عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 11-12-23, 02:14 PM   #26
elnawawy
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2010
المشاركات: 123
معدل تقييم المستوى: 6
elnawawy مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى elnawawy
افتراضي رد: عصفور وعصفورة نفسى اعرف نوعهم ايه

الجوز ب 100 دا كلام كبيييييييييييييييييير جدا ، انا من فترة مبشتريش بادجي ( استرالي ) ومعتمد علي انتاجي وانتاج زمايلي بس انا شاري جوز ب45 جنية شغال ( يعني في سن التزاوج ) من حوالي 6 اشهر او اقل لصديق وكانو انقي من الموجودين بالصوره ومن الممكن ان تسأل في سوق السيدة عائشه ايام الجمعه والاحد وستجد ارخص او بسعر قريب والاقفاص لا اعلم اسعارها من سنين لاكن القفص في السيده عائشه ( اغلبهم ذو جوده منخفضه رغم شكله الجميل ) يكون في حدود 30 تقريبا اما المسقه الخاصه الماء فهي من جنية الي 1.5 لا اكثر .
لاكني اختلف مع الاخ دراغون بور في ان العصفور الزيبرا في ان الزيبرا صوتها وحش انا اعتقد انها زات صوت اجمل من الاسترالي رغم انها اقل في الشكل من البادجي وحسب تربيتي لها فهي اسهل في الفريخ من الاسترالي بأنواعه وفي النهايه المسئله اذواق في الصوت .
الملخص انا شايف ان معاك فرات ماجنوم و رووم حط واحد في ودن البياع اليمين والتاني في الشمال واضرب وانت مرتاح الضمير .
elnawawy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس