الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   ايه ده (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=29322)

BERETTA fs92 12-05-29 09:09 PM

ايه ده
 
2 مرفق
ازيكم يارجاله حد منكم يعرف نوع الخرطوش الي في الصوره دي وهل هوا اقوي من العادي وايه الفرق بين دول في الصوره دي

mido492003 12-05-30 04:21 PM

رد: ايه ده
 
بص ياباشا الصور اللى على اليمين دى لخرطوش فعلا وطبعا مينفعش تتعرف من رأس الخرطوشة لان نسبة البارود ورقم البلى بيكون مدون على الجانب مش من رأسها ثانياً الصورة اللى على الشمال دى مش خرطوش دى التشوكات بتاعت البندقية ودى بتركب على اول الماسورة من جوا ووظيفتها تحديد هل البلى حيطلع قريب من بعضو ولا حيفرش يعنى حيبعد عن بعضوا ودى طبعا على حسب راحتك انتا فى ناس بتحب الخرطوش يفرش اوى لو بيستعمل خرطوش نمرة 6 بارود 35 وانا واحد منهم طبعا ( اتمنى اكون وصلتلك المعلومة ) ولو محتاج اى استفسار ده رقمى 01002007556

hogan 12-05-30 05:08 PM

رد: ايه ده
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido492003 (المشاركة 376502)
بص ياباشا الصور اللى على اليمين دى لخرطوش فعلا وطبعا مينفعش تتعرف من رأس الخرطوشة لان نسبة البارود ورقم البلى بيكون مدون على الجانب مش من رأسها ثانياً الصورة اللى على الشمال دى مش خرطوش دى التشوكات بتاعت البندقية ودى بتركب على اول الماسورة من جوا ووظيفتها تحديد هل البلى حيطلع قريب من بعضو ولا حيفرش يعنى حيبعد عن بعضوا ودى طبعا على حسب راحتك انتا فى ناس بتحب الخرطوش يفرش اوى لو بيستعمل خرطوش نمرة 6 بارود 35 وانا واحد منهم طبعا ( اتمنى اكون وصلتلك المعلومة ) ولو محتاج اى استفسار ده رقمى 01002007556


مفيش كلام تانى نفس الكلام
تحياتى لسيادتك
+++++++++++++++++++++++++++++1

BERETTA fs92 12-05-30 08:36 PM

رد: ايه ده
 
الف شكر يارجاله والله انا كنت فاكره خرطوش ستيل ولا حاجه :d

the ghost 12-06-01 10:15 AM

رد: ايه ده
 
طيب والتشوك ده بيجى مع البندقية ولا انا بشتريه وازاى اخليه يفرش او لا


الساعة الآن 03:47 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir