قال اللي سرق السلاح حيطلعلوا ترخيص سلاح !!!
السادة أعضاء المنتدي الكرام كل عام و سيادتكم بخير ,,
النهاردة أصدر وزير الداخلية اللواء منصور العيسوي قرار غريب جدا انا بصراحة ضده 100 % ملخص القرار انا السيد الوزير قرر ان اي حد يسلم سلاح ميري مسروق من الاقسام سوف يتم اصدار ترخيص حيازة ل ( طبنجة دفاع ) له ( أي لهذا الشخص ) بدون اي مسالة قانونية لا و ايه الوزارة حتكرموا انها تديلو ترخيص للحيازة ..
طيب بالله عليكو يبقا واحد راح سرق القسم او حتي رضي علي نفسو يشتري سلاح مسروق يطلعلوا ترخيص ( علشان حرامي ) و يبقي الناس المحترمين اللي عندهم اشغالهم و مصالحهم و اموالهم الخايفين عليها من السرقة و النهب دايخين و اساسا مش عارفين يطلعوا الترخيص و يبقي جزائهم انهم لراحو سرقو و لا شاركو في أعمال شغب انهم يفضلوا طول عمرهم في روتين اسمو اجراءات ترخيص السلاح ..
انا بنتقد هذا القرار حتي لو كان الغرض منو تجميع هذه الاسلحة المفقودة طيب فين هيبة الدولة المفقودة . !!!!http://www.masrawy.com/News/Egypt/Po...n_defense.aspx
__________________
بسم الله الرحمن الرحيم ( انما اَمُرهُ اِذَا ارادَ شيئاً اَن يقولَ لهُ كُنْ فيكون ^ فسُبْحان الذي بيده ملكوتُ كلِّ شيءٍ واليهِ تُرجعون ) صدق الله العظيم
|