![]() |
ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
لو سمحت مطلوب من كل عضو افكار ازاى نحمى نفسنا وبيتنا لو لقدر الله حصلت حاجة
... اتفضلواااااا |
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
افضل حاجه اننا نستعن بالله وبسسسس
|
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
|
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
الافضل تكون متعاون مع جيرانك و اصدقائك فى المنطقة اللى انت ساكن فيها
تعمل الواجب دلوقتى يتردك بعدين |
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
|
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد الاستعانه بالله فالله خير حافظ وهو ارحم الراحمين شوف يا سيدى من ايام ثورة 25 يناير وكان لازم كل الناس تركب باب حديد وده على حسب المنطقه السكنيه وظروفها انا عن نفسى فى مدينه 6 اكتوبر وطبع الدنيا مريحه وعامل الامن مش متوفر قوى انما المناطق المكتظه بالسكان والشعبيه الناس هناك مع بعض وعارفين بعض وصعب يحصل اختراق ههههههههه علشان كده الباب الحديد مهم فى المناطق النائيه مع اضافه بعض الترابيس 3 او 4 مش مهم على الباب الخشب فى حاله اقتحام الباب الحديد واثناء حدوث ذلك يبقى لازم تكون جاهز بمله السرير الخشب ودى هتثبتها خلف الباب الخشب وتمسمرها فى الحلق بمسامير سن صاج طبعا الموضوع مجهد بس انتى بتحمى نفسك طيب لو حسيت ان فيه احتماليه اقتحام الباب والمله هتعمل كالاتى هتكون مجهز دولاب صغير ويا سلام لو تضحى بالتلاجه وتحطها خلف الباب وفيها ميزة انها تقيله والميزة التانيه انها صاج وممكن تمنع من اختراق الرصاص وطبعا هتكون حاطط فيها لحمه وفراخ ههههههه وبعد كل ده لو حسيت ان فيه محاوله اقتحام يبقى تكون مجهز حبل كويس وتربط فيه العيال لو انت عندك اولاد وتنططهم من الشباك طبعا ده لو حضرتك فى الطابق التانى انما لو دور مرتفع ممكن تتفق مع جارك انك تنزلهم عنده فى البلكونه وبعدين تنزل وراهم بعد اخفاء الاشياء الثمينه فى صفيحه الزباله بعد وضعها فى كيس طبعا وطبعا هتنزل على جارك تشرب معاه الشاى لحد ما الحراميه يتأكدو ان مفيش حاجه تتسرق ويمشو وتكون متابعهم من بلكونه جارك وبعدين ترجع بيتك معزز مكرم وتدخل تنام تحياتى طبعا هذا الاجراء فى حاله ان البلطجى او الحرامى خلف الباب انما لو جاى فى الطريق فى اول الشارع هناك اجراء تانى متبع هقولك عليه لاحقا |
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
|
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
ربنا يلطف بينا ويعدى الايام دى على خير |
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
|
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
و ييجى بتاع الزبالة فى الصباح علشان ياخد الزبالة و انت ناسى تطلع منها الحاجات اللى خبيتها فيها امبارح , و تبقى عملت كل ده علشان تحمى نفسك و فى الآخر ...... هههههههههه (ياريت بعد اذنك تبعتلى باقى الموضوع على الخاص) |
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
ويا تري ايه المقادير ههههههههههههههههههه
|
رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟
اقتباس:
يعنى انت سيبت كل الموضوع ومركز مع كيس الزباله هههههههه هو فعلا كان لازم افكرة لما يرجع البيت اول حاجه يعملها انه يشيل كيس الفلوس من الزباله ههههههه الباقى هبعتهولك حاضر |
| الساعة الآن 10:11 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir