الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=37879)

الباشق ابن الميدان 13-02-05 11:34 PM

مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
5 مرفق
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا عندى بريتا صوت P.Beretta Nuova Molgora 8mm Mod.84BB وفيها بعض المشاكل ارجو من سيادتكم ان تفيدونى بالموضوع وهنزل صور المسدس مع الشرح لكن اتمنى من سيادتكم ان تفيدونى لحل المشكلة وكام تكون تكلفة تصليحة هو وكام تكلفة تصليح الخزنة وشكرا لكم جميعا

illustrator 13-02-05 11:43 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
الاخ الفاضل
اهم من تصليح المسدس ممكن اعرف ايه اللى وصله للحاله دى ؟؟
دة مفيش فيه حته سليمه
حضرتك ممكن تروح لاى طفشجى ويجيبلك من الاخر ويقولك هينفع ولا لأ لان مشاكله كتير
تحياتى

adel152 13-02-06 01:32 AM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 478776)
الاخ الفاضل
اهم من تصليح المسدس ممكن اعرف ايه اللى وصله للحاله دى ؟؟
دة مفيش فيه حته سليمه
حضرتك ممكن تروح لاى طفشجى ويجيبلك من الاخر ويقولك هينفع ولا لأ لان مشاكله كتير
تحياتى

++++++++++++++++++11111111111111
كلام سليم و%100 ياباشا (واحشنى والله ياكبير. أجازة نصف السنة قربت تخلص وبرده ما شرفتش أسكندرية).
ومن وجهة نظرى الشخصية يستعمل كقطع غيار يكون أفضل وطبعا لصاحب الموضوع الرأى الاول والاخير فى ذلك.
تحياتى للجميع.

الباشق ابن الميدان 13-02-06 03:53 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 478776)
الاخ الفاضل
اهم من تصليح المسدس ممكن اعرف ايه اللى وصله للحاله دى ؟؟
دة مفيش فيه حته سليمه
حضرتك ممكن تروح لاى طفشجى ويجيبلك من الاخر ويقولك هينفع ولا لأ لان مشاكله كتير
تحياتى

فى الحقيقة هو كان مع صحبى من 3 سنين وما شاء الله اخوة الصغير كان بيلعب بية مفكرة مسدس ماء تقريبا لكن السلاح الان على ما اعتقد مات صحيح بس كان نفسى اعرف بيتفك ازاى انا احترت فية مع انى بعرف افك واركب الالى وال9 ملى وانا مغمض ايام ما كنت بالحربية وشكرا اخوانى على المرور وجزاكم الله خير

illustrator 13-02-06 04:11 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباشق ابن الميدان (المشاركة 478939)
فى الحقيقة هو كان مع صحبى من 3 سنين وما شاء الله اخوة الصغير كان بيلعب بية مفكرة مسدس ماء تقريبا لكن السلاح الان على ما اعتقد مات صحيح بس كان نفسى اعرف بيتفك ازاى انا احترت فية مع انى بعرف افك واركب الالى وال9 ملى وانا مغمض ايام ما كنت بالحربية وشكرا اخوانى على المرور وجزاكم الله خير

طيب انا هقولك على السر علشان تفكه
فيه بنز صغير جدا فى الاجزاء من الخلف او تيله حضرتك هتشد الاجزاء للخلف وتنظر من ورا المسدس حتلاحظها ادفعها للخارج باى مفك وبعدين هيتفك معاك ذى اى مسدس

الباشق ابن الميدان 13-02-06 04:18 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 478947)
طيب انا هقولك على السر علشان تفكه
فيه بنز صغير جدا فى الاجزاء من الخلف او تيله حضرتك هتشد الاجزاء للخلف وتنظر من ورا المسدس حتلاحظها ادفعها للخارج باى مفك وبعدين هيتفك معاك ذى اى مسدس

متشكر جدا جدا يا غالى انا هحاول فية الان وجزاك الله خير وهقولك عرفة افكة ولا لا وشكرا على الاهتمام

الباشق ابن الميدان 13-02-06 04:46 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 478947)
طيب انا هقولك على السر علشان تفكه
فيه بنز صغير جدا فى الاجزاء من الخلف او تيله حضرتك هتشد الاجزاء للخلف وتنظر من ورا المسدس حتلاحظها ادفعها للخارج باى مفك وبعدين هيتفك معاك ذى اى مسدس

بقول لحضرتك انا شديت الاجزاء للخلف وكان فى بنز داخل خرم فى اخر الاجزاء بمفك صغير جدا ضغط علية طلع من النحية الثانية وطلع ابرة ضرب النار دة طلع الامان بتاعها لكن اين البتيلة بتاعة فك الجزاء كلها هو فى كما موضح بالصور زى حديده صغيرة مشية من خلف الاجزاء ودخلة امام ابرة ضرب النار بدايتها بجوار الخرم بتاع بنز امان ابرة ضرب النار وبضغك علية بمفك من جمب خروج ابرة ضرب النار ما بيخرج

illustrator 13-02-06 05:04 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
شوف حضرتك فى الصورة رقم 2
اخر المستطيل اللى حضرتك عامله من ناحيه الشمال بعده ب3مم تقريبا هيا دى التيله اللى قصدى عليها
وهيا عليها لون احمر تقريبا
حضرتك ادفعها للخارج ولو معصلجه اضغط عليها او شويه مزيل صدا

محمد مكاوى 13-02-06 06:17 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباشق ابن الميدان (المشاركة 478939)
فى الحقيقة هو كان مع صحبى من 3 سنين وما شاء الله اخوة الصغير كان بيلعب بية مفكرة مسدس ماء تقريبا لكن السلاح الان على ما اعتقد مات صحيح بس كان نفسى اعرف بيتفك ازاى انا احترت فية مع انى بعرف افك واركب الالى وال9 ملى وانا مغمض ايام ما كنت بالحربية وشكرا اخوانى على المرور وجزاكم الله خير

السلأم عليكم

ياباشا الموضوع سهل جدأ المسدس بتاع حضرتك زى الفل محتاج ثلأث قطع فقط
و هيكون جديد تانى
السوأل ؟ اية هية القطع و كيفية شرئها و ترهبها

1- زراع الزناد

2- ابرة و سستة ضرب النار

3- كعب الخزنة


الثلأث قطع ممكن تشتريهم من عند اى محل مستلزمات صيد و مسدسات صوت
بعد زلك ؟

طريقة التركيب زراع الزناد هية عبارة عن زراع بها بنزين بنز بيركب فى ثقب الزناد و البنز الثانى بيركب خلف كرسى الشاكوش و تحتة سوستة المهم لما تشترى الزراع قول للبياع اعطينى سوستة الزراع و حافظ عليها .

ثانيأ:
ابرة ضرب النار هتشتريها و معها سوستة هتفك الكوبرى و تكفك البنز الخلفى المسئول عن تثبيت ابرة ضرب النار ثم تركيب السوستة اولأ و بعدها الأبرة بحيث يكون البطح الموجود فى الأبرة الى الأسفل و ضع البنز.

ثالثأ :
كعب الخزنة و هوة عبارة عن قطعتين هتضع القطعة التى بها بروز على سوستة الخزنة و تركب الكعب فى مجرتة من الأمام الى الخلف .

و بعدها نظف المسدس تمامو زيتة ....
و هيكون كا الجديد
بتوفيق تحياتى

الباشق ابن الميدان 13-02-06 10:48 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
شكراااااااااااااااااااااااااااا اخى الفاضل ولكل من ساعدونا جزاكم الله خير جميعا بس ما عندناش بالاسماعيلية محلات صيانة ممكن تدلونى على اقرب محل بالنسبة من المرج الجديد بالقاهرة وشكرا لكم

الباشق ابن الميدان 13-02-06 10:53 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 478968)
شوف حضرتك فى الصورة رقم 2
اخر المستطيل اللى حضرتك عامله من ناحيه الشمال بعده ب3مم تقريبا هيا دى التيله اللى قصدى عليها
وهيا عليها لون احمر تقريبا
حضرتك ادفعها للخارج ولو معصلجه اضغط عليها او شويه مزيل صدا

جزاك الله خيرا سيدى الكريم ناسف على ازعاجكم

محمد مكاوى 13-02-07 09:00 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباشق ابن الميدان (المشاركة 479113)
جزاك الله خيرا سيدى الكريم ناسف على ازعاجكم

يافندم القطع موجودة فى اى محل ادوات صيد فى الجيزة او رمسيس
و عن طريق المترو من المرج للجيزة مش كتير

حضرتك ممكن تشترى الثلأث قطع المزكورين وانا معاك واحدة واحدة فى تركيبهم
تحت امرك

الباشق ابن الميدان 13-02-13 05:43 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 479409)
يافندم القطع موجودة فى اى محل ادوات صيد فى الجيزة او رمسيس
و عن طريق المترو من المرج للجيزة مش كتير

حضرتك ممكن تشترى الثلأث قطع المزكورين وانا معاك واحدة واحدة فى تركيبهم
تحت امرك

جزاك الله خيرا سيدى الكريم الله لا يحرمنا منك

محمد مكاوى 13-02-13 05:48 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
يافندم انا تحت امر حضرتك فى اى وقت
و اتمنى ان تشترى القطع المزكورة و هرفع فيديو مخصوص ليك عن كيفية تركيب القطع الثلأثة المفقودة من مسدسك و ان شاء الله هيرجع كما كان

بتوفيق
تحياتى

adel152 13-02-13 11:38 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 479409)
يافندم القطع موجودة فى اى محل ادوات صيد فى الجيزة او رمسيس
و عن طريق المترو من المرج للجيزة مش كتير

حضرتك ممكن تشترى الثلأث قطع المزكورين وانا معاك واحدة واحدة فى تركيبهم
تحت امرك

ده لو مافيش حد قاطع خط المترو كالمعتاد يامحمد باشا.
:lf::lf::lf:

محمد مكاوى 13-02-14 12:09 AM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 481132)
ده لو مافيش حد قاطع خط المترو كالمعتاد يامحمد باشا.
:lf::lf::lf:

هههههههههههههههههههههههههههههه
عندك حق يا استاز عادل

الباشق ابن الميدان 13-02-14 10:25 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 481147)
هههههههههههههههههههههههههههههه
عندك حق يا استاز عادل

ربنا ما يحرمنا من الرجال المحترمة اللى بيسعدو الناس بجد جزاكم الله خيرا جميعا

محمد مكاوى 13-02-14 10:30 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
تحت امر معاليك يافندم

نورت المنتدى

M.SHADY 13-02-23 05:27 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
ربنا يجازيك خير يا مكاوى

محمد مكاوى 13-02-23 06:26 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.shady (المشاركة 483210)
ربنا يجازيك خير يا مكاوى

ربنا يكرمك محمد بيك
شكرأ جزيلأ

الفارس فهد 13-04-19 05:43 PM

رد: مشكله فى P.Beretta Nuova Molgora
 
السلام عليكم يارب يكونو الاخوة والاخوات في المنتدى بخير وصحة ديما ان شاء الله وبعد احب انا اقول للاخ الباشق ابن الميدان انا عندي اسعداد اخدها منك اشتريها زي ما بعد الاخوان عرض قطع غيار لاني عندي وحدة اختها واكيد هتنفعني لو حضرتك حبيت انا مستعد وده رقم تليفوني للجدية 01281090830 واسمي محمد ابو فارس ارجو الرد وشكرا اااا ولكل اخواني في المنتدى جزير الشكر


الساعة الآن 11:54 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir