الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   سؤال عن النوركا جيت (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=23204)

bekhet 12-02-03 05:15 PM

سؤال عن النوركا جيت
 
معرف أن سرعة النوركا جيت من واقع الكتالوج هى
220 م/ث للنمرة 2
260 م/ث للنمرة 1
ولكن هذا ليس منطقى أن يكون الفرق 40 م/ث فقط الطبعى أن تكون 290 - 300 م/ث للنمرة 1
فهل معنى دة أنة تم تخفيض قوة البندقية للنمرة 1 عن طريق تقليل عدد حلقات السوستة مثلاً ولا فى حاجة أنا فاهما غلط

zezo bose 12-02-03 05:35 PM

رد: سؤال عن النوركا جيت
 
مظبوط كلامك السرعة الفعلية لنمرة 2 هى 220 وده بعد تغيير السوستة من الفرجن f لسوستة اقوى نفس عدد الحلقات والطبيعى ايضا فعلا ان نمرة 1 تكون 305 متر / الثانية وده بعد تغيير السوستة الى سوستة تانية اقوى وشرط نفس عدد الحلقات وده تم تجربته عمليا من صديق ليا لان الفرجن بيبقى فى النوريكا عموما فى ضعف السوستة ولكن بعد تغييرترجع لسرعتها الطبيعية والنوريكا جيت من البنادق المحترمة من موديلات نوريكا وتحياتى

محمد حافظ بك 12-02-03 06:16 PM

رد: سؤال عن النوركا جيت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo bose (المشاركة 300215)
مظبوط كلامك السرعة الفعلية لنمرة 2 هى 220 وده بعد تغيير السوستة من الفرجن f لسوستة اقوى نفس عدد الحلقات والطبيعى ايضا فعلا ان نمرة 1 تكون 305 متر / الثانية وده بعد تغيير السوستة الى سوستة تانية اقوى وشرط نفس عدد الحلقات وده تم تجربته عمليا من صديق ليا لان الفرجن بيبقى فى النوريكا عموما فى ضعف السوستة ولكن بعد تغييرترجع لسرعتها الطبيعية والنوريكا جيت من البنادق المحترمة من موديلات نوريكا وتحياتى

تمام كده الله ينور


الساعة الآن 04:29 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir