الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   هل يعرف حاجه عن البندقيه diana model 72 CAL 4,5 / .177 (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=41219)

abo amar 13-07-10 01:49 AM

هل يعرف حاجه عن البندقيه diana model 72 CAL 4,5 / .177
 
يا ريت اللى عنده معلومه عن مدى توافر قطع غيارها سرعتها سعرها مستعمله الحاجات دى يقول وجزاكم الله خير

adel152 13-07-10 07:51 AM

رد: هل يعرف حاجه عن البندقيه diana model 72 CAL 4,5 / .177
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo amar (المشاركة 513504)
يا ريت اللى عنده معلومه عن مدى توافر قطع غيارها سرعتها سعرها مستعمله الحاجات دى يقول وجزاكم الله خير

ا/ ابو عمار بعد التحية.
لو بتفكر تشتريها نصيحة بلاش.
البندقية دى بندقية أطفال (حجمها صغير) لتعليم الرماية من مسافة 10 متر.
الكانون والاجزاء الداخلية متطابقة للمسدس Diana Model 6M Pistol .
جميع اجزائها الداخلية معقدة التركيب لعملها بألية عدم الارتداد بوجود 2 بستم يعملون على ترس (انظر الصور) وقطع غيارها غير موجودة حيث ان هذه البندقية ظهرت فى اوائل التسعينات مع العلم انها غير متداولة على المستوى العالمى.
سرعتها فى احسن احوالها لا تتعدى 450 قدم/ث = 137 متر/ث.
البندقية من ناحية الشكل شكلها جميل. لو بحالة جيدة ممكن شرائها للأقتناء وليس للأستعمال خاصة للصيد.
تحياتى.

http://i42.tinypic.com/wh03er.jpg

http://i41.tinypic.com/9q92c7.jpg

http://i43.tinypic.com/x5plqa.jpg

http://i40.tinypic.com/98a7o8.jpg

http://i44.tinypic.com/2yno2zo.jpg

abo amar 13-07-10 10:12 AM

رد: هل يعرف حاجه عن البندقيه diana model 72 CAL 4,5 / .177
 
عاجز عن الشكر يا كبير وربنا يباركلك يا رب

adel152 13-07-10 04:34 PM

رد: هل يعرف حاجه عن البندقيه diana model 72 CAL 4,5 / .177
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo amar (المشاركة 513532)
عاجز عن الشكر يا كبير وربنا يباركلك يا رب

لا شكر على واجب يافندم.
تم نقل الموضوع الى القسم الصحيح.


الساعة الآن 01:33 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir