![]() |
الكرال التركي
السلام عليكم أهل المنتدي الكرام
ممكن حد من الخبراء يوضحلنا الفرق بين الاصدار الجديد و القديم بس يكون بالصور و هل الاصدار الجديد بيحتاج تعديلات |
رد: الكرال التركي
الفرق بين الأصدار الجديد و القديم هو في الحلية اللي قدام بس.. اللي هي البتاع اللي شبه كاتم الصوت اللي قدام ده.. :)
في ناس بتقول إن الإصدار الجديد جودته أحسن وفي ناس بتقول مفيش فرق.. الصراحة الحكاية ديه لو حضرتك عملت فيها رسالة دكتوراه 2000 صفحة برده مش هتطلع بنتيجة.. ده الإصدار القديم, ركز أوي علي البتاع اللي قدام ده: http://www.gcairguns.co.uk/images/kral_devil_ab.jpg و ده الإصدار الجديد و ديه الحقيقة بندقيتي الخاصة :) : https://lh3.googleusercontent.com/-Y...805_062900.jpg أي حاجة تاني أنا تحت أمرك :) |
رد: الكرال التركي
ألف شكر لحضرتك علي رعة الرد
أصل أنا الحقيقة بشتري كرال الاصدار الجديد و عايز أعرف هو لازم أعملها التعديلات ولا أشتغل بيها علي طول زي ما هي و ياريت أعرف من حضرتك تقييمك لهذه البندقية بعد الاستخدام طولت عليك أصل أنا مبتدئ يادوب بقالي أربعة أيام فقط |
رد: الكرال التركي
انا معايا الحمد لله تمام من حيث الدقة والقوة
مع العلم انا على ادى برضو لسة بتعلم وبحط ورقة وانشن عليها و اضربلى 40 رشة مثلا عشان اوقع 5 يمامات والحمد لله لما جبتها فكيتها وشحمت الاجزاء الى جوا والسوستة تمام وكله بس نصيحة قالهالى خبرا برضو انك ماتفكهاش بنفسك شوف مين فالمنتدى هنا بيظبطها لان فكك وضغطك عند التركيب ممكن يتنى الماسورة ثانيا من تجربتى ماتفكش وتلعب كتير عشان ممكن تبوظ حاجة بالنسبة للرش تجربتى الشخصية اشتغل بالمارسمان لحد ماتبقى كويس وبعد كدا هات ديابلو المانى او جامو ماتش بعد كل كام رشاية كدا ربط عالمسامير بالمفك عشان ماتعرضش الدبشك للشرخ امممممممممم دا كل الى اتجمع فدماغى دلوقت وارجو تكون استفدت |
رد: الكرال التركي
أنا شاكر لحضرتك كتير يا دكتور
و يارب يوفقني و أوصل لخبرتك دي بس ممكن أعرف ازاي أحدد المكان اللي أطلع أصطاد فيه |
رد: الكرال التركي
اقتباس:
انتا الاول طبعا هتقرا موضوع تظبيط النشان وتظبطه وتتمرن على سطح بيتكم باه او جنينة لو موجود انا تحتى جنينة اشبه بالخرابة ماعلينا ..المهم باعلق الورقة على سور بلكونتنا ودا طبعا ارتفاع مش كفاية بس الموجود وورقة تانية على سور الجنينة بحيث امثل كانى بضرب هدف على شجرة وهدف اودامى علطول الكلام دا تدريب عالرماية مش لظبط النشان بالنسبة للاماكن انا اخر واحد تساله لانى بطلع فمكان غبى فوسك المدينة واودام مديرية الامن ورحت كذا مكان ..رحت اراضى زراعية ..رحت حتة بعد البحيرة كدا اسمها الغزالى واسمع ان الصيد جامد جدا عند اى شونة حبوب قمح وفول وكدا بس ماجربتش وبالتوفيق باذن الله عايزين صور طلعاتك واستنى الخبرا الكبار يفيدوك بجد |
رد: الكرال التركي
صور طلعاتي هههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههه يا دكتور بقول لحضرتك أنا مبقاليش غير أربعة ؟أيام و كل اللي بحاول أعمله إني أظبط النشان و مش عارف .
باختصار كده أنا حالي يصعب علي الكافر |
رد: الكرال التركي
محمود بك انتا بتشككفى قدراتى :)
وبتسأل ورايه عليك الــــــــــــــــ بهذر يا معالى الباشا طبعاً والناس ظبططلك الصور وكل تمام اهوو كلمنى علشان رقمك مش عارف اجيبه |
رد: الكرال التركي
اقتباس:
واهو بعد تلات شهور عامل فيها تاجر سلاح وبرد فبوستات وعادى لاتقلق مرحلة طبيعية |
رد: الكرال التركي
يا دكتور عابدين أنا مش عارف أنشن خالص و البندقية اللي معايا بتظبط النشان علي مسافة حوالي سبع متر و أكتر من كده لاء
و بعدين أنا عندي مشكله كبيره أوي و هي إني بتحرج أنزل الشارع بالبندقيه فكلها أهداف فوق السطح |
رد: الكرال التركي
مين اللي دخل يرد عليه ده هشام بيه بنفسه و الله الموضوع نور
و بعدين يا باشا أنا مش بسأل أنا متشوق إني أشوف شكل الكرال الجديده مش أكتر علي ربنا ما يسهل و تجيب البندقيه البندقيه - البندقيه - البندقيه إللي أنا حاطط أخر أمل عليها و بحاول أعلق فشلي علي البندقيه الصيني أه أه أه و رقم التليفون 01155095045 |
رد: الكرال التركي
اقتباس:
الموضوع مايكسفش خالص انا بيتى اودام الجامعة وبنزل بيها فايدى من غير جراب والاحظ بصات غريبة والى تميل على زميلتها وتقول ها بصى وتقولها حاجة ويضحكوا بس واحد محترم (استاذ محمود شلبى ) قالى الناس دى بتحقد عليك لان عندك هواية بتروح بيها عن نفسك والى يحط الناس فدماغه مش هيرتاح وربنا يوفقك |
رد: الكرال التركي
اقتباس:
|
| الساعة الآن 01:47 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir