استفسار عن الصيد بس غريب شوية :)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و كل سنة و اخواني و اساتذتي اعضاء المنتدى بالف خير و صحة و سعادة
و الله يا جماعة انا بسمع كتير عن صيد الحسون و الخضري و التفاحي بالشباك
و طبعا نادرا ما حد بيقوم بعملية الصيد دي لان الغرض منها بيع الطيور المصادة للتربية و للزينة
و دا شكل صيد الحسون
و انا كنت من مربي العصافير الجميلة دي بس سعرها ضرب فوق جدا يعني ذادت 20 مثل ولا اللحمة و سألت عن صيادين حسون و موش عارفين حد انا و اصحابي محتارين على الاخر :confused: و طبعا انا معرفش اصطاد بالشبك و الا كنتم هتلاقوني معسكر على سواحل البحر الموسط بس عاوز اعرف اجيب الصيادين دول منين او في حد يعرف صياد منهم
ياريت حد يفيدني و الله هدعيلوا 
و دمتم بالف ود
__________________
احب في الصيد الترقب و التتبع و المراقبة
الا اني احب مشاهدة الحيوان او الطائر و مراقبته على الشجر او الارض او في الماء
اكثر مما احبه على مائدتي
لذلك
انا اخترت ان اكون صياد
المشهد و المعلومة و الجمال
و ليس صياد للحوم
|