![]() |
اليكتريك شوك 801
السلام عليكم ورحمة الله ,,,
محتاج طريقة فك اليكتريك شوك 801 http://img.mosup.com/5034/503431126469188041.jpg |
رد: اليكتريك شوك 801
هل من مجيب ؟؟
|
رد: اليكتريك شوك 801
بص ياباشا انا فكيت 106 و 704و 916 و tw-10 وبصراحة ارخمهم ال 106 لان الشكل المدور دا رخم اوى وانا لما فكيتو ركبتو باعجوبة بس بص انتا هتلاقى مسامير عند شرائح الصعق فكهم وهتلاقى واحد او اتنين عند الماديلية فكهم وابتدى شد من عند الماديلية وشرائح الصعق وهيطلع معاك بس مش هاتعرف تشوف اى حاجة لانه عبارة عن ماسورة فلازم السلوك تنقطع عشان تقدر تطلع الاجزاء الداخلية والمفتاح بتاعو ممكن تطلعة بمفك وارجو انى اكون افدتك
|
رد: اليكتريك شوك 801
تسلم يا استاذ احمد
وهي دي المشكلة ان لازم السلوك تنقطع بس هو فى الاصل اتركب ازاى ؟؟ انا بحاول معاه ان الماسورة البلاستيك تتفتح بس خايف اكسره عشان كده بسأل لو حد فكه قبل كده انا قطعت سلوك الشحن من تحت وفكيت الزرار الاسود بس الاحمر مش عارف افكه والمشكلة ان الزرارين دول هيركبوا ازاى بعد ما افكهم ياريت لو حد فكه قبل كده يقول ضرورى |
رد: اليكتريك شوك 801
بص ياباشا المفتاح الاسود والاحمر الاتنين بيتفوا حتة واحدة انت لما تفتحوا من عند الماديلية دخل مفك بالراحة وزق المفتاح لبره وبعدين هيطلع بالسلوك اعلرف مكان كل سلك وقصه وطلع الاجزاء الللى جوا وبعد ماتخلص صيانة ركبهم تانى والحم السلوك فى المفتاح هو متجمع كدا لان الدايرة كلها فى المفتاح هو بيركب كبس عادى جدا
|
رد: اليكتريك شوك 801
الموضوع صعب شوية ومقرف جدا فى موضوع السلوك .. والمشكلة ان السلوك بتتلكك اصلا من اقل شدة بتنقطع
الحمد لله عدت على خير واتركب وانا بركبه لاقيت ان القطعة البلاستيك الى فيها الزرار الاسود والاحمر بتطلع عادي ودي هتسهل كتير الف شكر ليك يا جميل |
رد: اليكتريك شوك 801
بلاش اصل الصين مش بيتصلح وراها حاجه
|
رد: اليكتريك شوك 801
هههههه كلامك مظبوط .. بس احنا برده مش هنعديها كده بالساهل
لازم نستفيد اقصي استفادة .. مش لما يبوظ نرمي على طول |
رد: اليكتريك شوك 801
بس انا عندى سؤال لحضرتك
هو ايه اللى بايظ فيه وهل عرفت تصلحو لانى اعتقد ان مافيش قطع غيار ليهم خالص انا كنت بفكهم عشان الحم سلكين مقطوعين اركب فلين لحاجة بتتهز انما لو باظ حاجة من الاجزاء اللى جواه مالهاش بديل |
رد: اليكتريك شوك 801
هو من ساعه تقريبا كان مجرد الاليكتريك ضعيف .. بس الكشاف شغال تمام
فكنت بفتحه اشوف لو سلك بطارية مقطوع هو الى عمل ضعف للاليكتريك فضيت شحنه من ساعه عشان احطه على الشاحن حطيته من هنا قام ضارب من هنا ضرب هو والمشترك والحمدلله اللاب ماكنتش موصله كان زمانه طار هو كمان |
رد: اليكتريك شوك 801
الحركة دى لسا حاصلة معايا واحب اطمنك مش هيتصلح بس هو لازم عشان يتشحن يفضى كل الشحنة ??
|
رد: اليكتريك شوك 801
انا فكيته وخرجت كل حاجه ووصلت السلوك الى انقطعت وكل بقي تمام
وبجرب اشغل الكشاف اشتغل الحمدلله ونور تمام بس المشكلة انى نسيت ترتيب سلكين الشحن الى بيتوصل بالكهربا وهو ده تقريبا الى عمل قفلة لانى وصلتهم غلط فياريت لو حد يعرف ازاى اوصل السلكين http://im15.gulfup.com/2012-02-06/1328513589851.jpg |
رد: اليكتريك شوك 801
يعنى هو اشتغل بعد ما صوتو وطى ؟؟؟؟؟ظ
|
رد: اليكتريك شوك 801
هو بعد القفلة الى حصلت اشتغل تاني ككشاف
انما كصاعق مااشتغلش لانى مفضي شحنه فعايز اشحنه عشان اشوف المكثف باظ ولا المقاومة الى باظت ولا سليم لسه بس مش فاكر ترتيب السلوك كان ايه |
| الساعة الآن 04:06 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir