الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   صور وفيديو الصيد ورحلاته (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=47)
-   -   طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=38279)

eng.amg 13-02-25 11:53 AM

طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
الجمعة الي فاتت روحت الفيوم أنا وصديقي مصطفى في أستضافة (محمد شرف)

أجمل حاجة ان الناس العرب أصحاب المراكب ميعرفوش بنادق الرش أو معلوماتهم عنها أنها بندقية عصافير. ولما ركبنا معاهم المركب الراجل بصلي بقرف :) وقالي :(إنت فاكر إن البتاعة الي معاك دي ممكن توقع بط؟؟مش دي شغالة بالنبل؟؟؟... دا بيعصى علي الخرطوش)

قولتله: إن شاء الله توقع بط وتعالب وديابة كمان

المهم مقتنعش وأول مجينا عند بطاية علي مسافة 40 أو 50 متر قالي (أهي أضرب كدا وورينا)

الحمد لله من أول ضربة بالبام 22 جت أسفل الرقبة والبطة نزلت في مكانها مقفولة. !!!!!!

الراجل قام وقف في المركب وقالي (أييييييه دا؟؟؟ البتاعة دي وقعت البطة في مكانها..دا الخرطوش مبيعملهاش!!!!! البتاعة دي بكام؟)

قولتله عادي وفي بنادق اقوي من كدا بكتير.
المهم الراجل بعد مكان مش طايقني بقى فرحان جدا وبيضحك طول الرحلة. وقالي لازم تيجي تاني. :)

طبعا محمد شرف قام معانا بأحلى واجب ضيافة كعادته دائما هو وأصدقائه هناك.. وقضينا اليوم بالكامل في الصحبة الجميلة دي وأسيبكو مع الصور


http://imageshack.us/a/img805/1639/dsc02784ii.jpg
http://imageshack.us/a/img717/6296/dsc02777m.jpg
http://imageshack.us/a/img855/6060/dsc02775eg.jpg
http://imageshack.us/a/img19/3083/dsc02772j.jpg
http://imageshack.us/a/img41/9320/dsc02763by.jpg
http://imageshack.us/a/img812/4440/dsc02760m.jpg
http://imageshack.us/a/img593/7818/dsc02758sd.jpg
http://imageshack.us/a/img11/1130/dsc02757u.jpg
http://imageshack.us/a/img10/9172/dsc02756gr.jpg
http://imageshack.us/a/img845/3209/dsc0143dq.jpg
http://imageshack.us/a/img812/1273/dsc0145fh.jpg
http://imageshack.us/a/img713/7755/dsc0147yd.jpg
http://imageshack.us/a/img593/2471/dsc0139if.jpg
http://imageshack.us/a/img580/4021/dsc02787vq.jpg
http://imageshack.us/a/img542/447/dsc0144wh.jpg
http://imageshack.us/a/img10/5356/dsc02783no.jpg
http://imageshack.us/a/img4/5025/dsc0140yd.jpg
http://imageshack.us/a/img580/8287/20130222102950.jpg

MBadr 13-02-25 12:06 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
ما شاء الله طلعه موفقه وصحبه رائعه و صور رائعه وربنا يبارك فى اولاد حضرتك واحلى تقييم لو سمحت ممكن اعرف نوع الرش ايه المستخدم

eng.amg 13-02-25 12:11 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mbadr (المشاركة 483607)
ما شاء الله طلعه موفقه وصحبه رائعه و صور رائعه وربنا يبارك فى اولاد حضرتك واحلى تقييم لو سمحت ممكن اعرف نوع الرش ايه المستخدم


شكرا يا فندم..
الرش بروماجنم مع بندقية بام 22

AhmedShaltoot44 13-02-25 12:11 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
طلعة موفقة ... وصور الاولاد بسم الله ماشاء الله ... ربنا يبارك لك فيهم

عادل عبده 13-02-25 12:13 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
سيبك انت من الرحله اهم حاجه الواد اللى زى القمر ده ربنا يخليه والاهم انك سيطرت على الراجل المراكبى
والاهم والاهم نصيبى فى البطه

مصطفى ابواسماعيل 13-02-25 12:51 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
سيبك الصياد صياد ولو ادوله نبله والعامل الاساسى يتوقف على مدى حبك للبندقيه وانها بفضل الله سوف تعطيك ما تريد _وطلعة موفقة وربنا يبارك فى الاولاد الصغار ويكونوا صيادين كبار

ابو مروان 13-02-26 01:05 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
بسم الله ما شاء الله ...........ربنا يبارك فى اولاد حضرتك وتشوفهم صيادين كبار..........الخرطوش فعلا ما بيوقعش البط فى مكانة كدا.............انا ضربت بط بالخرطوش كتير لان الشرقية عندنا فيها بركتين كبار جدا واحدة لنادى الصيد المصرى وفموسم البط بيكون فية اعضاء النادى هنا فى البركة بس ما جربتش اضرب بالرش لان البط بيكون فى نص البركة واعداد رهيبة.......دى عايزة باليل بقة الواحد يظبط و كشاف حلو بندقية حلوة ديانا او بام ممكن تعمل احلى شغل............صور ممتازة ورحلة رائعة

Orabi 13-02-26 01:15 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
الله ينور يا باشا و أحلي تقييم ب 36 نقطه :)

eng.amg 13-02-26 01:29 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مروان (المشاركة 483667)
بسم الله ما شاء الله ...........ربنا يبارك فى اولاد حضرتك وتشوفهم صيادين كبار..........الخرطوش فعلا ما بيوقعش البط فى مكانة كدا.............انا ضربت بط بالخرطوش كتير لان الشرقية عندنا فيها بركتين كبار جدا واحدة لنادى الصيد المصرى وفموسم البط بيكون فية اعضاء النادى هنا فى البركة بس ما جربتش اضرب بالرش لان البط بيكون فى نص البركة واعداد رهيبة.......دى عايزة باليل بقة الواحد يظبط و كشاف حلو بندقية حلوة ديانا او بام ممكن تعمل احلى شغل............صور ممتازة ورحلة رائعة

يا باشا جرب بالرش حتعمل أحلى شغل مع البط لحد 60 متر. ولو ديانا 350 ممكن 100 متر كمان

eng.amg 13-02-26 01:30 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi (المشاركة 483673)
الله ينور يا باشا و أحلي تقييم ب 36 نقطه :)

الله يخليك وتسلم علي التقييم

aymank2 13-02-26 02:21 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
الله ينور يا هندسه صور جميله تفتح النفس ربنا يخليلك الامير الصغير ويبقى احسن قناص.

adel152 13-02-28 12:06 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
باشمهندس احمد بعد التحية.
من خلال الصور الواحد يقدر يقول انها رحلة فعلا جميلة اجتمع فيها:
صحبة جميلة.
مناظر طبيعية جميلة سواء للخضرة او البحيرة.
وسائل ترفيهية.
طهى على الشواية.
فرحة الاولاد.
مفاجاءة المراكبية العرب بأمكانيةبنادق الرش.
توفيق فى الصيد.
فعلا رحلة تستحق التقييم 10/10.
تحياتى

محمد خلف 13-02-28 05:12 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
الله ينور يا بش مهندس
و ربنا يحميلك ولادك و يباركلكو في بغض

وليد سعد زغلول 13-03-01 06:16 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
بسم الله ما شاء الله
والله ينور عليكو يا أجمد قناصين
ورحلة جميلة وصور رائعة
وربنا يباركلكم في الأولاد ودمتم في أمان الله تعالى

eng.amg 13-03-01 06:21 PM

رد: طلعة الفيوم الجمعة 22-فبراير
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymank2 (المشاركة 483691)
الله ينور يا هندسه صور جميله تفتح النفس ربنا يخليلك الامير الصغير ويبقى احسن قناص.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 484076)
باشمهندس احمد بعد التحية.
من خلال الصور الواحد يقدر يقول انها رحلة فعلا جميلة اجتمع فيها:
صحبة جميلة.
مناظر طبيعية جميلة سواء للخضرة او البحيرة.
وسائل ترفيهية.
طهى على الشواية.
فرحة الاولاد.
مفاجاءة المراكبية العرب بأمكانيةبنادق الرش.
توفيق فى الصيد.
فعلا رحلة تستحق التقييم 10/10.
تحياتى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد خلف (المشاركة 484112)
الله ينور يا بش مهندس
و ربنا يحميلك ولادك و يباركلكو في بغض

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد سعد زغلول (المشاركة 484316)
بسم الله ما شاء الله
والله ينور عليكو يا أجمد قناصين
ورحلة جميلة وصور رائعة
وربنا يباركلكم في الأولاد ودمتم في أمان الله تعالى

ربنا يبارك فيكم جميعا..
وألف شكر علي المشاركات والتقييم


الساعة الآن 10:20 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir