عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 10-12-09, 10:07 PM   #1
egyptian coptic
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2010
المشاركات: 185
معدل تقييم المستوى: 6
egyptian coptic مستواه غير معروف
افتراضي استفسار عن الصيد بس غريب شوية :)


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

و كل سنة و اخواني و اساتذتي اعضاء المنتدى بالف خير و صحة و سعادة

و الله يا جماعة انا بسمع كتير عن صيد الحسون و الخضري و التفاحي بالشباك

و طبعا نادرا ما حد بيقوم بعملية الصيد دي لان الغرض منها بيع الطيور المصادة للتربية و للزينة

و دا شكل صيد الحسون


و انا كنت من مربي العصافير الجميلة دي بس سعرها ضرب فوق جدا يعني ذادت 20 مثل ولا اللحمة و سألت عن صيادين حسون و موش عارفين حد انا و اصحابي محتارين على الاخر :confused: و طبعا انا معرفش اصطاد بالشبك و الا كنتم هتلاقوني معسكر على سواحل البحر الموسط بس عاوز اعرف اجيب الصيادين دول منين او في حد يعرف صياد منهم

ياريت حد يفيدني و الله هدعيلوا

و دمتم بالف ود
__________________
احب في الصيد الترقب و التتبع و المراقبة

الا اني احب مشاهدة الحيوان او الطائر و مراقبته على الشجر او الارض او في الماء

اكثر مما احبه على مائدتي

لذلك

انا اخترت ان اكون صياد

المشهد و المعلومة و الجمال

و ليس صياد للحوم
egyptian coptic غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس