الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   ظاهره غريبه !! (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=32258)

قناص المنوفيه 12-08-04 03:27 AM

ظاهره غريبه !!

يجماعه انا ملاحظ ان قسم السوق شغال الله ينور

الكل عمال يبيع البنادق بتاعته كل واحد حر محدش قال حاجه

بس العمليه بقت كتيره اوى ماهو مش معقول كل الناس مزنوقه فى الفلوس

وبرضه مش معقوله ان واحد بعد ما ربنا كرمه وجاب حاجه المانى محترمه او اسبانى او الخ

بعدها بفتره بسيطه يبيعها على سبيل التغيير يعنى انا هبيع الديانا واجيب بى اس

ايه التغيير فى كده المفروض البنادق دى سلعه معمره وبيبقى فيه الفه بين الواحد ومقتنياته

انا اسف ع الموضوع لكن انا شايفه مهم من وجه نظرى وانا عن نفسى

لو اخر مليم فى جيبى مش هبيع بنادقى الا اذا هجيب حاجه اعلى بكتيير

وممكن برضه اجيبها واخليهم لو فى امكانيه لكده اسف للاطاله ..

ahmedmark777 12-08-04 03:37 AM

رد: ظاهره غريبه !!

عندك حق في كلامك

بس ميمنعش ان في ناس فعلا بتبقى مزنوقه في فلوس

وفي ناس بيكون مثلا جاله بندقية هديه وعنده واحده احسن منها فا بيعرضها للبيع

وفي ناس مثلا لما تجيب واحده جديده متحبش تخلي القديمة وهكذا

بس انا زي رأيك مقدرش افرط في بندقيتي حتى لو جبت احسن منها معتقدش اني هبعها ابدا

JAM 12-08-04 03:38 AM

وبأكد على كلام وبالذات إن اللى بيبيع ناس صيادين كبار ... وعارفين معلومات ومش عايزين يتكلموا... وهل اخدت بالك إنه كان فيه بندقية pcp نزلت للبيع وتم التراجع عن بيعها..!!!
دا معناه انه البنادق دي ابتدت توصل وبأسعار معقولة وعلشان كدة ... الصيادين بيبيعوا البنادق اللي عندهم قبل ما البنادق الجديدة تغرق السوق وبنادقهم ميبقاش ليها لازمة

ahmed yasser 12-08-04 03:49 AM

ممكن يكون مثلا حد جاب بندقية وزهق منها فعايز يغير

قناص المنوفيه 12-08-04 03:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jam (المشاركة 413745)
وبأكد على كلام وبالذات إن اللى بيبيع ناس صيادين كبار ... وعارفين معلومات ومش عايزين يتكلموا... وهل اخدت بالك إنه كان فيه بندقية pcp نزلت للبيع وتم التراجع عن بيعها..!!!
دا معناه انه البنادق دي ابتدت توصل وبأسعار معقولة وعلشان كدة ... الصيادين بيبيعوا البنادق اللي عندهم قبل ما البنادق الجديدة تغرق السوق وبنادقهم ميبقاش ليها لازمة

انا كمان حاسس بكده

احمد صابر حسن 12-08-04 04:04 AM

متنساش كمان ان فى ناس بتتاجر فى البنادق و بيشترو بسعر قليل و يحاولو يبيعو بسعر اكبر
دا بقى غير ان فى اصحاب كتير للاعضاء هنا بيخليهم يبيعولهم البنادق بتاعتهم

قناص الظلم 12-08-04 04:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jam (المشاركة 413745)

00000000000000000000000000000000000000000000000000 000

salas0010 12-08-04 05:17 AM

كلام حضرتك صح فى جزئيه ان فى اعضاء قديمه باعوا مقتنياتهم من البنادق او معظم مقتنياتهم واللى متابع السوق هيعرف بكل سهوله ان الكلام صح

االسوال بقى ليه الاعضاء الكبار بيبيعوا بنادقهم او الكثير من بنادقهم وكل الاعضاء عرضين البنادق فى وتيره متسارعه فى اقل من شهر معظم الصيادين الكبار بيبيعوا بنادقهم ايه السبب ؟!!!!!!

قناص الظلم 12-08-04 07:40 AM

00000000000000000000000000000

adel152 12-08-04 10:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salas0010 (المشاركة 413787)
كلام حضرتك صح فى جزئيه ان فى اعضاء قديمه باعوا مقتنياتهم من البنادق او معظم مقتنياتهم واللى متابع السوق هيعرف بكل سهوله ان الكلام صح

االسوال بقى ليه الاعضاء الكبار بيبيعوا بنادقهم او الكثير من بنادقهم وكل الاعضاء عرضين البنادق فى وتيره متسارعه فى اقل من شهر معظم الصيادين الكبار بيبيعوا بنادقهم ايه السبب ؟!!!!!!

ماحدش فكر فى مصاريف أجازة الصيف ورمضان ويليه العيد ثم دخول المدارس؟؟؟؟؟؟
ماحدش فكر فى أحوال البلد من سنة ونصف؟؟؟؟؟؟؟؟
ماحدش فكر النهاردة ال100 جنيه ممكن تشترى بيها أيه؟؟؟؟؟؟
ماحدش فكر فيه ناس كتير ما بتقدرش تتحصل على ال100 جنيه حاليا رغم تدنى قيمتها فى الشراء؟

يمكن الموظف اللى دخله ثابت يكون أقل الناس أحساسا بهذه المشكلة ولكنه اكيد حاسس بأرتفاع الاسعار الغير عادى فى الفترة الاخيرة وأستغلال البعض للظروف التى تمر بها البلد فى الوقت الحالى.

هل تعلمون ان الاستثمارت الخارجية كانت 6.8 مليار دولار فى 2010 وأنخفضت الى 2.2 مليار دولار فى 2011.
كذلك الدخل السياحى أنخفض من 36 مليار دولار الى 15 مليار دولار.
أكيد كل هذه العوامل تؤثر بطريقة كبيرة جدا على الفرد فى المجتمع المصرى ولذلك عرض البيع اكثر من الشراء لمقتنيات المصريين ليس فى هواية الصيد فقط ولكن على المستوى العام مثل السيارات وشقق المصايف....الخ
دى وجهة نظرى المتواضعة قد يتفق معى البعض وقد يختلف البعض الاخر وفى النهاية الاختلاف فى الرأى لايفسد للود قضية.
تحياتى للجميع.

القناص 1971 12-08-04 12:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 413850)
ماحدش فكر فيه ناس كتير ما بتقدرش تتحصل على ال100 جنيه حاليا رغم تدنى قيمتها فى الشراء؟

يمكن الموظف اللى دخله ثابت يكون أقل الناس أحساسا بهذه المشكلة ولكنه اكيد حاسس بأرتفاع الاسعار الغير عادى فى الفترة الاخيرة وأستغلال البعض للظروف التى تمر بها البلد فى الوقت الحالى.

هل تعلمون ان الاستثمارت الخارجية كانت 6.8 مليار دولار فى 2010 وأنخفضت الى 2.2 مليار دولار فى 2011.
أكيد كل هذه العوامل تؤثر بطريقة كبيرة جدا على الفرد فى المجتمع المصرى ولذلك عرض البيع اكثر من الشراء لمقتنيات المصريين ليس فى هواية الصيد فقط ولكن على المستوى العام مثل السيارات وشقق المصايف....الخ
دى وجهة نظرى المتواضعة قد يتفق معى البعض وقد يختلف البعض الاخر وفى النهاية الاختلاف فى الرأى لايفسد للود قضية.
تحياتى للجميع.

هو ده الكلام المضبوط فعلا
احييك يا باشا عليه

JAM 12-08-04 12:51 PM

إسمحلى أختلف معاك ياعادل باشا... الصيادين الكبار اللى بيبيعوا بنادقهم كانوا لغاية شهرين فاتوا بيتباهوا بيها وبعدين اللهم صلى على النبى كانوا بيشتروا البنادق دى بأسعار فلكية بالنسبة لينا... فا اللى كان بيشترى بندقية ب ٦٠٠٠ جنيه ... معتقدش إنه بيواجه اي ازمة اقتصادية... ارجوا ان المعنى الصحيح لكلامى يكون وصل
وكل عام وحضراتكم بخير

M.SHADY 12-08-04 02:01 PM

[quote=احمد صابر حسن;413755]متنساش كمان ان فى ناس بتتاجر فى البنادق و بيشترو بسعر قليل و يحاولو يبيعو بسعر اكبر
دا بقى غير ان فى اصحاب كتير للاعضاء هنا بيخليهم يبيعولهم البنادق بتاعتهم[/qu

كلامك مظبوط فعلا

ashraf_f 12-08-04 02:21 PM

طب و اللى عارض 3 الى 4 بنادق و سعرهم يعمل من 15000 الى 20000 برضو مش لاقى 100 جنيه او مش عارف يدفع مصاريف المدرسة ؟

zezo bose 12-08-04 02:46 PM

الجميل فى الموضوع ان الناس بتشتغل بسياسة رائعة فى التسويق والبيع واحد يعرض والتانى يخش يسوق للبندقية ويعملها سوق وسعر وخسارة وكده رخيصة وقصة كده بتتعمل عشان يلعبو فى السعر براحتهم عموما الاستيراد هيفتح وهيغرق السوق فعلا والاسعار هتبقى فى الارض وهتتواجد تقريبا موديلات لم تكن موجودة فى مصر وانا مع الراى ان اللى عنده فعلا حاجة بيحاول يتخلص منها قبل ما السوق يغرق بنادق ومقتنياتهم هتبقى ليس لها سعر ولا قيمة فاحذرو هذه المصيده اللى عاوز يشترى يصبر والله من ناس مستوردة وكبار فى السوق مش كمسيونجية الصبر الاسعار هتنزل جدا جدا جدا مع تواجد موديلات جديدة كمان وده اعتقد السبب فى العروض الكتيرة دى اللى اعتقد انها مش صدفة ابدا وتحياتى لصاحب الموضوع احمد بك

مصطفى ابواسماعيل 12-08-04 04:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo bose (المشاركة 413926)
الجميل فى الموضوع ان الناس بتشتغل بسياسة رائعة فى التسويق والبيع واحد يعرض والتانى يخش يسوق للبندقية ويعملها سوق وسعر وخسارة وكده رخيصة وقصة كده بتتعمل عشان يلعبو فى السعر براحتهم عموما الاستيراد هيفتح وهيغرق السوق فعلا والاسعار هتبقى فى الارض وهتتواجد تقريبا موديلات لم تكن موجودة فى مصر وانا مع الراى ان اللى عنده فعلا حاجة بيحاول يتخلص منها قبل ما السوق يغرق بنادق ومقتنياتهم هتبقى ليس لها سعر ولا قيمة فاحذرو هذه المصيده اللى عاوز يشترى يصبر والله من ناس مستوردة وكبار فى السوق مش كمسيونجية الصبر الاسعار هتنزل جدا جدا جدا مع تواجد موديلات جديدة كمان وده اعتقد السبب فى العروض الكتيرة دى اللى اعتقد انها مش صدفة ابدا وتحياتى لصاحب الموضوع احمد بك

وفى بعض الناس لو هيبيع البندقيه ببلاش ما تشتريهاش ولو حاطط عليها قفص يمام وحمام وفيه اللى بيشجعك على شراء بندقيه علشان يطلع لنفسه حسنه 100_او200ج , وفيه ناس بتضحك على بعض الاعضاء بالكسب الحرام فى قطع الغيار وبيقولوا انها من بره من المانيا او غيره..... وغيره يقول العرض على (ال..... دى خدمه للاعضاء وهو مفكر ان الاعضاء دول جايين من السند والهند وبلاد اركب الافيال (بعض الناس بقت مش عارفه تجيب الفلوس منين ومن اى مصدر حلال اوحرام المهم الفلوس ومش مهم الامانه ....واما البنادق ال pcp مش هتكون احسن من البنادق العاديه الا فى حالات معينه لانها لها عيوب كثيرة

القناص 1971 12-08-04 11:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jam (المشاركة 413880)
إسمحلى أختلف معاك ياعادل باشا... الصيادين الكبار اللى بيبيعوا بنادقهم كانوا لغاية شهرين فاتوا بيتباهوا بيها وبعدين اللهم صلى على النبى كانوا بيشتروا البنادق دى بأسعار فلكية بالنسبة لينا... فا اللى كان بيشترى بندقية ب ٦٠٠٠ جنيه ... معتقدش إنه بيواجه اي ازمة اقتصادية... ارجوا ان المعنى الصحيح لكلامى يكون وصل
وكل عام وحضراتكم بخير

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f (المشاركة 413918)
طب و اللى عارض 3 الى 4 بنادق و سعرهم يعمل من 15000 الى 20000 برضو مش لاقى 100 جنيه او مش عارف يدفع مصاريف المدرسة ؟

ما هو كل برغوت علي قد دمه؟
ال بيشتري بنادق غالية لما بيتعذر بيتعذر في مبالغ برضه جامدة
مش كده ولا ايه؟

zezo bose 12-08-05 01:26 AM

على فكرة ومن ناس اجانب فى مواقع اجنبية ان بنادق البى سى بى pcp فاشلة وتحتاج تغيير اولسيهات باستمرار وكمان معظمها من غير ناشينكهات ثابته ولازم اسكوبات فى معظمها ومش من اى نوع يعنى ترخص خرطوش احسن مليون مرة وفعلا هى استخدامها لحاجات معينة حرام الصيد بيها يمام وحمام والحاجات بتاعتنا هنا فى مصر الاسبرنج لا يعلى عليها وعيوبها ملمومة ومقدور عليها ده احنا مش لاقيين قطع غيار لبنادق للاسبرنج بنادق السوست يعنى هنلاقى قطع غيار لل pcp وعجبى على الاشتغالات

zezo bose 12-08-05 01:29 AM

عموما ربنا يفك زنقة المحتاج ويفرج الكرب عن المسلمين والمؤمنين والشعب المصرى كله ببركة شهر رمضان الكريم ان شاء الله

hunter store 12-08-05 03:42 AM

تفتكروا ممكن قريب نشوف فى مصر ال 350 مجنم ب 2500 مثلا مثلا يعنى ؟؟؟!!!!!!

الله اعلم

khaled imam 12-08-05 08:25 AM

Re: ظاهره غريبه !!

عندك حق 100%

adel152 12-08-05 10:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemoboss (المشاركة 414307)
تفتكروا ممكن قريب نشوف فى مصر ال 350 مجنم ب 2500 مثلا مثلا يعنى ؟؟؟!!!!!!

الله اعلم

شيخ كريم كل سنة وحضرتك طيب.
لو عملت رسم بيانى من 2010 الى 2012 للحالة الامنية والاقتصادية والاخلاقية للبلد أنا متأكد أن الكلام ده مش حيحصل قريبا ولا حتى بعد 5 سنوات ده لو بدأنا فى الاصلاح من اليوم.
تحياتى

JAM 12-08-06 01:59 AM

طيب تفسروا بإيه البندقية اير فورس كوندور اللي ابتدت تظهر علي المنتديات... وانا اعرف ٣ معاهم البندقية دي ومحدش عايز يتكلم هية دخلت ازاي وبكام... ياريت يا شيخ كريم لو عندك معلومات تفيدنا

illustrator 12-08-06 02:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 413850)

تحياتى للجميع.

الله ينور يا استاذ عادل هو ده الكلام
انا عن نفسى بعت الديانا ال54 بخسارة علشان استفيد بفلوسها بدل ركنتها وعندى غيرها جامو تقضى الغرض
تحياتى

illustrator 12-08-06 02:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jam (المشاركة 414803)
طيب تفسروا بإيه البندقية اير فورس كوندور اللي ابتدت تظهر علي المنتديات... وانا اعرف ٣ معاهم البندقية دي ومحدش عايز يتكلم هية دخلت ازاي وبكام... ياريت يا شيخ كريم لو عندك معلومات تفيدنا

يا فندم البندقيه بتدخل على اجزاء وبتعمل بالضبط 6000 جنيه مصرى لاغير وانا متأكد من الكلام ده
ولكن لما تتباع ب14 الف واكتر ده مش طبيعى فى السعر ولكن لعدم وجودها
تحياتى

Griffin 12-08-06 02:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jam (المشاركة 414803)
طيب تفسروا بإيه البندقية اير فورس كوندور اللي ابتدت تظهر علي المنتديات... وانا اعرف 3 معاهم البندقية دي ومحدش عايز يتكلم هية دخلت ازاي وبكام... ياريت يا شيخ كريم لو عندك معلومات تفيدنا

سعتك مسألتش هي دخلت أزاي علشان كده محدش قالك
بس هي ماينفعش تدخل على أجزاء لو مش مصدقني جرب أبعت أيميل لأي موقع من ألي بيبعوها هيقولولك البندقيه ماينفعش يبعتوهالك أجزاء و مش مهم عندهم مايبيعوش للشرق الأوسط كله مش مصر بس لأنهم مش ملاحقين على أمريكا و أوروبا
الطريقه هي أن لازم تعرف حد في الجمارك و حد تاني في الأمن العام و الأتنين بيخدوا فلوس علشان تاخد بندقيتك و هو ده السبب في السعر
البندقيه بحوالي 750 دولار + 200 دولار شحن + 50 دولار معاملات بنكيه = 1000 دولار و حط أدهم تاني (مصاريف أستخلاص جمركي و أمني)

Griffin 12-08-06 02:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 414814)
يا فندم البندقيه بتدخل على اجزاء وبتعمل بالضبط 6000 جنيه مصرى لاغير وانا متأكد من الكلام ده
ولكن لما تتباع ب14 الف واكتر ده مش طبيعى فى السعر ولكن لعدم وجودها
تحياتى

لو حضرتك تقدر تجبها بالسعر ده هاتلي و أنا أخدها ب 10 الاف

illustrator 12-08-06 03:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 414831)
لو حضرتك تقدر تجبها بالسعر ده هاتلي و أنا أخدها ب 10 الاف

الاخ الفاضل
على فكرة انا مش قصدى من المشاركه اى اساة لشخصكم انت حر تبيع بالسعر اللى انت عايزة وممكن تكون عملت معاك السعر ده بس انا بتكلم عن تجربه لصديق لى عرف يدخلها من امريكا بسعرها هناك وممكن اكون اخطأت ووقفت عليه ب8 الاف
يعنى مش المقصود انك تدخل وتقوللى لو تعرف تجيب انا معرفش
تحياتى

illustrator 12-08-06 03:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة griffin (المشاركة 414830)
سعتك مسألتش هي دخلت أزاي علشان كده محدش قالك
بس هي ماينفعش تدخل على أجزاء لو مش مصدقني جرب أبعت أيميل لأي موقع من ألي بيبعوها هيقولولك البندقيه ماينفعش يبعتوهالك أجزاء و مش مهم عندهم مايبيعوش للشرق الأوسط كله مش مصر بس لأنهم مش ملاحقين على أمريكا و أوروبا
الطريقه هي أن لازم تعرف حد في الجمارك و حد تاني في الأمن العام و الأتنين بيخدوا فلوس علشان تاخد بندقيتك و هو ده السبب في السعر
البندقيه بحوالي 750 دولار + 200 دولار شحن + 50 دولار معاملات بنكيه = 1000 دولار و حط أدهم تاني (مصاريف أستخلاص جمركي و أمني)

يبقى انا مغلطش لانها تعمل 1000 دولار يعنى 6000 مصرى بدون مصاريف
وهيا دخلت من غير مصاريف
وعلى العموم ربنا يباركلك فى بيعها وعدم وجودها وتوافرها هو اللى يخللى ملهاش مقياس للسعر
تحياتى

hunter store 12-08-06 03:18 AM

طبعا الاير فورس تنفع تتباع على اجزاء واكبر دليل ان الموقع بتاع الشركة الاصلى بيبيع كل جزء لوحده بس تدخل ازاى الله اعلم

http://www.airforceairguns.com/AirFo...me-p/50161.htm

hunter store 12-08-06 03:28 AM

فى نقطة بردو كل واحد ح فى تققيم السلعة بتاعته لانه ادرى واحد بتكلفتها وظروف بيعها

illustrator 12-08-06 03:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemoboss (المشاركة 414856)
فى نقطة بردو كل واحد ح فى تققيم السلعة بتاعته لانه ادرى واحد بتكلفتها وظروف بيعها

كلام مضبوط يا شيخ كريم وكل واحد حر ان شاءالله يبعها ب30 الف بس الناس بتزعل لما الواحد بيشارك وبيتكلم عن الاسعار بصفه عامه فى الخارج

Griffin 12-08-06 04:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 414861)
كلام مضبوط يا شيخ كريم وكل واحد حر ان شاءالله يبعها ب30 الف بس الناس بتزعل لما الواحد بيشارك وبيتكلم عن الاسعار بصفه عامه فى الخارج

أنا مش زعلان صدقني بس الناس مش عارفه أن الأسعار المكتوبه حاجه و الواقع حاجه تانيه و دخولها حاجه تالته خالص :D

جرب بنفسك و أطلب أي حاجه بسيطه على أنك هتشتريها من أي موقع و أبعتلهم عنوانك و أستنى لما يردوا عليك بسعر أقل مصاريف للشحن و المعاملات هيكون 150 دولار حتى لو أنت طالب علبه رش تمنها 5 دولار

و بالنسبه لأن الأير فورس بتتباع أجزاء شوف بنفسك أن الكلام ده مش صح من الموقع بتاعهم هتلاقي الأجزاء مكتوب عليها (Out of stock) مبتتغيرش بقالها أكتر من سنه ده لأنهم مش عاوزين يبيعوها أجزاء لازم بندقيه كامله

و برده لو أجزاء هتتصادر في الجمارك لأن الشركه لازم تكتب وصف (سلييييم) للأجزاء و بتوع الجمارك بيشوفوا كلمه gun أو rifle أو أي حاجه كده و يروحوا مصادرينها و خلاص كده أنسى

قناص المنوفيه 12-08-06 04:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Griffin (المشاركة 414891)
أنا مش زعلان صدقني بس الناس مش عارفه أن الأسعار المكتوبه حاجه و الواقع حاجه تانيه و دخولها حاجه تالته خالص :D

جرب بنفسك و أطلب أي حاجه بسيطه على أنك هتشتريها من أي موقع و أبعتلهم عنوانك و أستنى لما يردوا عليك بسعر أقل مصاريف للشحن و المعاملات هيكون 150 دولار حتى لو أنت طالب علبه رش تمنها 5 دولار

و بالنسبه لأن الأير فورس بتتباع أجزاء شوف بنفسك أن الكلام ده مش صح من الموقع بتاعهم هتلاقي الأجزاء مكتوب عليها (Out of stock) مبتتغيرش بقالها أكتر من سنه ده لأنهم مش عاوزين يبيعوها أجزاء لازم بندقيه كامله

و برده لو أجزاء هتتصادر في الجمارك لأن الشركه لازم تكتب وصف (سلييييم) للأجزاء و بتوع الجمارك بيشوفوا كلمه gun أو rifle أو أي حاجه كده و يروحوا مصادرينها و خلاص كده أنسى

طب ما انا بشترى سوست تايتن ومكتوب علي ظهرها rifles
وكمان مش بياخدوا الا الشحن فقط واحيانا جمارك

Griffin 12-08-06 04:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص المنوفيه (المشاركة 414904)
طب ما انا بشترى سوست تايتن ومكتوب علي ظهرها rifles
وكمان مش بياخدوا الا الشحن فقط واحيانا جمارك

يا باشا دي سوست مش زناد بشكوش بماسوره بمقبض
و برده أنا بحكي لك عن ألي حصل معايا البندقيه فعلا أتصادرت بس الحمد لله كنت عامل حسابي
بس الموضوع برده فيه مخاطره كبيره لأن ممكن توقع في أيد حد غلط

adel152 12-08-06 11:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 414812)
الله ينور يا استاذ عادل هو ده الكلام
انا عن نفسى بعت الديانا ال54 بخسارة علشان استفيد بفلوسها بدل ركنتها وعندى غيرها جامو تقضى الغرض
تحياتى

حبيب قلبى كل سنة وأنت والعائلة الكريمة بألف خير.

mahmoudsaid 12-08-28 05:04 PM

انا مش عارف اعلق بصراحة
الكلام من الجهتين معقول

الساعة الآن 04:18 AM