الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   يا رجالة انا هتجنن خلاص ارجو الافادة (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=30843)

ahmed yasser 12-06-28 10:30 PM

يا رجالة انا هتجنن خلاص ارجو الافادة
 
السلام عليكم ورحمة اله وبركاته انا عندى بندقية جامو ‏cf20‏ وضربت بيها من كام يوم يمامة وغراب قامو مريشين وماوقعوش وضربت بيها على زجاجة ميه زجاج ماحصلهاش حاجة دلوقتى ضربت بيها خشبة خرمتها حوالى 4سم لجوه يبقى كدا البندقية ضعيفة ولا ايه ؟؟ ملحوظة الرش مارسمان

mody_kamal 12-06-29 12:52 AM

رد: يا رجالة انا هتجنن خلاص ارجو الافادة
 
غير الرش
لو ضربت برش جامو اي نوع هتحس بالفرق

والمسافه الي بتضرب منها كام ياتري ؟

Angel 12-06-29 12:54 AM

رد: يا رجالة انا هتجنن خلاص ارجو الافادة
 
جرب يا كبير الرش الجامو مثلا و شوف اية الى هيحصل

أحمد عطاالله إبراهيم 12-06-29 01:14 AM

رد: يا رجالة انا هتجنن خلاص ارجو الافادة
 
استاذ احمد .. اولا حاول تقوم بالنفخ فى الماسورة وتلاحظ هل يوجد تسريب ام لا .. او تشفط الهواء من الماسورة وتضع طرف لسانك على فتحة الماسورة وتشوف هل هيفلت ولا لا .. دول طريقتين عشان تطمئن على الجلبة .. ثانيا حاول تفك البندقية وتطمئن على السوسته وشوف هل معووجة كتير ولا لا .. ويا ريت لو تقول السوسته والجلبة اخر مرة مغيرهم من امتى ؟ وضربت بيهم كام رشة ..

تحياتى ومستنى الرد ..

ahmed yasser 12-06-29 01:26 AM

رد: يا رجالة انا هتجنن خلاص ارجو الافادة
 
انا ماغيرتش اى حاجة من ساعة ما جبتها من حوالى 8سنين بس هجرب كدا واشوف وشكراا على المعلومات يا جماعة


الساعة الآن 04:06 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir