![]() |
استفسار
تحياتى لاعضاء المنتدى المحترمين اتمنى الكل يكون بالف خير ليا سوال ارجو من الخبراء الرد عليه
طلقات عيار 22 او التوتو ممكن اى ابرة مسدس تضربها عادى ولا لازم ابرة معينة بطريقة طرق معينة وتقبلو مرورى |
رد: استفسار
2 مرفق
شوف يا استاذ شبح ..... الطلقة ال22 او ( الموريس بالبلدى ) نوعها اسمه rimfire يعنى طرف الكعب بتاع الطلقة هو اللى مسئول عن اطلاق الطلقة ....... وده بيختلف عن الطلقات الشائعة زى ال9 مللى اللى بتنتمى لنوع اسمه center fire ... و ال center fire كبسولة الطلقة بتبقى فى سنتر الكعب .......
و عليه ..... مش اى ابرة تضرب ال22 .... لازم سن الابرة يبقى متطرف لطرف الطلقة ..... |
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
صح كده ياكبير هي دي الخلاصه
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
رد: استفسار
اقتباس:
|
| الساعة الآن 11:54 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir