الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=38046)

هاوى بس غاوى 13-02-13 01:08 AM

تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

۩۩۩ راديو علي سطح المكتب ... طريقة غريبة ... عمرك مشفتها ... ممتازه جدا ...۩۩۩

من على (سطح المكتب) اضغط (كليك يمين) ثم اختار
جديد new

... ... ... ... ... ومنها
إختصار Shortcut
...



هايظهر لك نافذه بها مستطيل من فضلك الصق احد هذه الروابط



الإذاعة العامة - اذاعة متنوعة لمختلف القراء
mms://50.22.223.13/radio

إذاعة القارئ ماهر المعيقلي
mms://50.22.223.13/maher

إذاعة القارئ أحمد العجمي
mms://50.22.223.13/ajm

إذاعة القارئ سعود الشريم
mms://50.22.223.13/shur

إذاعة القارئ عبدالباسط عبدالصمد
mms://50.22.223.13/basit

إذاعة القارئ عبدالرحمن السديس
mms://50.22.223.13/sds

إذاعة القارئ سعد الغامدي
mms://50.22.223.13/s_gmd

إذاعة القارئ محمد صديق المنشاوي
mms://50.22.223.13/minsh

إذاعة القارئ عبدالباسط عبدالصمد - المصحف المجود
mms://50.22.223.13/basit_mjwd

إذاعة القارئ مشاري العفاسي
mms://50.22.223.13/afs

إذاعة القارئ خالد القحطاني
mms://50.22.223.13/qht

إذاعة القارئ ناصر القطامي
mms://50.22.223.13/qtm

إذاعة القارئ فارس عباد
mms://50.22.223.13/frs_a

إذاعة القارئ إدريس أبكر
mms://50.22.223.13/abkr

إذاعة القارئ ياسر الدوسري
mms://50.22.223.13/yasser

إذاعة القارئ شيخ أبو بكر الشاطري
mms://50.22.223.13/shatri

راديو كمان ...
mms://radio.onlinehorizons.net/QuranKarem


ثم next التالي

ثم سميها باسم القارئ الذى فوق الرابط

ثم انتهاء finish


وفي النهاية تجد علي سطح المكتب (ايقونة) وشكلها زي (المديا بلاير او الريل بلير)

المهم اضغط عليها 2 كليك تعمل معك اذاعة القران الكريم التى اخترتها .

انشرها ولك الاجر وثواب لعلها تكون فى ميزان حسناتك إن شاء الله

اللهم اغفر لنا ذنوبنا وللمسلمين جميعا :**)
جزى الله صاحب الموضوع الأصلي خير الجزاء

مورو 13-02-13 09:43 AM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
جزاك الله خيرا

الذهبي 13-02-13 01:18 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
ألف شكر على المعلومة "جزاك الله خيرا"

محمد مكاوى 13-02-13 06:00 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
بجد ان مش فاهم ازاى فين البرنامج
لو تكرمتم الى فهم حاجة يفهمنى لأنى محتاج الرديو جدأ

و لكم الشكر

diiie_hard 13-02-13 06:36 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 481045)
بجد ان مش فاهم ازاى فين البرنامج
لو تكرمتم الى فهم حاجة يفهمنى لأنى محتاج الرديو جدأ

و لكم الشكر


بص يا اخي انا عملتلك مقطع فيديو سريع كده
ان شاء الله يفيدك ويفيد الاخوة

http://youtu.be/HLSrkkyWPYU


انت بتيجي علي الشيخ الي عايز تسمع صوت او اذاعتة وتعمل نسخ للرابط copy
وليكن مثلا ادريس ابكر الي انا عامل الشرح عليه والرابط هو mms://50.22.223.13/abkr
تعمله كوبي وبعديت تتبع الخطوات الي انا عاملها في الفيديو هتلاقي الاذاعة اتعملت
وطبعا الايقونة بتحفظها في اي مكان عايزة سواء علي سطح المكتب او جوه الكومبيوتر

وبالتوفيق للجميع


.

محمد مكاوى 13-02-13 07:12 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diiie_hard (المشاركة 481049)
بص يا اخي انا عملتلك مقطع فيديو سريع كده
ان شاء الله يفيدك ويفيد الاخوة

http://youtu.be/hlsrkkywpyu


انت بتيجي علي الشيخ الي عايز تسمع صوت او اذاعتة وتعمل نسخ للرابط copy
وليكن مثلا ادريس ابكر الي انا عامل الشرح عليه والرابط هو mms://50.22.223.13/abkr
تعمله كوبي وبعديت تتبع الخطوات الي انا عاملها في الفيديو هتلاقي الاذاعة اتعملت
وطبعا الايقونة بتحفظها في اي مكان عايزة سواء علي سطح المكتب او جوه الكومبيوتر

وبالتوفيق للجميع


.

شكرأ جزيلأ

هتعبك معاية شوية
اصل انا النت عندى بطيى جدأ لأنة usb
فا لو امكن تشرحلى كتابة وان شاء الله هفهم

ولك جزيل الشكر

diiie_hard 13-02-13 07:25 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
بصي يا سيدي
انت بتيجي مثلا علي سطح المكتب وتعمل كلك يمين
هتلاقي كلمة new هتتك عليها هيطلعلك شوية اختيارات تاني اختيار اسمه shortcut هتتك عليك هيطلعلك مربع وفيه خانة فاضية هتعمل في لصق او past للرابط بتاع الشيخ الي عايز تسمعة وبعد كده next وبعد كده finish
ومبروك عليك الرابط

ولو فيه حاجة تانية بلغني واانا اشرحهالك قبل ما ادخل انام :)

محمد مكاوى 13-02-13 07:35 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diiie_hard (المشاركة 481064)
بصي يا سيدي
انت بتيجي مثلا علي سطح المكتب وتعمل كلك يمين
هتلاقي كلمة new هتتك عليها هيطلعلك شوية اختيارات تاني اختيار اسمه shortcut هتتك عليك هيطلعلك مربع وفيه خانة فاضية هتعمل في لصق او past للرابط بتاع الشيخ الي عايز تسمعة وبعد كده next وبعد كده finish
ومبروك عليك الرابط

ولو فيه حاجة تانية بلغني واانا اشرحهالك قبل ما ادخل انام :)

شكرأ جزيلأ
وصلت الحمد لله
بارك الله فيك

هاوى بس غاوى 13-02-13 10:26 PM

Re: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
شكرا لمن اضاف رد محترم

Angel 13-02-14 05:51 PM

رد: تشغيل اذاعة القران الكريم من على سطح المكتب
 
الموضوع مكرر بس هسيبة للتذكير
موفق


الساعة الآن 01:25 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir