الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   البنادق الهوائيه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=79)
-   -   الرجاء الدخول للاهمية الشديدة جدا جدا جدا (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=37023)

madkour 13-01-01 07:57 PM

الرجاء الدخول للاهمية الشديدة جدا جدا جدا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى اعضاء المنتدى الرجاء الشديد معاينة البندقية قبل الشراء معانية جيدة جدا جدا جدا جدا وقبل دفع اى مبلغ وانصح بعدم استلام البندقية عن طريق الشركات ودفع الفلوس الا قبل معاينة البندقية بانها جديدة وسليمة والله الموفق لان للاسف فى ناس ما عندها ضمير من التجار واسف لعدم الافصاح اكثر من هذا وللاسف التاجر فاكر ان بالطريقة دى هيجمع فلوس بالعكس ربنا عمره ما هيبارك فيها وهتعود على اولاده بالخراب لو مش النهاردة هيبقى بكرة طبعا الكلام ده مش من فراغ وانا مش عايز اذكر اسم التاجر يمكن ليه ظروفة زى ما قلى انا جايب البندقية بكرتونتها ومقفولة زى ما هيه وما عينتها بس طبعا ده كلام لا يعقل واسف لعدم ذكر اسمة وربنا يهدينا جميعا

بدر 13-01-01 08:12 PM

رد: الرجاء الدخول للاهمية الشديدة جدا جدا جدا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة madkour (المشاركة 467044)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى اعضاء المنتدى الرجاء الشديد معاينة البندقية قبل الشراء معانية جيدة جدا جدا جدا جدا وقبل دفع اى مبلغ وانصح بعدم استلام البندقية عن طريق الشركات ودفع الفلوس الا قبل معاينة البندقية بانها جديدة وسليمة والله الموفق لان للاسف فى ناس ما عندها ضمير من التجار واسف لعدم الافصاح اكثر من هذا وللاسف التاجر فاكر ان بالطريقة دى هيجمع فلوس بالعكس ربنا عمره ما هيبارك فيها وهتعود على اولاده بالخراب لو مش النهاردة هيبقى بكرة طبعا الكلام ده مش من فراغ وانا مش عايز اذكر اسم التاجر يمكن ليه ظروفة زى ما قلى انا جايب البندقية بكرتونتها ومقفولة زى ما هيه وما عينتها بس طبعا ده كلام لا يعقل واسف لعدم ذكر اسمة وربنا يهدينا جميعا

الاخ الكريم
مشكور على النصيحه بس ممكن بدون ذكر اسم التاجر معرفه ملابسات الموضوع يعنى نوع البندقيه والمشكله اللى كانت فيها

madkour 13-01-01 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 467047)
الاخ الكريم
مشكور على النصيحه بس ممكن بدون ذكر اسم التاجر معرفه ملابسات الموضوع يعنى نوع البندقيه والمشكله اللى كانت فيها

اخى الفاضل البندقية ديانا 52 والمشكلة انها لا يوجد على جسم البندقية الاسم ولا نوع البندقية ولا رقم الزناد ولا رسمه الديانا وعلى العموم هو اتصل بيه وشرح ليه الموقف واسبابه وهو انسان محترم جدا وما شفت مشكلة ليه من قبل وانا كنت هحزف الموضوع بس هو طلب منى بقاه وده افاده للاعضاء

بدر 13-01-01 08:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة madkour (المشاركة 467053)
اخى الفاضل البندقية ديانا 52 والمشكلة انها لا يوجد على جسم البندقية الاسم ولا نوع البندقية ولا رقم الزناد ولا رسمه الديانا وعلى العموم هو اتصل بيه وشرح ليه الموقف واسبابه وهو انسان محترم جدا وما شفت مشكلة ليه من قبل وانا كنت هحزف الموضوع بس هو طلب منى بقاه وده افاده للاعضاء

مشكور على الرد
بس دى غريبه فعلا ومش منطقيه
يعنى معموله عموله ولا طلعت من المصنع ازاى
معلش ممكن تفسير هذا الموضوع من قبل التاجر للافاده
تحياتى

adel152 13-01-01 08:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة madkour (المشاركة 467053)

أخى العزيز استاذ مدكور بعد التحية.
غريبة جدا أن شركة زى شركة ديانا تنزل بندقية 52 بدون اللوجو بتاع الشركة ولا أسم الموديل؟
المهم يافندم تم التواصل لحل مرضى من التاجر؟ لأن الموضوع ده ممكن يزيد الاعضاء ثقة فى تجار المنتدى لو تم حل المشكلة أو يكون فيه عدم ثقة فى تجار المنتدى لو لم يتم حل الموضوع.
طبعا أنا عارف أن الموضوع يخص تاجر واحد فقط لكن عدم كتابة اسم التاجر سوف تجعل جميع الاعضاء تضرب أخماس فى أسداس (الحسنة تخص والسيئة تعم للأسف).
طبعا أنا مابأطلبش أن حضرتك تكتب لنا اسم التاجر لكن لو المشكلة أتحلت ياريت توضح لنا أنها أتحلت لثقتنا فى جميع تجار المنتدى بدون تخصيص.
خالص تحياتى.

هشام سمير 13-01-01 09:03 PM

سيدى الفاضل برجاء ذكر اسم التاجر وملابسات الموضوع حتى لا يختلط الامر على احد
ثانياً من غير المنطقى اطلاقاً وجود بندقيه ديانا المانيه بدون وصف لها على جسمها الخارجى

القناص 1971 13-01-01 09:05 PM

Re: الرجاء الدخول للاهمية الشديدة جدا جدا جدا

مفيش حد عامل عرض للديانات
الا
كريم عبد المجيد
وهو راجل له سمعته واسمه في السوق
ولو
وهو اكيد حايتصرف التصرف السليم بارجاع البندقية والنقود

adel152 13-01-01 09:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير (المشاركة 467058)
ثانياً من غير المنطقى اطلاقاً وجود بندقيه ديانا المانيه بدون وصف لها على جسمها الخارجى

ماهو ده اللى انا مستغربله جدا خاصة فى هذا الموديل 52؟؟
لو المشكلة تم حلها دى تعتبر نقطة ايجابية مش سلبية للتاجر.
كل سنة وانت طيب ياأتش باشا.

القناص 1971 13-01-01 09:10 PM

Re: الرجاء الدخول للاهمية الشديدة جدا جدا جدا

الديانا بتتكتب الموديل واسمها واللوجو بتاعها بالليزر علي الكامون
و
كمان
محفور في الجانب السيريال نمبر واسمها وعيارها

adel152 13-01-01 09:12 PM

رد: Re: الرجاء الدخول للاهمية الشديدة جدا جدا جدا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القناص 1971 (المشاركة 467060)
مفيش حد عامل عرض للديانات
الا
كريم عبد المجيد
وهو راجل له سمعته واسمه في السوق
ولو
وهو اكيد حايتصرف التصرف السليم بارجاع البندقية والنقود

الشيخ كريم شخص محترم جدا.
بس ياريت عدم زكر اى اسم لمجرد انه أعلن على نفس نوع البندقية.

hunter store 13-01-01 09:56 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للتوضيح باختصار علشان نرفع الحرج عن الجميع

الاستاذ مصطفى كان طلب منى ال ديانا 52 وكانت خلصت و قولته حفورها وابعتها لحضرتك وبعدها بيومين تقريبا

بعتها عند محمود شلبى راح يستلمها وكانت البندقية اول مرة تتفتح لقى ان اللوجو مش موجود عليها كلمنى وانا

استغربت روحت راجعت على البنادق اللى عندى لقيت ال 52 اللى لسه جايه كلها من غير لوجو كلمت الاخوة

اللى اشترو منى قبلها منهم الدكتور محمد حبيب اشوف موضوع اللوجو ده قالى انه موجود بس ديه كل الحكاية

وتم ارجاع ال 52 اللى مش عليها الشعار اللى المورد والحمد لله

waleedrahmy 13-01-01 09:56 PM

شكرا لسرعة استجابتك
يا
ا/كريم
وده ما عهدناك عليه
وهل
ممكن صور للبندقية
توضح عدم وجود اللوجو والبيانات عليها
يا ا/مصطفي

hunter store 13-01-01 10:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير (المشاركة 467058)

ياعم هشام مش منطقى ولا حاجه ده الراجل الخراط اللى بيقفل البندقية بس نسى يوديها المطبعة

ههههههههههههههههه طبعا بهزر إلا تفكر بجد هى بس الطابعة كان الحبر بتاعها خلص واستعجلنها من غير طباعة

hunter store 13-01-01 10:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleedrahmy (المشاركة 467076)
شكرا لسرعة استجابتك
يا
ا/كريم
وده ما عهدناك عليه
وهل
ممكن صور للبندقية
توضح عدم وجود اللوجو والبيانات عليها
يا ا/مصطفي

بص ياباشا انا رجعت اللى عندى بس فاضل واحده فى القاهرة لما تجيلى على بعد بكرة كده إن شاء الله اصورها لحضرتك

waleedrahmy 13-01-01 10:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemoboss (المشاركة 467080)
بص ياباشا انا رجعت اللى عندى بس فاضل واحده فى القاهرة لما تجيلى على بعد بكرة كده إن شاء الله اصورها لحضرتك

شكرا ليك مرة ثانية
يا ا/كريم

هشام سمير 13-01-01 10:14 PM

يا كريم دا امر خطير جداً عمتاً انا هبعت ايميل لشركة ديانا اخطبها بخصوص الواقعه دى وهرد ان شاء الله

waleedrahmy 13-01-01 10:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير (المشاركة 467090)
يا كريم دا امر خطير جداً عمتاً انا هبعت ايميل لشركة ديانا اخطبها بخصوص الواقعه دى وهرد ان شاء الله

كلامك مضبوط يا ا/هشام
و
اجراء سليم لابد ان يتبع
لانها حاجة فعلا غريبة جداااااااا
ولازم شركة ديانا توضح لنا الامر

hunter store 13-01-01 10:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير (المشاركة 467090)

مهو يامعلم انا اخدت السريالات وجارى التاكد من شركة ديانا عن الموضوع ده

tarekvb 13-01-01 10:45 PM

يا ر يت تتابعونا بنتيجة الموضوع لمعرفة ما هى هوية تلك البنادق وكيف اتت من الاساس وهل هى تخص شركة ديانا اصلا ام لا وان لم تخصها فما هى بلد صنعها وجزاكم الله كل خير

Hunting 13-01-02 02:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemoboss (المشاركة 467075)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للتوضيح باختصار علشان نرفع الحرج عن الجميع

الاستاذ مصطفى كان طلب منى ال ديانا 52 وكانت خلصت و قولته حفورها وابعتها لحضرتك وبعدها بيومين تقريبا

بعتها عند محمود شلبى راح يستلمها وكانت البندقية اول مرة تتفتح لقى ان اللوجو مش موجود عليها كلمنى وانا

استغربت روحت راجعت على البنادق اللى عندى لقيت ال 52 اللى لسه جايه كلها من غير لوجو كلمت الاخوة

اللى اشترو منى قبلها منهم الدكتور محمد حبيب اشوف موضوع اللوجو ده قالى انه موجود بس ديه كل الحكاية

وتم ارجاع ال 52 اللى مش عليها الشعار اللى المورد والحمد لله

انت راجل محترم بجد

madkour 13-01-02 11:23 AM

الرجاء حزف الموضوع لا تعليق بعد كلام الاستاذ كريم وطبعا هو انسان محترم جدا

الساعة الآن 04:06 AM