![]() |
بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أصدقائى واحبائى واخوانى ف المنتدى ( وحشتونى ووحشنى الصيد جدا :) ) :lov: زى مانتو عارفين ( يارب تكونوا لسه فاكرينى ) بقالى زى شهرين ف الجيش تقريب بيعملونا مخلل :rir::lf::punnch: المهم الحمد لله اخدت اجازة 3 ايااااااااااام بحالهم وراجع النهارده تانى بعد العصر :omlt: وعايز اطمنكم ان الحمد لله ربنا كرمنى والحقت بسلاح كويس وان شاء الله هرتاح فيه وكمان قريب من البيت مش بعيد اوى بعد اشتياق وشوق للصيد طلعت امبارح طلعة ليلية مع اخويا ( احمد ) وصديقى وابن عمى المهندس ( عبداللطيف ) واخدنا معانا العدة بتاعت كل مرة ( سكينة + كشاف + عود صيد + شلب ) وعود الصيد عشان اما حاجة بتقع ف الميه بفرده وبركب فيه الشلب واجيبها بيه انطلقنا الساعة 8.30 وربنا كرمنا من ع اول شجرة بفردين يمام وبفضل الله كل واحد كانت بتاخد رشة واحدة وبتقع واسمرت الرحلة حوالى ساعتين وكانت الحصيلة 5 فرد يمام وفرخة مياه كانت فرحتى بيها كبيرة لان تقريبا اول مرة اصطادها بالسهولة دى ( ضربتها رشتين فوقفت ف مكانها قومت مناولها التالتة والرابعة لحد ما خلصت وبعدين جبتها بالشلب ) وبكده كانت الحصيلة 5 فرد يمام + فرد كنت ضربته يومها العصر وانا قاعد مع واحد صاحبى ف الارض بتاعته بنشرب شاى وكانت الاصابة ف رقبة الفرد لدرجة ان الرشة تقريبا دبحته وده بالاضافة لفرخة المياه دى بالاضافة ل حوالى 3 فرد ترييش وخطا ف الاصابة كانت الرحلة جميلة والجو ساقعة شويه بس رائع والصيد كان محليه ( ولو لاحظتو هتلاقونى ثابت عند رقمى القياسى برضو بتاع اخر مرة (7) :galc::comm: بالنسبة للصور ( معلش الريدر مش راضى يقرا مش عارف ليه ) صح قبل ما انسا ( ربنا كرمنى الطلعة دى بفضله ف الاول ومن ثم تعديل عملته ف البندقية هوا غريب حبتين تلت حبات كده بس جامد والنتيجة بتاعته رااااااااااااااائعة لدرجة ان قوة البندقية زادت جدا لدرجة ان الرشة كانت بتخترق اليمامة تدخل من ناحية وتطلع من التانية ع عكس المرات ال فاتت ) ان شاءا لله الاجازة الجاية هحكيلكم بالتفصيل عن التعديل الغريب ده وهحط صور اكتر بس معلش المرة دى انا بكتب دلوقت وانا بسابق الزمان عشان ورايا ميت حاجة لازم اعملها عشان هسافر الجيش تانى ان شاءا لله العصر وقولت لازم قبل ما امشى احكيلكم ع الطلعة الصغننة دى وعشان ما تنسونيش لا تنسونى من صالح دعائكم :) |
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
تسلم ايدك يا عم اسلام
وحمدلله على السلامه |
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
بسم الله ما شاء الله طلعة ممتازة
والله ينور عليكو وبألف هنا وشفا ودمت في أمان الله تعالى :lov: :lov: :lov: :lov: :lov: :lov: :lov: :lov: :lov: |
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
حمد لله علي السلامه يا اسلام
و طلعه جميله و الف مبروك علي الطلعه و التعديل علي البندقيه |
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
حمدا لله على سلامتك طلعه موفقه يا قناص احلىى تقييم.
|
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
طلعه جميله يا اسلام وربنا معاك في الجيش و يعدي ايامه معاك على خير
و الف مبروك عالاجازه و الطلعه و التعديل |
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
تسلم ايدك يا عم اسلام
وحمدلله على السلامه |
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
الله ينور يا قناص تروح و ترجع بالسلامه و أحلي تقييم لمعاليك
|
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
تسلم الايادى يا فندم وطلعه موفقة
|
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
بالسلامة يا بيلد تروح وتيجي بالسلامة الجندية شرف لكل مواطن الله معاك ورحلة موفقة وفي انتظار التعديل
|
رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
شرفنى مرورك وردك الطيب خالص تحياتى لحضرتك :) اقتباس:
اقتباس:
شرفنى مرورك الطيب وشكرا على التقييم :) اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
خالص تحياتى لحضرتك :) اقتباس:
طبعا شرف كبير والحمد لله متشكر جدا على ردك الطيب وان شاء الله النهارده هكتب التعديل وكل حاجة |
| الساعة الآن 11:54 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir