الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   البنادق الهوائيه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=79)
-   -   تليسكوبات بنادق (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=18918)

loay the hunter 11-11-25 08:43 PM

تليسكوبات بنادق
 
-عرض جديد تليسكوب بندقية Bushnell 3-9*40
زووم من 3-9x
ضوء احمر للنشان- ضوء اخضر ليلي
غطاء للعدسات فلتر
قاعده للتثبيت عالبندقية
صناعه امريكي
الضوء يعمل بحجر ساعة كبير
السعر 1350خصم للكميات
للتواصل 01227948891 محمد


2-تليسكوب عادي بوشانيل
4*20
السعر 250


3-منظار القرصان عين واحده
25*30
مدي 6 كيلو
جراب جلد هدية
السعر 365ج

salas0010 11-11-25 09:23 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
مبارك البيعه ان شاء الله بس لو سمحت ازاى مدي 4 كيلو للتلسكوب ؟!!

amin hegazy 11-11-25 10:29 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
بالتوفيق ان شاء الله

أبو شمس 11-11-25 11:48 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
حضرتك متاكد انه امريكي و ان المدي 4 ك
مش صعبة شوية

Qoldus 11-11-26 05:38 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
مع كامل إحترامي لأخي العزيز الأستاذ لؤي...مش مهم مدى مسافة الرؤية 4 أو 6 كيلو متر...ومافيش تيليسكوب بيتكتب عليه كده...تقاس قوة التيليسكوب أولا بنوعية العدسات مثلا كالألماني ( زايس- كارل زايس- تامارون ) ومدى نقائها وشفافيتها وقلة العيبوب والإنبعاجات بها...ثانيا مدى قدرته على التكبير ومدى وضوح الرؤية...ويعرف هذا من الأرقام المكتوبة عليه...كمثال وكما هو في هذا التيليسكوب المكتوب عليه 3-9*40...أي أنه زووم وله قدرة تكبيرية من 3 أضعاف إلى 9 أضعاف الحجم العادي وقطر العدسة الشيئية ( الأمامية ) 40 ملم...طبعا كلما زاد قطر العسة الأمامية كان ذلك أفضل وأوضح للرؤية ( صورة كاملة مشبعة ودقيقة التفاصيل والمعالم واضحة غير معتمة )...القواعد ضعيفة وصغيرة عليه خصوصا مع البنادق الهاي باور...أتمني من قلبي أن يكون بالفعل أمريكاني أصلي...لأنه لو بهذا السعر بصراحة يبقي لقطة...أرجو أن تراجع السعر...موفق في البيع وربنا يحسن سوقه...تقبل مروري...

الطيار 11-11-26 02:11 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
الرجاء مراجعة الاسعار

kefafy 11-11-26 04:04 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
والله اسعار كويسة
طب خدمه لاخوانك بالمنتدى ممكن تعرض لنا شكل التليسكوب الصغير من جوه ايه
يعنى شكل الصليبه كدة لو بصيت فيها تبقا الدنيا شكلها ايه
وهل جسمة من المعدن ولا الفيبر
ويا ترى لو ركب على البندقية المسامير بتتفكك من رد الفعل ولا كويس
ولحضرتك الف شكر وربنا يوفقك ويباركلك يارب

hazeeeeem 11-11-26 06:42 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو شمس (المشاركة 242859)
حضرتك متاكد انه امريكي و ان المدي 4 ك
مش صعبة شوية


+++++++++1

loay the hunter 11-11-27 05:32 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qoldus (المشاركة 243021)
مع كامل إحترامي لأخي العزيز الأستاذ لؤي...مش مهم مدى مسافة الرؤية 4 أو 6 كيلو متر...ومافيش تيليسكوب بيتكتب عليه كده...تقاس قوة التيليسكوب أولا بنوعية العدسات مثلا كالألماني ( زايس- كارل زايس- تامارون ) ومدى نقائها وشفافيتها وقلة العيبوب والإنبعاجات بها...ثانيا مدى قدرته على التكبير ومدى وضوح الرؤية...ويعرف هذا من الأرقام المكتوبة عليه...كمثال وكما هو في هذا التيليسكوب المكتوب عليه 3-9*40...أي أنه زووم وله قدرة تكبيرية من 3 أضعاف إلى 9 أضعاف الحجم العادي وقطر العدسة الشيئية ( الأمامية ) 40 ملم...طبعا كلما زاد قطر العسة الأمامية كان ذلك أفضل وأوضح للرؤية ( صورة كاملة مشبعة ودقيقة التفاصيل والمعالم واضحة غير معتمة )...القواعد ضعيفة وصغيرة عليه خصوصا مع البنادق الهاي باور...أتمني من قلبي أن يكون بالفعل أمريكاني أصلي...لأنه لو بهذا السعر بصراحة يبقي لقطة...أرجو أن تراجع السعر...موفق في البيع وربنا يحسن سوقه...تقبل مروري...

مشكور علي مداخلتك بالنسبة للسعر ياريت حضراتكم تشوفوا عروض كيمو والتليسكوب بتاعو تاسكو وضوء احمر فقط ب1150 واكيد البوشانيل افضل ماركات التليسكوبات فالسعر بيبقي اعلي وده غير الاضائه الاضافية

bravehro1 11-11-27 05:32 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
شكرا كولداس على المعلومات المفيده انا ستفدت من تحليلك وتحياتي ياكفافي

loay the hunter 11-11-27 05:34 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 243329)
والله اسعار كويسة
طب خدمه لاخوانك بالمنتدى ممكن تعرض لنا شكل التليسكوب الصغير من جوه ايه
يعنى شكل الصليبه كدة لو بصيت فيها تبقا الدنيا شكلها ايه
وهل جسمة من المعدن ولا الفيبر
ويا ترى لو ركب على البندقية المسامير بتتفكك من رد الفعل ولا كويس
ولحضرتك الف شكر وربنا يوفقك ويباركلك يارب

بالنسبة للصليبة من جوة سودا وجارري تصويرها والجسم معدن والوزن خفيف والقاعدة من النوع النضيف فب التثبيت بتاعها

loay the hunter 11-12-01 07:51 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
لا اله الا الله محمد رسول الله

القناص1 11-12-01 08:40 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
مشاء الله تسلم على الموضوع الجميل والبضاعه الجامده

loay the hunter 11-12-02 03:37 AM

رد: تليسكوبات بنادق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القناص1 (المشاركة 247722)
مشاء الله تسلم على الموضوع الجميل والبضاعه الجامده

تسلم حبيبي نورت

mhmoud6699 11-12-02 02:15 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
حجات شكلها جميله اوى هجمع المبلغ واتصل بيك

loay the hunter 11-12-02 03:53 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhmoud6699 (المشاركة 248774)
حجات شكلها جميله اوى هجمع المبلغ واتصل بيك

حبي تنور وخلي عنك خالص

loay the hunter 11-12-06 10:03 PM

رد: تليسكوبات بنادق
 
لا اله الا الله


الساعة الآن 11:54 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir