الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   المنطق والقدر (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=39430)

MBadr 13-04-14 11:14 PM

المنطق والقدر
 
1 مرفق
كان هناك شخص إسمه '" المنطق "'
والثاني إسمه '" القدر " ..

راكبين السيارة فى سفر طويل ..

...وبنصف الطريق خلص منهم البنزين .

وحاولا أن يكملوا طريقهم مشياً على الأقدام قبل
أن يحل الليل عليهم ..

حاولا أن يجدا مأوى ولكن بدون جدوى
وبعدها نكمل الطريق .

فقرر المنطق أن ينام بجانب شجرة

أما القدر فقرر أن ينام بمنتصف الشارع .

فقال له المنطق : مجنون ! سوف تعرض نفسك للموت .

من الممكن أن تأتي سيارة وتدهسك

فقال له القدر : لن أنام إلا بنصف الشارع

ومن الممكن أن تأتي سيارة فتراني وتنقذنا !

وفعلاً نام المنطق تحت الشجرة والقدر بمنتصف الشارع

بعد ساعة جاءت سيارة كبيره ومسرعة

ولما رأت شخص بمنتصف الشارع حاولت التوقف..

ولكن لم تستطع ..

فانحرفت بإتجاه الشجرة ..

ودهست المنطق

وعاش القدر

وهذا هو الواقع ،

القدر يلعب دوره مع الناس أحياناً على الرغم من أنه مخالف
للمنطق لأنه نصيبهم ..

عادل عبده 13-04-14 11:17 PM

رد: المنطق والقدر
 
قصه جميله ووعظه واتخن تقييم حاير طاير للراجل المحترم

MBadr 13-04-14 11:20 PM

رد: المنطق والقدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده (المشاركة 496018)
قصه جميله ووعظه واتخن تقييم حاير طاير للراجل المحترم

الاجمل مرورك يا عادل باشا ومشكور يا كبير على التقييم ونورت الموضوع يا باشا

hogan 13-04-15 10:17 AM

رد: المنطق والقدر
 
قصه جميله............

MBadr 13-04-15 10:18 AM

رد: المنطق والقدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hogan (المشاركة 496128)
قصه جميله............

الاجمل مرورك يا مصطفى باشا نورت الموضوع يا كبير

Desert storm 13-05-01 12:50 AM

رد: المنطق والقدر
 
http://www.sh4arab.com/vb/mwaextraedit4/extra/11.gif

MBadr 13-05-01 08:56 AM

رد: المنطق والقدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة desert storm (المشاركة 500356)

شرفنى مرورك العطر يا باشا ونورت الموضوع يا كبير

Mohamed zeid 13-05-01 09:24 AM

رد: المنطق والقدر
 
ايه الجمال ده ياباشا قصه جميله تسلم ايدك...

MBadr 13-05-01 09:33 AM

رد: المنطق والقدر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed zeid (المشاركة 500394)
ايه الجمال ده ياباشا قصه جميله تسلم ايدك...

تسلم يا باشا من كل سوء والاجمل مرورك العطر ونورت الموضوع


الساعة الآن 04:06 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir