اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو المحلاوى
بعد اذنك ماتقوليش حضرتك احنا اخوات ومفيش بنا تكاليف فى الكلام و التوقبع معناة
انك لما تموت تكون سايب حاجات تاثر ف الناس
ويفتكروك بيها لانك ايجابى معاهم فيها وكنت واقف جنبهم وقت ما يحتاجوك
احس من انك تكون عايش بدون لازمة والناسة مابتستفدش منك بحاجة لسلبيتك
معاهم
ودة معنى النص الاول من التوقيع والنص التانى بيشرح النص الاول من التوقيع
وهو انك زى ما بتحب تاخد لازم تحب تدى للناس اكتر من التاخدة منهم
|
يا باشا انا عارف بس المفروض تعكسها
افضل لك ان تكون ميت حي ولا تكون حي ميت
انا فاهم انك ممكت تكون عكستها كنوع من البلاغه بس هذا لا يجوز في اللغه العربيه الل اذا امن اللبس يعني متتفعمش غلط واظنك ازهري ودارس
وتقبل تحياتي
اخوك عبد الرحمن ازهري برده